Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
charlottekos wrote:
Het is me zojuist opgevallen dat op de website staat dat er 11 nieuwe namen zijn aangekondigd, maar de mail die ik had gekregen zei 12 nieuwe namen. Op de website zie ik Bullet For My Valentine nergens meer staan?

Je hebt helemaal gelijk ja, ook weggehaald uit de tekst en de line-up pagina. Wat is dit nou voor een gekkigheid. Lijkt een beetje op de situatie met Dragonforce vorig jaar. Je kondigt een band toch pas aan als alle papieren in orde zijn? Of liever toch bewaren voor de volgende aankondigingen? Erg raar in ieder geval, keek er wel naaruit om ze weer te zien.
Ik zie het inderdaad, daar baal ik wel echt van. Keek hier het meest naar uit van de 12 bands

Heel bijzondere gang van zaken inderdaad. Zoiets zet je dan toch gewoon netjes neer als cancellation? In plaats van ze weg te halen zonder iets te zeggen, alsof niemand het door heeft.

EDIT: bandpagina Op de bandpagina op de website is het jaartal 2021 wel verdwenen maar de tekst gaat nog steeds over 2021
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Dat van Bullet (en Dragonforce) is inderdaad heel erg raar. Dit laat me eigenlijk een beetje vrezen over of ze wel die vrijdag headliner hadden. Ik was er eerder van overtuigd dat ze de headliner al hadden staan door de aankondiging, maar nog even afwachtte met aankondigen tot een beter moment... (Misschien willen ze Bullet nu toch aankondigen als vrijdag headliner, omdat dat toch niet is gelukt? Dat zou ook een rare actie zijn...)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.163
Tickets for #GMM21 are on sale NOW!

Some sad news: Bullet for My Valentinel will not be playing at #GMM21

Aldus de Graspop Facebook.

Dat is redelijk apart. En vooral jammer ook!!!!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Tickets for #GMM21 are on sale NOW!

Some sad news: Bullet for My Valentinel will not be playing at #GMM21

Aldus de Graspop Facebook.

Dat is redelijk apart. En vooral jammer ook!!!!
apart...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.585
11.169
Haha, wat.... Ze zijn daar weer lekker bezig. Hopen dat het aan Bullet For My Valentine ligt en niet aan Graspop zelf. Ik zie iemand Marilyn Manson als vervanger opperen. Gekkigheid.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.108
Zeer vreemd, een cancel van een band na 4 dagen…
Tja, het zijn ook vreemde tijden.. :-|

Ik kan me best voorstellen dat je als organisatie denkt een band helemaal vast te hebben liggen, maar dat er door miscommunicatie of onvoorziene omstandigheden toch nog een kink in de kabel komt. Dat gebeurt volgens mij vrijwel ieder jaar bij ieder festival wel eens. Vaak gaat het dan om kleine(re) namen, en valt het nauwelijks op, maar hoe groter de naam, hoe opvallender en pijnlijker het natuurlijker wordt..
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
522
628
idd wel apart van bullet for my valentine.
ben benieuwd wanneer die 4de headliner nou eens bekend word gemaakt.
zag dat de normale combi's al weer waren uitverkocht !
zouden ze op woensdag ook nog wat plannen ? b.v. rock cafe open, mss wat coverbands, djs.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
idd wel apart van bullet for my valentine.
ben benieuwd wanneer die 4de headliner nou eens bekend word gemaakt.
zag dat de normale combi’s al weer waren uitverkocht !
zouden ze op woensdag ook nog wat plannen ? b.v. rock cafe open, mss wat coverbands, djs.
Wel grappig dat de normale combitickets zijn uitverkocht terwijl de comi plus tickets nog niet zijn uitverkocht. Vorig jaar was dit andersom
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
299
167
prins wrote:
idd wel apart van bullet for my valentine.
ben benieuwd wanneer die 4de headliner nou eens bekend word gemaakt.
zag dat de normale combi’s al weer waren uitverkocht !
zouden ze op woensdag ook nog wat plannen ? b.v. rock cafe open, mss wat coverbands, djs.

Wel grappig dat de normale combitickets zijn uitverkocht terwijl de comi plus tickets nog niet zijn uitverkocht. Vorig jaar was dit andersom

Best logisch aangezien er 2 grote namen op donderdag zijn weggevallen (Iron Maiden en Alter Bridge). Had zelf ook vooral een combi plus vanwege Iron Maiden en een dag Graspop meer is sowieso tof. Er is meer dan genoeg te doen en beleven. Ik kan me soms ook al een paar uur op de Metal market vermaken op zoek naar bepaalde patches. En als je officiële merch wil kopen kun je daar ook wel een paar uur voor uittrekken heb ik eerder ervaren. Maar ik denk dat die 2 namen wel een verschil maken nu in de verkoop.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.108
loek wrote:

prins wrote:
idd wel apart van bullet for my valentine.
ben benieuwd wanneer die 4de headliner nou eens bekend word gemaakt.
zag dat de normale combi’s al weer waren uitverkocht !
zouden ze op woensdag ook nog wat plannen ? b.v. rock cafe open, mss wat coverbands, djs.


Wel grappig dat de normale combitickets zijn uitverkocht terwijl de comi plus tickets nog niet zijn uitverkocht. Vorig jaar was dit andersom

Best logisch aangezien er 2 grote namen op donderdag zijn weggevallen (Iron Maiden en Alter Bridge). Had zelf ook vooral een combi plus vanwege Iron Maiden en een dag Graspop meer is sowieso tof. Er is meer dan genoeg te doen en beleven. Ik kan me soms ook al een paar uur op de Metal market vermaken op zoek naar bepaalde patches. En als je officiële merch wil kopen kun je daar ook wel een paar uur voor uittrekken heb ik eerder ervaren. Maar ik denk dat die 2 namen wel een verschil maken nu in de verkoop.
Zowel Combi als Combi Plus geeft toch toegang tot de donderdag? Alleen mogen Combi Plus bezitters al op woensdag arriveren op de campings/vakantieparken.
Dat is dus anders dan 2018, toen alleen Combi XL toegang gaf tot alle 4 dagen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.585
11.169
Nou, hopelijk zegt hier niemand af... Dynamo Metalfest heeft weer namen aangekondigd. Het gaat om Rings of Saturn, Clutch, Sacred Reich, Municipal Waste, The Black Dahlia Murder en Unleash The Archers.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.585
11.169
Iron Maiden heeft ook een tourupdate. Weet niet helemaal of de eerste al bekend was, maar voor hun optreden in het Sportpaleis komen Avatar en Lord of the Lost mee. Voor het Gelredome zijn dit Amon Amarth en Airbourne. Het is dat ik niet naar het Gelredome kan, dus dan maar op naar het Sportpaleis! Moeten die tickets wel in de verkoop gaan, want dat duurt al een eeuwigheid. Ik houd zelf Parijs, naast Antwerpen, ook nog open als optie, waar Avatar en Airbourne te gast zijn.
Verder is de tour ook uitgebreid naar Bazel, Zagreb en Budapest, geloof ik. Die data komen voor hun al bestaande data op 5, 7 en 9 juni. Ook Frankfurt is toegevoegd op 6 juli, Sabaton en Airbourne komen mee.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
522
628
oke denk valse hoop!!! even een idee, slaat nergens op (wishfull thinking) misschien dat de vvk voor maiden in antwerpen nog niet is begonnen omdat graspop nog met maiden bezig is voor de vrijdag ???
maiden speel normaal nooit 2 dagen achter elkaar, maar arnhem en parijs zit ook geen dag tussen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.585
11.169
oke denk valse hoop!!! even een idee, slaat nergens op (wishfull thinking) misschien dat de vvk voor maiden in antwerpen nog niet is begonnen omdat graspop nog met maiden bezig is voor de vrijdag ???
maiden speel normaal nooit 2 dagen achter elkaar, maar arnhem en parijs zit ook geen dag tussen.
Inderdaad valse hoop. Als je kijkt naar het schema, zijn ze al aan het dalen richting Spanje. Dan ga je niet opeens weer naar België voor een festivalshow, ook omdat die tour nu gericht is op stadia i.p.v. festivals.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.585
11.169
Download is vandaag ook weer met nieuwe namen gekomen. Zit er voor jullie nog iets interessants tussen?
Megadeth, Descendents, Boston Manor, Northlane, Venom Prison, Salem, The Skints, Static Dress, Monster Truck, Ayron Jones, Massive Wagons, Fire From The Gods, Dead Poet Society, The Scratch, Uncufred, Renounced en The Injester komen erbij.
https://downloadfestival.co.uk/news-features/17-new-acts-added-download-2021-line-up/
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.108
Download is vandaag ook weer met nieuwe namen gekomen. Zit er voor jullie nog iets interessants tussen?
Megadeth, Descendents, Boston Manor, Northlane, Venom Prison, Salem, The Skints, Static Dress, Monster Truck, Ayron Jones, Massive Wagons, Fire From The Gods, Dead Poet Society, The Scratch, Uncufred, Renounced en The Injester komen erbij.
https://downloadfestival.co.uk/news-features/17-new-acts-added-download-2021-line-up/
Voor mij niet bepaald, tenzij je een e vergeten bent bij Ayron.. :wink:
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Ik denk dat als Disturbed zou touren tijdens het festival seizoen dat het allang aankondigd zou zijn geweest.
Ik weet niet op welke festivals ze allemaal zouden staan in 2020 maar aangezien ze nergens meer te vinden zijn en veel festivals al met hun line up zijn gekomen verwacht ik dat Disturbed niet in europa te vinden is tijdens juni. Ook omdat hun US tour is vervroegd naar begin Juli
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken