Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.585
11.168
In de categorie klein nieuws: Ik zie dat er geen nieuwe datum komt voor Body Count in 013, die stonden daar rondom Graspop. Dit zou kunnen betekenen dat zij in 2021 niet opnieuw touren en daarmee een afvaller zijn voor Graspop.
Ben wel benieuwd hoeveel mensen dit jammer gaan vinden. Ik persoonlijk niet, maar goed. Dan staat de teller op twee afvallers. Hoeveel zullen daar nog bijkomen?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Joslittel wrote:
In de categorie klein nieuws: Ik zie dat er geen nieuwe datum komt voor Body Count in 013, die stonden daar rondom Graspop. Dit zou kunnen betekenen dat zij in 2021 niet opnieuw touren en daarmee een afvaller zijn voor Graspop.

Ben wel benieuwd hoeveel mensen dit jammer gaan vinden. Ik persoonlijk niet, maar goed. Dan staat de teller op twee afvallers. Hoeveel zullen daar nog bijkomen?
Ik heb ze al best vaak gezien, en ik vind ze altijd wel erg vermakelijk. Maar niet meer dan dat. Het is niet dat ik zo hard mis. Ik hoop op een Deep Purple/Aerosmith/Deftones combi nog kan zien. Maar ik vrees er voor.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
Ik ben er wel voor om hier een lijstje bij te gaan houden met acts die waarschijnlijk terugkomen omdat festivals hen al bevestigd hebben en waarschijnlijke afvallers. Tot slot de categorie waarschijnlijk nieuw omdat die bands op tournee lijken te gaan. Ik kom tot nu toe tot:

Terugkomers:
- Paradise Lost (Staat wederom op Bloodstock)
- Devin Townsend (Staat wederom op Bloodstock)
- Judas Priest (Staat wederom op Bloodstock)
- Saxon (Staat wederom op Bloodstock)
- Bury Tomorrow (Staat wederom op Bloodstock)
- Sacred Reich (Staat wederom op Bloodstock)
- Soen (Staat wederom op Bloodstock)

Afvallers:
- Iron Maiden
- Body Count ft Ice-T

Waarschijnlijk nieuw:
- Rise Against
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.449
Ik ben er wel voor om hier een lijstje bij te gaan houden met acts die waarschijnlijk terugkomen omdat festivals hen al bevestigd hebben en waarschijnlijke afvallers. Tot slot de categorie waarschijnlijk nieuw omdat die bands op tournee lijken te gaan. Ik kom tot nu toe tot:

Terugkomers:
– Paradise Lost (Staat wederom op Bloodstock)
– Devin Townsend (Staat wederom op Bloodstock)
– Judas Priest (Staat wederom op Bloodstock)
– Saxon (Staat wederom op Bloodstock)
– Bury Tomorrow (Staat wederom op Bloodstock)
– Sacred Reich (Staat wederom op Bloodstock)
– Soen (Staat wederom op Bloodstock)

Afvallers:
– Iron Maiden
– Body Count ft Ice-T

Waarschijnlijk nieuw:
– Rise Against
Mooi overzicht!
Waar komt het gerucht van Rice Against precies vandaan?

EDIT: Trouwens ook heel blij als Bury Tomorrow terug komt! Dit was één van de wat kleinere bands waar ik veel naar uit keek om eens live te zien.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
Joslittel wrote:
Ik ben er wel voor om hier een lijstje bij te gaan houden met acts die waarschijnlijk terugkomen omdat festivals hen al bevestigd hebben en waarschijnlijke afvallers. Tot slot de categorie waarschijnlijk nieuw omdat die bands op tournee lijken te gaan. Ik kom tot nu toe tot:

Terugkomers:
– Paradise Lost (Staat wederom op Bloodstock)
– Devin Townsend (Staat wederom op Bloodstock)
– Judas Priest (Staat wederom op Bloodstock)
– Saxon (Staat wederom op Bloodstock)
– Bury Tomorrow (Staat wederom op Bloodstock)
– Sacred Reich (Staat wederom op Bloodstock)
– Soen (Staat wederom op Bloodstock)

Afvallers:
– Iron Maiden
– Body Count ft Ice-T

Waarschijnlijk nieuw:
– Rise Against

Mooi overzicht!
Waar komt het gerucht van Rice Against precies vandaan?

EDIT: Trouwens ook heel blij als Bury Tomorrow terug komt! Dit was één van de wat kleinere bands waar ik veel naar uit keek om eens live te zien.

Zijn bevestigd voor Hurricane, dat is ook rondom Graspop. Bovendien is het een beetje een persoonlijke wens, vind het een erg prettige live band voor een uurtje vermaak bij de mainstage.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.585
11.168
loek wrote:

Joslittel wrote:
Ik ben er wel voor om hier een lijstje bij te gaan houden met acts die waarschijnlijk terugkomen omdat festivals hen al bevestigd hebben en waarschijnlijke afvallers. Tot slot de categorie waarschijnlijk nieuw omdat die bands op tournee lijken te gaan. Ik kom tot nu toe tot:

Terugkomers:
– Paradise Lost (Staat wederom op Bloodstock)
– Devin Townsend (Staat wederom op Bloodstock)
– Judas Priest (Staat wederom op Bloodstock)
– Saxon (Staat wederom op Bloodstock)
– Bury Tomorrow (Staat wederom op Bloodstock)
– Sacred Reich (Staat wederom op Bloodstock)
– Soen (Staat wederom op Bloodstock)

Afvallers:
– Iron Maiden
– Body Count ft Ice-T

Waarschijnlijk nieuw:
– Rise Against


Mooi overzicht!
Waar komt het gerucht van Rice Against precies vandaan?

EDIT: Trouwens ook heel blij als Bury Tomorrow terug komt! Dit was één van de wat kleinere bands waar ik veel naar uit keek om eens live te zien.

Zijn bevestigd voor Hurricane, dat is ook rondom Graspop. Bovendien is het een beetje een persoonlijke wens, vind het een erg prettige live band voor een uurtje vermaak bij de mainstage.
ik zou het wel interessant vinden. Rise Against is zo'n band waar ik vroeger best vaak naar luisterde, maar dat nu totaal niet meer doe. Je hoeft me alleen maar één nummer te geven en ik zing 'm nog als vanouds mee. Savior en Satellite, man, geweldige nummers... Ik denk dat ik daar wel van zou kunnen genieten, nooit gezien ook.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.585
11.168
Dus Silence of the Apes... Ik heb een vermoeden dat dit weer een heerlijk album gaat worden. Refrein is erg 'catchy', mooie riff, mooie versnellingen zoals we die van ze kennen.
Laat het nou maar augustus worden!
 

schmorc

Campingartiest
12 jan 2019
53
0
Dus Silence of the Apes… Ik heb een vermoeden dat dit weer een heerlijk album gaat worden. Refrein is erg ‘catchy’, mooie riff, mooie versnellingen zoals we die van ze kennen.
Laat het nou maar augustus worden!

Heerlijk nummer! hopelijk aanwezig op GMM2021
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.585
11.168
wenteldave wrote:
Dus Silence of the Apes… Ik heb een vermoeden dat dit weer een heerlijk album gaat worden. Refrein is erg ‘catchy’, mooie riff, mooie versnellingen zoals we die van ze kennen.
Laat het nou maar augustus worden!

Heerlijk nummer! hopelijk aanwezig op GMM2021
Moet wel! :) Kan echt niet wachten om de heren weer aan het werk te zien.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
522
628
nieuwe tourschema van judas priest, staat graspop niet tussen !!! dat weekend staat nog wel open .
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
nieuwe tourschema van judas priest, staat graspop niet tussen !!! dat weekend staat nog wel open .
wel een heel opvallende open spot.
Tussen 17 juni Denemarken en 23 juni Luxemburg.
Zou zaterdag 19 juni kunnen dus?
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
522
628
laten we het hopen, in dat weekend moeten ze hellfest ook nog plannen neem ik aan.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
In het tourschema op de website van Judas Priest staat een aantal shows, waaronder Graspop, Hellfest en Wacken, nog bij de data van 2020. De band is dus nog niet klaar met het omboeken van het Europese tourschema, zo lijkt me. Voor die festivals (en wat andere shows) zoeken ze waarschijnlijk nog een nieuwe datum. Het kan er bijvoorbeeld van afhangen op welke dagen de andere beoogde headliners van Graspop 2021 en Hellfest 2021 beschikbaar zijn. Het huidige tourschema van Judas Priest voor 2021 is gewoon nog niet compleet, dus afwachten maar.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.429
642
Alter Bridge kunnen we doorstrepen denk ik.
Die komen in de lente terug ipv de zomer.

Hello Friends,

Since the emergence of Covid-19 we have been working tirelessly to move our Summer 2020 tour to Spring 2021. We are still waiting on a few things to come back to us in the coming weeks to be able to sort everything out. We wanted to make sure you guys had the information as we get it. We miss you guys and hope to see you soon!

Stay safe -
AB
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.585
11.168
Alter Bridge kunnen we doorstrepen denk ik.
Die komen in de lente terug ipv de zomer.

Hello Friends,

Since the emergence of Covid-19 we have been working tirelessly to move our Summer 2020 tour to Spring 2021. We are still waiting on a few things to come back to us in the coming weeks to be able to sort everything out. We wanted to make sure you guys had the information as we get it. We miss you guys and hope to see you soon!

Stay safe –
AB
Dan komen ze ook niet met Iron Maiden mee dus. Da's een voorzichtige klap.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
Alter Bridge kunnen we doorstrepen denk ik.
Die komen in de lente terug ipv de zomer.

Hello Friends,

Since the emergence of Covid-19 we have been working tirelessly to move our Summer 2020 tour to Spring 2021. We are still waiting on a few things to come back to us in the coming weeks to be able to sort everything out. We wanted to make sure you guys had the information as we get it. We miss you guys and hope to see you soon!

Stay safe –
AB

Dat zag ik niet aankomen. Apart om een zomerfestivaltour naar de lente te verplaatsen. Dat worden dus allemaal zalen en daarmee geen verplaatsing van dezelfde tour. Zou het bij hen wel jammer vinden als zij van het affiche afvallen.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
522
628
denk dat het overzetten van dezelfde line-up naar 2021 bijna onmogelijk zal zijn. er zullen nog wel meer bands niet komen, maar graspop zal keuzes genoeg hebben.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.642
5.095
schmorc wrote:

wenteldave wrote:
Dus Silence of the Apes… Ik heb een vermoeden dat dit weer een heerlijk album gaat worden. Refrein is erg ‘catchy’, mooie riff, mooie versnellingen zoals we die van ze kennen.
Laat het nou maar augustus worden!


Heerlijk nummer! hopelijk aanwezig op GMM2021

Moet wel! ? Kan echt niet wachten om de heren weer aan het werk te zien.
Lekker nummertje inderdaad, zelfs na één keer luisteren al. :)
Wat mij betreft ook een 'must' voor volgend jaar (ongeacht positie), evenals Nightwish en Ghost met nieuwe albums.
Daar geef ik graag een Judas Priest voor op.. :wink:
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.585
11.168
wenteldave wrote:

schmorc wrote:

wenteldave wrote:
Dus Silence of the Apes… Ik heb een vermoeden dat dit weer een heerlijk album gaat worden. Refrein is erg ‘catchy’, mooie riff, mooie versnellingen zoals we die van ze kennen.
Laat het nou maar augustus worden!


Heerlijk nummer! hopelijk aanwezig op GMM2021


Moet wel!
1f642.svg
Kan echt niet wachten om de heren weer aan het werk te zien.

Lekker nummertje inderdaad, zelfs na één keer luisteren al.
1f642.svg

Wat mij betreft ook een ‘must’ voor volgend jaar (ongeacht positie), evenals Nightwish en Ghost met nieuwe albums.
Daar geef ik graag een Judas Priest voor op..
1f609.svg
Shit, ik wilde dit helemaal geen hartje geven, hooguit voor gedeelte tot de eerste komma. Ik heb namelijk helemaal niks met Ghost en ik vind Nightwish ook niet echt een must, eerlijk gezegd, maar dat is meer omdat ze al met hun eigen show ga zien.
En Judas Priest opgeven... Ik wil ze wel eens zien.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken