Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
313
212
Wat vinden jullie er zo slecht aan dan? Ik vind het eerlijk gezegd best tof. Alleen live viel het nummer me erg tegen vorig jaar maar de opgenomen versie kan ik prima naar luisteren.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Veel te hoog “ik ben metal zanger maar kan ook zingen hoor!” gehalte. Ook voelt de emotie voor mij nep aan op dit nummer. En dan ben ik ook geen fan van het orgineel.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
Ik vind het gewoon een niets nummer. Beetje zeurderig zelfs. Maar vond het origineel ook al een zeik nummer dus ligt niet echt aan disturbed. Ik heb ze het ook live zien spelen op fortarock en dat was ook echt verschrikkelijk. Voor de rest is het een goeie band hoor. Niets mis mee verder.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Sound of Silence past echter daarentegen wel weer in het straatje van de boodschap die ze willen uitdragen. Heb elkaar lief, zorg goed voor elkaar en geniet van de momenten die je met elkaar meemaakt. Wat dat betreft snap ik het wel en als je er zo naar kijkt, is het natuurlijk perfect, omdat ze er een sentimentele waarde aan hebben gehecht en het ook een soort lijflied is geworden voor mensen die in zware periodes zitten (denk aan depressieve mensen of mensen die net iemand hebben verloren). Nog even over de albumkeuze, het nummer had beter op het laatste album gepast. Dat was me net iets te sentimenteel en past er daarom perfect op.
Ik snap dat je als band statements wil maken, maar ik houd er zelf niet zo van als dat via muziek gaat.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
Sound of Silence past echter daarentegen wel weer in het straatje van de boodschap die ze willen uitdragen. Heb elkaar lief, zorg goed voor elkaar en geniet van de momenten die je met elkaar meemaakt. Wat dat betreft snap ik het wel en als je er zo naar kijkt, is het natuurlijk perfect, omdat ze er een sentimentele waarde aan hebben gehecht en het ook een soort lijflied is geworden voor mensen die in zware periodes zitten (denk aan depressieve mensen of mensen die net iemand hebben verloren). Nog even over de albumkeuze, het nummer had beter op het laatste album gepast. Dat was me net iets te sentimenteel en past er daarom perfect op.
Ik snap dat je als band statements wil maken, maar ik h

oud er zelf niet zo van als dat via muziek
gaat.

Ik denk dat het juist door het succes van dat nummer komt dat het laatste album zo sentimenteel is. Denk dat ze het succes door wilde trekken en fans van dat ene nummer meer van dat soort nummers wilde voorschotelen
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Sound of Silence past echter daarentegen wel weer in het straatje van de boodschap die ze willen uitdragen. Heb elkaar lief, zorg goed voor elkaar en geniet van de momenten die je met elkaar meemaakt. Wat dat betreft snap ik het wel en als je er zo naar kijkt, is het natuurlijk perfect, omdat ze er een sentimentele waarde aan hebben gehecht en het ook een soort lijflied is geworden voor mensen die in zware periodes zitten (denk aan depressieve mensen of mensen die net iemand hebben verloren). Nog even over de albumkeuze, het nummer had beter op het laatste album gepast. Dat was me net iets te sentimenteel en past er daarom perfect op.
Ik snap dat je als band statements wil maken, maar ik houd er zelf niet zo van als dat via muziek gaat.
Ik ben allergisch voor die zogenaamde statements in muziek. Allemaal leuk en aardig op papier. Maar ik heb geen behoefte om steeds te horen wat voor goede mensen dit wel niet zijn!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
wenteldave wrote:
Sound of Silence past echter daarentegen wel weer in het straatje van de boodschap die ze willen uitdragen. Heb elkaar lief, zorg goed voor elkaar en geniet van de momenten die je met elkaar meemaakt. Wat dat betreft snap ik het wel en als je er zo naar kijkt, is het natuurlijk perfect, omdat ze er een sentimentele waarde aan hebben gehecht en het ook een soort lijflied is geworden voor mensen die in zware periodes zitten (denk aan depressieve mensen of mensen die net iemand hebben verloren). Nog even over de albumkeuze, het nummer had beter op het laatste album gepast. Dat was me net iets te sentimenteel en past er daarom perfect op.
Ik snap dat je als band statements wil maken, maar ik houd er zelf niet zo van als dat via muziek gaat.

Ik ben allergisch voor die zogenaamde statements in muziek. Allemaal leuk en aardig op papier. Maar ik heb geen behoefte om steeds te horen wat voor goede mensen dit wel niet zijn!
Aan de andere kant, een nummer als Born in the USA is natuurlijk ook gewoon een statement. Denk niet dat je daar allergisch voor bent. Voor mij verschilt het dus eigenlijk per onderwerp en dat is eigenlijk best vreemd.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Indiaantje89 wrote:

wenteldave wrote:
Sound of Silence past echter daarentegen wel weer in het straatje van de boodschap die ze willen uitdragen. Heb elkaar lief, zorg goed voor elkaar en geniet van de momenten die je met elkaar meemaakt. Wat dat betreft snap ik het wel en als je er zo naar kijkt, is het natuurlijk perfect, omdat ze er een sentimentele waarde aan hebben gehecht en het ook een soort lijflied is geworden voor mensen die in zware periodes zitten (denk aan depressieve mensen of mensen die net iemand hebben verloren). Nog even over de albumkeuze, het nummer had beter op het laatste album gepast. Dat was me net iets te sentimenteel en past er daarom perfect op.
Ik snap dat je als band statements wil maken, maar ik houd er zelf niet zo van als dat via muziek gaat.


Ik ben allergisch voor die zogenaamde statements in muziek. Allemaal leuk en aardig op papier. Maar ik heb geen behoefte om steeds te horen wat voor goede mensen dit wel niet zijn!

Aan de andere kant, een nummer als Born in the USA is natuurlijk ook gewoon een statement. Denk niet dat je daar allergisch voor bent. Voor mij verschilt het dus eigenlijk per onderwerp en dat is eigenlijk best vreemd.
Ook niet Bruce zijn beste track. En dat ging echt over iets, niet over van die dooddoeners .
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Die nieuwe van fever 333 is weer een knaller hoor. Zou ik toch opnieuw willen zien, wanneer het weer kan.

Damn dat is een dikke plaat zeg. Ik vind dit echt een geweldige band, ook even een shout out naar de foto van mijn avatar. Heb deze foto genomen van de zanger midden in de pit op Graspop afgelopen jaar. Wat een heerlijke show.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.137
5.525
theblackmadness wrote:
Die nieuwe van fever 333 is weer een knaller hoor. Zou ik toch opnieuw willen zien, wanneer het weer kan.

Damn dat is een dikke plaat zeg. Ik vind dit echt een geweldige band, ook even een shout out naar de foto van mijn avatar. Heb deze foto genomen van de zanger midden in de pit op Graspop afgelopen jaar. Wat een heerlijke show.
Grave foto hoor, zou zo van het internet kunnen zijn geplukt. Was voor mij 1 van de beste optredens van dat weekend.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
architects komt met nieuwe muziek, lijkt me ook wel een zekerheid voor graspop, hebben er al altijd gestaan als er een nieuwe cd was
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
De nieuwe Architects klinkt wel oke. Mis alleen de screams en de "technische" riffs die ze gemiddeld hebben in hun muziek. Vind hem een beetje soft als eerste single.
Die nieuwe van Fever 333 aan de andere hand is wel weer heerlijk! Mogen wel terugkomen!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Die nieuwe van fever 333 is weer een knaller hoor. Zou ik toch opnieuw willen zien, wanneer het weer kan.
Christus. Inderdaad echt ontzettend goed. Twee keer gezien nu, twee keer steil achterover geblazen, dus die mogen zeker weer komen. Dacht even dat het meer popachtig ging worden met de nieuwe nummers die al uitgebracht waren, maar met Bite Back is die angst wel weg.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Hm, die nieuwe Architects valt me wel wat tegen. Zoals Xydroh in het andere topic ook aangeeft is dit meer Bring me the Horizon, forse commerciële electronische beat en geen scherp randje te bekennen. Opzich vind ik dat zo nu en dan erg lekker, maar dit is geen Architects plaat. Die mannen hebben zo schitterend repertoire met hoekig en schurend werk waar ze inmiddels de subheadliner plekken mee bereikt hadden,waardoor dit een verrassende koerswijziging is.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.137
5.525
Hm, die nieuwe Architects valt me wel wat tegen. Zoals Xydroh in het andere topic ook aangeeft is dit meer Bring me the Horizon, forse commerciële electronische beat en geen scherp randje te bekennen. Opzich vind ik dat zo nu en dan erg lekker, maar dit is geen Architects plaat. Die mannen hebben zo schitterend repertoire met hoekig en schurend werk waar ze inmiddels de subheadliner plekken mee bereikt hadden,waardoor dit een verrassende koerswijziging is.

Er zijn wel meer bands die zeggen het beu te zijn altijd diezelfde soort muziek te spelen. Dus echt verbazend zou ik het niet noemen
 

schmorc

Campingartiest
12 jan 2019
53
0
https://www.instagram.com/p/CGmZeaYgcXu/?utm_source=ig_web_copy_link

Stuur Amon Amarth en Ensiferum maar door naar Graspop!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Ik zou Scorpions ook niet erg vinden op de dag van Faith No More, al zal het dan volgens velen wel ouwelullenfestival worden.

Edit: Laat maar. Dacht dat FNM op zaterdag speelde. Als dit ten koste gaat van System of a Down zou ik het wel zonde vinden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken