Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
guillaume wrote:
Voor mij is het ook de zaterdag die nog wat magertjes is doorheen de dag. Helaas voor mij is dat dan ook de enige dag waarop ik op m’n gemakje kan gaan naar Graspop.
Als leerkracht kan ik geen congé nemen dus donderdag en vrijdag vallen al weg (tenzij ik vrijdagavond meepik maar das wat zonde van het geld) en maandag er vroeg uit geraken wordt moeilijk als ik de zondag ook ga.

Hopen op nog ergens een mooie subheadliner de zaterdag…
Voorlopig staan Judas Priest, Korn, Opeth, Down en Devin Townsend op mijn lijstje maar verwacht hier wel overlappingen in
Aanraders zijn altijd welkom

Saxon en Michael Schenker passen denk ik wel goed bij Judas Priest.
Verder worden Soen en Alcest (en nog 1?) veel genoemd samen met Opeth en Devin Townsend voor de progmetal.
Persoonlijke favoriet Foreigner kan leuk zijn, maar als je wat meer van de heftigere metal bent, dan waarschijnlijk niet.
En misschien Majestica? Ben daar zelf op zich wel benieuwd naar.
Voor mij staat de zaterdag ook bijna geheel in het teken van progmetal, veel zon zal ik niet zien die dag, vrees ik.. :wink:
Ondanks het (schijnbare) wegvallen van Anathema (waar ik enorm naar uitkeek) staat er nog steeds een prog line-up om je vingers bij af te likken: Devin Townsend , Opeth, Alcest, Soen en Disillusion.

Verder wil ik zeker meepikken:
Foreigner (typisch zo'n band waar je veel meer nummers van kent dan je ooit gedacht had)
Sloper (zijprojectje met drummers Mario Goossens van Triggerfinger en legende Cesar Zuiderwijk van Golden Earring, verwacht vele en epische drumsolo's)
Majestica (voorheen ReinXeed, zijproject van Sabaton-gitarist Tommy Johansson)
Saxon (oude bazen)
Beyond The Black (een van de zeldzame symphonic metal-bands deze editie)
Tribulation (lekker melodieuze, progressieve black/death)

Ook interessant:
Korn (niet helemaal mijn ding, maar toch maar eens gezien hebben)
Judas Priest (tja, ook nooit echt mijn favoriet, maar Breaking the Law blijft altijd wel leuk)
Michael Schenker's Temple Of Rock (old school heavy metal van gitarist van o.a. UFO en Scorpions)
Kontrust (Oostenrijkse crossover in Lederhose)
Blues Pills (psychedelische blues rock)
Joyous Wolf (voor liefhebbers van The Black Crowes)
Levara (onbekend, maar veelbelovend funky rock-bandje)
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
578
711
ik weet niet hoeveel bands er nog toegevoegd worden? maar hoop nog wel op een paar symphonic metal en trash metal bands( beetje mager nog) en natuurlijk nogsteeds de hoop op blind guardian. en zag dat epica ook weer ging touren??
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Was er trouwens een reden waarom we SOAD nu op Graspop verwachten en niet meer op Werchter?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Was er trouwens een reden waarom we SOAD nu op Graspop verwachten en niet meer op Werchter?

- Ze touren (in tegenstelling tot in 2020) niet rond Rock Werchter, wel rond Graspop.
- Ze hebben een mooi gat in hun tourdata op de GMM-vrijdag.
- Graspop heeft al gecommuniceerd dat er op die vrijdag nog een grote naam moet komen. Een MS1 headliner. En dus ook van een groter caliber dan FNM.
- Tot nu toe nog geen enkele band van het caliber Iron Maiden.
- Ze gaan vier dagen door en willen nog steeds hun grote jubileum vieren. Oké, dit argument is minder sterk, want verjaardagsfeestjes vallen soms tegen, maar toch.
- Het is verdomme eens tijd dat ze weer op Graspop staan. Fans roepen er al jaren om. En nu zitten alle factoren mee.

Het enige wat tegen hen spreekt, is dan Ken (van Efestivals) zei dat Rock Werchter hen gewoon zal doorschuiven aangezien zomaar van festival verschuiven eigenlijk niet zomaar kan. En zei ook liever RW doen. Maar goed, dat was bij Volbeat ook het geval. En persoonlijk zou ik het ook gewoon mooi vinden naar de RW- ticketkopers toe dat ze er volgend jaar staan.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
#427309REAGEER | QU
SOAD heeft gezegd dat ze dit jaar minder tijd hebben om te touren dan vorig jaar, en een aantal festivals zijn naar juni verplaatst om SOAD te behouden.
Daarom verwacht men niet dat ze in Juli nog in Europa zijn.
Daarnaast stonden Volbeat en SOAD eerst op de zondag op Werchter, en nu staan daar Royal Blood en RHCP.

Ook hebben ze het optreden in de Ziggodome gecanceld waardoor ze geen enkele show meer hebben in de Benelux.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
koekdoos wrote:
#427309REAGEER | QU

SOAD heeft gezegd dat ze dit jaar minder tijd hebben om te touren dan vorig jaar, en een aantal festivals zijn naar juni verplaatst om SOAD te behouden.
Daarom verwacht men niet dat ze in Juli nog in Europa zijn.
Daarnaast stonden Volbeat en SOAD eerst op de zondag op Werchter, en nu staan daar Royal Blood en RHCP.

Ook hebben ze het optreden in de Ziggodome gecanceld waardoor ze geen enkele show meer hebben in de Benelux.
Vooral die show in de Ziggo Dome steekt. Die mogen ze wel inhalen op Graspop, ja. Moet die lui toch een keer aan het werk hebben gezien.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
loek wrote:

koekdoos wrote:
#427309REAGEER | QU


SOAD heeft gezegd dat ze dit jaar minder tijd hebben om te touren dan vorig jaar, en een aantal festivals zijn naar juni verplaatst om SOAD te behouden.
Daarom verwacht men niet dat ze in Juli nog in Europa zijn.
Daarnaast stonden Volbeat en SOAD eerst op de zondag op Werchter, en nu staan daar Royal Blood en RHCP.

Ook hebben ze het optreden in de Ziggodome gecanceld waardoor ze geen enkele show meer hebben in de Benelux.

Vooral die show in de Ziggo Dome steekt. Die mogen ze wel inhalen op Graspop, ja. Moet die lui toch een keer aan het werk hebben gezien.
Ja, voor mij precies hetzelfde. Ik had ook tickets, en ik wil ze graag weer eens zien.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.489
3.648
Het feit dat ze Faith No More hebben 'gedegradeerd' tot MS2 afsluiter, geeft wel aan dat er een echt grote naam komt. Dat kan volgens mij niemand anders meer zijn dan SOAD.
Zullen volgend jaar Graspop doen, en dan een (paar) jaar later Rock Werchter.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
ook de andere kanshebber Guns N roses heeft die vrijdag al een tourdata, alles lijkt dus gewoon op SOAD te wijzen.

Ben trouwens ook benieuwd naar het gevecht om puscifer, wordt het graspop of werchter?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
ook de andere kanshebber Guns N roses heeft die vrijdag al een tourdata, alles lijkt dus gewoon op SOAD te wijzen.

Ben trouwens ook benieuwd naar het gevecht om puscifer, wordt het graspop of werchter?
Staat beter op Rock Werchter, maar als Twin Temple kan, kan Puscifer ook.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
xydroh wrote:
ook de andere kanshebber Guns N roses heeft die vrijdag al een tourdata, alles lijkt dus gewoon op SOAD te wijzen.

Ben trouwens ook benieuwd naar het gevecht om puscifer, wordt het graspop of werchter?

Staat beter op Rock Werchter, maar als Twin Temple kan, kan Puscifer ook.

een band als me and that man staat ook beter op werchter, maar door de gekende main band van de artiest staat die toch op graspop. zelfde kan hier ook tellen.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
SOAD ZOU kunnen. Nightwish, slipknot(?)
Hoe dan ook ik vond fnm als headliner gewoon misplaatst.
Ik zou nog eerder MSG laten headlinen..
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
SOAD ZOU kunnen. Nightwish, slipknot(?)
Hoe dan ook ik vond fnm als headliner gewoon misplaatst.
Ik zou nog eerder MSG laten headlinen..
Nightwish zou niet headliner zijn boven FNM, en aangezien ze in Mei een
concert hebben in België zullen ze niet naar Graspop komen.
Slipknot speelt 26 juni in de VS dus kans is daar ook zeer klein
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Ozzy Osbourne?
Alsjeblieft niet...

Ik weet dat hij dit jaar een tour had in de VS tijdens Graspop, geen idee wat er met die tour is gebeurd. Ik zie deze tour niet meer terug op de website
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
koekdoos wrote:
Ozzy Osbourne?

Alsjeblieft niet…

Ik weet dat hij dit jaar een tour had in de VS tijdens Graspop, geen idee wat er met die tour is gebeurd. Ik zie deze tour niet meer terug op de website
Geannuleerd wegens uitstelling van zijn behandeling voor Parkinson. Ik heb zelf nog een show van 'm staan in november, maar daar verwacht ik binnenkort ook wel nieuws over. Vond de combinatie Ozzy Osbourne en Judas Priest wel mooi. Beide zijn artiesten die ik graag wel eens gezien wil hebben.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
SOAD ZOU kunnen. Nightwish, slipknot(?)
Hoe dan ook ik vond fnm als headliner gewoon misplaatst.
Ik zou nog eerder MSG laten headlinen..

MSG? slipknot lijkt nog altijd in augustus europa aan te doen, ik denk eerder dat dit een pukkelpop kan worden
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
graspop20 wrote:
SOAD ZOU kunnen. Nightwish, slipknot(?)
Hoe dan ook ik vond fnm als headliner gewoon misplaatst.
Ik zou nog eerder MSG laten headlinen..

MSG? slipknot lijkt nog altijd in augustus europa aan te doen, ik denk eerder dat dit een pukkelpop kan worden
Michael Schenker Group, denk ik. Je kan ook overdrijven @graspop20. Wat betreft Slipknot heb je volledig gelijk, Xydroh.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
Slipknot op Pukkelpop zou misschien wel kunnen qua datum maar is toch geen band voor op Pukkelpop toch?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Gezien alle opgesomde argumenten kan er welhaast geen andere conclusie zijn: SOAD is de 4e headliner.
En hoewel ik persoonlijk liever Nightwish gezien zou hebben, gun ik GMM en alle fans het langverwachte bezoek van SOAD van harte (en wil ik ze zelf toch ook wel eens heel graag zien).
In mijn ogen geeft die naam (samen met Aerosmith) het jubileumaffiche het cachet dat het verdient (4 namen van dat kaliber lijkt me niet realistisch).

Wel mag er naast Volbeat (wat mij betreft gewoon een prima headliner) nog een mooie subheadliner/afsluiter MS2 erbij van het kaliber Evanescence, Epica, Avenged Sevenfold, Ghost, Amon Amarth, Marilyn Manson, etc. (of misschien toch Nightwish?? :wink: ), hoewel ik ook weinig moeite zou hebben met het 'promoveren' van Gojira en/of Mastodon naar die positie/status.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken