Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
op socials moet je inderdaad niet kijken, daar is het altijd de klaagzang, bij de meeste van mijn groepje wordt het ook best ok ontvangen, mede doordat de zondag al zo sterk is
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.479
Mocht het een troost zijn, zo geweldig was Aerosmith niet de vorige keer op Graspop. Die ventilators gericht op hun kapsel was anders wel hilarisch.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.614
7.331
Dit is misschien in ieder geval een stap in de richting van verjonging van headliners?
Aerosmith had ik graag gezien, maar met Sabaton in ieder geval een headliner die ik ook graag zie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Jammer, ik ga toch kijken of ik van mijn zondag kaartjes afkom. Ik heb echt niks met Sabaton, en juist de combi van 2 oude bands die ik nooit eerder zag was mooi. Dan vind ik Deftones erg tof, en best veel bands vind ik leuk maar al vaker live gezien.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.167
1.229
Was Alice Cooper eigenlijk al aangekondigd en had ik iets gemist of heeft Graspop perongeluk iets gelekt?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.442
Zou Aerosmith 2023 nog een pogng wagen denken jullie?
Ben ik wel benieuwd naar ja. Als je de verhalen zo hoort liggen de headliners voor dat jaar al redelijk vast. Nou verwacht ik dat Sabaton er daar eentje van was dus dat plekje is nu weer vrij gekomen.
 

lieven

Randprogramma
22 jul 2020
126
186
Wauw fantastisch, 't is zoals een ticket voor een een laatste optreden van Led Zeppelin in handen hebben en dan horen dat ze uiteindelijk vervangen worden door pakweg de Simple Minds. Als ze dan toch voor een Europese waardige vervanger gingen konden ze toch beter een band als Goijira nemen die 1000x beter klinkt ?? 't Is natuurlijk gemakkelijk voor de organisatie als ge weet dat je festivaldag al maanden uitverkocht is en cancelen niet gecompenseerd wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rick1617899545

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.377
Ben ik wel benieuwd naar ja. Als je de verhalen zo hoort liggen de headliners voor dat jaar al redelijk vast. Nou verwacht ik dat Sabaton er daar eentje van was dus dat plekje is nu weer vrij gekomen.
Hoop persoonlijk dat Nightwish er 1 van is, is dan alweer 7 jaar geleden dat ze er stonden dus dat mag wel weer eens.

Zou Aerosmith nog wel gaan touren? Zou me eerlijk gezegd ook niet verbazen als die helemaal niet meer naar Europa komen of zeg ik nu iets geks? Die mannen zijn dan ook alweer anderhalf jaar ouder
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.614
7.331
Wauw fantastisch, 't is zoals een ticket voor een een laatste optreden van Led Zeppelin in handen hebben en dan horen dat ze uiteindelijk vervangen worden door pakweg de Simple Minds. Als ze dan toch voor een Europese waardige vervanger gingen konden ze toch beter een band als Goijira nemen die 1000x beter klinkt ?? 't Is natuurlijk gemakkelijk voor de organisatie als ge weet dat je festivaldag al maanden uitverkocht is en cancelen niet gecompenseerd wordt.

Dat is dan ook weer gewoon persoonlijke voorkeur. Ik zie in Gojira toch niet zo snel nu al een headliner voor Graspop en voor mij klinkt Sabaton weer beter dan Gojira. Maar ook dat is dan weer mijn persoonlijke voorkeur.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Loek123

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.607
5.008
Dat is dan ook weer gewoon persoonlijke voorkeur. Ik zie in Gojira toch niet zo snel nu al een headliner voor Graspop en voor mij klinkt Sabaton weer beter dan Gojira. Maar ook dat is dan weer mijn persoonlijke voorkeur.
Eens, ik hoor ook beide bands graag, maar Sabaton is ontegenzeglijk (nog) een grotere naam dan Gojira.
Een aankondiging van Gojira als vervanger van Aerosmith zou dan ook zeker niet onomstreden zijn geweest, zeker niet onder de 'casual' festivalbezoekers, die toch ook een aanzienlijk deel van het publiek vormen.
 
Laatst bewerkt:

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.377
vind sabaton zeker erg gaaf zeker live altijd een feest, maar als vervanger van aerosmith om een graspopdag te dragen ? laatste graspop nog op ms2 met kiss als headliner.
Ik zou het niet helemaal zo zien als dat Sabaton de dag draagt waar dat wel het geval was met Aerosmith.
Ik weet dat ze boven de rest op de line up maar dat lijkt me meer een contractueel dingetje.
De bovenkant van de line up is gewoon heel sterk met Sabaton, Deep Purple, Deftones, Alice Cooper, The Offspring, Alestorm allemaal als grote namen bovenaan de line up. Blijf dit wel de sterkste dag vinden als je puur naar de bovenkant van de line up kijkt

Al begrijp ik ook wel dat het heel zuur is voor mensen die Aerosmith graag live wilden zien
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Joslittel

banzai

Campingartiest
24 jun 2019
81
81
Maar you don't want to miss a thing? Toch...

Nee sorry, wat een ellende met de corona man

Geweldig! Kunnen we zondag een beetje op tijd naar huis :cautious:
Tja, ik keek enorm uit naar Aerosmith, één van de weinige grote bands die ik nog nooit live gezien heb. Als je dan Sabaton voorgeschoteld krijg dan is dat heel teleurstellend. Ik heb die band al live gezien en vond er weinig aan. Temeer omdat ik weinig heb met powermetal bands a la Hammerfall, Powerwolf en dus Sabaton. Ik heb gelukkig een combi-ticket voor 4 dagen dus ik zal niks tekort komen. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: vellahuus

Gebruikers die dit onderwerp bekijken