Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Mercyful Fate is inderdaad een betekenisvolle naam ge w eest voor het subgenre. Commercieel gezien zou een andere band wellicht beter passen...maar was het juist de gedachte achter de metal dat het niet voor de mainstream was?
Een metalfestival heeft in de Benelux grote namen nodig om aandacht te trekken, maar als de dagen al ver zijn uitverkocht zou mercyful fate niet misstaan als headliner.
King diamond solo heeft al een keer geheadlined..dus waarom de originele band niet?
Wat mij betreft mag Channel Zero nog altijd headlinen, als is het uit respect voor hun betekenis voor de Vlaamse scene.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.536
Heel benieuwd overigens wat Ayreon volgend jaar gaat doen.
Het nieuwe album Transitus is in ieder geval zeer vermakelijk, en vele nummers zitten dan ook al enkele weken ‘vast’ in mijn hoofd (Listen To My Story, Talk of the town, Get out! Now!, Hopelessly slipping away, This human equation).
Het voelt wel wat anders dan de ‘standaard’ Ayreon-albums, vooral thematisch (de bijbehorende graphic novel is wel een leuke, originele aanvulling), maar ook muzikaal (iets frivoler en meer ‘poppy’).

Dit jaar zou Ayreon (na een weekend zaalshows in 013 in 2017, een festivaloptreden op Graspop in 2018, en weer een weekend zaalshows in 013 in 2019) op het festival Night of the Prog in Duitsland hebben gestaan, maar daar keren ze in 2021 niet terug op het affiche (inmiddels vervangen door Steve Hackett van Genesis).
Het ligt voor de hand dat ze een show rond het nieuwe album gaan opzetten, maar hoe, waar en wanneer is de vraag. Een weekend zaalshows in 013 ligt weer voor de hand, maar misschien hoort een of enkele festivaloptredens ook wel tot de mogelijkheden.
Vanzelfsprekend mag Graspop ze weer strikken wat mij betreft! ?

Goede vraag ja! Check het interview met Arjen op zwaremetalen.com. Er stond/staat een nieuwe rij shows in de planning voor volgend jaar september. Na de vrolijke Eletric Castle shows zouden deze een stuk donkerder worden. Interessant!
 

banzai

Campingartiest
24 jun 2019
81
81
Ayreon zou ook headliner mogen zijn van.mij.
Exclusiever krijg je het niet.

Ayreon is in Nederland misschien een grote naam maar in België niet hoor. Als die op mainstage staan ga ik een hap eten. Ik vond ze een paar jaar geleden niet zo geweldig in de marquee.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.590
11.201
Ook snel. Ik neem aan dat Slipknot hier nog wel veel tijd voor gaat uittrekken.
https://www.nu.nl/muziek/6081758/slipknot-werkt-aan-nieuw-album.html
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.687
7.470
Als het goed is, start deze week voor de tickethouders van 2020 al de verkoop aan de hand van het gebruiken van vouchers om van dag te kunnen wisselen. Ik dacht 7 oktober? In ieder geval 7 dagen voor de start reguliere verkoop.

Mooi moment om vandaag of morgen de laatste headliner eruit te knallen.

Misschien dat ook in de komende twee weken dan duidelijk zal worden of Graspop op de headliner moet wachten met bekend maken of niet. Als ze de headliner voor de start reguliere verkoop nog niet bekend gemaakt hebben, dan ia de kans groot dat ze van de headliner moeten wachten met de bekendmaking?
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
524
633
de voorverkoop voor voucherhouders start 19 oktober en de reguliere verkoop 26 oktober. ik verwacht volgende week pas de aankondiging van de laatste headliner.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.038
6.078
de voorverkoop voor voucherhouders start 19 oktober en de reguliere verkoop 26 oktober. ik verwacht volgende week pas de aankondiging van de laatste headliner.
als ik deze (onderstande, quote) theorie meeneem, dus stel een grote naam op Werchter gaat voor LiveNation BE voor tov de aankondiging van Graspop headliner, kan het nog wel eens een hele tijd gaan duren misschien...
Denkpiste. ACDC die een losse show doen in Werchter of Classic of Boutique. Waarvoor de tickethouders van RW hun voucher kunnen gebruiken. En pas na die aankondiging mag Graspop SOAD aankondigen. Zodat RW kans maakt om potentieel publiek te behouden dankzij ACDC.
Vind dit nog heel plausibel... Los van de namen in de post (alhoewel dat ook nog zou kunnen...)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.687
7.470
de voorverkoop voor voucherhouders start 19 oktober en de reguliere verkoop 26 oktober. ik verwacht volgende week pas de aankondiging van de laatste headliner.

Verkeerd onthouden dan. Dan geldt mijn bericht alsnog voor die twee data.

Mogen mensen hun Rock Werchter voucher gebruiken voor andere evenementen? De Graspop voucher is alleen maar voor Graspop.
Zou zeggen dat het dan geen invloed zal hebben op Rock Werchter mensen of ze wel of niet naar Werchter gaan als Graspop SOAD heeft en ze hun voucher niet voor een ander evenement mogen gebruiken?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Gezien het komkommer tijd is, Jefferson Starship is het voorprogramma van Deep Purple deze tour. Mogelijk ook een optie voor Graspop.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.652
5.116
Set Abominae wrote:
Heel benieuwd overigens wat Ayreon volgend jaar gaat doen.
Het nieuwe album Transitus is in ieder geval zeer vermakelijk, en vele nummers zitten dan ook al enkele weken ‘vast’ in mijn hoofd (Listen To My Story, Talk of the town, Get out! Now!, Hopelessly slipping away, This human equation).
Het voelt wel wat anders dan de ‘standaard’ Ayreon-albums, vooral thematisch (de bijbehorende graphic novel is wel een leuke, originele aanvulling), maar ook muzikaal (iets frivoler en meer ‘poppy’).

Dit jaar zou Ayreon (na een weekend zaalshows in 013 in 2017, een festivaloptreden op Graspop in 2018, en weer een weekend zaalshows in 013 in 2019) op het festival Night of the Prog in Duitsland hebben gestaan, maar daar keren ze in 2021 niet terug op het affiche (inmiddels vervangen door Steve Hackett van Genesis).
Het ligt voor de hand dat ze een show rond het nieuwe album gaan opzetten, maar hoe, waar en wanneer is de vraag. Een weekend zaalshows in 013 ligt weer voor de hand, maar misschien hoort een of enkele festivaloptredens ook wel tot de mogelijkheden.
Vanzelfsprekend mag Graspop ze weer strikken wat mij betreft! ?

Goede vraag ja! Check het interview met Arjen op zwaremetalen.com. Er stond/staat een nieuwe rij shows in de planning voor volgend jaar september. Na de vrolijke Eletric Castle shows zouden deze een stuk donkerder worden. Interessant!
Dank, dat interview had ik nog niet gezien (wel een ander met min of meer dezelfde info over het album, maar niets over toekomstige shows).
Nu nog meer benieuwd wat hij van plan is, en of het door zal gaan. Hoe dan ook, zal ik erbij zijn! :wink:
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.536
Gezien het komkommer tijd is, Jefferson Starship is het voorprogramma van Deep Purple deze tour. Mogelijk ook een optie voor Graspop.

Dat zou ik echt een hele vette toevoeging vinden! White Rabbit is een van mijn favoriete classics. Die wil ik live nog weleens meebrullen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Indiaantje89 wrote:
Gezien het komkommer tijd is, Jefferson Starship is het voorprogramma van Deep Purple deze tour. Mogelijk ook een optie voor Graspop.

Dat zou ik echt een hele vette toevoeging vinden! White Rabbit is een van mijn favoriete classics. Die wil ik live nog weleens meebrullen.
Dan zal je toch moeten wachten op een vliegtuig in plaats van een luchtracket.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.652
5.116
Joslittel wrote:

Indiaantje89 wrote:
Gezien het komkommer tijd is, Jefferson Starship is het voorprogramma van Deep Purple deze tour. Mogelijk ook een optie voor Graspop.


Dat zou ik echt een hele vette toevoeging vinden! White Rabbit is een van mijn favoriete classics. Die wil ik live nog weleens meebrullen.

Dan zal je toch moeten wachten op een vliegtuig in plaats van een luchtracket.
Jefferson Starship (later gewoon Starship) is voortgekomen uit Jefferson Airplane, en speelt live dan ook nummers van alle drie incarnaties van de band (dus ook White rabbit).
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.536
Indiaantje89 wrote:

Joslittel wrote:

Indiaantje89 wrote:
Gezien het komkommer tijd is, Jefferson Starship is het voorprogramma van Deep Purple deze tour. Mogelijk ook een optie voor Graspop.


Dat zou ik echt een hele vette toevoeging vinden! White Rabbit is een van mijn favoriete classics. Die wil ik live nog weleens meebrullen.


Dan zal je toch moeten wachten op een vliegtuig in plaats van een luchtracket.

Jefferson Starship (later gewoon Starship) is voortgekomen uit Jefferson Airplane, en speelt live dan ook nummers van alle drie incarnaties van de band (dus ook White rabbit).

Precies ja :)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Ah auw, nooit geweten. Ik ken ze van o.a. Jane, nooit geweten dat het een afstammeling was van..

Weet ook niet of het echt iets voor Graspop is.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.590
11.201
Indiaantje89 wrote:

Joslittel wrote:

Indiaantje89 wrote:
Gezien het komkommer tijd is, Jefferson Starship is het voorprogramma van Deep Purple deze tour. Mogelijk ook een optie voor Graspop.


Dat zou ik echt een hele vette toevoeging vinden! White Rabbit is een van mijn favoriete classics. Die wil ik live nog weleens meebrullen.


Dan zal je toch moeten wachten op een vliegtuig in plaats van een luchtracket.

Jefferson Starship (later gewoon Starship) is voortgekomen uit Jefferson Airplane, en speelt live dan ook nummers van alle drie incarnaties van de band (dus ook White rabbit).
We Built This City op Graspop! Hoppa. Nooit geweten dit, maar wel interessant. Ben wel inderdaad net als Indiaantje benieuwd of dit iets voor Graspop is. Als ik het laatste album van Jefferson Starship hoor, dan niet echt, al is het wel een fijn album om naar te luisteren.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.536
Ah auw, nooit geweten. Ik ken ze van o.a. Jane, nooit geweten dat het een afstammeling was van..

Weet ook niet of het echt iets voor Graspop is.

Mja, Graspop hanteert een redelijke glijdende schaal wat betreft genres. Lynyrd Skynyrd en Blue Oyster Cult stonden er ook, enigszins vergelijkbare classic rock. Denk dat je veel mensen een plezier doet met deze band, iedereen kent in ieder geval een aantal nummers. Zeker op een dag met Deep Purple en Aerosmith is dit een mooie toevoeging voor de bezoekers die niet verder komen dan Arrow Classic Rock.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Ik zou er blij mee zijn in ieder geval. That's what count. Al gok ik dat we al behoorlijk veel MS namen hebben die zondag.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken