Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Vind het persoonlijk erg jammer dat Sum 41 op Werchter staat en dus niet op Graspop. Ook al zullen er ongetwijfeld mensen hier zijn die dit niet passend vinden op Graspop.
Had ze graag nog eens langs zien komen
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
En ik zag Exodus tussen het lijstje staan van rondom Graspop in de buurt. Maar die stonden vgm exclusief op Dynamo voor Benelux, toch?
saurus wrote:

wenteldave wrote:

prins wrote:
rond de feestdagen is er bijna nooit geen nieuws, wat betreft nieuwe namen. ze hebben nu +/- 90 namen.
meestal eind januari en eind maart volgen nog een pakketje namen.
er mag inderdaad wel wat meer thrash namen bij, maar welke ?
megadeth die tourt in jan./feb al in europa met ffdp dus die verwacht ik niet.
overkill speelt rond graspop in mexico.
anthrax (vorig jaar geweest) speelt op alcatraz,
metal church heeft geen nieuws.
testament bezig met nieuw album, maar stonden er vorig jaar ook al.


Exodus! Al hebben die er in 2018 ook al gestaan.


benelux exclusief op dynamo

Dat klopt niet helemaal:

De nieuwste aankondiging voor Dynamo Metalfest 2020 is een speciale: thrashlegende Exodus zal het debuut Bonded By Blood integraal op komen voeren. Dit is de enige speciale show van de band in de Benelux!

De invloedrijke band Exodus speelt in juli op Dynamo Metal Fest in Eindhoven. De Amerikanen brengen een set met songs van hun debuutalbum ‘Bonded By Blood’ uit 1985. Het optreden in Eindhoven is de enige show in de Benelux, waar Exodus dit album speciale aandacht geeft.

Ze kunnen dus nog best op andere festivals staan, zij het met een 'gewone' show.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
@Set Abominae ik ben benieuwd dan. Zo had ik het niet gelezen! Zou mooi zijn als ik ze met 2 totaal verschillende sets in een maandje tijd zou kunnen zien!

Also, maandag komt Download met een nieuwe worp. Meer kanshebbers voor Graspop dus, mochten deze er nog niet staan. En misschien namen die een hele tour direct bekend willen maken, waardoor Graspop een bekendmaking doet, of een nieuwe leak. Let's hope!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
@Set Abominae ik ben benieuwd dan. Zo had ik het niet gelezen! Zou mooi zijn als ik ze met 2 totaal verschillende sets in een maandje tijd zou kunnen zien!

Also, maandag komt Download met een nieuwe worp. Meer kanshebbers voor Graspop dus, mochten deze er nog niet staan. En misschien namen die een hele tour direct bekend willen maken, waardoor Graspop een bekendmaking doet, of een nieuwe leak. Let’s hope!
Tja, waarom dat toevoegen anders?
Exclusief is exclusief..
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Sum 41 en Volbeat waren wel potentiële namen voor graspop.
Jammer.
Welke namen weten we nu al?
Sloper en Rival Sons?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Daar komt het wel op neer! Prima toevoegingen, al zeg ik het zelf.

Even wat anders, wie zie ik vanavond bij Dimmu Borgir? 'k Zie net dat het uitverkocht is, dus dat geeft er ook nog een extra dimensie aan.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Ik zie overigens ook bij toeval dat Cellar Darling naar Prognosis komt. Die hebben hun line-up nu ook rond. Dacht eerst dat ik een leak had ontdekt op de site van Zware Metalen, maar de site van Prognosis bleek gewoon niet geüpdatet te zijn.
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
346
643
Daar komt het wel op neer! Prima toevoegingen, al zeg ik het zelf.

Even wat anders, wie zie ik vanavond bij Dimmu Borgir? ‘k Zie net dat het uitverkocht is, dus dat geeft er ook nog een extra dimensie aan.

Ik was er :wink:
Vooral voor Amorphis. Ik ben die band pas echt gaan apprecieren sinds "Under the red cloud", maar sindsdien ben ik echt wel fan geworden.
Ondanks dat Dimmu Borgir niet echt mijn ding is, vond ik het best wel OK. Maar ik moet altijd aan Popeye denken als ik die zanger hoor.
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Over 3 Doors Down.
Ik vind het een leuke band, heerlijke muziek om te luisteren. Maar qua stijl staan ze beter op Werchter IMO. Hun grootste hits zijn nou niet bepaald echt rock. Kryptonite is wel leuk om mee te schreeuwen tho.
Maar als je op Spotify kijkt bijvoorbeeld heb je 4 van de 5 grootste nummers al ballads. En heb ze laatste keer in 013 gezien. Een ongelofelijk saai optreden. Gewoon nummers spelen. Alleen de standaard spots qua belichting en niet eens een “Thank You” of “Hey Holland” en eind van de set. Gewoon aflopen. 1x gezwaaid maar niks laten weten. Zelfs Kings of Leon heeft meer interactie.

En ik zag Exodus tussen het lijstje staan van rondom Graspop in de buurt. Maar die stonden vgm exclusief op Dynamo voor Benelux, toch?

Ah dat is wel een heel saai optreden inderdaad. Ik heb ze zelf in 2012 of 2013 in Zwolle gezien en moet eerlijk zeggen, die ervaring was anders. De zanger rende alle kanten op, had veel interactie en ze hadden er echt zin in. Dus laten we hopen dat, indien 3DD naar Graspop komen dat weer zo is!

En destijds namen ze Seether mee als voorprogramma, die vind ik echt super dus mogen van mij ook wel naar Dessel komen!
 

Headbangertje

Campingartiest
4 nov 2019
83
117
Net Megadeth & FFDP gezien. Ivan was erg goed bij stem, als FFDP zo speelt als vandaag mogen ze gelijk doorkomen naar Graspop!

Megadeth uiteraard ook, moeten ze wel een andere geluidstechnicus meenemen...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Net Megadeth & FFDP gezien. Ivan was erg goed bij stem, als FFDP zo speelt als vandaag mogen ze gelijk doorkomen naar Graspop!

Megadeth uiteraard ook, moeten ze wel een andere geluidstechnicus meenemen…
Het viel zeker niet tegen. Zal vast beter zijn geweest dan in Tilburg :wink:
Geluid bij Megadeth was inderdaad iets minder, maar desalniettemin vond ik dat ook een degelijk optreden. Ik heb niks met Bad Wolves, en dat vond ik eigenlijk ook wat minder.
 

Headbangertje

Campingartiest
4 nov 2019
83
117
rhoogma wrote:
Net Megadeth & FFDP gezien. Ivan was erg goed bij stem, als FFDP zo speelt als vandaag mogen ze gelijk doorkomen naar Graspop!

Megadeth uiteraard ook, moeten ze wel een andere geluidstechnicus meenemen…

Het viel zeker niet tegen. Zal vast beter zijn geweest dan in Tilburg ?
Geluid bij Megadeth was inderdaad iets minder, maar desalniettemin vond ik dat ook een degelijk optreden. Ik heb niks met Bad Wolves, en dat vond ik eigenlijk ook wat minder.

Bad Wolves ook niet gezien, toen zat ik nog lekker op t gemak aan een burger ☺️
Megadeth was idd wel weer een goed optreden alleen door t slechte geluid kwam t helaas niet over.
Wel blij dat Sweating Bullets weer op de setlist stond, die heb ik op Graspop vorige X echt gemist!
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.004
9.005
Als de 'Graspop shop theorie' klopt, dan krijgen we deze week nieuwe namen. Ik ben zeer benieuwd! Ik hoop vooral op een sterker middagprogramma op de donderdag. Want die blijft als enige nog een beetje achter.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
578
711
ik verwacht deze week ook een pakketje namen (woensdag/donderdag), download komt straks met nieuwe namen. voor mij mogen ffdp en megadeth zeker komen op graspop!!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
ik verwacht deze week ook een pakketje namen (woensdag/donderdag), download komt straks met nieuwe namen. voor mij mogen ffdp en megadeth zeker komen op graspop!!
Download idd rond 10:30 en vanavond NovaRock rond 18:00. Zit vast wel nog wat namen bij voor Graspop.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
heel wat aankondigingen geplanned vandaag en allemaal rond hetzelfde tijdstip. We zullen snel zien wie de gemeenschappelijke deler is.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
mastodon komt toch nog maar eens een stap dichter nu dat ze ook op download aangekondigd zijn
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
dus...
40+ nieuw voor Download



Downloaders, are you ready for your biggest announcement yet? We’ve added over 40 acts to your already awesome Download 2020 line up!

So, it’s time to get hyped for: Alter Bridge, Frank Carter & The Rattlesnakes, Motionless In White, Funeral For A Friend, Bowling For Soup, The Darkness, Sepultura, Mastodon, The Distillers, Employed To Serve, The Menzingers, 3 Doors Down, Milk Teeth, Holding Absence, Lacuna Coil, Loathe and loads more.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Zou een mooie naam zijn, verder:

Alter Bridge, Frank Carter & The Rattlesnakes, Motionless In White, Funeral For A Friend, Bowling For Soup, The Darkness, Sepultura, Mastodon, The Distillers, Employed To Serve, The Menzingers, 3 Doors Down, Milk Teeth, Holding Absence, Lacuna Coil, Loathe and loads more.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Zou een mooie naam zijn, verder:

Alter Bridge, Frank Carter & The Rattlesnakes, Motionless In White, Funeral For A Friend, Bowling For Soup, The Darkness, Sepultura, Mastodon, The Distillers, Employed To Serve, The Menzingers, 3 Doors Down, Milk Teeth, Holding Absence, Lacuna Coil, Loathe and loads more.
Bizar slecht gedaan, al zeg ik het zelf. Kleine moeite voor Download alle namen gewoon even op een rijtje te zetten, lijkt me. Nu mag je zelf gaan zoeken wie er is bijgekomen.

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken