Voor mij staat de zaterdag ook bijna geheel in het teken van progmetal, veel zon zal ik niet zien die dag, vrees ik.. :wink:guillaume wrote:
Voor mij is het ook de zaterdag die nog wat magertjes is doorheen de dag. Helaas voor mij is dat dan ook de enige dag waarop ik op m’n gemakje kan gaan naar Graspop.
Als leerkracht kan ik geen congé nemen dus donderdag en vrijdag vallen al weg (tenzij ik vrijdagavond meepik maar das wat zonde van het geld) en maandag er vroeg uit geraken wordt moeilijk als ik de zondag ook ga.
Hopen op nog ergens een mooie subheadliner de zaterdag…
Voorlopig staan Judas Priest, Korn, Opeth, Down en Devin Townsend op mijn lijstje maar verwacht hier wel overlappingen in
Aanraders zijn altijd welkom
Saxon en Michael Schenker passen denk ik wel goed bij Judas Priest.
Verder worden Soen en Alcest (en nog 1?) veel genoemd samen met Opeth en Devin Townsend voor de progmetal.
Persoonlijke favoriet Foreigner kan leuk zijn, maar als je wat meer van de heftigere metal bent, dan waarschijnlijk niet.
En misschien Majestica? Ben daar zelf op zich wel benieuwd naar.
Ondanks het (schijnbare) wegvallen van Anathema (waar ik enorm naar uitkeek) staat er nog steeds een prog line-up om je vingers bij af te likken: Devin Townsend , Opeth, Alcest, Soen en Disillusion.
Verder wil ik zeker meepikken:
Foreigner (typisch zo'n band waar je veel meer nummers van kent dan je ooit gedacht had)
Sloper (zijprojectje met drummers Mario Goossens van Triggerfinger en legende Cesar Zuiderwijk van Golden Earring, verwacht vele en epische drumsolo's)
Majestica (voorheen ReinXeed, zijproject van Sabaton-gitarist Tommy Johansson)
Saxon (oude bazen)
Beyond The Black (een van de zeldzame symphonic metal-bands deze editie)
Tribulation (lekker melodieuze, progressieve black/death)
Ook interessant:
Korn (niet helemaal mijn ding, maar toch maar eens gezien hebben)
Judas Priest (tja, ook nooit echt mijn favoriet, maar Breaking the Law blijft altijd wel leuk)
Michael Schenker's Temple Of Rock (old school heavy metal van gitarist van o.a. UFO en Scorpions)
Kontrust (Oostenrijkse crossover in Lederhose)
Blues Pills (psychedelische blues rock)
Joyous Wolf (voor liefhebbers van The Black Crowes)
Levara (onbekend, maar veelbelovend funky rock-bandje)