Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
loek wrote:
Van de 6 bands die ik echt graag wilde zien op de zaterdag, is er nog maar 1 overgebleven. Ben ik de enige met dit probleem?
Disturbed, August Burns red, SHVPES, Motionless in white komen niet meer en In Extremo is verplaatst naar de donderdag waardoor mijn must see’s op de zaterdag beperkt is tot alleen Korn
Beyond the black, Saxon en Of mice & men lijken me ook wel leuk, maar blijft een beetje een mager dagje voor mij

Heeft iemand nog een aanrader voor mij op de zaterdag?

Devin Townsend? Toen wij via de Graspop-pagina dat nummer opzetten, sloeg het in als een bom (Spirits Will Collide)
+ Alcest, Levara, Foreigner en Opeth.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
koekdoos wrote:

loek wrote:
Van de 6 bands die ik echt graag wilde zien op de zaterdag, is er nog maar 1 overgebleven. Ben ik de enige met dit probleem?
Disturbed, August Burns red, SHVPES, Motionless in white komen niet meer en In Extremo is verplaatst naar de donderdag waardoor mijn must see’s op de zaterdag beperkt is tot alleen Korn
Beyond the black, Saxon en Of mice & men lijken me ook wel leuk, maar blijft een beetje een mager dagje voor mij

Heeft iemand nog een aanrader voor mij op de zaterdag?


Devin Townsend? Toen wij via de Graspop-pagina dat nummer opzetten, sloeg het in als een bom (Spirits Will Collide)

+ Alcest, Levara, Foreigner en Opeth.
Thanks voor de suggesties allebij, ik heb weer wat te luisteren

EDIT: Ik zie net dat Beyond the black een nieuw album heeft uitgebracht een paar maanden geleden, vind het verrassend goed eigenlijk. Beter dan wat ik eerder van ze heb gehoord
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
wenteldave wrote:

koekdoos wrote:

loek wrote:
Van de 6 bands die ik echt graag wilde zien op de zaterdag, is er nog maar 1 overgebleven. Ben ik de enige met dit probleem?
Disturbed, August Burns red, SHVPES, Motionless in white komen niet meer en In Extremo is verplaatst naar de donderdag waardoor mijn must see’s op de zaterdag beperkt is tot alleen Korn
Beyond the black, Saxon en Of mice & men lijken me ook wel leuk, maar blijft een beetje een mager dagje voor mij

Heeft iemand nog een aanrader voor mij op de zaterdag?


Devin Townsend? Toen wij via de Graspop-pagina dat nummer opzetten, sloeg het in als een bom (Spirits Will Collide)


+ Alcest, Levara, Foreigner en Opeth.

Thanks voor de suggesties allebij, ik heb weer wat te luisteren

Zaterdag is, ondanks het wegvallen van Anathema, nog steeds een heerlijk dagje voor de prog-liefhebber met inderdaad namen als Opeth, Alcest, Devin Townsend en Soen.
Die laatste zet ik er dus graag bij als een van de andere 3 bands je aanspreekt.
Feit blijft dat de bands waar jij vooral voor wou komen nogal stevige bands zijn waar je jezelf eens bij kan smijten en veel andere namen die dag meer onder het "je laten meeslepen" vallen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Bij een aantal van die nieuwe namen is wel heel duidelijk dat ze meekwamen in een package deal zeg. Levara en Diamante hadden we het hier al over, maar wat doet Twin Temple in hemelsnaam op Graspop? Begrijp met niet verkeerd, ik vind het best goed klinkende zwoele jaren 30 muziek (lijkt wat op Warhaus), maar dit is echt misplaatst op Graspop. Prima band, verkeerde festival.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Bij een aantal van die nieuwe namen is wel heel duidelijk dat ze meekwamen in een package deal zeg. Levara en Diamante hadden we het hier al over, maar wat doet Twin Temple in hemelsnaam op Graspop? Begrijp met niet verkeerd, ik vind het best goed klinkende zwoele jaren 30 muziek (lijkt wat op Warhaus), maar dit is echt misplaatst op Graspop. Prima band, verkeerde festival.
Maar met wie...? Ik zie voor de rest geen shows van Twin Temple gepland staan naast de festivals. Komen ook alleen maar omdat ze 'satanische' muziek maken of zo noemen ze het zelf althans.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Bij een aantal van die nieuwe namen is wel heel duidelijk dat ze meekwamen in een package deal zeg. Levara en Diamante hadden we het hier al over, maar wat doet Twin Temple in hemelsnaam op Graspop? Begrijp met niet verkeerd, ik vind het best goed klinkende zwoele jaren 30 muziek (lijkt wat op Warhaus), maar dit is echt misplaatst op Graspop. Prima band, verkeerde festival.
Haha, ik heb er eerlijk gezegd niet zo veel moeite mee. Vind het wel leuk juist zo'n bandjes uit het 'rariteitenkabinet', daar is de Metal Dome ook uitermate geschikt voor naar mijn mening.
De muziek mag dan weliswaar niet veel met metal van doen hebben, maar hun imago en stijl van retro-horror en satanische doo-wop past daar toch wel aardig bij, lijkt me. Zelf zeggen ze daarover: “We kind of joke that we created a metal wormhole. We basically went to the extreme origins of metal—rock n’ roll.”
Mijn vrouw is inmiddels ook al 'instant fan', dus wij zullen er vast wel een kijkje gaan nemen als het programma het toelaat.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=tmdFHTa8X_Y&list=PL7upcari_WxAYVeHnZdisDruq-edZMkYv&index=4[/video]
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Joslittel wrote:
Bij een aantal van die nieuwe namen is wel heel duidelijk dat ze meekwamen in een package deal zeg. Levara en Diamante hadden we het hier al over, maar wat doet Twin Temple in hemelsnaam op Graspop? Begrijp met niet verkeerd, ik vind het best goed klinkende zwoele jaren 30 muziek (lijkt wat op Warhaus), maar dit is echt misplaatst op Graspop. Prima band, verkeerde festival.

Haha, ik heb er eerlijk gezegd niet zo veel moeite mee. Vind het wel leuk juist zo’n bandjes uit het ‘rariteitenkabinet’, daar is de Metal Dome ook uitermate geschikt voor naar mijn mening.
De muziek mag dan weliswaar niet veel met metal van doen hebben, maar hun imago en stijl van retro-horror en satanische doo-wop past daar toch wel aardig bij, lijkt me. Zelf zeggen ze daarover: “We kind of joke that we created a metal wormhole. We basically went to the extreme origins of metal—rock n’ roll.”
Mijn vrouw is inmiddels ook al ‘instant fan’, dus wij zullen er vast wel een kijkje gaan nemen als het programma het toelaat.

Dat zal het wel zijn ja. En het erge is dat ik er waarschijnlijk ook sta met mijn vrouw. Of in ieder geval: mijn vrouw staat er en bij gebrek aan beter sta ik erbij :)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Van de 6 bands die ik echt graag wilde zien op de zaterdag, is er nog maar 1 overgebleven. Ben ik de enige met dit probleem?
Disturbed, August Burns red, SHVPES, Motionless in white komen niet meer en In Extremo is verplaatst naar de donderdag waardoor mijn must see’s op de zaterdag beperkt is tot alleen Korn
Beyond the black, Saxon en Of mice & men lijken me ook wel leuk, maar blijft een beetje een mager dagje voor mij

Heeft iemand nog een aanrader voor mij op de zaterdag?

Ik herken dit ook wel. Anathema en Motionless in White waren echte must sees en ook van Disturbed baal ik flink, hier is ook geen goede vervanging voor gekomen. De zaterdag is voor mij daarom de minste dag. En minste dag moet dan wel in perspectief gezien worden aangezien deze dag een geweldige prog line-up heeft met Opeth, Devin Townsend, Alcest en vergeet vooral Disillusion niet in dit rijtje. Maar ik mis nog wat gewicht op de mainstage of in het hardere segment. Judas Priest en Korn aan de bovenkant maar wat komt daar onder? Saxon en dan? Ik verwacht hier nog wel 1 a 2 goede stevige namen bij.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
loek wrote:
Van de 6 bands die ik echt graag wilde zien op de zaterdag, is er nog maar 1 overgebleven. Ben ik de enige met dit probleem?
Disturbed, August Burns red, SHVPES, Motionless in white komen niet meer en In Extremo is verplaatst naar de donderdag waardoor mijn must see’s op de zaterdag beperkt is tot alleen Korn
Beyond the black, Saxon en Of mice & men lijken me ook wel leuk, maar blijft een beetje een mager dagje voor mij

Heeft iemand nog een aanrader voor mij op de zaterdag?

Ik herken dit ook wel. Anathema en Motionless in White waren echte must sees en ook van Disturbed baal ik flink, hier is ook geen goede vervanging voor gekomen. De zaterdag is voor mij daarom de minste dag. En minste dag moet dan wel in perspectief gezien worden aangezien deze dag een geweldige prog line-up heeft met Opeth, Devin Townsend, Alcest en vergeet vooral Disillusion niet in dit rijtje. Maar ik mis nog wat gewicht op de mainstage of in het hardere segment. Judas Priest en Korn aan de bovenkant maar wat komt daar onder? Saxon en dan? Ik verwacht hier nog wel 1 a 2 goede stevige namen bij.

Voor mij is de hele donderdag in elkaar gestort. Heb geen enkele must sees over daar, de andere drie dagen zijn eigenlijk nog bijna volledig overeind gebleven voor mij
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
313
212
Geen nieuws zo te zien vandaag. Helaas nog ff wachten op hopelijk de aankondiging van SOAD.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Het zou misschien ook kunnen dat ze wachten tot de dag van de daadwerkelijke ticketverkoop om SOAD aan te kondigen?
Ze doen dat vaker, om 10:00 samen met het begin van de kaartverkoop nog even een aankondiging de deur uit doen.
Zou wel een boost geven denk ik, voor zover ze dat nog nodig hebben

Of ze doen het morgenochtend om 10:00, om toch nog even iedereen ervan te overtuigen om zijn ticket netjes te behouden voor komend jaar
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Joslittel wrote:

loek wrote:
Van de 6 bands die ik echt graag wilde zien op de zaterdag, is er nog maar 1 overgebleven. Ben ik de enige met dit probleem?
Disturbed, August Burns red, SHVPES, Motionless in white komen niet meer en In Extremo is verplaatst naar de donderdag waardoor mijn must see’s op de zaterdag beperkt is tot alleen Korn
Beyond the black, Saxon en Of mice & men lijken me ook wel leuk, maar blijft een beetje een mager dagje voor mij

Heeft iemand nog een aanrader voor mij op de zaterdag?


Ik herken dit ook wel. Anathema en Motionless in White waren echte must sees en ook van Disturbed baal ik flink, hier is ook geen goede vervanging voor gekomen. De zaterdag is voor mij daarom de minste dag. En minste dag moet dan wel in perspectief gezien worden aangezien deze dag een geweldige prog line-up heeft met Opeth, Devin Townsend, Alcest en vergeet vooral Disillusion niet in dit rijtje. Maar ik mis nog wat gewicht op de mainstage of in het hardere segment. Judas Priest en Korn aan de bovenkant maar wat komt daar onder? Saxon en dan? Ik verwacht hier nog wel 1 a 2 goede stevige namen bij.

Voor mij is de hele donderdag in elkaar gestort. Heb geen enkele must sees over daar, de andere drie dagen zijn eigenlijk nog bijna volledig overeind gebleven voor mij
Dat staat volledig in contrast met mij. Misschien wel de dag waar ik het meest wil zien. Dropkick Murphys, Fleddy Melculy (wel geinig), Gojira, In Extremo, John Garcia, Mastodon, Mercyful Fate, Misthyrming, My Dying Bride, Stake, Vltimas, Volbeat en Wardruna. Wat een ontzettend heerlijke dat is dat. Was al goed met Alter Bridge en Iron Maiden natuurlijk, wat ook een kwaliteitsverlies is met Volbeat. Tuurlijk, snap ik, maar er staan alsnog lekkere namen voor mij. Nogmaals balen dat ik er die dag niet bij kan zijn.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
10 minuten geleden een mail van Ticketmaster gehad dat de tickets zijn omgezet. Reguliere verkoop start 26 oktober, dus ik denk dat we iig voor die tijd (of een week ervoor voor voorverkoop) de vrijdag headliner hebben!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
koekdoos wrote:

Joslittel wrote:

loek wrote:
Van de 6 bands die ik echt graag wilde zien op de zaterdag, is er nog maar 1 overgebleven. Ben ik de enige met dit probleem?
Disturbed, August Burns red, SHVPES, Motionless in white komen niet meer en In Extremo is verplaatst naar de donderdag waardoor mijn must see’s op de zaterdag beperkt is tot alleen Korn
Beyond the black, Saxon en Of mice & men lijken me ook wel leuk, maar blijft een beetje een mager dagje voor mij

Heeft iemand nog een aanrader voor mij op de zaterdag?


Ik herken dit ook wel. Anathema en Motionless in White waren echte must sees en ook van Disturbed baal ik flink, hier is ook geen goede vervanging voor gekomen. De zaterdag is voor mij daarom de minste dag. En minste dag moet dan wel in perspectief gezien worden aangezien deze dag een geweldige prog line-up heeft met Opeth, Devin Townsend, Alcest en vergeet vooral Disillusion niet in dit rijtje. Maar ik mis nog wat gewicht op de mainstage of in het hardere segment. Judas Priest en Korn aan de bovenkant maar wat komt daar onder? Saxon en dan? Ik verwacht hier nog wel 1 a 2 goede stevige namen bij.


Voor mij is de hele donderdag in elkaar gestort. Heb geen enkele must sees over daar, de andere drie dagen zijn eigenlijk nog bijna volledig overeind gebleven voor mij

Dat staat volledig in contrast met mij. Misschien wel de dag waar ik het meest wil zien. Dropkick Murphys, Fleddy Melculy (wel geinig), Gojira, In Extremo, John Garcia, Mastodon, Mercyful Fate, Misthyrming, My Dying Bride, Stake, Vltimas, Volbeat en Wardruna. Wat een ontzettend heerlijke dat is dat. Was al goed met Alter Bridge en Iron Maiden natuurlijk, wat ook een kwaliteitsverlies is met Volbeat. Tuurlijk, snap ik, maar er staan alsnog lekkere namen voor mij. Nogmaals balen dat ik er die dag niet bij kan zijn.
Ja, voor mij is het aantal bands dat ik wil zien op de donderdag ook alleen maar gestegen, ook al baal ik er ook wel van dat ik Iron Maiden en Alter Bridge niet meer kan zien.
Van de nieuwe toevoegingen zijn er gewoon al 5 bands die ik graag wil gaan zien (van de 7)

Ik denk dat ik gewoon niet zo van de prog ben, al klinkt opeth en devin wel aardig en ga ik daar waarschijnlijk wel even kijken op de zaterdag.
Ik hoop ook dat er nog iets stevigers bijkomt hier @joslittel

Na goed naar de line up te kijken vind ik de zaterdag aan de bovenkant nog zwakker dan de vrijdag (ervanuitgaande dat de vrijdag nog een headliner mist)
Ik mis op de zaterdag toch wel een beetje de grote namen die onder de headliners zouden staan, wie moet hier sub zijn voor de headliners? Saxon, Foreigner maar daaronder is er niet veel meer. Dan vind ik de rijtjes Powerwolf Alestorm HSB, en Dropkick Muprhys, Mastodon, Gojira van de donderdag en vrijdag zo slecht nog niet.

Maar goed misschien klaag ik te veel want ik blijf het gewoon een top line up vinden Heb er ook geen moment over nagedacht of ik mijn combi wil behouden of niet
Ik zal verder op de zaterdag mijn rust ook wel een beetje rust nodig hebben, want mijn donderdag en vrijdag zullen druk worden en vooral als SOAD hier afsluit want daar ga ik zeker vooraan staan. Dan kan ik me op zaterdag wat opladen voor de drukste festivaldag op zondag.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Alvast een aantal opties om de middelgrote namen aan te vullen:
Soulfly
Bring me the horizon
Rice Against
Bullet for my valentine
Pucifer
Devildriver (nog geen tour maar komen wel met een nieuw album in Oktober 2020)
Heb niet van alle bands het tourschema bekeken maar ze zijn wel allemaal in de buurt in ieder geval (novarock/hellfest) behalve devildriver dan.
Ik zie één van deze namen nog wel opduiken op GMM
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Heb wederom mijn best gedaan om een clashfinder te maken. Heb ditmaal de stages van 2014 tot en met 2019 bekeken en op basis daarvan een podiumindeling gemaakt. Ik kom tot de ontdekking dat het volgende nog ontbreekt (de late night coverbands niet meegerekend):

Donderdag (2 acts): 2x Metal Dome, de rest compleet. De dag start 14:05 uur met de eerste Main Stage-act om 14:15 uur
Vrijdag (6 acts): 4x Main Stages incl. afsluiter MS1, 1x Marquee, 1x Jupiler Stage
Zaterdag (5 acts): 3x Main Stages, 1x Marquee, 1x Metal Dome
Zondag (4 acts): 3x Marquee, 1x Jupiler Stage

Vooral op vrijdag is er dus inderdaad nog ruimte voor aanvulling. Ook op de zaterdag. Ik heb van laat naar vroeg geredeneerd, dus met wat mazzel zijn de toevoegingen niet als eerste op de dag maar ergens tussen de nu bekendgemaakte bands. De kans dat er nog een act van de 2020-bill overkomt die nu niet is aangekondigd, lijkt me nihil.

Voor mij is het wel duidelijk minder dan het was. Ik ben heel groot fan van Disturbed en Alter Bridge… Maar alsnog meer dan voldoende om mijn ticket gewoon netjes om te boeken naar een 2021-uitvoering;-)

Hier dan de clashfinder. Schiet er plz. op. Samen komen we vast weer tot een erg representatieve gok! ?
https://clashfinder.com/s/graspop2021/

ik denk toch dat P.O.D extreem laag staat, vorige passage (gok 2013) waren die marquee headliner
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
mijn gok voor posities
donderdag
M1
P.O.D
Black star riders
dropkick murphys
volbeat
M2
John Garcia
gojira
mastodon
mercyful fate
Marquee
mispyrming
in extremo
vltimas
my dying bride
DTA
dome
stake
wardruna
baroness
phil campbell
jupiler
slapshot
fleddy melculy
deez nuts
while she sleeps


vrijdag
M1
rival sons
steel panther
heaven shall burn
system of a down
M2
MOD
battle beast
alestorm
powerwolf
faith no more
marquee
gaahls wyrd
jinjer
black dahlia murder
paradise lost
sacred reich
amenra
dome
twin temple
our survival depends on us
fields of the nephilim
dool
high on fire
the hu
killing joke
jupiler
tempt
crystal lake
stick to your guns
northlane

zaterdag
M1
beyond the black
michael schenker
foreigner
judas priest
M2
jayous wolf
powerflo
down
saxon
korn
marquee
majestica
disillusion
tribulation
dying fetus
obituary
devin townsend
opeth
dome
levara
sloper
soen
cemetary sun
blues pills
alcest
jupiler
kontrust
boston manor
good riddance
lagwagon
of mice and men
zondag
M1
crossfaith
killswitch engage
skillet
the offspring
aerosmith
M2
thunder
the dead daisies
sepultura
deftones
deep purple
marquee
enthoned
naglfar
tiamat
amorphis
dimmu borgir
dome
diamante
me and that man
the great old ones
vintage caravan
kadavar
jupiler
suicide silence
L7
dog eat dog
bury tomorrow
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Je kan trouwens al je ticket downloaden in ticketmaster.
De officiële verkoop begint 26 oktober om 10:00
 

guillaume

Playlistbediener
25 nov 2019
24
47
Voor mij is het ook de zaterdag die nog wat magertjes is doorheen de dag. Helaas voor mij is dat dan ook de enige dag waarop ik op m'n gemakje kan gaan naar Graspop.
Als leerkracht kan ik geen congé nemen dus donderdag en vrijdag vallen al weg (tenzij ik vrijdagavond meepik maar das wat zonde van het geld) en maandag er vroeg uit geraken wordt moeilijk als ik de zondag ook ga.

Hopen op nog ergens een mooie subheadliner de zaterdag...
Voorlopig staan Judas Priest, Korn, Opeth, Down en Devin Townsend op mijn lijstje maar verwacht hier wel overlappingen in
Aanraders zijn altijd welkom
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Voor mij is het ook de zaterdag die nog wat magertjes is doorheen de dag. Helaas voor mij is dat dan ook de enige dag waarop ik op m’n gemakje kan gaan naar Graspop.
Als leerkracht kan ik geen congé nemen dus donderdag en vrijdag vallen al weg (tenzij ik vrijdagavond meepik maar das wat zonde van het geld) en maandag er vroeg uit geraken wordt moeilijk als ik de zondag ook ga.

Hopen op nog ergens een mooie subheadliner de zaterdag…
Voorlopig staan Judas Priest, Korn, Opeth, Down en Devin Townsend op mijn lijstje maar verwacht hier wel overlappingen in
Aanraders zijn altijd welkom

Saxon en Michael Schenker passen denk ik wel goed bij Judas Priest.
Verder worden Soen en Alcest (en nog 1?) veel genoemd samen met Opeth en Devin Townsend voor de progmetal.
Persoonlijke favoriet Foreigner kan leuk zijn, maar als je wat meer van de heftigere metal bent, dan waarschijnlijk niet.
En misschien Majestica? Ben daar zelf op zich wel benieuwd naar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken