Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Heb je de aankondiging gezien van Graspop? Ze spreken over new Sunday headlinerS, of zie ik hier te veel in?
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.482
2.961
Ik ga ervan uit dat ze Deftones promoveren tot co-headliner en dan een act toevoegen van het kaliber Nightwish, Ghost of Sabaton. Niet gekeken naar wat vrij is.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.541
11.016
Ik snap dat het vinden van een vervanger lastig is, zeker voor oude rotten, en dat ik misschien geen recht van spreken heb omdat ik niet ga, maar dat zou ik dus treurig vinden.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.452
6.116
Ik snap dat het vinden van een vervanger lastig is, zeker voor oude rotten, en dat ik misschien geen recht van spreken heb omdat ik niet ga, maar dat zou ik dus treurig vinden.
Wat zou je wel een geschikte, tourende headliner vinden? Guns n Roses?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.616
7.332
En op de graspop site zelf staat headliner, zonder 's'.

 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.452
6.116
En op de graspop site zelf staat headliner, zonder 's'.

Engelse versie zegt dan wel weer headliners :p

Unfortunately, Aerosmith have decided to cancel their European tour. Behind the scenes we are making every effort to find a replacement. We’ll be back with you in the next days to announce the new Sunday headliners.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Flink balen. Ok vond de combi Aerosmith en Deep Purple wel mooi. 2 namen die ik beide nooit eerder zag en toch wel een stempel hebben gedrukt in muziek geschiedenis. Ik had geen wonderen van deze band verwacht, maar het leek me wel leuk om ze eens af te strepen. Ik ga de headliner afwachten, anders overweeg ik misschien toch om mijn kaart te verkopen/geld terug te vragen en dat ik naar Pinkpop ga (al hoewel dat ook afhangt wat QOTSA doet).
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.541
11.016
Wat zou je wel een geschikte, tourende headliner vinden? Guns n Roses?
Scorpions (wel in een co-constructie) om in de geest van Aerosmith door te gaan. Staan echter op zondag al in Dortmund.
Guns N' Roses op zich ook wel, maar staan dan in Oost-Europa. Zijn de negentiende wel vrij, maar staan daar de 18e en 20ste te spelen.
Misschien zeg ik ook wel iets geks, maar wellicht is Journey een optie, al hebben die nog geen Europese data en ik heb geen flauw idee hoe groot die nog zijn. Touren in ieder geval wel in de VS. Stonden voor het laatst op Graspop in 2011.

Kijk, er is ook weinig keus. Het zou misschien ook een idee zijn om een artiest twee keer te laten spelen, zoals Iron Maiden (bij wijze van, want die kunnen volgens mij niet). Maar je moet echt wel rekening houden met het feit dat veel mensen voor Aerosmith kwamen. Dan kan je niet opeens Nightwish gaan neerzetten met Sabaton, twee 'nieuwere' metalbands i.p.v. een classic.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.541
11.016
Hellfest heeft overigens hun poster aangepast. Voor Faith No More staat er nu "Special Guest TBA."
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Zouden ze nog een wit konijn boven toveren met een aantal festivals samen?

Een bon Jovi zou ik wel niet mis vinden. Maar die heeft helemaal niks geplanned heel de zomer lang
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.482
2.961
Even een overzicht van potentiële vervangers voor zondag 19 juni die touren in Europa rond Graspop:

Nightwish - mogelijk
17 juni - Pinkpop
25 juni - Hellfest

Metallica - afvaller
19 juni - Firenze Rocks

Sabaton - mogelijk
24 juni - Download Duitsland
26 juni - Hellfest

Kiss - Kleine kans, staan in België + moeten tussen Scandinavië ineens naar België
6 juni - Sportpaleis Antwerpen
16 juni - Copenhell Denemarken
18 juni - Stockholm
20 juni - Helsinki

Nine Inch Nails - zo goed als uitgesloten
24 juni - Hellfest, Europa-exclusief

Guns N' Roses - mogelijk, staan niet in België
15 juni - Stavanger Noorwegen
18 juni - Praag
20 juni - Warschau
23 juni - Groningen
25 juni - Hellfest

Muse - afvaller
19 juni - Isle of Weight Festival

Foo Fighters - kleine kans ivm vreemde route
18 juni - Lissabon
20 juni - Madrid

Scorpions - afvaller
19 juni - Dortmund

Rammstein - afvaller
19 juni - Düsseldorf

De grootste kanshebbers, als er met dagen niet geschoven gaat worden, zijn wat mij betreft Nightwish, Sabaton en Guns N' Roses.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.169
1.229
Een optie lijkt mij ook om Volbeat te promoveren tot zondag headliner. Hun tour stopt 17/06 op Hellfest dus is perfect mogelijk in principe. Evt dan nog met Nightwish en/of Sabaton misschien er bij. Of misschien komen bands als Ghost of Parkway Drive binnenkort af met een Europese zomer tour?

Ook Iron Maiden kan door verplaatst worden naar zondag maar lijkt mij minder waarschijnlijk want dan spelen ze drie dagen op elkaar en dat gebeurd nergens in het tourschema (max 2 dagen na elkaar), waarschijnlijk vanwege de stem van Bruce of vanwege logistieke redenen.
 

emilejol

Dagopener
1 sep 2020
583
371
Even een overzicht van potentiële vervangers voor zondag 19 juni die touren in Europa rond Graspop:

Nightwish - mogelijk
17 juni - Pinkpop
25 juni - Hellfest

Metallica - afvaller
19 juni - Firenze Rocks

Sabaton - mogelijk
24 juni - Download Duitsland
26 juni - Hellfest

Kiss - Kleine kans, staan in België + moeten tussen Scandinavië ineens naar België
6 juni - Sportpaleis Antwerpen
16 juni - Copenhell Denemarken
18 juni - Stockholm
20 juni - Helsinki

Nine Inch Nails - zo goed als uitgesloten
24 juni - Hellfest, Europa-exclusief

Guns N' Roses - mogelijk, staan niet in België
15 juni - Stavanger Noorwegen
18 juni - Praag
20 juni - Warschau
23 juni - Groningen
25 juni - Hellfest

Muse - afvaller
19 juni - Isle of Weight Festival

Foo Fighters - kleine kans ivm vreemde route
18 juni - Lissabon
20 juni - Madrid

Scorpions - afvaller
19 juni - Dortmund

De grootste kanshebbers, als er met dagen niet geschoven gaat worden, zijn wat mij betreft Nightwish, Sabaton en Guns N' Roses.
Guns’n roses heeft overal precies 3 dagen tussen zitten… ik denk dat ze dat ook zo willen houden…
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.452
6.116
Een optie lijkt mij ook om Volbeat te promoveren tot zondag headliner. Hun tour stopt 17/06 op Hellfest dus is perfect mogelijk in principe. Evt dan nog met Nightwish en/of Sabaton misschien er bij. Of misschien komen bands als Ghost of Parkway Drive binnenkort af met een Europese zomer tour?

Ook Iron Maiden kan door verplaatst worden naar zondag maar lijkt mij minder waarschijnlijk want dan spelen ze drie dagen op elkaar en dat gebeurd nergens in het tourschema (max 2 dagen na elkaar), waarschijnlijk vanwege de stem van Bruce of vanwege logistieke redenen.

Ik hoop niet dat ze Iron Maiden van donderdag naar zondag verplaatsen. Heb daar speciaal een dagticket voor gekocht...
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Aerosmith is niet goedkoop, ik zou verwachten dat dit wel geld vrij maakt.
Veel meer dan een Sabaton of nightwish zou kosten.

Al zou ik het hen niet kwalijk nemen als ze dat wat achterwege houden om de COVID onkosten wat te recupereren
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken