Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.029
6.064
Ik weet niet op welke festivals ze allemaal zouden staan in 2020 ...
toch nog een flinke reeks
June 5 /// Nurburgring, DEU /// Rock AM Ring Fest
June 7 /// Nuremburg, DEU /// Rock IM Park Fest
June 9 /// Bremen, DEU /// Bremen Buergerweide
June 11 /// Nickelsdorf, AUT /// Nova Rock Fest
June 12 /// Interlaken, SWI /// Greenfield Fest
June 14 /// Donington, UK /// Download Fest
June 16 /// Gdansk, POL /// Ergo Arena
June 17 /// Hannover, DEU /// Swiss Life Hall
June 19 /// Copenhagen, DNK /// Copenhell Fest
June 20 /// Dessel, BEL /// Graspop Fest
June 21 /// Landgraaf, NLD /// Pinkpop Fest
June 24 /// Stockholm, SWE /// Grona Lund Tivoli
June 25 /// Oslo, NOR /// Tons of Rock Fest
June 27 /// Seinajoki, FIN /// Provinssi Fest
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.547
11.023
wenteldave wrote:
Download is vandaag ook weer met nieuwe namen gekomen. Zit er voor jullie nog iets interessants tussen?
Megadeth, Descendents, Boston Manor, Northlane, Venom Prison, Salem, The Skints, Static Dress, Monster Truck, Ayron Jones, Massive Wagons, Fire From The Gods, Dead Poet Society, The Scratch, Uncufred, Renounced en The Injester komen erbij.
https://downloadfestival.co.uk/news-features/17-new-acts-added-download-2021-line-up/

Voor mij niet bepaald, tenzij je een e vergeten bent bij Ayron.. ?
Kan niet altijd zes gooien. Ik zou Monster Truck nog wel interessant vinden, maar voor de rest houdt het ook wel op (van hetgeen er nog niet staat).
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.010
Draconian heeft afgelopen vrijdag ook weer een prachtig nieuw album uitgebracht: Under a Godless Veil.
Zoals altijd weer heerlijk melancholisch genieten, ideaal voor een herfstig Halloween-weekend! :)
Ideale band ook voor een middagje in de Marquee, laat maar komen!

Afgelopen week toch ook maar gelijk tickets gekocht voor Enschede (Metropool) op zaterdag 20 maart (voorprogramma het Griekse Nightfall).
Nog best lang getwijfeld tussen Enschede en Dortmund (Junkyard, do. 18-3), Rotterdam (Baroeg, zo. 21-3) en Antwerpen (Zappa, ma. 22-3).
In geen van alle 4 zalen/locaties (Junkyard is open air) eerder geweest, maar uiteindelijk leek Enschede om logistieke en andere redenen het handigst (ook al is het in principe het verste rijden vanuit Zuid-Limburg..).
Iemand ervaring met Metropool (of de andere locaties)?

[video]https://www.youtube.com/watch?v=EwcJaQraa-A[/video]
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Draconian heeft afgelopen vrijdag ook weer een prachtig nieuw album uitgebracht: Under a Godless Veil.
Zoals altijd weer heerlijk melancholisch genieten, ideaal voor een herfstig Halloween-weekend! ?
Ideale band ook voor een middagje in de Marquee, laat maar komen!

Afgelopen week toch ook maar gelijk tickets gekocht voor Enschede (Metropool) op zaterdag 20 maart (voorprogramma het Griekse Nightfall).
Nog best lang getwijfeld tussen Enschede en Dortmund (Junkyard, do. 18-3), Rotterdam (Baroeg, zo. 21-3) en Antwerpen (Zappa, ma. 22-3).
In geen van alle 4 zalen/locaties (Junkyard is open air) eerder geweest, maar uiteindelijk leek Enschede om logistieke en andere redenen het handigst (ook al is het in principe het verste rijden vanuit Zuid-Limburg..).
Iemand ervaring met Metropool (of de andere locaties)?

Goede tip! Als groot fan van oa Paradise Lost kan ik deze muziek op het goede moment enorm waarderen. Deze band begint me steeds beter te smaken.

Ik kom zelf zeer geregeld in Baroeg, maar dat komt ook zeker omdat het een half uurtje fietsen/ov van mijn huis ligt. Het is niet meer dan een oud betonnen jeugdhonk in Rotterdam Zuid waar al 30 jaar metalconcerten wordt geprogrammeerd. Altijd goede sfeer en aandachtig/enthousiast publiek. Voorzieningen zijn volledig crappie maar dat verhoogt in mijn optiek juist de sfeer.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
519
625
kom zelf uit hengelo. metropool heeft 2 lokaties, hengelo en enschede. enschede heeft een goede zaal (hertog-jan zaal)met een gaaf balkon als u vorm boven de zaal. en waar het echt om gaat is het geluid en dat is dik in orde. en nadien ff een biertje drinken in het naast gelegen cafe.
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Draconian heeft afgelopen vrijdag ook weer een prachtig nieuw album uitgebracht: Under a Godless Veil.
Zoals altijd weer heerlijk melancholisch genieten, ideaal voor een herfstig Halloween-weekend! ?
Ideale band ook voor een middagje in de Marquee, laat maar komen!

Afgelopen week toch ook maar gelijk tickets gekocht voor Enschede (Metropool) op zaterdag 20 maart (voorprogramma het Griekse Nightfall).
Nog best lang getwijfeld tussen Enschede en Dortmund (Junkyard, do. 18-3), Rotterdam (Baroeg, zo. 21-3) en Antwerpen (Zappa, ma. 22-3).
In geen van alle 4 zalen/locaties (Junkyard is open air) eerder geweest, maar uiteindelijk leek Enschede om logistieke en andere redenen het handigst (ook al is het in principe het verste rijden vanuit Zuid-Limburg..).
Iemand ervaring met Metropool (of de andere locaties)?

Het nieuwe album van Draconian is inderdaad prachtig. Het zal hoog eindigen in mijn top tien voor 2020.

Ik ga waarschijnlijk tickets kopen voor Antwerpen.

 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.547
11.023
Ik heb 'm maar eens aangezet. Eindelijk de tijd gevonden. Ik ga waarschijnlijk voor Baroeg. Had het wel leuk gevonden om eens naar Metropool te gaan, maar Baroeg is toch een stuk dichterbij en hun show in Metropool is tijdens Prognosis (al gaat dat waarschijnlijk toch niet door, maar toch).
Ik ben benieuwd waar ie gaat eindigen in mijn albumlijst. Ik vrees buiten de top tien, maar dat is ook niet heel moeilijk met het aantal albums dat ik dit jaar heb beluisterd.
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Ik heb ‘m maar eens aangezet. Eindelijk de tijd gevonden. Ik ga waarschijnlijk voor Baroeg. Had het wel leuk gevonden om eens naar Metropool te gaan, maar Baroeg is toch een stuk dichterbij en hun show in Metropool is tijdens Prognosis (al gaat dat waarschijnlijk toch niet door, maar toch).
Ik ben benieuwd waar ie gaat eindigen in mijn albumlijst. Ik vrees buiten de top tien, maar dat is ook niet heel moeilijk met het aantal albums dat ik dit jaar heb beluisterd.

Geen Graspop top tien lijstjes dit jaar. Dan doen we maar albumlijsten.

 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.547
11.023
wenteldave wrote:
Ik heb ‘m maar eens aangezet. Eindelijk de tijd gevonden. Ik ga waarschijnlijk voor Baroeg. Had het wel leuk gevonden om eens naar Metropool te gaan, maar Baroeg is toch een stuk dichterbij en hun show in Metropool is tijdens Prognosis (al gaat dat waarschijnlijk toch niet door, maar toch).
Ik ben benieuwd waar ie gaat eindigen in mijn albumlijst. Ik vrees buiten de top tien, maar dat is ook niet heel moeilijk met het aantal albums dat ik dit jaar heb beluisterd.

Geen Graspop top tien lijstjes dit jaar. Dan doen we maar albumlijsten.
We hadden nog geen lijstje gedaan met de tien artiesten waar je het meest naar uitkeek voor Graspop '20, toch? Of is dit een klap tegen het gezicht voor sommigen? Heb er zelf niet zoveel moeite mee namelijk.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.547
11.023
duck wrote:

wenteldave wrote:
Ik heb ‘m maar eens aangezet. Eindelijk de tijd gevonden. Ik ga waarschijnlijk voor Baroeg. Had het wel leuk gevonden om eens naar Metropool te gaan, maar Baroeg is toch een stuk dichterbij en hun show in Metropool is tijdens Prognosis (al gaat dat waarschijnlijk toch niet door, maar toch).
Ik ben benieuwd waar ie gaat eindigen in mijn albumlijst. Ik vrees buiten de top tien, maar dat is ook niet heel moeilijk met het aantal albums dat ik dit jaar heb beluisterd.


Geen Graspop top tien lijstjes dit jaar. Dan doen we maar albumlijsten.

We hadden nog geen lijstje gedaan met de tien artiesten waar je het meest naar uitkeek voor Graspop ’20, toch? Of is dit een klap tegen het gezicht voor sommigen? Heb er zelf niet zoveel moeite mee namelijk.
Nja, zal ik dan maar beginnen? Ik keek dus uit naar.
1. Rival Sons. Al vier keer gezien, maar van deze band kan ik gewoon geen genoeg krijgen. Dit is echt ijzersterk. Bluesrock zoals het hoort te zijn, af en toe wat steviger en gewoon lekker meezingen.
2. Iron Maiden. Zou de eerste keer zijn geweest dat ik de legendes aan het werk zou hebben gezien, dus dat was wel top geweest.
3. Opeth. Erg onder de indruk geraakt van hun concert in 2019 dat ik ze wederom had opgezocht. Toch één van de pioniers in het genre.
4. Aerosmith. Zelfde als Iron Maiden eigenlijk. jeugdliefde.
5. In Extremo. Ik heb m'n liefde voor In Extremo hier al vaker kenbaar gemaakt. Duitse middeleeuwse muziek, lekker ritme, doedelzakken (!) en valt ook prima mee te zingen.
6. Alter Bridge. Myles Kennedy & co is natuurlijk een garantie voor een fenomenaal concert. Ook in 2019 voor het eerst gezien, maar ik In Loving Memory nou eens gespeeld ziel worden (al is Graspop misschien niet het meest geschikte festival on dat te doen, haha).
7. Anathema. Zelfde als Opeth.
8. Korn. Dit is ook een soort jeugd. Freak on a Leash blijft een geweldig nummer en ik had de heren graag live gezien.
9. Motionless In White. Hier hetzelfde als Jos. Goede muziek die ik gewoon eens live zou willen horen.
10. The HU. De relevatie van vorig jaar! Het is zo uniek wat ze doen.
(11. Devin Townsend. Hier geldt eigenlijk gewoon dat je zo'n belachelijke virtuoos ook eens gezien moet hebben.)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.547
11.023
nightwish, naar sweden rock!!! laat maar komen als 4de headliner
Als headliner of niet? Van mij hoeft het niet echt, maar ik zou wel gaan kijken als ze er staan.

Leuke kleine namen ook, zoals Rosalie Cunningham, Nashville Pussy en Siena Root.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.010


Toch wel aardig wat interessante namen voor GMM op dit affiche.

Nightwish zou natuurlijk heel mooi zijn, hoewel ik betwijfel of zie die als de beloofde headliner boven Faith No More zouden zetten (denk dat ze het dan eerder andersom zouden laten staan). Wellicht toch op de donderdag als subheadliner (hoewel Mercyful Fate dat al lijkt te zijn)?

Guns 'N Roses staat vrijdag en zaterdag in Londen, zoals al eerder gezegd, dus is geen optie voor de headlinerspot op vrijdag.
Donderdag had wel gekund, ware het niet dat Volbeat nu al als headliner is aangekondigd voor die dag (ik denk niet dat ze die ineens weer gaan 'degraderen').

Unleash The Archers, Månegarm, Haken, Raubtier, Clawfinger, Turbonegro, Metalite zouden ook leuke namen voor GMM zijn (geen van allen eerder daar gestaan).
Hetzelfde geldt voor Orphaned Land en Evergrey (die beiden in 2015 al eens op GMM stonden).

10cc is typisch zo'n band die ik wel naar Dessel zie komen (zoals bv. Lynyrd Skynyrd), evenals Blue Öyster Cult.

Sonata Arctica, In Flames, Kvelertak, Nashville Pussy mogen van mij verder ook weer op 'herhaling' van 2019 (laatstgenoemde 2 niet kunnen zien wegens clashes, eerstgenoemde 2 niet echt naar tevredenheid kunnen zien door omstandigheden).
 

rg-almelo

Playlistbediener
19 feb 2020
16
7


Toch wel aardig wat interessante namen voor GMM op dit affiche.

Nightwish zou natuurlijk heel mooi zijn, hoewel ik betwijfel of zie die als de beloofde headliner boven Faith No More zouden zetten (denk dat ze het dan eerder andersom zouden laten staan). Wellicht toch op de donderdag als subheadliner (hoewel Mercyful Fate dat al lijkt te zijn)?

Guns ‘N Roses staat vrijdag en zaterdag in Londen, zoals al eerder gezegd, dus is geen optie voor de headlinerspot op vrijdag.
Donderdag had wel gekund, ware het niet dat Volbeat nu al als headliner is aangekondigd voor die dag (ik denk niet dat ze die ineens weer gaan ‘degraderen’).

Unleash The Archers, Månegarm, Haken, Raubtier, Clawfinger, Turbonegro, Metalite zouden ook leuke namen voor GMM zijn (geen van allen eerder daar gestaan).
Hetzelfde geldt voor Orphaned Land en Evergrey (die beiden in 2015 al eens op GMM stonden).

10cc is typisch zo’n band die ik wel naar Dessel zie komen (zoals bv. Lynyrd Skynyrd), evenals Blue Öyster Cult.

Sonata Arctica, In Flames, Kvelertak, Nashville Pussy mogen van mij verder ook weer op ‘herhaling’ van 2019 (laatstgenoemde 2 niet kunnen zien wegens clashes, eerstgenoemde 2 niet echt naar tevredenheid kunnen zien door omstandigheden).

Turbonegro als afsluiter in de metaldome op welke dag dan ook zou voor mij meer dan welkom zijn ?
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.654
814
Heeft er iemand ervaring met het bezoeken van Sweden Rock?
Ik had kaarten voor Graspop, maar dat valt gelijk met in totaal 3x Pearl Jam nu
Sweden Rock lijkt mij een mooi alternatief, ALS het doorgaat natuurlijk, maar hee, dat geld voor alles momenteel
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Opeens twee nieuwe singles van SOAD uitgebracht. Ik vroeg me al af waar Graspop op aan het wachten was met het aankondigen van SOAD als vrijdag headliner, zal dit het zijn? Natuurlijk een schitterend opstapje naar een aankondiging om 16 uur.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Opeens twee nieuwe singles van SOAD uitgebracht. Ik vroeg me al af waar Graspop op aan het wachten was met het aankondigen van SOAD als vrijdag headliner, zal dit het zijn? Natuurlijk een schitterend opstapje naar een aankondiging om 16 uur.

Heel erg wishful thinking ;). Maar ik wens met je mee!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.010
Joslittel wrote:
Opeens twee nieuwe singles van SOAD uitgebracht. Ik vroeg me al af waar Graspop op aan het wachten was met het aankondigen van SOAD als vrijdag headliner, zal dit het zijn? Natuurlijk een schitterend opstapje naar een aankondiging om 16 uur.

Heel erg wishful thinking ;). Maar ik wens met je mee!
De laatste 2 aankondigingen waren wel telkens op een vrijdag, dus wie weet komt er wel een aankondiging vandaag (niet per se de headliner)..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken