Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.660
5.134
Fijn, toch Amaranthe!
En Megadeth is ook altijd mooi natuurlijk!
De rest ken ik nog niet (goed genoeg), dus dat wordt weer een luisterrondje. :)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.193
10.565
Oke, daar zijn we allemaal door verrast, 12 nieuwe namen!

Mooi rijtje namen al zit er geen een tussen waar ik echt héél blij mee ben. Megadeath is altijd goed (en inderdaad, waar moet die nog bij op de zondag? Die mainstage staat ramvol), Ihsahn vind ik een erg mooie toevoeging in het extremere segment, A Day To Remember lekker simpel losgaan en Bullet for My Valentine blijft sentiment. Monster Magnet wil ik nog weleens gaan zien. De rest ken ik niet goed genoeg of overtuigt mij live niet (Amaranthe).

Mooie lichting namen dus voor een versterking in de breedte.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.193
10.565
Oke, daar zijn we allemaal door verrast, 12 nieuwe namen!

Mooi rijtje namen al zit er geen een tussen waar ik echt héél blij mee ben. Megadeath is altijd goed (en inderdaad, waar moet die nog bij op de zondag? Die mainstage staat ramvol), Ihsahn vind ik een erg mooie toevoeging in het extremere segment, A Day To Remember lekker simpel losgaan en Bullet for My Valentine blijft sentiment. Monster Magnet wil ik nog weleens gaan zien. De rest ken ik niet goed genoeg of overtuigt mij live niet (Amaranthe).

Mooie lichting namen dus voor een versterking in de breedte.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.193
10.565
Sta er nu pas bij stil dat Ishahn is toegevoegd aan de reeds geweldige prog line-up van de zaterdag, prachtige naam om daarbij te hebben! Hopelijk net als die andere namen een mooi plekje in de Marque.
 

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
192
295
Ik heb mijn clashfinder geupdate met de nieuwe namen: https://clashfinder.com/s/gmm2021/
Ik hoefde maar een klein beetje te schuiven om de nieuwe namen erin te passen. Meningen?
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.549
3.097
Haha, ik was er ook al mee bezig: https://clashfinder.com/m/graspop2021/

Ik heb wel wat meer moeten schuiven. Zo heb ik nu van de zaterdag Marquee een prog-metal dag gemaakt. Het zou overigens zomaar kunnen dat The Offspring inderdaad headliner van Jupiler Stage wordt. Ik mis nog altijd een naam daar op dat podium. De Main Stages zitten bom, maar dan ook bomvol met Deftones, Megadeth, Aerosmith, Killswitch Engage en Deep Purple.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
Haha, ik was er ook al mee bezig: https://clashfinder.com/m/graspop2021/

Ik heb wel wat meer moeten schuiven. Zo heb ik nu van de zaterdag Marquee een prog-metal dag gemaakt. Het zou overigens zomaar kunnen dat The Offspring inderdaad headliner van Jupiler Stage wordt. Ik mis nog altijd een naam daar op dat podium. De Main Stages zitten bom, maar dan ook bomvol met Deftones, Megadeth, Aerosmith, Killswitch Engage en Deep Purple.

Ik denk juist dat het logischer is dat killswitch engage de Jupiler stage afsluit ipv offspring. Kan me niet voorstellen dat de offspring niet op de main zal staan
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.001
2.048
Rockbeer wrote:
Haha, ik was er ook al mee bezig: https://clashfinder.com/m/graspop2021/

Ik heb wel wat meer moeten schuiven. Zo heb ik nu van de zaterdag Marquee een prog-metal dag gemaakt. Het zou overigens zomaar kunnen dat The Offspring inderdaad headliner van Jupiler Stage wordt. Ik mis nog altijd een naam daar op dat podium. De Main Stages zitten bom, maar dan ook bomvol met Deftones, Megadeth, Aerosmith, Killswitch Engage en Deep Purple.

Ik denk juist dat het logischer is dat killswitch engage de Jupiler stage afsluit ipv offspring. Kan me niet voorstellen dat de offspring niet op de main zal staan
Ik zie geen van die 2 op de jupiler stage staan.
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
546
642
koekdoos wrote:
Offspring wordt door Graspop als Punk neergezet op de band-pagina. Dus misschien Offspring headliner op de Jupiler Stage?


Dat lijkt me uitgesloten, zijn ze te groot voor.

idd ze gaan toch niet dezelfe fout maken als met sum 41 enkele jaren terug
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Hellfest laat deftones ook afsluiten..dus GMM kan dat ook doen in principe. Ik zou het zelf een rare keuze vinden om deftones boven Megadeth, the offspring en Deep Purple te plaatsen.
Disturbed en Korn waren nooit eerder headliner..deftones nu opeens wel?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.660
5.134
GMM-2021-Poster.jpg
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.660
5.134
Het opnieuw bevestigen van Amaranthe en Creeper bevestigt wel dat de namen van 2020 die niet in de vorige grote aankondiging zaten nog niet uitgesloten zijn voor 2021.

Er blijven echter niet zo heel veel onbekenden meer over:

Donderdag
Airbourne
Exciter
Silverstein

Vrijdag
Enter Shikari
Chelsea Grin
Wednesday 13
Heathen

Zaterdag
Disturbed
Motionless In White
Dream State

Zondag
3 Doors Down
Anti-Flag

Dag onbekend
DragonForce
 

schmorc

Campingartiest
12 jan 2019
53
0
DragonForce kun je wegstrepen. Herman Li heeft eerder op zijn stream gezegd dat ze niet komen omdat ze niet het festival wilden openen op de donderdag.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
Heel blij met de nieuwe namen. Vooral megadeth was een leuke verrassing. Daarbij geeft het ook weer hoop dat het allemaal door gaat volgend jaar
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
524
634
zeker erg blij met megadeth, en hebben die volgend jaar ook niet een tour met lamb of god, trivium en in flames ? mogen van mij ook wel overkomen !
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.616
11.273
zeker erg blij met megadeth, en hebben die volgend jaar ook niet een tour met lamb of god, trivium en in flames ? mogen van mij ook wel overkomen !
Begint halverwege juli inderdaad, maar is wel in de VS, dus geen idee of je dat één op één over zou kunnen zetten. Zou het zeker toejuichen, maar acht het wel onwaarschijnlijk, ook omdat Lamb of God al in december naar Europa komt.
 

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
192
295
Het is me zojuist opgevallen dat op de website staat dat er 11 nieuwe namen zijn aangekondigd, maar de mail die ik had gekregen zei 12 nieuwe namen. Op de website zie ik Bullet For My Valentine nergens meer staan?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.193
10.565
Het is me zojuist opgevallen dat op de website staat dat er 11 nieuwe namen zijn aangekondigd, maar de mail die ik had gekregen zei 12 nieuwe namen. Op de website zie ik Bullet For My Valentine nergens meer staan?

Je hebt helemaal gelijk ja, ook weggehaald uit de tekst en de line-up pagina. Wat is dit nou voor een gekkigheid. Lijkt een beetje op de situatie met Dragonforce vorig jaar. Je kondigt een band toch pas aan als alle papieren in orde zijn? Of liever toch bewaren voor de volgende aankondigingen? Erg raar in ieder geval, keek er wel naaruit om ze weer te zien.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken