Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Scorpions zou een topheadliner zijn, helemaal als SOAD niet zou kunnen.
Scorpions zou relatief een stuk minder vragen, financieel een kleiner risico..helemaal omdat het gross van de kaarten al zijn uitverkocht
Met vergeet vaak dat Scorpions voor Europa eigenlijk DE Rockband van het vaste land is.
Noem één Europese Rock/Metalnaam die zoveel indruk heeft gemaakt (los van de UK).
Krokus, Europe, Gotthard, Picture, The Poodles, Vengeance, Vandeberg, Pretty Maids..allemaal redelijke namen..maar ze staan toch allemaal nog in de schaduw van Scorpions?
Rock you like a Hurricane, Send me an Angel, Wind of Change, Still Loving You zijn stuk voor stuk wereldhits geworden.
Europe zou van mij ook weer mogen komen. Het grote publiek kent ze van Final Count Down en Rock the Night.... maar Doghouse, Not supposed to sing the blues en Last Look a Eden zijn wat mij betreft stukke beter.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Scorpions zou een topheadliner zijn, helemaal als SOAD niet zou kunnen.
Scorpions zou relatief een stuk minder vragen, financieel een kleiner risico..helemaal omdat het gross van de kaarten al zijn uitverkocht
Met vergeet vaak dat Scorpions voor Europa eigenlijk DE Rockband van het vaste land is.
Noem één Europese Rock/Metalnaam die zoveel indruk heeft gemaakt (los van de UK).
Krokus, Europe, Gotthard, Picture, The Poodles, Vengeance, Vandeberg, Pretty Maids..allemaal redelijke namen..maar ze staan toch allemaal nog in de schaduw van Scorpions?
Rock you like a Hurricane, Send me an Angel, Wind of Change, Still Loving You zijn stuk voor stuk wereldhits geworden.
Europe zou van mij ook weer mogen komen. Het grote publiek kent ze van Final Count Down en Rock the Night…. maar Doghouse, Not supposed to sing the blues en Last Look a Eden zijn wat mij betreft stukke beter.

Het hele Final Countdown album is geweldig en het vervolg album is ook super! (Out of This World)
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
Scorpions zou een topheadliner zijn, helemaal als SOAD niet zou kunnen.
Scorpions zou relatief een stuk minder vragen, financieel een kleiner risico..helemaal omdat het gross van de kaarten al zijn uitverkocht
Met vergeet vaak dat Scorpions voor Europa eigenlijk DE Rockband van het vaste land is.
Noem één Europese Rock/Metalnaam die zoveel indruk heeft gemaakt (los van de UK).

Rammstein
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Geen idee wat er bij dat bericht moet verschijnen, maar ik ga er vanuit dat je iets van Afterschock deelt wat in oktober plaatsvindt in Californië?
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Rammstein inderdaad. Maar dat is wel een andere generatie.
Je zou enigzins "Van Halen" en "SOAD" ook kunnen noemen.
Van Halen komt gedeeltelijk uit Nederland...als je puur naar geboorteplaatsen kijkt.
SOAD komt merendeel uit Armenie...al wordt armenie vaker onder Azie genoemd dan Europa.
Om tijd te doden...de grootste metal-/rockband er europees land?

Griekenland - Firewind?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Je zou enigzins “Van Halen” en “SOAD” ook kunnen noemen.

Zijn beide toch gewoon Amerikaanse bands? Met die redenering is ACDC voor de helft een Schotse band, en is Metallica ook een beetje een Deense band.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Geen idee wat er bij dat bericht moet verschijnen, maar ik ga er vanuit dat je iets van Afterschock deelt wat in oktober plaatsvindt in Californië?

deze denk ik, Aftershock idd, maar er gaat iets mis met de Instagram links van Gojira :
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Dus, zullen we het maar hebben over de nieuwe plaat van FEVER 333? Ik weet het namelijk niet zo goed. Moet ik er wel bij zeggen dat ik bij hun andere twee albums ook niet alle nummers even lekker vond, maar hier kom ik eigenlijk niet echt verder dan Bite Back en U Wanted A Fight. Live zal het zeker wel veel energie en publieksparticipatie opleveren, maar ik vind het maar een matig album. Het is meer rapcore dan de punkrock die ik zo ontzettend goed vond.
 

schmorc

Campingartiest
12 jan 2019
53
0
12 nieuwe namen

https://www.graspop.be/nl/nieuws/12-nieuwe-namen-en-start-ticketverkoop-voor-graspop-metal-meeting-2021/245/

Op donderdag hebben Amaranthe, Creeper en Suicidal Tendencies hun komst bevestigd, maar de meest opvallende naam is Bullet For My Valentine. Ondertussen is het al meer dan 20 jaar geleden dat de alternative/thrashmetalband uit Wales aan een onstuitbare opmars begon. Het energieke viertal bracht in die tijd zes albums uit, schopte het driemaal tot Best British Band en werkt momenteel aan een zevende plaat.

Op vrijdag vervoegen Perturbator en The Pretty Reckless de affiche, op zaterdag verwelkomen we opnieuw enkele prominente namen zoals Ihsahn, Monster Magnet en het bijzonder succesvolle A Day To Remember. De band uit Florida, USA imponeert keer op keer met een ongewone, maar beklijvende mix van punkrock en metalcore. ‘You're Welcome’ is de titel van de jongste plaat die in 2020 moest verschijnen toen corona roet in het eten gooide. Maar dat het opnieuw een frisse knaller wordt, staat volgens de band vast.

Nieuwe naam op zondag is Megadeth, prominent lid van de Big Four en altijd in voor een denderend feestje op het podium. Meestercomponist en bandleider Dave Mustaine slaagt er nu al bijna 40 jaar in om het metalpubliek in te pakken met snedige songs en sublieme riffs. Ook in 2021 zal dat niet anders zijn. En daar blijft het niet bij op de slotdag van de 25ste editie van GMM. Ook het Amerikaanse Spiritbox komt langs, samen met het Belgische Bütcher, dat op zijn beurt vast van plan is de oorlogsmachine over de Desselse weide te laten denderen.
 

schmorc

Campingartiest
12 jan 2019
53
0
ik ben zelf vooral erg blij met Ihsahn en herbevestiging van Amaranthe.
daarnaast ben ik benieuwd hoe Spiritbox live klinkt.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Oké, oké. Onverwacht... Zeker omdat er geen headliner voor de vrijdag bij zit. Die zondag wordt nu wel gewoon enorm vet!
Amaranthe heeft er voorelkaar gekregen om dit jaar echt een bizar kutalbum uit te brengen. The Pretty Reckless, A Day To Remember en Bullet For My Valentine is een soort jeugdsentiment, maar meer niet. Zoals ik hierboven bedoelde, is Megadeth een lekkere naam voor op de zondag. Maakten in februari best wel indruk op me (tijdens hun tour met 5FDP). Monster Magnet is wel lachen, evenals Creeper en naar de rest moet ik even luisteren.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Zou zeggen dat ze dus wel bezig zijn om een grote headliner te halen en dat ze pas met iets als Scorpions komen op het moment dat dat niet lukt.
Anders hadden ze nu toch wel gewoon de vierde headliner bekend gemaakt? Dat ze toch moeten wachten van de band?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
spiritbox is voor mij de interessantste nieuwe naam, zeker omdat ryo van crystal lake ook in de buurt is. Hopen op een collab
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
op de zaterdag-pagina van Graspop zie ik ook Joyous Wolf staan. Ik kan me deze naam niet herinneren bij een aankondiging?

Edit: hetzelfde geldt voor Kontrust

Kan zijn dat ik er gewoon eerder overheen heb gekeken.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
In de mail zijn denk ik inmiddels ook Headliners van beide mainstages te spotten, behalve de vrijdag.
In de lijst bevestigde bands per dag staan er op de andere dagen steeds 2 dikgedrukt:

Donderdag: Volbeat en Mercyful Fate
Vrijdag: Faith No More
Zaterdag: Judas Priest en Korn
Zondag: Aerosmith en Deftones
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
In de mail zijn denk ik inmiddels ook Headliners van beide mainstages te spotten, behalve de vrijdag.
In de lijst bevestigde bands per dag staan er op de andere dagen steeds 2 dikgedrukt:

Donderdag: Volbeat en Mercyful Fate
Vrijdag: Faith No More
Zaterdag: Judas Priest en Korn
Zondag: Aerosmith en Deftones
Sowieso benieuwd hoe ze die zondag gaan doen. Deep Purple dan sub voor Aersomith? Megadeth of The Offspring voor Deftones? Veel grote namen op die dag.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
koekdoos wrote:
In de mail zijn denk ik inmiddels ook Headliners van beide mainstages te spotten, behalve de vrijdag.
In de lijst bevestigde bands per dag staan er op de andere dagen steeds 2 dikgedrukt:

Donderdag: Volbeat en Mercyful Fate
Vrijdag: Faith No More
Zaterdag: Judas Priest en Korn
Zondag: Aerosmith en Deftones

Sowieso benieuwd hoe ze die zondag gaan doen. Deep Purple dan sub voor Aersomith? Megadeth of The Offspring voor Deftones? Veel grote namen op die dag.

Offspring wordt door Graspop als Punk neergezet op de band-pagina. Dus misschien Offspring headliner op de Jupiler Stage?

Deep Purple lijkt me de MS1 band voor Aerosmith en dan Megadeth als MS2 band voor Deftones
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken