Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
>Het overgrote deel van de metalfans heeft ondertussen aangegeven zijn ticket van 2020 te willen behouden.

betekend dit dus dat de donderdag ook uitverkocht blijft?
Volgens mij was de donderdag niet uitverkocht toch? Alleen de zondag volgens mij, en de zaterdag net niet

Mooie drop namen! Was Deep Purple eerder niet (sub)headliner? Die staan nu wel tussen de 102 namen maar niet tussen de headliners als ik het goed heb gezien.
Nee Deep Purple stond op de poster gewoon tussen het rijtje met Deftones, The Offspring, Skillet, 3 doors down, Bodycount.
Dus hier is niets aan veranderd
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Slecht gedaan met die losse afbeeldingen…
Aerosmith
Alcest
Alestorm
Amenra
Amorphis
Baroness
Battle Beast
Beyond The Black
Black Star Riders
Black Veil Brides
Blues Pills
Boston Manor
Bury Tomorrow
Cemetery Sun
?
Crystal Lake
Death To All
Deep Purple
Deeznuts
Deftones
Devin Townsend
Diamante
DImmu Borgir
Disullusion
Dog Eat Dog
Dool
Down
Dropkick Murphys
?
Enthroned
Faith No More
Fields of the Nephilim
Fire from the Gods
Fleddy Melculy
Foreigner
Fu Manchu
Gaahl’s WYRD
Gojira
Good Riddance
Heaven Shall Burn
High on Fire
In Extremo
Jinjer
John Garcia & the Band of Gold
Joyous Wolf
Judas Priest
Kadavar
Killing Joke
Kilsswitch Engage
Kontrust
Korn
L7
Lagwagon
Levara
M.O.D.
Majestica
Mastodon
Me and That Man
Mercyful Fate
Michael Schenker
?
My Dying Bride
Naglfar
Northlane
Obituary
Of Mice and Men
Opeth
Our Survival Depends on Us
P.O.D.
Paradise Lost
Phil Campbell & the Bastard Sons
Powerflo
Powerwolf
Rival Sons
Sacred Reich
Saxon
Sepultara
Skillet
Slapshot
Sloper
Soen
Stake
Steel Panther
Stick to Your Guns
Suicide Silence
Tempt
The Black Dahila Murder
The Dead Daisies
The Great Old Ones
The HU
The Offspring
The Vintage Caravan
Thunder
Tiamat
Tribulation
Twin Temple
Vltimas
Volbeat
Wage War
Wardruna
Wayward Sons
While She Sleeps

Uw 3 vraagtekens even ingevuld; Crossfaith, Dying Fetus en Mispyrming
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
pisser wrote:
prima zo! al vind ik het jammer van 3 doors down. Toch jeugd sentiment met kryptonite… had ze graag gezien. voor de rest is het goed zo. volbeat geen goeie vervanger. Die mogen nog niet eens de gitaren stemmen van iron maiden maar de toevoeging van Gojira en While She Sleeps maken die dag helemaal goed!!!

Er was echt geen enkele waardige vervanger van Iron Maiden die je voor deze editie had kunnen boeken.
Ik vind persoonlijk SOAD wel een waardige vervanger, maar misschien zijn de meningen hierover verdeeld.

Ik hoop nog dat ze erbij komen op de vrijdag.
Ik zou anders ook niet weten welke band ze nog kunnen aankondigen die groter is dan Faith No More. Guns N Roses zie ik persoonlijk niet gebeuren.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Er zijn trouwens wel een aantal namen van dag veranderd. Onder andere In Extremo en Rival Sons, maar het zullen er vast meer zijn.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
wenteldave wrote:

pisser wrote:
prima zo! al vind ik het jammer van 3 doors down. Toch jeugd sentiment met kryptonite… had ze graag gezien. voor de rest is het goed zo. volbeat geen goeie vervanger. Die mogen nog niet eens de gitaren stemmen van iron maiden maar de toevoeging van Gojira en While She Sleeps maken die dag helemaal goed!!!


Er was echt geen enkele waardige vervanger van Iron Maiden die je voor deze editie had kunnen boeken.

Ik vind persoonlijk SOAD wel een waardige vervanger, maar misschien zijn de meningen hierover verdeeld.

Ik hoop nog dat ze erbij komen op de vrijdag.
Ik zou anders ook niet weten welke band ze nog kunnen aankondigen die groter is dan Faith No More. Guns N Roses zie ik persoonlijk niet gebeuren.
Ik denk echt dat de weg voor SOAD nu open ligt voor op vrijdag. Zullen we het erop houden dat SOAD dan de vervanger is van Iron Maiden, maar de donderdag en vrijdag omgedraaid zijn? ;) Net zoals inderdaad In Extremo en Rival Sons. Baal wel van In Extremo, maar misschien mag ik me gelukkig prijzen met een kaartje voor een losse show van ze.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
loek wrote:

wenteldave wrote:

pisser wrote:
prima zo! al vind ik het jammer van 3 doors down. Toch jeugd sentiment met kryptonite… had ze graag gezien. voor de rest is het goed zo. volbeat geen goeie vervanger. Die mogen nog niet eens de gitaren stemmen van iron maiden maar de toevoeging van Gojira en While She Sleeps maken die dag helemaal goed!!!


Er was echt geen enkele waardige vervanger van Iron Maiden die je voor deze editie had kunnen boeken.


Ik vind persoonlijk SOAD wel een waardige vervanger, maar misschien zijn de meningen hierover verdeeld.

Ik hoop nog dat ze erbij komen op de vrijdag.
Ik zou anders ook niet weten welke band ze nog kunnen aankondigen die groter is dan Faith No More. Guns N Roses zie ik persoonlijk niet gebeuren.

Ik denk echt dat de weg voor SOAD nu open ligt voor op vrijdag. Zullen we het erop houden dat SOAD dan de vervanger is van Iron Maiden, maar de donderdag en vrijdag omgedraaid zijn? ? Net zoals inderdaad In Extremo en Rival Sons. Baal wel van In Extremo, maar misschien mag ik me gelukkig prijzen met een kaartje voor een losse show van ze.
Of we zien het zo: Het missen van Iron Maiden laat een gat achter, en daar proppen we Volbeat EN Soad in :) Goed gevuld zou ik zeggen
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Of we zien het zo: Het missen van Iron Maiden laat een gat achter, en daar proppen we Volbeat EN Soad in ? Goed gevuld zou ik zeggen

Nee toch? Die vrijdag met Faith No More miste in 2020 toch sowieso al een tweede headliner toch?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
GMM-2021-Poster.jpg
 

schmorc

Campingartiest
12 jan 2019
53
0
DragonForce kun je ook doorstrepen. Herman Li heeft tijdens een livestream op Twitch verteld dat ze niet zullen komen.
Ze waren wel door Graspop gevraagd, maar het enige slot was de opening van de eerste dag. Dat zagen ze niet zitten.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Zijn er nog iets van wijzigingen verder aan namen die zijn verplaatst van dag ten opzichte van 2020?
Heb zelf nog niks ontdekt.
In Extremo: za. --> do.
John Garcia & The Band Of Gold: vr. --> do.
Cemetery Sun: vr. --> za.
Suicide Silence: vr. --> zo.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
loek wrote:
Of we zien het zo: Het missen van Iron Maiden laat een gat achter, en daar proppen we Volbeat EN Soad in
1f642.svg
Goed gevuld zou ik zeggen

Nee toch? Die vrijdag met Faith No More miste in 2020 toch sowieso al een tweede headliner toch?

Nee vorig jaar was dat de finale headliner door het wegvallen van Guns n roses
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Mooi gedaan, ziet er goed uit.
Wat is het verschil tussen Geel en Blauw? Zijn beide bands die (waarschijnlijk) niet terug komen toch?
Blauw waren de namen die op Jos' lijst stonden, die we waarschijnlijk terug verwachtten (blijkbaar zaten sommigen ernaast, of volgen ze later alsnog).
Paars waren 'educated guesses' die Dave terugverwachtte op basis van tourschema's.
Geel waren namen waar we nog helemaal niets van wisten.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Wardruna, de Noorse variant van The Hu. Wordt nog gezellig met elke dag zo'n mengsel van folk en metal.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
578
711
kwam toch aardig in de buurt, paar week geleden.
do. volbeat – amon amarth
vr. faith no more – nightwish
za. judas priest – korn
zo. aerosmith – deep purple

erg jammer dat alter bridge , arbourne, amaranthe en disturbed er niet meer op staan.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
loek wrote:
Mooi gedaan, ziet er goed uit.
Wat is het verschil tussen Geel en Blauw? Zijn beide bands die (waarschijnlijk) niet terug komen toch?

Blauw waren de namen die op Jos’ lijst stonden, die we waarschijnlijk terug verwachtten (blijkbaar zaten sommigen ernaast, of volgen ze later alsnog).
Paars waren ‘educated guesses’ die Dave terugverwachtte op basis van tourschema’s.
Geel waren namen waar we nog helemaal niets van wisten.
Heb ik ooit gezegd dat ik Chelsea Grin verwachtte? Enter Shikari geloof ik nog wel in, ja en Dream State op zich ook nog wel. 10-12 juni in Tsjechië.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Even gekeken hoeveel namen er op dit moment met Hellfest worden gedeeld. Dat zijn er toch 44, iets minder dan de helft van de namen. Moeten we daar nog iets meer van verwachten of zouden ze het hierbij hebben gelaten? Kan me voorstellen dat we nog wat kleine namen missen bijvoorbeeld.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
loek wrote:
Mooi gedaan, ziet er goed uit.
Wat is het verschil tussen Geel en Blauw? Zijn beide bands die (waarschijnlijk) niet terug komen toch?

Blauw waren de namen die op Jos’ lijst stonden, die we waarschijnlijk terug verwachtten (blijkbaar zaten sommigen ernaast, of volgen ze later alsnog).
Paars waren ‘educated guesses’ die Dave terugverwachtte op basis van tourschema’s.
Geel waren namen waar we nog helemaal niets van wisten.
Ok duidelijk. Ben bang dat we de gele namen inmiddels wel door mogen strepen.
Vind het vooral jammer van Amaranthe en Motionless in white. Die wilde ik toch wel zien

Maar moet zeggen dat ik nu al een paar bands heb ontdekt die ik wel wil zien, van de namen die nieuw zijn

Ik geloof dat er nu 103 bands bands zijn dus dat betekent dat er nog 18 bij komen minstens. Ik hoop nog iets op de donderdag/zaterdag. Die dagen zijn redelijk rustig bij mij
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken