Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.146
10.438
Joslittel wrote:

Everyknight wrote:
Dit îs een klap voor GMM hoor… Buiten de naam Iron Maiden en hun garantie op een topperformance ook voor de mensen die hun ticketprijs niet meer gerechtvaardigd zien zonder Maiden en dus terugbetaald gaan willen worden. Dit geldt niet voor de die hard Graspoppers natuurlijk, maar voor heel wat andere bezoekers wél kan ik mij voorstellen.


Persoonlijk vind ik Iron Maiden geen gemis, maar ik ben het met je eens dat het voor Graspop een forse klap zal zijn. Was één van de grootste headliners van het jaar. Ondanks dat ze er om de twee jaar staan blijft het een publiekslieveling en zullen weer veel mensen mede door Maiden een ticket gekocht hebben. Dit zal er zeker voor zorgen dat de meeste mensen met een dagkaart voor donderdag deze willen verkopen.

Hoop wel heel erg dat IM afblijft van Alter Bridge zodat zij gewoon op GRaspop spelen. Zag wel dat op flink wat shows Airbourne als support act mee gaat, mogelijk dat we die dus wel kwijt raken. Alter Bridge stond er geloof ik nog nergens bij dus mogelijk zijn die veilig. Als ik Alter Bridge was zou ik ook zeker de voorkeur geven aan een eigen festivaltour, kunnen overal mooie spots krijgen.

Alter Bridge en Airbourne waren het voorprogramma voor hun show in Weert of bedoelde je dat niet?

Alter Bridge en Airbourne waren beiden actief als supports voor IM in deze tour waarbij ik niet zeker weet of AB ook bij losse IM shows (buiten Weert om) als support mee kwam. Van Airbourne is nu in ieder geval zeker dat zij weer als support mee op pad gaan.
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Ik ga niet voor de headliners naar Graspop. Iron Maiden is hierop echter een uitzondering.
Dus ik ben wel teleurgesteld dat ze niet komen volgend jaar.
Langs de andere kant hebben we nu Graspop van 17-20 juni en dan een week later Maiden in Antwerpen. Dubbel genieten :wink:
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.597
7.304
Het gezaag was volgens mij niet zo zeer dat Iron maiden kwam, maar vooral dat er voor een tour die al eerder is geweest een vierde dag eraan toegevoegd werd.
 

gmm033

Campingartiest
20 nov 2018
90
167
Enerzijds baal ik van Iron Maiden. Anderzijds: in 2018 was er (voor mij) de onmogelijke clash tussen Maiden en Wolves in the throne room. Toen koos is voor WITTR terwijl Maiden een van de beste optredens op Graspop gaf (so I was told). Zo'n mispeer (niet kiezen voor Bruce cs.) is volgend jaar in ieder geval niet mogelijk....
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Ik ben ergens wel blij dat IM naar het sportpaleis gaat. Daar komt de band veel meer tot zijn recht dan op een weide. Alleen vrees ik dan weer het prijskaartje die er zal aanhangen. Maar goed, wie weet kan ik via de fanclub weer op de 1ste rij staan.

En voor Graspop kiezen ze dan maar een jongere band als headliner. Die hebben de toekomst in handen nu.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.141
7.337
Ik hoop ook dat de vervangende headliners wat jongere bands zijn dan wat er nu staat
Ergens ben ik bang dat ze Guns n Roses boeken, aangezien die in ieder geval in juni wel in de buurt zijn (als hun tour van 2021 wordt gekopieerd)
Wat ik vooral vervelend vind is dat GnR altijd meeteen 2 headliner posities in neemt op de line up met hun show van 3 uur
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Ik ben ergens wel blij dat IM naar het sportpaleis gaat. Daar komt de band veel meer tot zijn recht dan op een weide. Alleen vrees ik dan weer het prijskaartje die er zal aanhangen. Maar goed, wie weet kan ik via de fanclub weer op de 1ste rij staan.

En voor Graspop kiezen ze dan maar een jongere band als headliner. Die hebben de toekomst in handen nu.

Ik vind Iron Maiden beter op een festivalwei. Het Sportpaleis is qua akoestiek een nachtmerrie.
Iron Maiden heeft de hits en show om een hele wei te entertainen.

Ik ben ook voorstander van een jongere headliner, maar Iron Maiden verkoopt sowieso veel tickets, dus "zomaar kiezen voor een jongere headliner" is niet eenvoudig.
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
imac wrote:
Ik ben ergens wel blij dat IM naar het sportpaleis gaat. Daar komt de band veel meer tot zijn recht dan op een weide. Alleen vrees ik dan weer het prijskaartje die er zal aanhangen. Maar goed, wie weet kan ik via de fanclub weer op de 1ste rij staan.

En voor Graspop kiezen ze dan maar een jongere band als headliner. Die hebben de toekomst in handen nu.

Ik vind Iron Maiden beter op een festivalwei. Het Sportpaleis is qua akoestiek een nachtmerrie.
Iron Maiden heeft de hits en show om een hele wei te entertainen.

Ik ben ook voorstander van een jongere headliner, maar Iron Maiden verkoopt sowieso veel tickets, dus “zomaar kiezen voor een jongere headliner” is niet eenvoudig.

Klopt helemaal. Hun laatste optreden op Graspop was veel beter dan het laatste concert in het Sportpaleis.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
Klopt helemaal. Hun laatste optreden op Graspop was veel beter dan het laatste concert in het Sportpaleis.
wat ook mee speelt imo, is dat de laatste tour ook overweldigend goed was/is.
zelfs beter dan de gigs die ik hiervoor van Maiden heb gezien.


 

prins

Dagopener
9 nov 2019
518
624
ik als "die hard"maiden fan baal als een stekker dat ze niet komen,ook al was het weer met legacy of the beast tour. maar goed wie dan ??? wat hier boven wordt gezegd tijd voor een wat jongere band.
ongeacht of je er van houd, wie vult een festivalweide (kaartverkoop) : slipknot, volbeat, sabaton, nightwish, ffdp, amon amarth, powerwolf, epica, disturbed, trivium ???
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.529
4.405
ik als “die hard”maiden fan baal als een stekker dat ze niet komen,ook al was het weer met legacy of the beast tour. maar goed wie dan ??? wat hier boven wordt gezegd tijd voor een wat jongere band.
ongeacht of je er van houd, wie vult een festivalweide (kaartverkoop) : slipknot, volbeat, sabaton, nightwish, ffdp, amon amarth, powerwolf, epica, disturbed, trivium ???

Ik denk dat deze periode in het voordeel speelt, als ze eens willen experimenteren met jonge headliners. Ten eerste verkoopt gmm de laatste jaren al sneller uit en ten tweede zullen wel meer mensen dan ik alleen, gwn graag terug naar een festival gaan na een jaar zonder. Ik zet er nog korn en parkway drive bij en architects hun show vorig jaar was zo goed, die verdienen het ook, gojira kan ook hoger dan vorig jaar.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.141
7.337
prins wrote:
ik als “die hard”maiden fan baal als een stekker dat ze niet komen,ook al was het weer met legacy of the beast tour. maar goed wie dan ??? wat hier boven wordt gezegd tijd voor een wat jongere band.
ongeacht of je er van houd, wie vult een festivalweide (kaartverkoop) : slipknot, volbeat, sabaton, nightwish, ffdp, amon amarth, powerwolf, epica, disturbed, trivium ???

Ik denk dat deze periode in het voordeel speelt, als ze eens willen experimenteren met jonge headliners. Ten eerste verkoopt gmm de laatste jaren al sneller uit en ten tweede zullen wel meer mensen dan ik alleen, gwn graag terug naar een festival gaan na een jaar zonder. Ik zet er nog korn en parkway drive bij en architects hun show vorig jaar was zo goed, die verdienen het ook, gojira kan ook hoger dan vorig jaar.
De kans dat Graspop het volgend jaar uitverkocht zal raken is zeker groter dan andere jaren. Ook omdat veel mensen hun ticket zullen overzetten naar volgend jaar, waardoor het meerendeel van de combitickets al verkocht is voor dat de officiële kaartverkoop begint.

Toch denk ik wel dat ze met een headliner van formaat zullen moeten komen (vooral als ze ook Aerosmith kwijtraken)
Iets als Gojira, Lamb of God, Avatar zou ik wel kunnen waarderen maar gaat waarschijnlijk geen dag uitverkopen, zeker niet op de donderdag
 

stijn1617899910

Playlistbediener
8 apr 2020
11
2
Speciaal ticket gekocht voor maiden , ik baal zag deze show op ggraspop en in Arnhem, maiden kan je niet vervangen zou liever mijn geld terug krijgen , een dagticket koop je net omdat eer een favoriete band komt
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.922
Speciaal ticket gekocht voor maiden , ik baal zag deze show op ggraspop en in Arnhem, maiden kan je niet vervangen zou liever mijn geld terug krijgen , een dagticket koop je net omdat eer een favoriete band komt
a. Iron Maiden kan je gewoon vervangen, toch? Snap dat het een prima band is, maar in het genre zijn er nog genoeg mooie bands die hetzelfde als Iron Maiden kunnen neerzetten.
b. Dat heb ik dus totaal niet. Ikzelf koop een dagticket als er algeheel een goed programma staat, niet als mijn favoriete band er komt, aangezien ik daarvoor gewoon geen om en nabij de €120,00 over heb. Is dus vooral in jouw geval zo dat je 'm wel koopt voor je favoriete band (wat dan Iron Maiden moet zijn, toch?).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
Speciaal ticket gekocht voor maiden , ik baal zag deze show op ggraspop en in Arnhem, maiden kan je niet vervangen zou liever mijn geld terug krijgen , een dagticket koop je net omdat eer een favoriete band komt
dat is het risico van een ticket voor een band kopen op een festival.

stel een zanger valt van een podium en breekt een been waardoor de volgende gigs gecanceld worden, kan een favorite band ook afhaken voor een festival. terwijl een los concert vaak wel na een tijdje een keer ingehaald zal worden.

zoals wenteldave ook zegt, a, ja een festival kan een act vervangen.
maar b die mening deel ik niet met wenteldave, ik kan me namelijk goed voorstellen dat er festivaltickets aangeschaft worden omdat een favo act er die dag staat. Ik denk dat er zo wel meer tickets verkocht zijn die Graspop dag
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.922
stijn wrote:
Speciaal ticket gekocht voor maiden , ik baal zag deze show op ggraspop en in Arnhem, maiden kan je niet vervangen zou liever mijn geld terug krijgen , een dagticket koop je net omdat eer een favoriete band komt

dat is het risico van een ticket voor een band kopen op een festival.

stel een zanger valt van een podium en breekt een been waardoor de volgende gigs gecanceld worden, kan een favorite band ook afhaken voor een festival. terwijl een los concert vaak wel na een tijdje een keer ingehaald zal worden.

zoals wenteldave ook zegt, a, ja een festival kan een act vervangen.
maar b die mening deel ik niet met wenteldave, ik kan me namelijk goed voorstellen dat er festivaltickets aangeschaft worden omdat een favo act er die dag staat. Ik denk dat er zo wel meer tickets verkocht zijn die Graspop dag
Bij b probeer ik daarom ook te zeggen dat ik er op een bepaalde manier over nadenk en hij op een andere. Neem aan dat iedereen daar anders instaat, alleen bracht het alsof dat voor iedereen opging.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
ja, iedereen bekijkt dat anders natuurlijk.

het punt dat stijn maakt is wel iets waar die mensen nu "geluk" (ja, ik noem het maar heel even zo) hebben dat het festival is gecanceld.
want in alle andere gevallen, was bij een cancel van een headliner, nooit recht op teruggave van ticketkosten te rechtvaardigen
 

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
183
261
ja, iedereen bekijkt dat anders natuurlijk.

het punt dat stijn maakt is wel iets waar die mensen nu “geluk” (ja, ik noem het maar heel even zo) hebben dat het festival is gecanceld.
want in alle andere gevallen, was bij een cancel van een headliner, nooit recht op teruggave van ticketkosten te rechtvaardigen
Van wat ik begrijp kun je alleen je geld terugvragen als je kunt bewijzen dat je niet meer kunt komen op de nieuwe data? Ik denk als je enige reden is 'mn favo band komt niet meer' (hoe zuur dat ook is), dat dat niet genoeg reden is?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.141
7.337
Het geld van de tickets voor Graspop 2020 kan natuurlijk ook gebruikt worden voor Graspop 2022.

Ik acht de kans redelijk groot dat Iron Maiden er weer bij is in 2022 eigenlijk, aangezien ze dan iets goed te maken hebben en het is dan alweer 4 jaar geleden dat ze er stonden.

Al begrijp ik wel dat men er niet zo op zit te wachten om 2 jaar met een tegoedbon te blijven zitten. Al is de kans wel klein dat er in 2 edities niet 1 festivaldag is dat de line up je wel aanspreekt
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken