Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Ik zou het jammer vinden als System of a Down niet komt op de vrijdag, ik hoop dat ze komen, ik verwacht het alleen niet. Scorpions zou ik een prima alternatief vinden zelf. Als System of a Down niet komt vind ik het echter wel raar en jammer dat ze ook hun zaalshows hebben gecancelt. Wilde ze dit jaar graag zien, en had gehoopt dat dat volgend jaar dus misschien toch zou kunnen
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
prins wrote:
amon amarth zou erg gaaf zijn. en dan toch de scorpions de vrijdag headliner ????

Daar ben ik nu wel bang voor

Ja ik ook. Als je hoopt op SOAD en zeer tevreden bent met Nightwish dan zijn The Scorpions echt een tegenvaller. En ik vind het dan ook teveel oude headliners.
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
346
643
pisser wrote:

prins wrote:
amon amarth zou erg gaaf zijn. en dan toch de scorpions de vrijdag headliner ????


Daar ben ik nu wel bang voor

Ja ik ook. Als je hoopt op SOAD en zeer tevreden bent met Nightwish dan zijn The Scorpions echt een tegenvaller. En ik vind het dan ook teveel oude headliners.

Hier hetzelfde, dat zou echt wel een tegenvaller zijn.

Amon Amarth en Ensiferum zouden dat wel gedeeltelijk kunnen goed maken

 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
313
212
Van mij mag Europe wel overkomen. Ben (vorig jaar?) naar de Lokerse feesten geweest omdat ik Scorpions graag live wilde zien en hadden toen en nu dus misschien ook nog wel een gezamenlijke tour. Europe speelde logischerwijs eerst want zijn een stuk kleiner maar waren echt 10 keer beter dan Scorpions. Vooral op het gebied van zang. Ik vind deze combinatie daardoor ook niet zo slim gemaakt. Het is wel enigszins het zelfde muziekgenre misschien maar als je wilt dat je band goed uit de verf komt moet je niet samen gaan touren met een kleinere band die vele malen beter is. Dan kunnen ze beter met bijvoorbeeld een Bon Jovi gaan touren. Ik zou echt zwaar teleurgesteld zijn als Scorpions de 4de headliner zou worden ondanks dat ik hun muziek tof vind op plaat.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
ik zou scorpions ook wel erg teleurstellend vinden dus ik sluit me hierbij aan
Dan heb ik nog liever de oude situatie waarin een band als Powerwolf, Heaven shall burn of Alestorm de kans krijgt om 1 van de mainstages af te sluiten
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Joslittel wrote:

pisser wrote:

prins wrote:
amon amarth zou erg gaaf zijn. en dan toch de scorpions de vrijdag headliner ????


Daar ben ik nu wel bang voor


Ja ik ook. Als je hoopt op SOAD en zeer tevreden bent met Nightwish dan zijn The Scorpions echt een tegenvaller. En ik vind het dan ook teveel oude headliners.

Hier hetzelfde, dat zou echt wel een tegenvaller zijn.

Amon Amarth en Ensiferum zouden dat wel gedeeltelijk kunnen goed maken
Ik zou best goed kunnen leven met Scorpions, heb ze nog nooit gezien, en houd best wel van die beetje 'foute' meeblèrnummers.. :p
Maar ik kan me goed voorstellen dat velen daar niet zo op zitten te wachten, zeker nu ze (misschien al een tikkeltje té optimistisch) SOAD verwachten op vrijdag.
Wellicht is de donderdag (voor of na Volbeat) dan een betere optie?

BMTH zou nog een kleine mogelijkheid kunnen zijn, hoewel ze alleen voor de zaterdag beschikbaar zijn (do. in Portugal, vr. Southside, zo. Hurricane). Maar ook daar zal lang niet iedereen revreden mee zijn.
Puscifer lijkt ook een serieuze kanshebber, net als Sum 41 (eveneens op Hurricane/Southside).

Amon Amarth en Ensiferum mogen van mij ook zeker komen, ook al zie ik ze in augustus al op Summer Breeze.
Ik had ze echter eerder op Alcatraz verwacht, dat een week voor Summer Breeze plaatsvindt, maar dat zegt dus niets gezien bovenstaande affiche.

Verder zou ik zelf nog wel graag HammerFall, Enslaved en Turbonegro zien overkomen van Tons of Rock.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Verder zou ik zelf nog wel graag HammerFall, Enslaved en Turbonegro zien overkomen van Tons of Rock.
HammerFall is van Last Man Standing, toch? Ja, mag dan ook wel. Enslaved op zich prima en ik heb nog nooit gehoord van Turbonegro. Is dat wat?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Set Abominae wrote:
Verder zou ik zelf nog wel graag HammerFall, Enslaved en Turbonegro zien overkomen van Tons of Rock.

HammerFall is van Last Man Standing, toch?
Klopt.
Vorig jaar helaas alleen 1e twee nummers kunnen zien (wel gelijk mijn favoriet Legion), wegens clash met Beast In Black in Metal Dome.

Set Abominae wrote:
Verder zou ik zelf nog wel graag HammerFall, Enslaved en Turbonegro zien overkomen van Tons of Rock.

ik heb nog nooit gehoord van Turbonegro. Is dat wat?
Tijdje geleden gezien in online Hellfest-event, oud optreden van 2018. Kende het daarvoor ook niet, maar vond het wel aardig vermakelijk. :)
Beetje 'foute' Noorse punkband met nogal wat humor en weinig subtiele nummers als 'I got erection'.
Heeft aardig wat cultstatus en een hechte, trouwe fanschare ('Turbojugend').
De leden hebben de grootste verzameling bijnamen die ik ooit gezien heb:
https://en.wikipedia.org/wiki/Turbonegro

[video]https://www.youtube.com/watch?v=l87c3VFbJJI[/video]
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Scorpions zou geweldig zijn als laatste headliner.
SOAD is uniek om te kunnen zien, omdat ik er anders nooit heen zou gaan en de nummers die ik ken zijn prima, maar voor mij kunnen de headliners niet te oud zijn.

Aerosmith, Judas Priest en Scorpions, super!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Scorpions zou geweldig zijn als laatste headliner.
SOAD is uniek om te kunnen zien, omdat ik er anders nooit heen zou gaan en de nummers die ik ken zijn prima, maar voor mij kunnen de headliners niet te oud zijn.

Aerosmith, Judas Priest en Scorpions, super!
Mij maakt de leeftijd van de bands eigenlijk niet veel uit.
De oude bands hebben nu eenmaal een jarenlang opgebouwde status, en een vanzelfsprekend uitgebreider repertoire met doorgaans meer hits/klassiekers.
Uiteindelijk komen de jonge(re) bands wel bovendrijven (sommige sneller dan andere), en verdwijnen de oudjes vanzelf.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
wenteldave wrote:

Set Abominae wrote:
Verder zou ik zelf nog wel graag HammerFall, Enslaved en Turbonegro zien overkomen van Tons of Rock.


HammerFall is van Last Man Standing, toch?

Klopt.
Vorig jaar helaas alleen 1e twee nummers kunnen zien (wel gelijk mijn favoriet Legion), wegens clash met Beast In Black in Metal Dome.


wenteldave wrote:

Set Abominae wrote:
Verder zou ik zelf nog wel graag HammerFall, Enslaved en Turbonegro zien overkomen van Tons of Rock.


ik heb nog nooit gehoord van Turbonegro. Is dat wat?

Tijdje geleden gezien in online Hellfest-event, oud optreden van 2018. Kende het daarvoor ook niet, maar vond het wel aardig vermakelijk. ?
Beetje ‘foute’ Noorse punkband met nogal wat humor en weinig subtiele nummers als ‘I got erection’.
Heeft aardig wat cultstatus en een hechte, trouwe fanschare (‘Turbojugend’).
De leden hebben de grootste verzameling bijnamen die ik ooit gezien heb:
https://en.wikipedia.org/wiki/Turbonegro

<iframe src="https://www.youtube.com/embed/l87c3VFbJJI" style="margin: 1em auto; height: 537.75px;" width="100%" height="286" frameborder="0" allowfullscreen=""></iframe>
Helemaal vergeten dat ik HammerFall ook heb gezien, maar ik heb volgens mij precies hetzelfde gedaan als jij. Of omgekeerd... Ik zou het niet meer weten. Toch fijn dat Concertarchives, haha.
Ik heb helemaal niks met Turbonegro, dus die hoeven van mij niet te komen ;)
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
578
711
was toen inderdaad een rare overlapping van 2 powermetal bands hammerfall en beast in black (heb toen voor hammerfall gekozen).
over de scorpions, de 2 andere headliners van tons of rock zijn op graspop ms2 headliners. dus mochten ze scorpions boeken verwacht ik ze toch op donderdag ms2.
ik denk nog steeds SOAD of nightwish voor de vrijdag.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
was toen inderdaad een rare overlapping van 2 powermetal bands hammerfall en beast in black (heb toen voor hammerfall gekozen).
over de scorpions, de 2 andere headliners van tons of rock zijn op graspop ms2 headliners. dus mochten ze scorpions boeken verwacht ik ze toch op donderdag ms2.
ik denk nog steeds SOAD of nightwish voor de vrijdag.
MS2? Die zijn toch gewoon headliner?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Wat moet ik luisteren van Scorpions?

Uiteraard ken ik Wind Of Change, Still Loving You, Rock You Like A Hurricane...

Maar nog geen bijster fan.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
578
711
wat je kunt luisteren als je de scorpions wilt leren kennen, zou ik zeggen, hun live album: world wide live (is een oudje maar wel hun beste werk) en daarna albums crazy world en vond zelf unbreakable wel aardig.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Wat moet ik luisteren van Scorpions?

Uiteraard ken ik Wind Of Change, Still Loving You, Rock You Like A Hurricane…

Maar nog geen bijster fan.
https://ultimateclassicrock.com/scorpions-songs/ Het helpt ook niet dat ik slecht ben met kiezen uit tweehonderd nummers, dus ik doe 't maar zo...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
ik bedoelde ook faith no more en deep purple headliner zijn op tons of rock en op graspop afsluiter zijn van ms2.
maar goed within temptation is daar sub. en was op graspop headliner.
Ik weet wat je bedoelde, maar Scorpions waren bij hun laatste passage (2017) nog headliner, al was Deep Purple dat ook in 2017, dus heel veel zegt het niet. Vind beide bands sowieso wel headlinerwaardig, dus ze mogen wel gaan sleutelen willen ze Scorpions nog hebben. Voorlopig ga ik er wel van uit dat ze komen i.p.v. System of a Down en dus als headliner, maar wie weet.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Indiaantje89 wrote:
Wat moet ik luisteren van Scorpions?

Uiteraard ken ik Wind Of Change, Still Loving You, Rock You Like A Hurricane…

Maar nog geen bijster fan.

https://ultimateclassicrock.com/scorpions-songs/ Het helpt ook niet dat ik slecht ben met kiezen uit tweehonderd nummers, dus ik doe ’t maar zo…
Straks eens luisteren, of misschien een live showtje opzetten. Ik ken el wat meer op het eerste gehoor. Maar vind het allemaal een beetje veel van hetzelfde.

Ook net de neiuwe The Fever 333 opgezet, ik vind het ook een matig nummertje persoonlijk
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken