Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.405
1.085
@Marc wrote:
ArcTanGent
Beetje Roadburn hoekje toch? Als je er van houdt dan volgens mij veel gave acts.

DOA was inderdaad legendarisch. Grappig om al die oude MTV en TMF reportages te zien op YouTube. Al die Amerikaanse bands wilden daar gewoon spelen. Bestond toen gewoon niet in de VS. Veel fantastische dingen daar gezien en meegemaakt. Mijn eerste keer daar was 1991.

Ja, beetje wel. Dacht dat ik dit maar eens zou proberen i.p.v. mis te grijpen bij Roadburn. Misschien in een later stadium nog een dagticket proberen te halen via TicketSwap.
Staan op ATG in ieder geval ontzettend veel namen die ik graag wil zien.

Goed om te horen. Kan ik me voorstellen. Voor veel bands ook de opening naar de Europese markt toe, heb ik van horen zeggen. Wanneer was je laatste keer?

Ben benieuwd hoe je ATG gaat ervaren. Altijd gaaf festival in het buitenland.

Vanaf 1991 ben ik altijd heen gegaan, al waren de edities vanaf 2000 niet echt meer DOA. Dat hoort in Eindhoven. De Welschap jaren waar het gaafste.

Graspop maar 1 x geweest (1998) maar dat vond ik toen ook heel gaaf.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.688
7.470
de voorverkoop voor voucherhouders start 19 oktober en de reguliere verkoop 26 oktober. ik verwacht volgende week pas de aankondiging van de laatste headliner.

Dan zitten we nu in de week voor de voucher wisselweek. Hopelijk wat nieuws over de headliner dus.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
524
634
verwacht inderdaad deze week (do./vr.) de aankondiging van de laatste headliner. SOAD of nightwish gok ik.
word wel tijd voor wat positief nieuws, dat k** virus hangt nog steeds als donkere wolk boven ons.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.537
verwacht inderdaad deze week (do./vr.) de aankondiging van de laatste headliner. SOAD of nightwish gok ik.
word wel tijd voor wat positief nieuws, dat k** virus hangt nog steeds als donkere wolk boven ons.

Eens. Ik verwacht deze week ook nog wel wat en zou mooi uitkomen en deze periode vol negatief nieuws.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.688
7.470
verwacht inderdaad deze week (do./vr.) de aankondiging van de laatste headliner. SOAD of nightwish gok ik.
word wel tijd voor wat positief nieuws, dat k** virus hangt nog steeds als donkere wolk boven ons.

Ik heb eigenlijk vaak het idee dat er geen nieuws meer komt, als er op maandag of dinsdag niks is geweest.
Dat heb ik dan wel vooral in normale jaren als er meerdere namen in een week gedropt worden. Maar volgens mij is het toch vaak dat ze al vroeg in de week namen geven normaal gesproken?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Begin steeds meer te twijfelen om weekend kaart te nemen... laat het echt af hangen van die vrijdag headliner denk ik. Mijn vrienden met wie ik naar metal festivals gaan die gaan nit omdat ze Aerosmith, Volbeat en Judas Priest kut headliners vinden. Nu vind ik laatste 2 ook niet super, maar heb genoeg in de rest van het weekend wat ik wil zien. Dus misschien ga ik wel alleen 4 dagen rondslenteren.

Do: Baroness, Gojira, In Extremo, John Garcia & The Band Of Gold, Mastodon, Meryful Fate, My Dying Bride
Vr: Alestorm, Amenra, Faith No More, Jinjer, Killing Joke, Paradise Lost, Sacred Reich, The Hu
Za: Alcest, Devin Townsend, Down, Lagwagon, Opeth, Saxon, Soen
Zo: Aerosmith, Amoprhis, Deep Purple, Deftones, Fu Manchu, Me And That Man, Sepultura, The Offspring
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.590
11.201
Begin steeds meer te twijfelen om weekend kaart te nemen… laat het echt af hangen van die vrijdag headliner denk ik. Mijn vrienden met wie ik naar metal festivals gaan die gaan nit omdat ze Aerosmith, Volbeat en Judas Priest kut headliners vinden. Nu vind ik laatste 2 ook niet super, maar heb genoeg in de rest van het weekend wat ik wil zien. Dus misschien ga ik wel alleen 4 dagen rondslenteren.

Do: Baroness, Gojira, In Extremo, John Garcia & The Band Of Gold, Mastodon, Meryful Fate, My Dying Bride
Vr: Alestorm, Amenra, Faith No More, Jinjer, Killing Joke, Paradise Lost, Sacred Reich, The Hu
Za: Alcest, Devin Townsend, Down, Lagwagon, Opeth, Saxon, Soen
Zo: Aerosmith, Amoprhis, Deep Purple, Deftones, Fu Manchu, Me And That Man, Sepultura, The Offspring
Dat snap ik dus ook echt niet. Er staat genoeg op alle dagen, ook voor je vrienden neem ik aan, om je te vermaken. Waarom zou je het dan alleen af laten hangen van "kut headliners"? Er staat sowieso iets moois tegenover, dus om dan zoveel mooie namen te missen, alleen vanwege een paar headliners, snap ik echt niet. In ieder geval wel mooi dat jij het aan het overwegen bent!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Indiaantje89 wrote:
Begin steeds meer te twijfelen om weekend kaart te nemen… laat het echt af hangen van die vrijdag headliner denk ik. Mijn vrienden met wie ik naar metal festivals gaan die gaan nit omdat ze Aerosmith, Volbeat en Judas Priest kut headliners vinden. Nu vind ik laatste 2 ook niet super, maar heb genoeg in de rest van het weekend wat ik wil zien. Dus misschien ga ik wel alleen 4 dagen rondslenteren.

Do: Baroness, Gojira, In Extremo, John Garcia & The Band Of Gold, Mastodon, Meryful Fate, My Dying Bride
Vr: Alestorm, Amenra, Faith No More, Jinjer, Killing Joke, Paradise Lost, Sacred Reich, The Hu
Za: Alcest, Devin Townsend, Down, Lagwagon, Opeth, Saxon, Soen
Zo: Aerosmith, Amorphis, Deep Purple, Deftones, Fu Manchu, Me And That Man, Sepultura, The Offspring

Dat snap ik dus ook echt niet. Er staat genoeg op alle dagen, ook voor je vrienden neem ik aan, om je te vermaken. Waarom zou je het dan alleen af laten hangen van “kut headliners”? Er staat sowieso iets moois tegenover, dus om dan zoveel mooie namen te missen, alleen vanwege een paar headliners, snap ik echt niet. In ieder geval wel mooi dat jij het aan het overwegen bent!
Die lopen iets langer mee in de metal scene dan ik. Dus misschien daarom. Nu vind ik een headliner zeker ook niet onbelangrijk. En eens dat Judas Priest en Volbeat ook niet je van het zijn. Maar goed, genoeg andere mooie acts lijkt me.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.537
wenteldave wrote:

Indiaantje89 wrote:
Begin steeds meer te twijfelen om weekend kaart te nemen… laat het echt af hangen van die vrijdag headliner denk ik. Mijn vrienden met wie ik naar metal festivals gaan die gaan nit omdat ze Aerosmith, Volbeat en Judas Priest kut headliners vinden. Nu vind ik laatste 2 ook niet super, maar heb genoeg in de rest van het weekend wat ik wil zien. Dus misschien ga ik wel alleen 4 dagen rondslenteren.

Do: Baroness, Gojira, In Extremo, John Garcia & The Band Of Gold, Mastodon, Meryful Fate, My Dying Bride
Vr: Alestorm, Amenra, Faith No More, Jinjer, Killing Joke, Paradise Lost, Sacred Reich, The Hu
Za: Alcest, Devin Townsend, Down, Lagwagon, Opeth, Saxon, Soen
Zo: Aerosmith, Amorphis, Deep Purple, Deftones, Fu Manchu, Me And That Man, Sepultura, The Offspring


Dat snap ik dus ook echt niet. Er staat genoeg op alle dagen, ook voor je vrienden neem ik aan, om je te vermaken. Waarom zou je het dan alleen af laten hangen van “kut headliners”? Er staat sowieso iets moois tegenover, dus om dan zoveel mooie namen te missen, alleen vanwege een paar headliners, snap ik echt niet. In ieder geval wel mooi dat jij het aan het overwegen bent!

Die lopen iets langer mee in de metal scene dan ik. Dus misschien daarom. Nu vind ik een headliner zeker ook niet onbelangrijk. En eens dat Judas Priest en Volbeat ook niet je van het zijn. Maar goed, genoeg andere mooie acts lijkt me.

Ik zou juist verwachten van mensen die langer in de metal meelopen dat de headliners niet meer uitmaken. De headlinepoule is klein dus je hebt ze snel allemaal al gezien, het zijn de andere namen die de line-up maken of breken. En daar is genoeg te vinden als metalfan.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Die zoeken meer hun heil in de kleinere festivals heb ik het idee. Maar kan niet voor andere spreken natuurlijk. En er zal vast ook wat corona twijfels bij meespelen.

Hoe meer ik er over na denk hoe meer zin ik er in krijg. Graspop bevalt me altijd wel (al ben ik altijd wel weer blij dat ik even wat rustige muziek kan luisteren na een weekend Graspop)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.688
7.470
Ik zou juist verwachten van mensen die langer in de metal meelopen dat de headliners niet meer uitmaken. De headlinepoule is klein dus je hebt ze snel allemaal al gezien, het zijn de andere namen die de line-up maken of breken. En daar is genoeg te vinden als metalfan.

Precies dit ja, de eerste keer Graspop ging ik eigenlijk alleen voor het avondprogramma inclusief de headliners. En de keren daarna vaak headliner plus aanvulling met dagprogramma. Vorig jaar pas voor het eerst een dag gehad dat we de headliner hebben geskipt.
Alleen is het vaak alsnog wel belangrijk om een passende en leuke headliner te hebben.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.020
8.663
Begin steeds meer te twijfelen om weekend kaart te nemen… laat het echt af hangen van die vrijdag headliner denk ik. Mijn vrienden met wie ik naar metal festivals gaan die gaan nit omdat ze Aerosmith, Volbeat en Judas Priest kut headliners vinden. Nu vind ik laatste 2 ook niet super, maar heb genoeg in de rest van het weekend wat ik wil zien. Dus misschien ga ik wel alleen 4 dagen rondslenteren.

Vinden ze System Of a Down een leuke headliner? ;-)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Indiaantje89 wrote:
Begin steeds meer te twijfelen om weekend kaart te nemen… laat het echt af hangen van die vrijdag headliner denk ik. Mijn vrienden met wie ik naar metal festivals gaan die gaan nit omdat ze Aerosmith, Volbeat en Judas Priest kut headliners vinden. Nu vind ik laatste 2 ook niet super, maar heb genoeg in de rest van het weekend wat ik wil zien. Dus misschien ga ik wel alleen 4 dagen rondslenteren.

Vinden ze System Of a Down een leuke headliner? ?
Ja. Als ze de vorm behalen van de laatste show in de ZiggoDome dan zeker.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
524
634
SOAD, nightwish, scorpions, sabaton het intresseert me op dit moment niet zo wie de 4de headliner wordt !!!! het enige wat ik hoop is dat het doorgaat !!!!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.039
6.078
zou het al tijd zijn voor een 2022 topic
https://planetradio.co.uk/planet-rock/news/rock-news/ozzy-osbourne-uk-tour-2022/
When Wyatt said promoters will struggle to find available venues, Sharon added: “Well that’s the thing right now. No, honestly, you got it right because everybody's booking their tours again for like 2022, and to find availabilities right now, it's crazy!

“Agents and facilities are going nuts, trying to get everybody back. It will be exciting. I think it will be a very exciting time when bands do go back and it'll be joyous.”

“Ozzy’s tour has been rebooked,” Sharon said. “The British tour, he'll be back in (20)22. You know, we just carry on as normal. We've been doing loads of TV shows here and you've got to just keep going until Ozzy can go back live. He’s in the studio right now doing a new album!"
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.537
zou het al tijd zijn voor een 2022 topic
https://planetradio.co.uk/planet-rock/news/rock-news/ozzy-osbourne-uk-tour-2022/

When Wyatt said promoters will struggle to find available venues, Sharon added: “Well that’s the thing right now. No, honestly, you got it right because everybody’s booking their tours again for like 2022, and to find availabilities right now, it’s crazy!

“Agents and facilities are going nuts, trying to get everybody back. It will be exciting. I think it will be a very exciting time when bands do go back and it’ll be joyous.”

“Ozzy’s tour has been rebooked,” Sharon said. “The British tour, he’ll be back in (20)22. You know, we just carry on as normal. We’ve been doing loads of TV shows here and you’ve got to just keep going until Ozzy can go back live. He’s in the studio right now doing a new album!”

Ik word heel blij van dit bericht aangezien 2022 een schitterend muziekjaar lijkt te worden. Alleen beetje jammer dat Ozzy het onderwerp is. Laatste keer op Graspop gezien, het is een levende legende en daarom het kijken waard. Maar 1 keer was genoeg, het is geen goede liveshow meer.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.204
7.457
DennisvdBr wrote:
zou het al tijd zijn voor een 2022 topic
https://planetradio.co.uk/planet-rock/news/rock-news/ozzy-osbourne-uk-tour-2022/

When Wyatt said promoters will struggle to find available venues, Sharon added: “Well that’s the thing right now. No, honestly, you got it right because everybody’s booking their tours again for like 2022, and to find availabilities right now, it’s crazy!

“Agents and facilities are going nuts, trying to get everybody back. It will be exciting. I think it will be a very exciting time when bands do go back and it’ll be joyous.”

“Ozzy’s tour has been rebooked,” Sharon said. “The British tour, he’ll be back in (20)22. You know, we just carry on as normal. We’ve been doing loads of TV shows here and you’ve got to just keep going until Ozzy can go back live. He’s in the studio right now doing a new album!”



Ik word heel blij van dit bericht aangezien 2022 een schitterend muziekjaar lijkt te worden. Alleen beetje jammer dat Ozzy het onderwerp is. Laatste keer op Graspop gezien, het is een levende legende en daarom het kijken waard. Maar 1 keer was genoeg, het is geen goede liveshow meer.
Ozzy mag van mij ook wegblijven.
Iron Maiden zie ik echter wel als een zekerheid voor 2022 om komend jaar goed te maken.
Daarnaast verwacht ik Slipknot dan ook wel terug.
Dat vind ik dan wel weer mooie headliners
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.590
11.201
Idd. Blij dat ik zowel Ozzy als Black Sabbath heb afgestreept. Maar goed was het beide niet imo.
Ik zou hem ook alleen maar gaan zien voor z'n legendarische status. Hij hoeft van mij niet op Graspop te staan, als zijn losse show maar doorgaat. Zou hem a.s. november in Duitsland gaan zien, maar ik heb daar dus ook nog geen informatie over gekregen wat daar mee gaat gebeuren. Ik zie alleen dat de ticketverkoop momenteel wel is gestopt, maar er kan geen berichtje van af...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Indiaantje89 wrote:
Idd. Blij dat ik zowel Ozzy als Black Sabbath heb afgestreept. Maar goed was het beide niet imo.

Ik zou hem ook alleen maar gaan zien voor z’n legendarische status. Hij hoeft van mij niet op Graspop te staan, als zijn losse show maar doorgaat. Zou hem a.s. november in Duitsland gaan zien, maar ik heb daar dus ook nog geen informatie over gekregen wat daar mee gaat gebeuren. Ik zie alleen dat de ticketverkoop momenteel wel is gestopt, maar er kan geen berichtje van af…
Snap ik, heb je hem nog niet eerder live gezien?

Ik vond het ook een must. Maar goed was het niet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken