Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Geen bijzondere slachtoffers op die zondag zo te zien, vrij in tact gebleven. Ze mogen wel een grote naampje erbij krijgen voor de headliners. Volbeat en Judas Priest vind ik een beetje aan de lage kant. Faith No More is dan weer een heel mooie sub (en afvaller voor Werchter?)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
>Het overgrote deel van de metalfans heeft ondertussen aangegeven zijn ticket van 2020 te willen behouden.

betekend dit dus dat de donderdag ook uitverkocht blijft?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Zal even m'n lijstje invullen. Vetgedrukte namen doen het voor mij goed. Kan er donderdag alleen niet bij zijn door Pearl Jam. Verdorie.
Aerosmith
Alcest

Alestorm
Amenra
Amorphis
Baroness
Battle Beast
Beyond The Black

Black Star Riders
Black Veil Brides
Blues Pills
Boston Manor
Bury Tomorrow
Cemetery Sun
?
Crystal Lake
Death To All
Deep Purple
Deeznuts
Deftones
Devin Townsend
Diamante
DImmu Borgir
Disullusion
Dog Eat Dog
Dool

Down
Dropkick Murphys
?
Enthroned
Faith No More
Fields of the Nephilim
Fire from the Gods
Fleddy Melculy
Foreigner
Fu Manchu
Gaahl’s WYRD

Gojira
Good Riddance
Heaven Shall Burn
High on Fire
In Extremo
Jinjer

John Garcia & the Band of Gold
Joyous Wolf
Judas Priest
Kadavar
Killing Joke
Kilsswitch Engage

Kontrust
Korn
L7
Lagwagon
Levara
M.O.D.
Majestica
Mastodon
Me and That Man
Mercyful Fate
Michael Schenker

?
My Dying Bride
Naglfar

Northlane
Obituary
Of Mice and Men
Opeth
Our Survival Depends on Us
P.O.D.
Paradise Lost
Phil Campbell & the Bastard Sons
Powerflo
Powerwolf
Rival Sons
Sacred Reich
Saxon
Sepultara
Skillet

Slapshot
Sloper
Soen
Stake
Steel Panther
Stick to Your Guns
Suicide Silence
Tempt
The Black Dahila Murder
The Dead Daisies
The Great Old Ones
The HU
The Offspring

The Vintage Caravan
Thunder
Tiamat
Tribulation

Twin Temple
Vltimas
Volbeat

Wage War
Wardruna
Wayward Sons
While She Sleeps

En dan zitten er ook namen bij die ik nog niet ken/niet goed genoeg ken. Fijn affiche, hoor.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Geen bijzondere slachtoffers op die zondag zo te zien, vrij in tact gebleven. Ze mogen wel een grote naampje erbij krijgen voor de headliners. Volbeat en Judas Priest vind ik een beetje aan de lage kant. Faith No More is dan weer een heel mooie sub (en afvaller voor Werchter?)

Donderdag nog een sub te gaan? Of ze zetten Mercyful Fate daar neer (maar lijkt me laatste naam in de Marquee) of ze promoten Gojira daar, wat volgens mij veel mensen graag zien?

En dan vrijdag nog de headliner?

Lijkt me in ieder geval geen Nightwish meer na verplaatsen van de tour naar mei.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Ik weet niet precies welke namen al sowieso niet meer terug zouden komen, maar voor mij zijn er toch best wat namen weggevallen.
Iron Maiden en Alter Bridge waren dacht ik al bekend, maar verder zie ik geen Babymetal, Airbourne en Disturbed meer.
3 Doors Down, Cradle Of Filth, Anti-Flag en Body Count, Thy Art Is Murder ook niet meer
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Indiaantje89 wrote:
Geen bijzondere slachtoffers op die zondag zo te zien, vrij in tact gebleven. Ze mogen wel een grote naampje erbij krijgen voor de headliners. Volbeat en Judas Priest vind ik een beetje aan de lage kant. Faith No More is dan weer een heel mooie sub (en afvaller voor Werchter?)

Donderdag nog een sub te gaan? Of ze zetten Mercyful Fate daar neer (maar lijkt me laatste naam in de Marquee) of ze promoten Gojira daar, wat volgens mij veel mensen graag zien?

En dan vrijdag nog de headliner?

Lijkt me in ieder geval geen Nightwish meer na verplaatsen van de tour naar mei.

is er dan aangekondigd dat er nog een vrijdagheadliner moet komen? ik dacht dat faith no more dit was

edit: ik ben blind
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
koekdoos wrote:

Indiaantje89 wrote:
Geen bijzondere slachtoffers op die zondag zo te zien, vrij in tact gebleven. Ze mogen wel een grote naampje erbij krijgen voor de headliners. Volbeat en Judas Priest vind ik een beetje aan de lage kant. Faith No More is dan weer een heel mooie sub (en afvaller voor Werchter?)


Donderdag nog een sub te gaan? Of ze zetten Mercyful Fate daar neer (maar lijkt me laatste naam in de Marquee) of ze promoten Gojira daar, wat volgens mij veel mensen graag zien?

En dan vrijdag nog de headliner?

Lijkt me in ieder geval geen Nightwish meer na verplaatsen van de tour naar mei.

is er dan aangekondigd dat er nog een vrijdagheadliner moet komen? ik dacht dat faith no more dit was

In de tekst staat dat Faith No More mainstage 2 afsluit:
"De topper op vrijdag op main stage 1 houden we nog even in beraad, maar vast staat dat FAITH NO MORE opnieuw van de partij is en main stage 2 zal afsluiten."
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
xydroh wrote:

koekdoos wrote:

Indiaantje89 wrote:
Geen bijzondere slachtoffers op die zondag zo te zien, vrij in tact gebleven. Ze mogen wel een grote naampje erbij krijgen voor de headliners. Volbeat en Judas Priest vind ik een beetje aan de lage kant. Faith No More is dan weer een heel mooie sub (en afvaller voor Werchter?)


Donderdag nog een sub te gaan? Of ze zetten Mercyful Fate daar neer (maar lijkt me laatste naam in de Marquee) of ze promoten Gojira daar, wat volgens mij veel mensen graag zien?

En dan vrijdag nog de headliner?

Lijkt me in ieder geval geen Nightwish meer na verplaatsen van de tour naar mei.


is er dan aangekondigd dat er nog een vrijdagheadliner moet komen? ik dacht dat faith no more dit was

In de tekst staat dat Faith No More mainstage 2 afsluit:
“De topper op vrijdag op main stage 1 houden we nog even in beraad, maar vast staat dat FAITH NO MORE opnieuw van de partij is en main stage 2 zal afsluiten.”

het originele idee was guns n roses op vrijdag, maar die viel weg waardoor FNM naar vrijdag ging en aerosmith naar zondag, misschien hebben ze volgend jaar meer kans om toch nog guns n roses binnen te halen?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
xydroh wrote:

koekdoos wrote:

Indiaantje89 wrote:
Geen bijzondere slachtoffers op die zondag zo te zien, vrij in tact gebleven. Ze mogen wel een grote naampje erbij krijgen voor de headliners. Volbeat en Judas Priest vind ik een beetje aan de lage kant. Faith No More is dan weer een heel mooie sub (en afvaller voor Werchter?)


Donderdag nog een sub te gaan? Of ze zetten Mercyful Fate daar neer (maar lijkt me laatste naam in de Marquee) of ze promoten Gojira daar, wat volgens mij veel mensen graag zien?

En dan vrijdag nog de headliner?

Lijkt me in ieder geval geen Nightwish meer na verplaatsen van de tour naar mei.


is er dan aangekondigd dat er nog een vrijdagheadliner moet komen? ik dacht dat faith no more dit was

In de tekst staat dat Faith No More mainstage 2 afsluit:
“De topper op vrijdag op main stage 1 houden we nog even in beraad, maar vast staat dat FAITH NO MORE opnieuw van de partij is en main stage 2 zal afsluiten.”
Kijk eens aan. Daar hield ik al rekening mee. Ben heel erg benieuwd dan.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Poe. Hier heb ik ff wat meer tijd voor nodig. Wat een berg namen. Erg blij in ieder geval met Gojira en Jinjer erbij. Dropkick Murphys is ook leuk. Warduna wordt ook genieten.
Ik vind die donderdag dus alsnog best wel sterk. Dropkick Murphys, Gojira, In Extremo, John Garcia, Mastodon, Mercyful Fate, My Dying Bride, Phil Campbell, Volbeat, Wardruna, Baal nu nog meer dat ik er niet bij kan zijn.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Even iets anders, op die vrijdag ligt nu wel een kans voor het oprapen: System of a Down, zou ik zeggen!
16 juni in Lissabon, 18 juni in Dessel, 20 juni in Clisson? Dat vind ik best realistisch klinken.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Even iets anders, op die vrijdag ligt nu wel een kans voor het oprapen: System of a Down, zou ik zeggen!
16 juni in Lissabon, 18 juni in Dessel, 20 juni in Clisson? Dat vind ik best realistisch klinken.

en de tour gaat niet door tot juli, dus rock werchter kan al geschrapt worden van de SOAD agenda, kan best wel eens waar zijn
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
ik ben wel benieuwd wat de andere festivals gaan doen die rond de graspop datum zitten, want ieperfest en durbuy rock hadden ook al jinjer. dat wordt mogelijks 3 keer jinjer in een maand tijd
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
ik ben wel benieuwd wat de andere festivals gaan doen die rond de graspop datum zitten, want ieperfest en durbuy rock hadden ook al jinjer. dat wordt mogelijks 3 keer jinjer in een maand tijd
En Durbuy heeft Enthroned ook nog. Wilde zeggen dat drie keer Jinjer in een maand wel veel was, maar kom op, het is Jinjer. Wat maakt het dan nog uit? Haha.

P.S.: Twee maanden overigens, voor wat het waard is. Durbuy is begin april.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
prima zo! al vind ik het jammer van 3 doors down. Toch jeugd sentiment met kryptonite... had ze graag gezien. voor de rest is het goed zo. volbeat geen goeie vervanger. Die mogen nog niet eens de gitaren stemmen van iron maiden maar de toevoeging van Gojira en While She Sleeps maken die dag helemaal goed!!!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
xydroh wrote:
ik ben wel benieuwd wat de andere festivals gaan doen die rond de graspop datum zitten, want ieperfest en durbuy rock hadden ook al jinjer. dat wordt mogelijks 3 keer jinjer in een maand tijd

En Durbuy heeft Enthroned ook nog. Wilde zeggen dat drie keer Jinjer in een maand wel veel was, maar kom op, het is Jinjer. Wat maakt het dan nog uit? Haha.

Heb ook al opgevangen dat het een band is die echt niet moeilijk doet over geld of positie op de poster, zolang ze maar kunnen spelen. kan daar dus ook wel aan liggen maar inderdaad, het plekje op graspop was na jaren aandringen meer dan welkom
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
prima zo! al vind ik het jammer van 3 doors down. Toch jeugd sentiment met kryptonite… had ze graag gezien. voor de rest is het goed zo. volbeat geen goeie vervanger. Die mogen nog niet eens de gitaren stemmen van iron maiden maar de toevoeging van Gojira en While She Sleeps maken die dag helemaal goed!!!
Er was echt geen enkele waardige vervanger van Iron Maiden die je voor deze editie had kunnen boeken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken