Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.546
7.180
inderdaad "We’ll be back with you in the next days to announce the new Sunday headliners."

dat riekt naar een co-headline constructie

(waarmee ik toch weer aan Nightwish denk)

Ik ga er toch vanuit dat de Nederlandstalige versie het juist heeft waar gewoon gesproken wordt over headliner enkelvoud.
 
  • Wow
Waarderingen: DennisvdBr

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.113
7.266
Ik betwijfel het. Met Deep Purple en Deftones staan er al twee headline waardige bands. Misschien moeten we het anders interpreteren. Ze presenteren de nieuwe set zondag headliners. Hoewel enkele bands al bekend waren, is het als gehele set nieuw.
Ik denk dat je het inderdaad zo moet interpreteren, denk niet dat er nog 2 headliners bij komen.
Zoals ik al eerder zei verwacht ik een co-headline constructie van 3 bands net als op de zaterdag.
Dus bovenaan de line up gewoon Deep Purple, Deftones en nightwish/sabaton met daaronder de rest
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
Ik ga er toch vanuit dat de Nederlandstalige versie het juist heeft waar gewoon gesproken wordt over headliner enkelvoud.
oh, maar dan maakt het Nightwish nog meer plausibel imo
ik ga er eigenlijk ook wel van uit dat het een act gaat zijn uit het tweede Hellfest weekend
ook ga ik er niet van uit dat de zaterdag van Hellfest en de zondag van Graspop dezelfde nieuwe headliner gaan krijgen, maar dat is vermoeden.

(alhoewel beide uiteraard ook Volbeat kunnen doorschuiven als headliner, Hellfest van vrijdag naar zaterdag en Graspop van donderdag naar zondag)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.113
7.266
Vind het ook heel interessant wat Hellfest gaat doen, ze hebben de meeste headliners die aan het touren zijn al wel geboekt.
Al programmeren zij natuurlijk wel iets breder dan Graspop qua headliners.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.589
4.940
Ik betwijfel het. Met Deep Purple en Deftones staan er al twee headline waardige bands. Misschien moeten we het anders interpreteren. Ze presenteren de nieuwe set zondag headliners. Hoewel enkele bands al bekend waren, is het als gehele set nieuw.
Zo had ik het ook al opgevat, denk dat er nog 1 naam bijkomt, die niet per se dé headliner hoeft te zijn.
GMM benoemt altijd consequent één naam tot headliner van die dag, zelfs als dat in de praktijk meer een co-headline constructie is (bv. Judas Priest + Korn, A7X + FNM/WT).

Voor de zondag leverde dat door omstandigheden een beetje vreemde situatie op. Volgens mij was Deep Purple oorspronkelijk bedoeld als headliner van de zondag (met co-/subheadliner Deftones), en Aerosmith als headliner van de vrijdag (met co-/subheadliner FNM). Later bleek Aerosmith toch niet te kunnen op de vrijdag, en werden ze doorgeschoven als headliner van de zondag. Als gevolg daarvan werd Deep Purple 'gedegradeerd' tot co-/subheadliner, en FNM 'gepromoveerd' tot headliner. De zondag werd daarmee behoorlijk 'top-heavy' (en de vrijdag.. uhh.. 'top-light'?), met drie namen die in principe allemaal op zichzelf headliner zouden kunnen zijn.

Nu Aerosmith wegvalt, verwacht ik dat Deep Purple alsnog tot headliner wordt benoemd, en dat er naast Deftones nog een co-/subheadliner bij wordt gezet, om het gevoel dat de zondag wordt 'onthoofd' te beperken. Een naam van het kaliber Nightwish/Sabaton/Ghost zou daar uitstekend in passen.
Samen zullen die 3 dan gepresenteerd worden als de nieuwe set 'headliners'.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.430
4.570
het feit dat hellfest, graspop, i-days en wel nog festivals die aerosmith of faith no more hadden staan nog een headliner nodig hebben denk ik wel dat er een mogelijkheid bestaat om iets te zetten die eerder nog niet in the picture stond
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.394
het feit dat hellfest, graspop, i-days en wel nog festivals die aerosmith of faith no more hadden staan nog een headliner nodig hebben denk ik wel dat er een mogelijkheid bestaat om iets te zetten die eerder nog niet in the picture stond
Geeft wel een mogelijkheid op een nieuwe kans. SOAD of RATM?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.430
4.570
Geeft wel een mogelijkheid op een nieuwe kans. SOAD of RATM?
graag, maar ik denk dat dit misschien wat teveel van het goede is dan.

Ik denk dan eerder in de richting van ozzy, niveautje bekender dan sabaton en nightwish. heeft goede band met het festival.
 
  • Wow
Waarderingen: duck

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
graag, maar ik denk dat dit misschien wat teveel van het goede is dan.

Ik denk dan eerder in de richting van ozzy, niveautje bekender dan sabaton en nightwish. heeft goede band met het festival.
Ozzy heeft nog niks gepland staan dit jaar en zit met allemaal rugproblemen, dus die zie ik niet in 2022 op Graspop spelen.

In zijn tourplannen van 2023 zou Graspop wel precies goed vallen, hij heeft een Europese tour gepland staan die duurt tot een week voor Graspop, maar er zit geen Belgische show tussen dus het lijkt me waarschijnlijker dat, als Ozzy nog een keer naar Graspop komt, het in 2023 wordt. Nightwish en Sabaton lijken mij ook de meest voor de hand liggende opties, met misschien Nine Inch Nails als derde optie
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.437
2.899
Ik ben in elk geval blij dat Aerosmith juist de zondagheadliner was... Deze dag staat bomvol met acts die ik wil zien. Uit mijn hoofd: Killswitch Engage, Alice Cooper, The Offspring, Deep Purple, Deftones. Van mij hoeft er niet eens meer iets bij. Ik zie liever dat een act als Volbeat wordt opgeschoven en dat hier dan Nightwish bij komt.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.430
4.570
Ozzy heeft nog niks gepland staan dit jaar en zit met allemaal rugproblemen, dus die zie ik niet in 2022 op Graspop spelen.

In zijn tourplannen van 2023 zou Graspop wel precies goed vallen, hij heeft een Europese tour gepland staan die duurt tot een week voor Graspop, maar er zit geen Belgische show tussen dus het lijkt me waarschijnlijker dat, als Ozzy nog een keer naar Graspop komt, het in 2023 wordt. Nightwish en Sabaton lijken mij ook de meest voor de hand liggende opties, met misschien Nine Inch Nails als derde optie
je hebt nog gelijk ook, ik heb los over die 2023 gekeken, dacht dat er 2022 stond
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.589
4.940
Ik ben in elk geval blij dat Aerosmith juist de zondagheadliner was... Deze dag staat bomvol met acts die ik wil zien. Uit mijn hoofd: Killswitch Engage, Alice Cooper, The Offspring, Deep Purple, Deftones. Van mij hoeft er niet eens meer iets bij. Ik zie liever dat een act als Volbeat wordt opgeschoven en dat hier dan Nightwish bij komt.
Als je het zo bekijkt is het inderdaad wel positief dat Aerosmith wegvalt.. ;)
Ik vreesde vooral voor een clash van Aerosmith met Dimmu Borgir, die zal er nu dus niet zijn (hoewel clash Deep Purple - Dimmu Borgir niet veel minder pijnlijk zou zijn..).
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
je hebt nog gelijk ook, ik heb los over die 2023 gekeken, dacht dat er 2022 stond
Ah check! Nou ja, is hoe dan ook een geschikte headliner voor 2023! Heb hem nog niet solo zien spelen (alleen Sabbath in Amsterdam) dus is zeker een leuke om van de bucket list af te kunnen strepen
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.430
4.570
Ah check! Nou ja, is hoe dan ook een geschikte headliner voor 2023! Heb hem nog niet solo zien spelen (alleen Sabbath in Amsterdam) dus is zeker een leuke om van de bucket list af te kunnen strepen
al heel vaak slechte ozzy shows gezien, maar vreemd genoeg vond ik 2018 de beste keer. misschien wordt die met de jaren beter zoals de wijn?
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.437
2.899
al heel vaak slechte ozzy shows gezien, maar vreemd genoeg vond ik 2018 de beste keer. misschien wordt die met de jaren beter zoals de wijn?
Ik heb Ozzy alleen 2018 gezien en was inderdaad een prima show. Niet eentje die ik nog eens zou willen beleven ofzo, maar voor een legende op leeftijd was het echt uitstekend. Bij GNR in datzelfde jaar ben ik geloof ik al na een half uur weggegaan. Eenmaal terug in Tilburg hebben we nog anderhalf uur gelachen om het feit dat GNR nog steeds bezig zou zijn (3.5 uur geloof ik)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
Sabaton de zondag headliner


Aerosmith heeft zijn komst naar GMM 2022 helaas moeten annuleren. Achter de schermen hebben we er alles aan gedaan om een waardige vervanger te vinden. Dat was alles behalve een makkelijke opdracht. Maar niet getreurd: GMM heeft een band van formaat weten te strikken. “The Swedish War Machine” komt terug naar Dessel. Sabaton is de nieuwe headliner op zondag 19 juni!


Sabaton’s tiende album, The War to End All Wars, komt uit op 4 maart 2022 via Nuclear Blast. Het nieuwe conceptalbum werd geschreven en opgenomen in 2021, in volle Corona pandemie. De 11 gloednieuwe nummers geven een diepgaande inkijk in wreedheden, mirakels en gebeurtenissen in de context van WO I die de band nog niet had belicht.


Het belooft weer een schitterende passage van het Zweedse pantserbataljon te worden. Benieuwd wat ze nu weer uit hun helm gaan toveren? Je ziet het op Graspop Metal Meeting 2022!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken