Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Indiaantje89 wrote:
Meeste stond vorig jaar ook op het affiche toch? Maar mooie namen voor alsnog. Hoop op Deftones en Deep Purple op de zondag, en mij zal je dan niet meer horen.

Alles wat tot nu toe genoemd is zijn herbevestigingen geloof ik ja. Zit volgens mij nog niks nieuws bij.

Ben inderdaad benieuwd of de donderdagheadliner(s) ook al bekend worden gemaakt vandaag

Enthombed is nieuw :)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Hebben jullie nog hoop op een nieuwe naam op festivals rondom Graspop?
Zit zelf vooral te hopen op een kleine naam MONO (met Jo Quail) (Hellfest), ook Alcest zou mooi zijn.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Hebben jullie nog hoop op een nieuwe naam op festivals rondom Graspop?
Zit zelf vooral te hopen op een kleine naam MONO (met Jo Quail) (Hellfest), ook Alcest zou mooi zijn.

Alcest stond er al.

Mijn grootste twee hopen zijn SOAD en Blind Guardian. Oke, Nightwish is nummer drie.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Ik hoop vooral op SOAD.
Nightwish en BlindGuardian ook maar zie ik niet gebeuren helaas
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Hebben jullie nog hoop op een nieuwe naam op festivals rondom Graspop?
Zit zelf vooral te hopen op een kleine naam MONO (met Jo Quail) (Hellfest), ook Alcest zou mooi zijn.
Electric Wizard en Alcest idd.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
wenteldave wrote:
Hebben jullie nog hoop op een nieuwe naam op festivals rondom Graspop?
Zit zelf vooral te hopen op een kleine naam MONO (met Jo Quail) (Hellfest), ook Alcest zou mooi zijn.

Alcest stond er al.

Mijn grootste twee hopen zijn SOAD en Blind Guardian. Oke, Nightwish is nummer drie.
Echt? Kijk, da's dan mooi want die was ik helemaal vergeten.
Die eerste twee zijn ook wel mooi, ja. Ik zie SOAD alleen echt niet gebeuren, maar wie weet.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
loek wrote:

Indiaantje89 wrote:
Meeste stond vorig jaar ook op het affiche toch? Maar mooie namen voor alsnog. Hoop op Deftones en Deep Purple op de zondag, en mij zal je dan niet meer horen.


Alles wat tot nu toe genoemd is zijn herbevestigingen geloof ik ja. Zit volgens mij nog niks nieuws bij.

Ben inderdaad benieuwd of de donderdagheadliner(s) ook al bekend worden gemaakt vandaag

Enthombed is nieuw ?
Wie?
Die heb ik hierboven niet voorbij zien komen? Of heb ik die gemist.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Joslittel wrote:

loek wrote:

Indiaantje89 wrote:
Meeste stond vorig jaar ook op het affiche toch? Maar mooie namen voor alsnog. Hoop op Deftones en Deep Purple op de zondag, en mij zal je dan niet meer horen.


Alles wat tot nu toe genoemd is zijn herbevestigingen geloof ik ja. Zit volgens mij nog niks nieuws bij.

Ben inderdaad benieuwd of de donderdagheadliner(s) ook al bekend worden gemaakt vandaag


Enthombed is nieuw ?

Wie?
Die heb ik hierboven niet voorbij zien komen? Of heb ik die gemist.
Ja, Jos, ik snap je wel. Lastig te lezen, maar staat toch echt Enthroned ;)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.614
8.945
Hebben jullie nog hoop op een nieuwe naam op festivals rondom Graspop?
Zit zelf vooral te hopen op een kleine naam MONO (met Jo Quail) (Hellfest), ook Alcest zou mooi zijn.

Beast in Black zou leuk zijn. Amaranthe was al aangekondigd als 2020 naam? anders die ook.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
loek wrote:

Joslittel wrote:

loek wrote:

Indiaantje89 wrote:
Meeste stond vorig jaar ook op het affiche toch? Maar mooie namen voor alsnog. Hoop op Deftones en Deep Purple op de zondag, en mij zal je dan niet meer horen.


Alles wat tot nu toe genoemd is zijn herbevestigingen geloof ik ja. Zit volgens mij nog niks nieuws bij.

Ben inderdaad benieuwd of de donderdagheadliner(s) ook al bekend worden gemaakt vandaag


Enthombed is nieuw ?


Wie?
Die heb ik hierboven niet voorbij zien komen? Of heb ik die gemist.

Ja, Jos, ik snap je wel. Lastig te lezen, maar staat toch echt Enthroned ?

Haha, shit. Het was gokken welke van de twee maar was te lui om het op te zoeken. Fout gegokt.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
wenteldave wrote:
Hebben jullie nog hoop op een nieuwe naam op festivals rondom Graspop?
Zit zelf vooral te hopen op een kleine naam MONO (met Jo Quail) (Hellfest), ook Alcest zou mooi zijn.

Beast in Black zou leuk zijn. Amaranthe was al aangekondigd als 2020 naam? anders die ook.
Amaranthe was inderdaad al aangekondigd.
Ik neem even een pauze van het forum tot 16.00. Wil toch zelf achter de namen komen. Ik maak daarna even de balans op.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Tot nu toe dus:
Aerosmith
Dimmu Borgir
Enthroned
Me And That Man
Judas Priest
Dool

Laat maar komen die rest! :cool:
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
313
212
Hoop behalve SOAD op Nightwish, The HU, Billy Talent, 3 Doors Down en Dragonforce
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Zoals je al kon vermoeden heeft de organisatie van GMM de afgelopen maanden niet stilgezeten. De hele affiche van de 25ste XL-editie naar 2021 overhevelen was het opzet en daar zijn we, op een paar uitzonderingen na, in geslaagd. Met dank aan de bands natuurlijk, want ook zij staan te popelen om het metalpubliek opnieuw in de ogen te kijken. Eerder kondigden we al aan dat AEROSMITH de headliner blijft op zondag. De band onder leiding van Steven Tyler en Joe Perry wil zijn vijftigste verjaardag heel graag met de fans vieren en is vast van plan in Dessel een absoluut orgelpunt te plaatsen. Op donderdag hebben we een nieuwe headliner.
Het Deense VOLBEAT wist in het verleden telkens weer een puntgave show neer te zetten en zal dat in 2021 beslist opnieuw doen.
De topper op vrijdag op main stage 1 houden we nog even in beraad, maar vast staat dat FAITH NO MORE opnieuw van de partij is en main stage 2 zal afsluiten.
Op zaterdag zijn er geen wijzigingen. Zowel JUDAS PRIEST als KORN bevestigden inmiddels hun komst.
Nieuwe namen

Om de uitgestelde jubileumeditie nog feestelijker te maken, hebben we een resem nieuwe namen aan de affiche toegevoegd. En daar zitten opnieuw enkele absolute toppers tussen. Op donderdag 17 juni zijn dat BARONESS, BLACK STAR RIDERS, DROPKICK MURPHYS, GOJIRA, VOLBEAT, WARDRUNA en WHILE SHE SLEEPS.
Op vrijdag maken AMENRA, JINJER, STICK TO YOUR GUNS, THE BLACK DAHLIA MURDER en TWIN TEMPLE hun opwachting.
Op zaterdag willen JOYOUS WOLF, KONTRUST, LEVARA en SAXON hun duit in het feestzakje doen.
En ook op zondag zijn er nieuwe namen met CROSSFAITH, DIAMANTE en ENTHRONED.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.614
8.945
Ik lees dat Faith No More niet meer de headliner is, maar subheadliner? (afsluiter mainstage 2)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Volbeat headliner op de donderdag, een tegenvaller! En de headliner voor vrijdag ontbreekt nog. FNM afsluiter MS2.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken