Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
helaas, mooi bedacht maar gaat niet gebeuren. het zou een giga stunt zijn als graspop nu met AC/DC komt, en geen ander festival zou ze hebben.
mochten ze gaan touren doen ze gewoon een stadion tour en geen festivals.
ga er vanuit dat het SOAD gaat worden.
een los dagje op Stenehei of Werchter zie ik ze nog wel doen hoor... Nederland gok ik op Gelredome, Goffertpark of iets outdoors...
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
blind guardian een weekje na graspop in sittard !!!
Thanks voor de heads up, en maar 20 euro. Mooi prijsje.
Verwachten jullie deze heren nog op Graspop? Of zouden ze eerder op Alcatraz staan?
Ik zou ze graag een keer live zien dus als ze niet naar Graspop komen kan ik een kaartje kopen voor de show in sittard.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
prins wrote:
blind guardian een weekje na graspop in sittard !!!

Thanks voor de heads up, en maar 20 euro. Mooi prijsje.
Verwachten jullie deze heren nog op Graspop? Of zouden ze eerder op Alcatraz staan?
Ik zou ze graag een keer live zien dus als ze niet naar Graspop komen kan ik een kaartje kopen voor de show in sittard.

Blind Guardian dan mogelijk nog headliner op Graspop?
of versterking hoog op het affiche?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
loek wrote:

prins wrote:
blind guardian een weekje na graspop in sittard !!!


Thanks voor de heads up, en maar 20 euro. Mooi prijsje.
Verwachten jullie deze heren nog op Graspop? Of zouden ze eerder op Alcatraz staan?
Ik zou ze graag een keer live zien dus als ze niet naar Graspop komen kan ik een kaartje kopen voor de show in sittard.

Blind Guardian dan mogelijk nog headliner op Graspop?
of versterking hoog op het affiche?
Ik heb toch maar even een ticket gekocht voor de zekerheid.

Ze zullen geen headliner zijn boven Faith no more uiteraard maar misschien kunnen ze ms2 afsluiten op de donderdag?
En anders als afsluiter van de Marquee op één van de dagen?

zou wel bijzonder zijn als ze een festival headlinen en dan een week erna in een zaaltje spelen in de buurt voor 700man
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
zou wel bijzonder zijn als ze een festival headlinen en dan een week erna in een zaaltje spelen in de buurt voor 700man

Ik weet ook niet of ze buiten Duitsland echt voor groot publiek staan of hebben gestaan. Volgens mij zijn ze altijd headliner als ze op Wacken staan, maar dat zal ook wel hetzelfde zijn als Within Temptation in Nederland/België.

Op zich de grootte van de venue maakt niet zo heel veel uit. Alleen is 700 man wel heel weinig inderdaad.
Judas Priest staat bijvoorbeeld ook in de 013 en is wel headliner. Maarja, dat is wel meteen een paar keer zoveel man. Maar het hoeft niet altijd dus een ZiggoDome of groter te zijn natuurlijk.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Judas Priest staat bijvoorbeeld ook in de 013 en is wel headliner.

Maar dat zegt ook wel veel over Graspop en het 'uitsmeren' van de headliners. Zo groot zijn die niet meer. Stonden vorige keer ook gewoon nog op de Lokerse Feesten.

Los daarvan wel diep respect voor ze natuurlijk.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
578
711
van mij mag blind guardian gelijk headlinen, gaaf om een keer the bard song over de graspopweide te horen. maar gaat niet gebeuren, zijn ze toch niet groot genoeg voor bij ons.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
koekdoos wrote:
Judas Priest staat bijvoorbeeld ook in de 013 en is wel headliner.

Maar dat zegt ook wel veel over Graspop en het ‘uitsmeren’ van de headliners. Zo groot zijn die niet meer. Stonden vorige keer ook gewoon nog op de Lokerse Feesten.

Los daarvan wel diep respect voor ze natuurlijk.
Ik vind de keuze om Judas Priest te laten headlinen ook nog steeds wel apart. Zal wel iets met hun 50 jarige bestaan te maken hebben.
Is Judas Priest uberhaupt groter dan Korn?
Korn speelt in Afaslife terwijl JP in 013 speelt (afaslife heeft dubbele capaciteit) en Korn heeft ook twee keer zo veel luisteraars op Spotify. Geen idee of dat het een goede maatstaf is maar het is wel iets
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
koekdoos wrote:
Judas Priest staat bijvoorbeeld ook in de 013 en is wel headliner.

Maar dat zegt ook wel veel over Graspop en het ‘uitsmeren’ van de headliners. Zo groot zijn die niet meer. Stonden vorige keer ook gewoon nog op de Lokerse Feesten.

Los daarvan wel diep respect voor ze natuurlijk.

Dat bedoel ik ook dus, dan zou Blind Guardian misschien ook zelfs kunnen?
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Eindelijk mag 't gezegd worden, Blind Guardian naar Volt in Sittard! (wist dit al een paar dagen doordat ik hier werk en ik kon me bijna niet meer inhouden om dit te vertellen)

En ik weet ook dat we ze kunnen afschrijven voor GMM.
Deze show is namelijk een opwarmer! Het is een tijdje terug sinds ze met die bezetting hebben gespeeld, dus willen ze 1 show doen voor de tour, als opwarmer dus.
De show in Sittard word ook de eerste show van de tour.

Maar ik ben wel erg blij. Fucking Blind Guardian hier om de hoek van mij! Mij zul je er zeker met m'n camera zien rondlopen (als fotograaf van de venue zijnde)! ?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Anathema stopt ermee... Verdomme. Dan weten we ook weer waarom die niet komen. Daar kan dus ook een streep doorheen voor Prognosis.
https://zwaremetalen.com/nieuws/corona-eist-eerste-muziekslachtoffer-anathema-stopt-ermee
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Joslittel wrote:

wenteldave wrote:
Anathema stopt ermee… Verdomme. Dan weten we ook weer waarom die niet komen. Daar kan dus ook een streep doorheen voor Prognosis.
https://zwaremetalen.com/nieuws/corona-eist-eerste-muziekslachtoffer-anathema-stopt-ermee


He wat een k*t nieuws. Is toch een van mijn favoriete progbands. Nog maar 1 keer live gezien en had daar graag nog veel meer keer aan vastgeplakt.

Triest nieuws inderdaad.
Heb ze helaas nooit live kunnen zien.. ?
Ik ook niet. Had ze dit jaar graag op Prognosis en Graspop gezien, maar helaas. Had nog hoop voor Prognosis 2021, maar dan komt dit opeens naar buiten en weet je weer dat dat niet gaat gebeuren.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Misschien heel erg "out of the box"...maar Halloween heeft zijn Pupkins United tour voor 2021 bevestigd.
Dit zou wat mij betreft een mooie (co-)headliner zijn.
Ze zetten een grootse show neer met vele oud leden.

[video]https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DFeu8bxF05Rw&ved=2ahUKEwjy7OuCr__rAhUJ6RoKHXBeBngQyCkwAnoECAIQAw&usg=AOvVaw2gsOseX44XqeWcOG02YEcn[/video]
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
578
711
voor halloween geldt een beetje hetzelfde als blind guardian en ook avantasia, in duitsland zonder twijfel headliner (wacken) maar buiten duitsland ??? volgens mij hebben ze een keer alcatraz afgesloten (2jaar terug) met de pumpin united tour.

van mij mogen ze.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
voor halloween geldt een beetje hetzelfde als blind guardian en ook avantasia, in duitsland zonder twijfel headliner (wacken) maar buiten duitsland ??? volgens mij hebben ze een keer alcatraz afgesloten (2jaar terug) met de pumpin united tour.

van mij mogen ze.
Dat gevoel krijg ik er inderdaad bij. Die gaan nooit (co-)headliner zijn op Graspop.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken