Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

De nieuwe cd van Paradise Lost wordt erg goed ontvangen. Ik ben er zelf ook erg over te spreken. Nog zo'n moment waarvan je dan baalt dat Graspop niet doorgaat, had hen graag in de Marque aan het werk gezien in de schemer met een koud pilsje.

Voor de liefhebbers hieronder de video van de opening van de cd, Darker Thoughts. Ik vind het een schitterend nummer.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=URJH3ZJzxB0[/video]

En weer een update van de lijst met Alter Bridge erbij. De donderdag is aardig onthoofd zo, genoeg ruimte voor een aantal nieuwe sterke boekingen.

Terugkomers:
– Paradise Lost (Staat wederom op Bloodstock)
– Devin Townsend (Staat wederom op Bloodstock)
– Judas Priest (Staat wederom op Bloodstock)
– Saxon (Staat wederom op Bloodstock)
– Bury Tomorrow (Staat wederom op Bloodstock)
– Sacred Reich (Staat wederom op Bloodstock)
– Soen (Staat wederom op Bloodstock)

Afvallers:
– Iron Maiden
– Body Count ft Ice-T
- Alter Bridge

Waarschijnlijk nieuw:
– Rise Against

Super jammer dat Iron Maiden en Alter Bridge niet komen volgend jaar. Hopelijk blijven Deep Purple en Aerosmith wel op het affiche staan.

Dat nummer van Paradise Lost klinkt goed. Ik kende ze nog niet (alleen van naam). Ik ga er eens wat meer van luisteren. Tnx for sharing.

Super jammer dat Iron Maiden en Alter Bridge niet komen volgend jaar. Hopelijk blijven Deep Purple en Aerosmith wel op het affiche staan.

Dat nummer van Paradise Lost klinkt goed. Ik kende ze nog niet (alleen van naam). Ik ga er eens wat meer van luisteren. Tnx for sharing.

Tof! Als je dit een mooi nummer vindt, probeer dan ook nummers zoals Enchantment en Faith Divides Us - Death Unites Us.

De nieuwe cd van Paradise Lost wordt erg goed ontvangen. Ik ben er zelf ook erg over te spreken. Nog zo’n moment waarvan je dan baalt dat Graspop niet doorgaat, had hen graag in de Marque aan het werk gezien in de schemer met een koud pilsje.

Voor de liefhebbers hieronder de video van de opening van de cd, Darker Thoughts. Ik vind het een schitterend nummer.

Had hetzelfde als Moniek. Ook amper in verdiept. 'k Heb even het gehele album geluisterd en het is inderdaad terecht dat ie goed wordt ontvangen. Prima plaat. Ghosts is ook een lekker nummer, zeg.

In navolging van dat, ik heb een nieuw bandje ontdekt, genaamd Harakiri for the Sky uit Österreich. Ze maken black-metal gecombineerd met wat melodische aspecten. Zag dat ze in februari voor drie shows naar Nederland en België komen: Arnhem, Leiden en Kortrijk.
En even het nummer The Traces We Leave: [video]https://youtu.be/sHYOJaddKhI[/video]

Joslittel wrote:
De nieuwe cd van Paradise Lost wordt erg goed ontvangen. Ik ben er zelf ook erg over te spreken. Nog zo’n moment waarvan je dan baalt dat Graspop niet doorgaat, had hen graag in de Marque aan het werk gezien in de schemer met een koud pilsje.

Had hetzelfde als Moniek. Ook amper in verdiept. ‘k Heb even het gehele album geluisterd en het is inderdaad terecht dat ie goed wordt ontvangen. Prima plaat. Ghosts is ook een lekker nummer, zeg.
Ook geluisterd van de week, zeker een mooi album!
Een beetje een mix van de verschillende stijlen die Paradise Lost door de jaren heen heeft gehad, zowel zwaardere death/doom als lichtere gothic rock (zoals Ghosts, heerlijk nummer inderdaad).
Ik verheugde me sowieso al om ze te gaan zien en horen, maar nu des te meer!

Verder hoop ik ook dat My Dying Bride en Anathema op de affiche blijven staan.
Ik ben me eigenlijk pas het afgelopen jaar (sinds aankondiging GMM) in alle drie (ook wel de 'Peaceville Three') gaan verdiepen, en ben in rap tempo fan van ze allemaal geworden. Lijkt me dus heel mooi om dit drieluik in een klap live te kunnen horen en zien.

Ik weet ook niet eens of ik Iron Maiden volgend jaar zie touren. Ik zie nu namelijk dit bericht.
https://www.express.co.uk/celebrity-news/1283880/Bruce-Dickinson-wife-Paddy-Bowden-dead-death-iron-maiden-news-latest-update

Waar komt het bericht vandaan dat Alter Bridge niet op Graspop kan staan?
Alter Bridge verplaatst hun tour die voor komende zomer gepland stond naar de lente van 2021, wat zou betekenen dat ze niet in het seizoen vallen. Kan natuurlijk nog niet definitief een streep doorheen, maar het is vrij logisch dat als ze een maand voor het festivalseizoen hier aanbreekt al in Europa zijn geweest, dat ze niet nog een keer komen.

Vandaag werd i-Days in Milaan afgelast. In hun communicatie zeggen ze te verwachten de line-up naar 2021 te kunnen verplaatsen en daar snel over te kunnen communiceren.

Aerosmith was daar een van de headliners. Lijkt me toch niet dat ze dit zouden communiceren als ze niet op zijn minst alle headliners kunnen houden. Ik verwacht dus alleszins wel dat Aerosmith volgend jaar gewoon opnieuw tourt en dus waarschijnlijk gewoon weer langs Graspop passeert.

tons of rock (24-26 juni) heeft bevestigd dat faith no more en deep purple ook de headliners in 2021 weer zijn, dus zullen zij ook wel terug keren op graspop.

tons of rock (24-26 juni) heeft bevestigd dat faith no more en deep purple ook de headliners in 2021 weer zijn, dus zullen zij ook wel terug keren op graspop.
Het is nog de vraag of FNM opnieuw op Werchter en Graspop zal staan, of op 1 van de 2 festivals. Geruchten waren wel dat het een soort noodgreep was vorig jaar maar we weten natuurlijk niet of dat waar is.

Persoonlijk hoop ik niet dat ze opnieuw headliner zijn op Graspop

Het geruchtenseizoen begint wel lekker als het erop lijkt dat de sterkste headliner niet terug komt (wat al zeker is) terwijl de zwakkere headliners wel opnieuw geboekt worden (FNM en Judas Priest)

FNM zal er wel staan. Waren al bevestigd voor een festival volgend jaar zomer van welke mij de naam is ontschoten. In welke hoedanigheid is dan wel de vraag, ja.

prins wrote:

Het is nog de vraag of FNM opnieuw op Werchter en Graspop zal staan, of op 1 van de 2 festivals. Geruchten waren wel dat het een soort noodgreep was vorig jaar maar we weten natuurlijk niet of dat waar is.

Het geruchtenseizoen begint wel lekker als het erop lijkt dat de sterkste headliner niet terug komt (wat al zeker is) terwijl de zwakkere headliners wel opnieuw geboekt worden (FNM en Judas Priest)

Ik lees hierboven juist hoopgevende berichten over Aerosmith en Deep Purple. Vond je Iron Maiden de sterkste headliner of op welke headliner die zeker niet terug komt doel je in je bericht?

loek wrote:

prins wrote:

Ik lees hierboven juist hoopgevende berichten over Aerosmith en Deep Purple. Vond je Iron Maiden de sterkste headliner of op welke headliner die zeker niet terug komt doel je in je bericht?
Oh ja dat had ik wat duidelijker kunnen vermelden

Ik doelde inderdaad op Iron Maiden.
Aerosmith is natuurlijk ook wel een sterke headliner als je kijkt naar exclusiviteit maar op het gebied van fanbase en ticketverkoop en dergelijke is Iron Maiden wel net wat sterker gok ik

Ha, we gaan lekker zo met de aanvullingen! Weer een update van het lijstje gemaakt. Het is een wat schrale vervanging, maar zo heb ik nog een beetje het gevoel met festivals bezig te kunnen zijn. Lijstje nu ook geordend naar grote van de naam.

Terugkomers:
- Judas Priest (Staat wederom op Bloodstock)
- Faith no More (Staat wederom op Tons of Rock), al is dit voor mij een twijfelgeval. Ik verwacht niet weer een dubbele boeking met RW
- Deep Purple (Staat wederom op Tons of Rock)
– Saxon (Staat wederom op Bloodstock)
– Paradise Lost (Staat wederom op Bloodstock)
– Devin Townsend (Staat wederom op Bloodstock)
– Bury Tomorrow (Staat wederom op Bloodstock)
– Sacred Reich (Staat wederom op Bloodstock)
– Soen (Staat wederom op Bloodstock)

Afvallers:
– Iron Maiden (stadiontour ipv festivaltour in 2021)
– Alter Bridge (tour wordt verplaatst naar lente 2021)
– Body Count ft Ice-T

Waarschijnlijk nieuw:
– Rise Against

Joslittel wrote:
Waarschijnlijk nieuw:
– Rise Against

Waarom ga je hier eigenlijk vanuit? Die stonden dit jaar ook gewoon al op de line-up van Hu/So en waren toch niet gepland voor graspop …

Ja, daar heb je gelijk in. Meer een persoonlijke hoop. Zal dit in de volgende update eruit halen. Er zijn inderdaad wel meer bands al herbevestigd voor volgend jaar die niet op Graspop stonden (grootste deel line-up Bloodstock bijvoorbeeld), op die manier kan je de lijst erg lang maken. Ik denk dat nieuwe kanshebbers vooral bands zijn die een nieuwe tour aankondigen met een nieuwe cd, bijvoorbeeld Avatar of Lamb of God.

Users who are viewing this thread