Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Denkpiste. ACDC die een losse show doen in Werchter of Classic of Boutique. Waarvoor de tickethouders van RW hun voucher kunnen gebruiken. En pas na die aankondiging mag Graspop SOAD aankondigen. Zodat RW kans maakt om potentieel publiek te behouden dankzij ACDC.
 

defplay

Campingartiest
28 nov 2017
82
20
About AC/DC I think COVID can change their plans from having an own tour to festival tour, cause it minimizes the risks - selling own tickets, logistics with own stage, promotion, with less effort they can do branded, but most of the risks are on festivals. So I see a possibilities there. With a number of festivals available and possible demand I see it a nice option with even 2 times same country.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.536
About AC/DC I think COVID can change their plans from having an own tour to festival tour, cause it minimizes the risks – selling own tickets, logistics with own stage, promotion, with less effort they can do branded, but most of the risks are on festivals. So I see a possibilities there. With a number of festivals available and possible demand I see it a nice option with even 2 times same country.

Dit verwoordt ook precies mijn gedachte die ik laatst had. Een festival spelen is financieel de veiligste optie voor elke (grote) band momenteel. Een eigen tour is een forse investering waarvan het zeer de vraag is of deze door kan gaan. Dit kan inderdaad leiden tot het besluit om een paar exclusieve festivalshows te doen om op te starten en dan pas eind 2021/2022 de eigen tour te gaan doen. Ik vind het geen gek idee.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
AC/DC is gewoonweg te groot voor festivals. Ze doen normaliter ook geen festivals..met uitzondering van Download 2010..wat hen veel duiten heeft gekost.
Geruchten gingen toen over een bedrag wat boven een 4 en 6 nullen zat, exclusief de speciale eisen.
Een apart podium (AC/dcStage) was speciaal voor hen opgezet..geen andere bands mochten daar spelen.
Denk er over na..dat je van alleen dat bedrag al 4 keer de grootste act kunt plaatsen die ooit op GMM heeft gestaan.
Waar denk je dat AC/DC in Belgie op het terrein van GMM stond..maar niet daadwerkelijk op het festival zelf?
Dit verkoopt uit..ook zonder voorprogramma. Je zou een dief van je eigen beurs zijn, als je nog een hoop bands er naast zet.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.038
6.078
ik zie AC/DC best weer een losse dag pakken, zoals Stenehei 2015 of Werchter 2016. Vind ze trouwens ook wel een geschikte voor TW, maar de vraag is of ze dat willen, denk ik...

GMM verwacht ik SOAD nog, lijkt me meest aannemelijk. Qua boeking minder 'haken en ogen' aan en een pak goedkoper voor Graspop, dat denk ik.


 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.038
6.078
Denkpiste. ... Waarvoor de tickethouders van RW hun voucher kunnen gebruiken. ....
Klopt het dat voor Graspop geen vouchers zijn, maar keuze "over naar 2021" of "geld teruggave" ?
Want dan streep ik mijn theorie over losse Stenehei dag alvast door, als er geen vouchers zijn voor Dessel-evenementen?

maar ook op ticketmaster staat:
De Voucher kan vrij besteed worden aan festivals georganiseerd in het Festivalpark in Werchter in 2021 en 2022. Wat betekent dat concreet?

Je kan zelf bepalen hoe je de Voucher gebruikt. Je kan dezelfde bestelling als in 2020 plaatsen maar je kan ook opteren om tickets voor bijvoorbeeld TW Classic of Werchter Boutique te kopen. Er zijn tal van mogelijkheden. Jij kiest.
Zou dat dan betekenen dat het evenement bij inzet van een voucher, specifiek voor een "festival" op Werchter moeten zijn?
Dus ingepakt in TW of een Rock Werchter-dag?

Dat zou Graspop en Stenehei allebei uitsluiten, toch?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.202
7.455
jimmywe wrote:
Denkpiste. … Waarvoor de tickethouders van RW hun voucher kunnen gebruiken. ….

Klopt het dat voor Graspop geen vouchers zijn, maar keuze “over naar 2021” of “geld teruggave” ?
Want dan streep ik mijn theorie over losse Stenehei dag alvast door, als er geen vouchers zijn voor Dessel-evenementen?

maar ook op ticketmaster staat:

De Voucher kan vrij besteed worden aan festivals georganiseerd in het Festivalpark in Werchter in 2021 en 2022. Wat betekent dat concreet?

Je kan zelf bepalen hoe je de Voucher gebruikt. Je kan dezelfde bestelling als in 2020 plaatsen maar je kan ook opteren om tickets voor bijvoorbeeld TW Classic of Werchter Boutique te kopen. Er zijn tal van mogelijkheden. Jij kiest.

Zou dat dan betekenen dat het evenement bij inzet van een voucher, specifiek voor een “festival” op Werchter moeten zijn?
Dus ingepakt in TW of een Rock Werchter-dag?

Dat zou Graspop en Stenehei allebei uitsluiten, toch?
Er zijn wel vouchers, zie onderstaande info uit de email die wij hebben gekregen:
Ben je op dit moment nog niet zeker of je je tickets wil behouden? Dan kan je in ‘Mijn Account’ op ticketmaster.be een voucher aanvragen. Het bedrag van deze voucher komt overeen met de kostprijs van je festivaltickets, accommodaties en munten, inclusief servicekosten. Dit bedrag kan je dan opnieuw besteden aan tickets voor GMM 2021 of GMM 2022. Wie een voucher heeft, zal van 19 oktober tot en met 25 oktober 2020 ook voorrang krijgen om nieuwe tickets voor GMM 2021 te kopen.

Ze hebben het wel echt over "tickets voor GMM" en niet over "tickets voor evenementen op de Stenehei in Dessel" Dus geen idee
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
DennisvdBr wrote:

jimmywe wrote:
Denkpiste. … Waarvoor de tickethouders van RW hun voucher kunnen gebruiken. ….


Klopt het dat voor Graspop geen vouchers zijn, maar keuze “over naar 2021” of “geld teruggave” ?
Want dan streep ik mijn theorie over losse Stenehei dag alvast door, als er geen vouchers zijn voor Dessel-evenementen?

maar ook op ticketmaster staat:

De Voucher kan vrij besteed worden aan festivals georganiseerd in het Festivalpark in Werchter in 2021 en 2022. Wat betekent dat concreet?

Je kan zelf bepalen hoe je de Voucher gebruikt. Je kan dezelfde bestelling als in 2020 plaatsen maar je kan ook opteren om tickets voor bijvoorbeeld TW Classic of Werchter Boutique te kopen. Er zijn tal van mogelijkheden. Jij kiest.


Zou dat dan betekenen dat het evenement bij inzet van een voucher, specifiek voor een “festival” op Werchter moeten zijn?
Dus ingepakt in TW of een Rock Werchter-dag?

Dat zou Graspop en Stenehei allebei uitsluiten, toch?

Er zijn wel vouchers, zie onderstaande info uit de email die wij hebben gekregen:
Ben je op dit moment nog niet zeker of je je tickets wil behouden? Dan kan je in ‘Mijn Account’ op ticketmaster.be een voucher aanvragen. Het bedrag van deze voucher komt overeen met de kostprijs van je festivaltickets, accommodaties en munten, inclusief servicekosten. Dit bedrag kan je dan opnieuw besteden aan tickets voor GMM 2021 of GMM 2022. Wie een voucher heeft, zal van 19 oktober tot en met 25 oktober 2020 ook voorrang krijgen om nieuwe tickets voor GMM 2021 te kopen.

Ze hebben het wel echt over “tickets voor GMM” en niet over “tickets voor evenementen op de Stenehei in Dessel” Dus geen idee

Een los event op de Stenehei is niet iets dat heel vaak zal gebeuren. Was dan ook een trucje van Herman in 2015.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.038
6.078
loek wrote:
Ze hebben het wel echt over “tickets voor GMM” en niet over “tickets voor evenementen op de Stenehei in Dessel” Dus geen idee

Een los event op de Stenehei is niet iets dat heel vaak zal gebeuren. Was dan ook een trucje van Herman in 2015.
aha, helder…

neem ik dat mee in mijn puzzel….
 

banzai

Campingartiest
24 jun 2019
81
81
Nieuwsbericht over AC/DC:
AC/DC heeft op Twitter de comeback bevestigd van leden Brian Johnson, Phil Rudd en Cliff Williams. De bandleden hadden de iconische rockband de afgelopen jaren verlaten, maar nu kondigen ze met een nieuwe groepsfoto hun terugkeer aan. “BEN JE KLAAR?”, staat in grote letters te lezen op hun profiel, vergezeld met hashtag #PWRUP. Johnson, de leadzanger van de band die de groep in 2016 verliet na gehoorproblemen, krijgt op het nieuwe album gezelschap van Williams op gitaar, Rudd op drums, Angus Young op leadgitaar en Stevie Young op slaggitaar.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.536
Wat blijft Sepultura toch een heerlijke band en op de nieuwe cd staan echt verdomd goede nummers. Ik hoop echt dat hun kwaliteit eer aan gedaan wordt met een mooi plek op het affiche. Volgens mij spelen die de mainstage ergens in de namiddag helemaal plat. Maar verwacht eerder een plaats in de Marque omdat de zondag enorm topzwaar is. Nog maar een maandje of 6 wachten op een blokkenschema voordat we meer weten.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.590
11.201
Wat blijft Sepultura toch een heerlijke band en op de nieuwe cd staan echt verdomd goede nummers. Ik hoop echt dat hun kwaliteit eer aan gedaan wordt met een mooi plek op het affiche. Volgens mij spelen die de mainstage ergens in de namiddag helemaal plat. Maar verwacht eerder een plaats in de Marque omdat de zondag enorm topzwaar is. Nog maar een maandje of 6 wachten op een blokkenschema voordat we meer weten.
Ik heb hetzelfde met In Extremo. Ook echt een heerlijk album om naar te luisteren. Vooral Saigon und Bagdad is een fijn nummer. Heel erg benieuwd waar die komen te staan. Kan hun reputatie in België totaal niet inschatten.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.536
ArctTanGent in Engeland (18 augustus t/m 21 augustus, gedeeltelijk tijdens Dynamo (21-22)) heeft ook echt een heerlijke line-up! Ik kan hier geen afbeelding van maken, dus wie weet werkt dit.
Klik hier voor de line-up…

Godsamme wat een dikke line-up zeg. Hoe kan ik nog nooit van dit festival gehoord hebben? En Maybeshewill leeft weer, nice.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.590
11.201
wenteldave wrote:
ArctTanGent in Engeland (18 augustus t/m 21 augustus, gedeeltelijk tijdens Dynamo (21-22)) heeft ook echt een heerlijke line-up! Ik kan hier geen afbeelding van maken, dus wie weet werkt dit.
Klik hier voor de line-up…

Godsamme wat een dikke line-up zeg. Hoe kan ik nog nooit van dit festival gehoord hebben? En Maybeshewill leeft weer, nice.
Tja, zeg het maar, haha. Geen idee of het voor mij helemaal lekker uitkomt, maar ik zit er best over na te denken om Dynamo te laten vallen en gewoon hierheen te gaan. ATG is haast te goed om waar te zijn.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.526
3.031
Afgaande op de officiële Spotify-playlist van Graspop 2021 de volgende headliners MS1 en MS2 (namelijk 3 nummers ipv 2; ook Gojira slechts 2 bijvoorbeeld):

Donderdag: Volbeat - Mercyful Fate
Vrijdag: ... - Faith No More
Zaterdag: Judas Priest - Korn
Zondag: Aerosmith - Deep Purple
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.652
5.116
Afgaande op de officiële Spotify-playlist van Graspop 2021 de volgende headliners MS1 en MS2 (namelijk 3 nummers ipv 2; ook Gojira slechts 2 bijvoorbeeld):

Donderdag: Volbeat – Mercyful Fate
Vrijdag: … – Faith No More
Zaterdag: Judas Priest – Korn
Zondag: Aerosmith – Deep Purple
Nu weet ik dat veel mensen bands als Faith No More, Judas Priest of Volbeat niet headliner-waardig vinden (hetgeen ik in de eerste twee gevallen ook nog redelijk mee eens ben), maar Mercyful Fate (of King Diamond) vind ik eerlijk gezegd nog niet eens subheadlinerwaardig.
Ik begrijp dat het een band/artiest is die veel invloed heeft gehad op heavy metal en met name (de ontwikkeling van) black metal, maar ik vind ze toch te klein en 'niche' om aanspraak te maken op een van de twee hoogste mainstage-plekken van een Graspop-dag (Marquee zou ik een stuk passender vinden).

Wat mij betreft mag er dan ook nog zeker een mooie subheadliner bij op de donderdag, ook al omdat Volbeat natuurlijk niet opweegt tegen het wegvallen van Iron Maiden (die een 'mindere' subheadliner als Alter Bridge wel konden goedpraten).
In principe zou ik er geen probleem mee hebben als Gojira (of Mastodon) zou worden 'gepromoveerd' tot deze status, en MS2 zou mogen afsluiten, maar dat zou niet echt in verhouding staan tot de status die met name Gojira een jaar geleden had (15:20!?).
Mercyful Fate in die rol en op die plek vind ik echter veel te mager en niet-passend.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.652
5.116
Heel benieuwd overigens wat Ayreon volgend jaar gaat doen.
Het nieuwe album Transitus is in ieder geval zeer vermakelijk, en vele nummers zitten dan ook al enkele weken 'vast' in mijn hoofd (Listen To My Story, Talk of the town, Get out! Now!, Hopelessly slipping away, This human equation).
Het voelt wel wat anders dan de 'standaard' Ayreon-albums, vooral thematisch (de bijbehorende graphic novel is wel een leuke, originele aanvulling), maar ook muzikaal (iets frivoler en meer 'poppy').

Dit jaar zou Ayreon (na een weekend zaalshows in 013 in 2017, een festivaloptreden op Graspop in 2018, en weer een weekend zaalshows in 013 in 2019) op het festival Night of the Prog in Duitsland hebben gestaan, maar daar keren ze in 2021 niet terug op het affiche (inmiddels vervangen door Steve Hackett van Genesis).
Het ligt voor de hand dat ze een show rond het nieuwe album gaan opzetten, maar hoe, waar en wanneer is de vraag. Een weekend zaalshows in 013 ligt weer voor de hand, maar misschien hoort een of enkele festivaloptredens ook wel tot de mogelijkheden.
Vanzelfsprekend mag Graspop ze weer strikken wat mij betreft! :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken