Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
Dave Grohl Hello GIF
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
Sabaton de zondag headliner


Aerosmith heeft zijn komst naar GMM 2022 helaas moeten annuleren. Achter de schermen hebben we er alles aan gedaan om een waardige vervanger te vinden. Dat was alles behalve een makkelijke opdracht. Maar niet getreurd: GMM heeft een band van formaat weten te strikken. “The Swedish War Machine” komt terug naar Dessel. Sabaton is de nieuwe headliner op zondag 19 juni!


Sabaton’s tiende album, The War to End All Wars, komt uit op 4 maart 2022 via Nuclear Blast. Het nieuwe conceptalbum werd geschreven en opgenomen in 2021, in volle Corona pandemie. De 11 gloednieuwe nummers geven een diepgaande inkijk in wreedheden, mirakels en gebeurtenissen in de context van WO I die de band nog niet had belicht.


Het belooft weer een schitterende passage van het Zweedse pantserbataljon te worden. Benieuwd wat ze nu weer uit hun helm gaan toveren? Je ziet het op Graspop Metal Meeting 2022!
https://www.graspop.be/imagecache/generated/g/gmm22lineupwebv6-xevntxijlvrqcdm-1.jpg/module/images/full/gmm22lineupwebv6-xevntxijlvrqcdm-1.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.603
5.004

Ok, niet bepaald verrassend dus.
En dan ook gelijk als headliner, boven Deep Purple?

Had liever Aerosmith gezien, maar Sabaton is altijd een mooi feestje natuurlijk (ook al zie ik ze als het goed is dit jaar al in mei in Antwerpen en op Hellfest).
Hopelijk valt Dimmu dan samen met Deftones (heb ik niet veel mee), of anders dan maar met Sabaton (die wil ik dan wel een keertje laten schieten daarvoor), in ieder geval niet met Deep Purple..
 
Laatst bewerkt:

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.467
2.956
Ok, niet bepaald verrassend dus.
En dan ook gelijk als headliner, boven Deep Purple?
Dit zal wel gemakkelijker zijn geweest voor de afdeling design en met managements. Ik schat zo in dat bands betaald krijgen om hun positie op de poster en als je dan ineens Deep Purple en Deftones verhoogt, dan zullen deze misschien ook wat meer vragen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.146
10.438
Te verwachten. Ben een groot Sabaton fan dus altijd leuk om ze op een wei te zien. Maar tegelijkertijd totaal niet spannend.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.443
4.596
roeien met de riemen die ze hebben, zal lang nog niet de laatste band zijn die afzegd
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Ok, niet bepaald verrassend dus.
En dan ook gelijk als headliner, boven Deep Purple?

Had liever Aerosmith gezien, maar Sabaton is altijd een mooi feestje natuurlijk (ook al zie ik ze als het goed is dit jaar al in mei in Antwerpen en op Hellfest).
Hopelijk valt Dimmu dan samen met Deftones (heb ik niet veel mee), of anders dan maar met Sabaton (die wil ik dan wel een keertje laten schieten daarvoor), in ieder geval niet met Deep Purple..
Gaat het in Antwerpen in mei door? Ik dacht dat die verzet zou worden?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.146
10.438
Te verwachten. Ben een groot Sabaton fan dus altijd leuk om ze op een wei te zien. Maar tegelijkertijd totaal niet spannend.
Ter aannvulling op mezelf: Dimmu Borgir wil ik eerste rij meepakken en baalde al bij voorbaat van de mogelijke overlap met Aerosmith. Met Sabaton toch minder erg al pak ik die liever ook helemaal mee.
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
De organisatie van Graspop had vast niet heel veel opties voor vervangers maar ze hebben wel echt de band uitgekozen die ik het minst vind van alle Graspop headliners (op KISS na)...
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.141
7.337
Had gehoopt op Nightwish maar ik vind Sabaton ook zeker een goede vervanger. Altijd goed live en persoonlijk veel liever dan iets als Ozzy/Kiss/Scorpions of iets dergelijks.

Vind dat ze het ook wel hebben verdiend om eens de headliner van een dag te zijn, na iedere keer zo'n sterke show neer te zetten
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.146
10.438
Had gehoopt op Nightwish maar ik vind Sabaton ook zeker een goede vervanger. Altijd goed live en persoonlijk veel liever dan iets als Ozzy/Kiss/Scorpions of iets dergelijks.

Vind dat ze het ook wel hebben verdiend om eens de headliner van een dag te zijn, na iedere keer zo'n sterke show neer te zetten
Helemaal eens!

Nieuws wordt bij mij in het groepje enthousiast ontvangen.

Het is hoe dan ook goed dat er een headliner voor terug gekomen is. Met zo'n topzware dag was doorschuiven van headliners en een kleine act toevoegen een veel makkelijkere optie geweest.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en duck

Gebruikers die dit onderwerp bekijken