Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.137
5.525
Joslittel wrote:
– While She Sleeps is nu al met stip mijn ontdekking van de nieuwe namen. Wat een topband! Daar ga ik vooraan staan!

Hier het zelfde. Heb deze band ontdekt omdat ze volgend jaar op jera on air komen. Wat is dit een geweldige band zeg. Luister nu al een paar weken bijna naar niets anders meer. Laatste plaat SO WHAT? is echt super goed. Ik sta zeker ook vooraan!!!

Ze stonden er in 2019 ook en ze hebben toen de Jupiler Stage afgebroken. Een aanrader om te gaan bekijken
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
De toevoeging van Dropkick Murphys vind ik wel een hele gave, maar het blijft heel jammer dat Alter Bridge niet meer komt...
Daarnaast vond ik Mercyful Fate als mainstage 2 headliner eerst wel redelijk klinken, maar naast Volbeat vind ik het nu wel een beetje mager...

Wel grappig dat we op een dag twee Deense headliners hebben, dat zie je niet vaak :lol:

Misschien een kans voor Volbeat om Room 24 eens te spelen?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Maandag dan maar de aankondiging van Soad + poster en alle overige ticketinfo voor dinsdag? Klinkt logisch denk ik zo :lol:
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
578
711
id. misschien morgen de aankodiging van de laatste headliner + poster.
lijkt mij nu ook wel dat SOAD DE headliner voor vrijdag gaat worden. heb er zelf niet zoveel mee, had meer gehoopt op nightwish.
maar goed het kan ook nog, donderdags mercyful fate naar de marquee. (krijg je wel een klote overlapping )
do. volbeat - nightwish, vr. SOAD - faith no more, za. judas priest - korn, zon. aerosmith - deep purple
aardige line-up lijkt me. (al baal ik nog steeds van maiden !!!)

trouwens airbourne is support van maiden, maar niet in spanje, graspop weekend en ze staan ook gewoon op hellfest, dus nog niet helemaal afgeschreven.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
id. misschien morgen de aankodiging van de laatste headliner + poster.
lijkt mij nu ook wel dat SOAD DE headliner voor vrijdag gaat worden. heb er zelf niet zoveel mee, had meer gehoopt op nightwish.
maar goed het kan ook nog, donderdags mercyful fate naar de marquee. (krijg je wel een klote overlapping )
do. volbeat – nightwish, vr. SOAD – faith no more, za. judas priest – korn, zon. aerosmith – deep purple
aardige line-up lijkt me. (al baal ik nog steeds van maiden !!!)

trouwens airbourne is support van maiden, maar niet in spanje, graspop weekend en ze staan ook gewoon op hellfest, dus nog niet helemaal afgeschreven.
SOAD en Nightwish behoren toch wel tot mijn favoriete bands dus ik hoopte dat ze allebij zouden komen volgend jaar.
Maar nu Nightwish hun concert verplaatst heeft naar Mei, zie ik het niet meer gebeuren dat ze komen. Ik baal er wel van want ik wilde ze graag zien en kon geen tickets krijgen van hun concert in de Ziggo. Antwerpen is voor mij te ver voor een concert
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
prins wrote:
id. misschien morgen de aankodiging van de laatste headliner + poster.
lijkt mij nu ook wel dat SOAD DE headliner voor vrijdag gaat worden. heb er zelf niet zoveel mee, had meer gehoopt op nightwish.
maar goed het kan ook nog, donderdags mercyful fate naar de marquee. (krijg je wel een klote overlapping )
do. volbeat – nightwish, vr. SOAD – faith no more, za. judas priest – korn, zon. aerosmith – deep purple
aardige line-up lijkt me. (al baal ik nog steeds van maiden !!!)

trouwens airbourne is support van maiden, maar niet in spanje, graspop weekend en ze staan ook gewoon op hellfest, dus nog niet helemaal afgeschreven.

SOAD en Nightwish behoren toch wel tot mijn favoriete bands dus ik hoopte dat ze allebij zouden komen volgend jaar.
Maar nu Nightwish hun concert verplaatst heeft naar Mei, zie ik het niet meer gebeuren dat ze komen. Ik baal er wel van want ik wilde ze graag zien en kon geen tickets krijgen van hun concert in de Ziggo. Antwerpen is voor mij te ver voor een concert
Met TicketSwap ga je er echt nog wel heen kunnen. Gewoon in de week voor het concert kijken wat er beschikbaar is en je slag slaan. Dat zal niet al te moeilijk zijn, denk ik.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
loek wrote:

prins wrote:
id. misschien morgen de aankodiging van de laatste headliner + poster.
lijkt mij nu ook wel dat SOAD DE headliner voor vrijdag gaat worden. heb er zelf niet zoveel mee, had meer gehoopt op nightwish.
maar goed het kan ook nog, donderdags mercyful fate naar de marquee. (krijg je wel een klote overlapping )
do. volbeat – nightwish, vr. SOAD – faith no more, za. judas priest – korn, zon. aerosmith – deep purple
aardige line-up lijkt me. (al baal ik nog steeds van maiden !!!)

trouwens airbourne is support van maiden, maar niet in spanje, graspop weekend en ze staan ook gewoon op hellfest, dus nog niet helemaal afgeschreven.


SOAD en Nightwish behoren toch wel tot mijn favoriete bands dus ik hoopte dat ze allebij zouden komen volgend jaar.
Maar nu Nightwish hun concert verplaatst heeft naar Mei, zie ik het niet meer gebeuren dat ze komen. Ik baal er wel van want ik wilde ze graag zien en kon geen tickets krijgen van hun concert in de Ziggo. Antwerpen is voor mij te ver voor een concert

Met TicketSwap ga je er echt nog wel heen kunnen. Gewoon in de week voor het concert kijken wat er beschikbaar is en je slag slaan. Dat zal niet al te moeilijk zijn, denk ik.
Ja goed punt, dat ga ik waarschijnlijk wel proberen
Hopelijk komen ze in 2022 langs als ms2 afsluiter of headliner
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Heb wederom mijn best gedaan om een clashfinder te maken. Heb ditmaal de stages van 2014 tot en met 2019 bekeken en op basis daarvan een podiumindeling gemaakt. Ik kom tot de ontdekking dat het volgende nog ontbreekt (de late night coverbands niet meegerekend):

Donderdag (2 acts): 2x Metal Dome, de rest compleet. De dag start 14:05 uur met de eerste Main Stage-act om 14:15 uur
Vrijdag (6 acts): 4x Main Stages incl. afsluiter MS1, 1x Marquee, 1x Jupiler Stage
Zaterdag (5 acts): 3x Main Stages, 1x Marquee, 1x Metal Dome
Zondag (4 acts): 3x Marquee, 1x Jupiler Stage

Vooral op vrijdag is er dus inderdaad nog ruimte voor aanvulling. Ook op de zaterdag. Ik heb van laat naar vroeg geredeneerd, dus met wat mazzel zijn de toevoegingen niet als eerste op de dag maar ergens tussen de nu bekendgemaakte bands. De kans dat er nog een act van de 2020-bill overkomt die nu niet is aangekondigd, lijkt me nihil.

Voor mij is het wel duidelijk minder dan het was. Ik ben heel groot fan van Disturbed en Alter Bridge... Maar alsnog meer dan voldoende om mijn ticket gewoon netjes om te boeken naar een 2021-uitvoering;-)

Hier dan de clashfinder. Schiet er plz. op. Samen komen we vast weer tot een erg representatieve gok! :-D
https://clashfinder.com/s/graspop2021/
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Heb wederom mijn best gedaan om een clashfinder te maken. Heb ditmaal de stages van 2014 tot en met 2019 bekeken en op basis daarvan een podiumindeling gemaakt. Ik kom tot de ontdekking dat het volgende nog ontbreekt (de late night coverbands niet meegerekend):

Donderdag (2 acts): 2x Metal Dome, de rest compleet. De dag start 14:05 uur met de eerste Main Stage-act om 14:15 uur
Vrijdag (6 acts): 4x Main Stages incl. afsluiter MS1, 1x Marquee, 1x Jupiler Stage
Zaterdag (5 acts): 3x Main Stages, 1x Marquee, 1x Metal Dome
Zondag (4 acts): 3x Marquee, 1x Jupiler Stage

Vooral op vrijdag is er dus inderdaad nog ruimte voor aanvulling. Ook op de zaterdag. Ik heb van laat naar vroeg geredeneerd, dus met wat mazzel zijn de toevoegingen niet als eerste op de dag maar ergens tussen de nu bekendgemaakte bands. De kans dat er nog een act van de 2020-bill overkomt die nu niet is aangekondigd, lijkt me nihil.

Voor mij is het wel duidelijk minder dan het was. Ik ben heel groot fan van Disturbed en Alter Bridge… Maar alsnog meer dan voldoende om mijn ticket gewoon netjes om te boeken naar een 2021-uitvoering;-)

Hier dan de clashfinder. Schiet er plz. op. Samen komen we vast weer tot een erg representatieve gok! ?
https://clashfinder.com/s/graspop2021/
Denk niet dat In Extremo op donderdag zo vroeg gaat spelen, zeker na Vltimas. Ik zou het eigenlijk wel een fijne afsluiter vinden van de Marquee. Ook zou ik Wardruna en Misþyrming omdraaien.
Op vrijdag, The HU naar de Marquee zou ik zeggen, maar voor wie? Voor de rest ziet het er allemaal wel redelijk uit. Dimmu Borgir tijdens Aerosmith zou enorm zonde zijn. Opeth tijdens Priest, Korn en Alcest overigens ook.
 

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
226
369
Heb wederom mijn best gedaan om een clashfinder te maken. Heb ditmaal de stages van 2014 tot en met 2019 bekeken en op basis daarvan een podiumindeling gemaakt. Ik kom tot de ontdekking dat het volgende nog ontbreekt (de late night coverbands niet meegerekend):

Donderdag (2 acts): 2x Metal Dome, de rest compleet. De dag start 14:05 uur met de eerste Main Stage-act om 14:15 uur
Vrijdag (6 acts): 4x Main Stages incl. afsluiter MS1, 1x Marquee, 1x Jupiler Stage
Zaterdag (5 acts): 3x Main Stages, 1x Marquee, 1x Metal Dome
Zondag (4 acts): 3x Marquee, 1x Jupiler Stage

Vooral op vrijdag is er dus inderdaad nog ruimte voor aanvulling. Ook op de zaterdag. Ik heb van laat naar vroeg geredeneerd, dus met wat mazzel zijn de toevoegingen niet als eerste op de dag maar ergens tussen de nu bekendgemaakte bands. De kans dat er nog een act van de 2020-bill overkomt die nu niet is aangekondigd, lijkt me nihil.

Voor mij is het wel duidelijk minder dan het was. Ik ben heel groot fan van Disturbed en Alter Bridge… Maar alsnog meer dan voldoende om mijn ticket gewoon netjes om te boeken naar een 2021-uitvoering;-)

Hier dan de clashfinder. Schiet er plz. op. Samen komen we vast weer tot een erg representatieve gok! ?
https://clashfinder.com/s/graspop2021/

Ah, ik ben dus niet de enige die al met een clashfinder is gaan spelen haha. Mocht iemand de mijne ook willen zien: https://clashfinder.com/s/gmm2021/
Ik zie dat we wel wat overeenkomsten maar ook verschillen hebben. Ik verwacht niet dat de mijne heel accuraat is, maar vind het leuk om te zien hoe andere mensen er over denken.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Leuk dat mensen al met clashfinders bezig zijn, is wel interessant om naar te kijken.
ik zie ook meteen al zo veel clashes, wordt er bang van. Zoals Heaven Shall Burn, The Hu en Jinger tegelijk. Als dat gebeurt heb ik geen idee wat ik zou doen

ik verwacht persoonlijk dat de mainstages misschien pas om 14:00 zullen beginnen maar dat de andere stages al wel wat eerder open zijn, een beetje zoals op Charlottekos haar clashfinder.

Ik denk niet dat er nog maar 2 namen bijkomen op de donderdag, dat lijkt me wel erg weinig.
Het wordt dan ook wel erg moeilijk om te ticketprijs te verantwoorden. Toen Iron Maiden er stond kon je nog zeggen dat je een mooie headliner hebt en daarom de normale prijs betaald, maar met volbeat is dat toch wat moeilijker. Zou ook kunnen dat ze de donderdag gewoon iets goedkoper maken dan de andere dagen? Al verwacht ik dat niet
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.137
5.525
Heb wederom mijn best gedaan om een clashfinder te maken. Heb ditmaal de stages van 2014 tot en met 2019 bekeken en op basis daarvan een podiumindeling gemaakt. Ik kom tot de ontdekking dat het volgende nog ontbreekt (de late night coverbands niet meegerekend):

Donderdag (2 acts): 2x Metal Dome, de rest compleet. De dag start 14:05 uur met de eerste Main Stage-act om 14:15 uur
Vrijdag (6 acts): 4x Main Stages incl. afsluiter MS1, 1x Marquee, 1x Jupiler Stage
Zaterdag (5 acts): 3x Main Stages, 1x Marquee, 1x Metal Dome
Zondag (4 acts): 3x Marquee, 1x Jupiler Stage

Vooral op vrijdag is er dus inderdaad nog ruimte voor aanvulling. Ook op de zaterdag. Ik heb van laat naar vroeg geredeneerd, dus met wat mazzel zijn de toevoegingen niet als eerste op de dag maar ergens tussen de nu bekendgemaakte bands. De kans dat er nog een act van de 2020-bill overkomt die nu niet is aangekondigd, lijkt me nihil.

Voor mij is het wel duidelijk minder dan het was. Ik ben heel groot fan van Disturbed en Alter Bridge… Maar alsnog meer dan voldoende om mijn ticket gewoon netjes om te boeken naar een 2021-uitvoering;-)

Hier dan de clashfinder. Schiet er plz. op. Samen komen we vast weer tot een erg representatieve gok! ?
https://clashfinder.com/s/graspop2021/

Paradise lost sluiten die niet gwn de marquee af?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Toch een opvallend dingetje in de app als je kijkt bij artists. Dat is bij mij nog een beetje een zooitje. Hier staan 3 doors down (zondag), body count (zondag) en Disturbed (zaterdag) tussen alle nieuwe namen. Met de juiste nieuwedata erbij. Zou het dan toch?
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
663
863
ook maar eens gespeeld met clashfinder
ik heb nog plaats voor 26 bands
waaronder een headliner voor ms2 op zondag en een headliner voor vrijdag op ms1
voor de rest voornamelijk opvulacts
7 op donderdag
8 op vrijdag
6 op zaterdag
5 op zondag

https://clashfinder.com/s/graspop21/

enjoy
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
ook maar eens gespeeld met clashfinder
ik heb nog plaats voor 26 bands
waaronder een headliner voor ms2 op zondag en een headliner voor vrijdag op ms1
voor de rest voornamelijk opvulacts
7 op donderdag
8 op vrijdag
6 op zaterdag
5 op zondag

https://clashfinder.com/s/graspop21/

enjoy

Weer een leuke clashfinder hoor alleen de zondag lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Deep Purple of Deftones zal de headliner op ms2 zijn de zondag. Daar gaat zeker weten niet nog een headliner bij komen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
saurus wrote:
ook maar eens gespeeld met clashfinder
ik heb nog plaats voor 26 bands
waaronder een headliner voor ms2 op zondag en een headliner voor vrijdag op ms1
voor de rest voornamelijk opvulacts
7 op donderdag
8 op vrijdag
6 op zaterdag
5 op zondag

https://clashfinder.com/s/graspop21/

enjoy

Weer een leuke clashfinder hoor alleen de zondag lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Deep Purple of Deftones zal de headliner op ms2 zijn de zondag. Daar gaat zeker weten niet nog een headliner bij komen.
De zondag is inderdaad juist de enige dag waar geen grote namen meer bij zullen komen
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Vandaag 16:00 de vrijdag headliner dan?

Ben nu sowieso verder benieuwd hoe ze het gaan doen met de resterende namen. Veel tickets lijken me nu gewoon al verkocht, veel zullen hun ticket gewoon overzetten naar 2021 toch? Dan hoef je niet meer per se de ticketverkoop te stimuleren met namen door de maanden heen? Aan de andere kant zijn ze misschien weer voorzichtig met namen, omdat het toch gewoon onzeker blijft hoe de wereld er aan toe zal zijn over 9 maanden. Maar ondertussen toch best wat nieuwe namen gezien en een festival zal het toch van de positieve kant moeten benaderen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Van de 6 bands die ik echt graag wilde zien op de zaterdag, is er nog maar 1 overgebleven. Ben ik de enige met dit probleem?
Disturbed, August Burns red, SHVPES, Motionless in white komen niet meer en In Extremo is verplaatst naar de donderdag waardoor mijn must see's op de zaterdag beperkt is tot alleen Korn
Beyond the black, Saxon en Of mice & men lijken me ook wel leuk, maar blijft een beetje een mager dagje voor mij

Heeft iemand nog een aanrader voor mij op de zaterdag?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Van de 6 bands die ik echt graag wilde zien op de zaterdag, is er nog maar 1 overgebleven. Ben ik de enige met dit probleem?
Disturbed, August Burns red, SHVPES, Motionless in white komen niet meer en In Extremo is verplaatst naar de donderdag waardoor mijn must see’s op de zaterdag beperkt is tot alleen Korn
Beyond the black, Saxon en Of mice & men lijken me ook wel leuk, maar blijft een beetje een mager dagje voor mij

Heeft iemand nog een aanrader voor mij op de zaterdag?

Devin Townsend? Toen wij via de Graspop-pagina dat nummer opzetten, sloeg het in als een bom (Spirits Will Collide)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken