Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

redbaron

Gouden Tip
22 jan 2019
292
522
Uit verveling/ongeduld maar eens een overzichtje gemaakt van bands die in de periode rond GMM door Europa touren (minus de bands die vorig jaar op GMM stonden, of dit jaar op een ander Belgisch festival staan, of om een andere reden onwaarschijnlijk/uitgesloten zijn):

Weekend van GMM:
Abbath
At The Gates
Baroness
Belzebubs
Crossfaith
Danko Jones
Doro
Ego Kill Talent
Einherjer
Ensiferum
Entombed A.D.
Fall Out Boy
Flotsam And Jetsam
Frank Carter & The Rattlesnakes
Frog Leap
Galactic Empire
Incubus
Infectious Grooves
John Garcia & The Band Of Gold
L7
Last In Line
Meshuggah
Perturbator
Rectal Smegma
Rotting Christ
Running Wild
Skillet
Social Distortion
Suicidal Tendencies
The Black Dahlia Murder
The Darkness
The Pretty Reckless
The Toy Dolls
Thy Art Is Murder
Unleashed
Walls Of Jericho
Wardruna

Binnen 1 week van GMM:
Alien Weaponry
Avantasia
Betontod
Billy Talent
Bring Me The Horizon
Bush
Cirith Ungol
Epica
Haken
Heilung
Mgła
Napalm Death
Nightwish
Nile
Oranssi Pazuzu
Seiler Und Speer
Skid Row
Symphony X
Tygers Of Pan Tang
Wind Rose

Binnen 2 weken van GMM:
Accept
Amaranthe
Belphegor
Bloodbath
Bloodbound
Clawfinger
Eskimo Callboy
Evergrey
Follow The Cipher
Hypocrisy
Månegarm
Myrath
Orphaned Land
Primal Fear
Soulfly
Unleash The Archers

Binnen 3 weken van GMM:
Dropkick Murphys
Skyclad

Binnen 4 weken van GMM:
Exodus
Pendragon

Zit nog heel veel moois bij!

Mogen doorkomen naar GMM:

Nile
Bloodbath
At the gates
Thy art is murder
Belphegor
Alien weaponry
Unleashed
Soulfly

?
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Ik zou graag reageren op de reacties op mijn bericht over Nightwish... maar ik snap niks van die codes om te quoten of reageren dus dat gaat mij niet lukken. :lol:

Op zich stemt mij dit wel positief over Nightwish als afsluiter. Ergens hoopte ik nog op Alice Cooper als aanvulling voor de donderdag maar aangezien hij net een Amerikaanse tour in juni heeft aangekondigd lijkt die hoop vervlogen...

Ik hoop dat Koekdoos gelijk heeft en er vandaag of morgen wat nieuwe aankondigingen bijkomen... we shall see!

Verder ben ik dankzij een vriend op een band gekomen waar ik nog nooit van had gehoord maar wel direct enthousiast van werd: The Good The Bad And The Zugly (de zanger is ook de nieuwe zanger van Kvelertak). Ik post hieronder wel een nummer van ze, misschien dat nog iemand het wat vindt?

[video]https://www.youtube.com/watch?v=XkpCcHiUOqM[/video]
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Dropkick Murphys lijkt me inderdaad nog een grote voor op de vrijdag op Graspop.

omdat dropkick murphys al wat augustus datums hebben lijkt dit eerder een alcatraz of lokerse feesten headliner voor mij
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Verder ben ik dankzij een vriend op een band gekomen waar ik nog nooit van had gehoord maar wel direct enthousiast van werd: The Good The Bad And The Zugly (de zanger is ook de nieuwe zanger van Kvelertak). Ik post hieronder wel een nummer van ze, misschien dat nog iemand het wat vindt?
Zeker niet slecht. Denk dat ik daar nog veel plezier aan ga beleven.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Ik zou graag reageren op de reacties op mijn bericht over Nightwish… maar ik snap niks van die codes om te quoten of reageren dus dat gaat mij niet lukken.
Om te quoten hoef je enkele op de quote-knop rechtsboven iedere reactie te klikken. :wink:
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
joris313 wrote:
Ik zou graag reageren op de reacties op mijn bericht over Nightwish… maar ik snap niks van die codes om te quoten of reageren dus dat gaat mij niet lukken.

Om te quoten hoef je enkele op de quote-knop rechtsboven iedere reactie te klikken. ?

Oh hahah ik zie het nu, thanks!

Ik zie net trouwens dat Iggy Pop is bevestigd voor een concert in Nederland. Misschien ook een kanshebber voor Graspop? Hoewel met acts als Foreigner en Killing Joke er al wel een paar bands zijn die kunnen worden bestempeld als "de vreemde eend in de bijt", dus ik weet niet of ze dan ook nog een act als Iggy Pop willen boeken?
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
joris313 wrote:
Verder ben ik dankzij een vriend op een band gekomen waar ik nog nooit van had gehoord maar wel direct enthousiast van werd: The Good The Bad And The Zugly (de zanger is ook de nieuwe zanger van Kvelertak). Ik post hieronder wel een nummer van ze, misschien dat nog iemand het wat vindt?


Zeker niet slecht. Denk dat ik daar nog veel plezier aan ga beleven.

Top! :)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Set Abominae wrote:

joris313 wrote:
Ik zou graag reageren op de reacties op mijn bericht over Nightwish… maar ik snap niks van die codes om te quoten of reageren dus dat gaat mij niet lukken.


Om te quoten hoef je enkele op de quote-knop rechtsboven iedere reactie te klikken.
1f609.svg


Oh hahah ik zie het nu, thanks!

Ik zie net trouwens dat Iggy Pop is bevestigd voor een concert in Nederland. Misschien ook een kanshebber voor Graspop? Hoewel met acts als Foreigner en Killing Joke er al wel een paar bands zijn die kunnen worden bestempeld als “de vreemde eend in de bijt”, dus ik weet niet of ze dan ook nog een act als Iggy Pop willen boeken?
Ik zie het ook niet echt als een concert wat Iggy Pop in Utrecht, Groningen, Amsterdam en nog een stad gaat doen. Hij draagt gewoon gedichten voor, terwijl die andere twee wel wat gaan spelen. Maar goed, dat zegt natuurlijk niks over zijn kansen op Graspop. Van mij mag 't, maar ik zou er ook niet heel rouwig om zijn als hij niet komt.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
3 doors down speelt ook in de buurt. 6 juni in Nederland.
Is ook een kanshebber denk ik. Misschien niet helemaal in het straatje maar hebben wel ook al eens op Hellfest gestaan dus waarom niet....

 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
3 doors down speelt ook in de buurt. 6 juni in Nederland.
Is ook een kanshebber denk ik. Misschien niet helemaal in het straatje maar hebben wel ook al eens op Hellfest gestaan dus waarom niet….
Niet alleen 6 juni op Hello Festival. Ze gaan ook in Utrecht spelen in hetzelfde weekend van Graspop, Pinkpop en noem ze allemaal maar op. Pinkpop valt waarschijnlijk af door alle shows die ze al gepland hebben staan, maar op Graspop zouden ze zeker nog kunnen staan.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
3 doors down, incubus, bush.... wat passeert hier toch allemaal. Ben ik de enige die op Graspop écht niet zit te wachten op al die poprock-softrock bands die perfect zijn voor Werchter, lokerse, pukkelpop, eender welk ander festival dat breed geprogrammeerd is, maar niets te zoeken hebben op een metal meeting?!
Hellfest is ook géén graadmeter voor de programmatie van Graspop, die boeken al jaren veel meer in het rockgenre. Dat noemt daar dan ook 'hellfest open air' en niet 'hellfest metal meeting'.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
3 doors down, incubus, bush…. wat passeert hier toch allemaal. Ben ik de enige die op Graspop écht niet zit te wachten op al die poprock-softrock bands die perfect zijn voor Werchter, lokerse, pukkelpop, eender welk ander festival dat breed geprogrammeerd is, maar niets te zoeken hebben op een metal meeting?!
Hellfest is ook géén graadmeter voor de programmatie van Graspop, die boeken al jaren veel meer in het rockgenre. Dat noemt daar dan ook ‘hellfest open air’ en niet ‘hellfest metal meeting’.
Totaal niet. Mag van mij ook wegblijven. Zou er wel heengaan voor een zaalshow (in het geval van 3 Doors Down dan), maar die hoeven wat mij betreft niet op Graspop te staan.
Zet er gewoon iets ruigs neer. Meer dan zat namen die gedurende die periode touren, ook voor die posities die de bands die je opnoemt eventueel in zouden nemen.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Dat noemt daar dan ook ‘hellfest open air’ en niet ‘hellfest metal meeting’.
Dan mag Rock Werchter ook enkel rock boeken en Pukkelpop enkel pop muziek. Graspop boekte de afgelopen jaren geregeld rockbands die ver van "echte" metal liggen en ook al bv. The Bloody Beetroots. Dat de ene band al wat beter op Graspop past dan de andere, is een feit, maar het kan toch geen kwaad dat ze een klein beetje diversifiëren. Zolang de bands die verder van metal af liggen niet het gros van de boekingen is, zie ik niet in waarom een band als Bush of Incubus niet op GMM zou kunnen/mogen spelen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Dan mag Rock Werchter ook enkel rock boeken en Pukkelpop enkel pop muziek. Graspop boekte de afgelopen jaren geregeld rockbands die ver van “echte” metal liggen en ook al bv. The Bloody Beetroots. Dat de ene band al wat beter op Graspop past dan de andere, is een feit, maar het kan toch geen kwaad dat ze een klein beetje diversifiëren. Zolang de bands die verder van metal af liggen niet het gros van de boekingen is, zie ik niet in waarom een band als Bush of Incubus niet op Werchter zou kunnen/mogen spelen.
't Gaat dan ook om Graspop :wink:
Maar rock begrijp ik nog wel, maar laat het dan vaak iets harder zijn, al maak ik wel graag uitzonderingen als die bands in mijn straatje (Rival Sons!). Is dat hypocriet? Ja, een beetje... Ben het wel met je eens dat het niet moet gaan domineren. Maximaal een stuk of vier.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
zie ik niet in waarom een band als Bush of Incubus niet op Werchter zou kunnen/mogen spelen.

Dat mogen ze net wel van mij hahaha. Sorry, die kon ik niet laten liggen.

De 'pop' in de benaming Pukkelpop en in iets mindere mate de 'rock' in Werchter heeft een heel andere opzet dan dat graspop zichzelf een metal meeting noemt. Graspop plaatst zich als nichefestival, net zoals groezrock, reggae geel,... Ik snap goed dat er al eens (iets bekendere) rockbands geprogrammeerd worden, zorgt uiteraard voor een breder publiek dat interesse zal tonen in het festival dan enkel de metalliefhebber. Toch verbaas ik me er hier op het forum altijd over dat dat type bands blijkbaar echt gewild is, terwijl er zoveel interessantere pareltjes in de buurt zitten, zie maar in de lijst van Set Abominae.

Zou er wel heengaan voor een zaalshow (in het geval van 3 Doors Down dan), maar die hoeven wat mij betreft niet op Graspop te staan.
Zo denk ik er ook over. Ik zou ook naar die bands durven gaan in een zaalshow. 3 doors down tegenwoordig iets minder door hun Trump-aanhang, maar dat is een andere discussie.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Oeps, inderdaad een foutje, bedoelde uiteraard GMM. Bij deze ook aangepast :)

Het spreekt natuurlijk voor zich dat Graspop grotendeels metal programmeert, maar af en toe als afwisseling eens een goeie rockband, waarom niet. Het blijft een moeilijke lijn om te trekken hé. Maar A Perfect Circle in 2018 was ook geen metal en stond als headliner/afsluiter geprogrammeerd. Als bv. Incubus komt in de vooravond, lijkt me dat een leuk tussendoortje. Mocht het opeens een rijtje: Bush - 3 doors down - Incubus - Killing Joke op de main worden, ga ik akkoord dat dat teveel van het goeie is. Maar zo'n vaart gaat het nog zo snel niet lopen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken