Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Mastodon als MS2 headliner zou ik qua persoonlijke smaak geweldig vinden, maar het is gewoonweg geen goede commerciële zet.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Je ziet ook dat download meer gericht is op Amerika en wat breder scala aan bands programmeert. The Distillers, Daughtry, Bush en Bowling for soup zijn hier voorbeeldem van.
Volbeat is relatief een kleinere naam in groot-brittannië dan de rest van Europa. Volgens mij iedere headliner op download is of Amerikaans of uit groot-brittannië zelf. Bands zoals Scorpions Volbeat Within Temptation en Nightwish hebben daar nog nooit afgesloten.
Rammstein is uitzondering op de regel.
Er zit weinig verrassends bij...mastodon is volgens mij de grootste nieuwe naam. (Deze band is gewoon niet mijn ding)
..het is gewoonweg een moeilijk jaar voor festivals, door een beperkt aanbod. Hopelijk profileert GMM zich door grote beneluxnamen te plaatsen...Channel Zero, Epica, Vengeance, Picture, Brides of Lucifer ?

 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Mastodon als MS2 headliner zou ik qua persoonlijke smaak geweldig vinden, maar het is gewoonweg geen goede commerciële zet.
Ik kende ze niet en heb ze even opgezocht. Dat klinkt lekker! Laat Mastodon, The Darkness, Bowling for Soup en Bush maar doorkomen over 4 minuten ;).
Denk dat dat niet gaat gebeuren natuurlijk maar ik hoop er toch wel op, en als een van de vier komt ben ik ook al blij, en hoe meer hoe beter natuurlijk
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
ik verwacht pas namen achter dit weekend. Ik laat iets weten als amaranthe of sabaton iets verklapt.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
xydroh wrote:
ik verwacht pas namen achter dit weekend. Ik laat iets weten als amaranthe of sabaton iets verklapt.

Sabaton stond er vorig jaar nog. Amaranthe is niet groet genoeg om op te wachten ;).
nee, maar het optreden is niet uiverkocht, graspop kan dan heus wel wachten tot na het optreden om iets aan te kondigen, ik vermoed dat de kaartverkoop goed genoeg gaat dat hier niks geforceerd moet worden, geeft hen zelfs wat tijd om iets te vinden om die vrijdag op te lossen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.656
11.471
Verwachten jullie nog veel namen voor de zondag? Of is daar wel het meeste van bekend?
Zondag is tot nu toe de minst gevulde dag van alle volwaardige dagen, dus daar komt zeker nog wat bij.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.184
Indiaantje89 wrote:
Verwachten jullie nog veel namen voor de zondag? Of is daar wel het meeste van bekend?

Zondag is tot nu toe de minst gevulde dag van alle volwaardige dagen, dus daar komt zeker nog wat bij.
Tot nu toe:
vr. - 26 namen
za. - 27 namen
zo. - 24 namen

Normaal gesproken 31/32 namen per dag, dus op zondag zullen er nog wel zo'n 7/8 bijkomen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.093
Aha juist, de grote namen zullen er wel uit zijn gok ik zo voor die dag.

Nouja heb al genoeg te doen die dag met namen die ik nog niet eerder heb gezien. Hopelijk niet teveel vervelende overlappen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.656
11.471
Aha juist, de grote namen zullen er wel uit zijn gok ik zo voor die dag.

Nouja heb al genoeg te doen die dag met namen die ik nog niet eerder heb gezien. Hopelijk niet teveel vervelende overlappen.
Denk dat er zeker nog eentje in zit, hoor, als ik die namen zo bekijk.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.420
6.105
Ik denk dat je met bijvoorbeeld Mastodon en Nightwish op MS2 voor en na FNM die vrijdag mooi op niveau brengt. En misschien dat er op zaterdag ook nog 1 wat grotere naam bij komt, afgaande op de gaten in deze clashfinder.

Qua kleinere namen blijf ik nog hopen op Haken en Electric Wizard, verder laat ik me verrassen. Al heb ik nu doordat we het zoveel over 3 Doors Down hebben gehad ook wel zin om ff Kryptonite mee te blèren terwijl ik wakker sta te worden bij mainstage ofzo.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.438
6.829
Ik denk dat je met bijvoorbeeld Mastodon en Nightwish op MS2 voor en na FNM die vrijdag mooi op niveau brengt. En misschien dat er op zaterdag ook nog 1 wat grotere naam bij komt, afgaande op de gaten in deze clashfinder.

Qua kleinere namen blijf ik nog hopen op Haken en Electric Wizard, verder laat ik me verrassen. Al heb ik nu doordat we het zoveel over 3 Doors Down hebben gehad ook wel zin om ff Kryptonite mee te blèren terwijl ik wakker sta te worden bij mainstage ofzo.

Zo, bel jij even met de Graspop organisatie? Mastodon en Nightwish op vrijdagavond en Electric Wizard en Haken op donderdagmiddag zou de toch al super line-up voor mij helemaal compleet maken.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.420
6.105
Dr. Hannibal wrote:
Ik denk dat je met bijvoorbeeld Mastodon en Nightwish op MS2 voor en na FNM die vrijdag mooi op niveau brengt. En misschien dat er op zaterdag ook nog 1 wat grotere naam bij komt, afgaande op de gaten in deze clashfinder.

Qua kleinere namen blijf ik nog hopen op Haken en Electric Wizard, verder laat ik me verrassen. Al heb ik nu doordat we het zoveel over 3 Doors Down hebben gehad ook wel zin om ff Kryptonite mee te blèren terwijl ik wakker sta te worden bij mainstage ofzo.

Zo, bel jij even met de Graspop organisatie? Mastodon en Nightwish op vrijdagavond en Electric Wizard en Haken op donderdagmiddag zou de toch al super line-up voor mij helemaal compleet maken.

Zal mn best doen voor je :wink:
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.149
Op zondag natuurlijk ook nog Rival Sons. Die verwacht ik ergens rond koffietijd (of biertijd voor sommigen) op een van de Main Stages, net voor de brandende zon.
Verder hoop ik vooral op Mastodon (in 2012 bij mijn eerste festival gezien op Pinkpop) en 3 Doors Down (nog nooit gezien) van Download UK. Gojira is ook altijd van harte welkom, maar die zie ik dan weer eerder op Rock Werchter staan, gezien hun performance vorig jaar op GMM.

En anders toch maar gewoon Slipknot erbij op de vrijdag. Mij zul je ook niet horen klagen dan ;-) Morgen naar de Ziggo Dome ervoor!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.656
11.471
Op zondag natuurlijk ook nog Rival Sons. Die verwacht ik ergens rond koffietijd (of biertijd voor sommigen) op een van de Main Stages, net voor de brandende zon.
Verder hoop ik vooral op Mastodon (in 2012 bij mijn eerste festival gezien op Pinkpop) en 3 Doors Down (nog nooit gezien) van Download UK. Gojira is ook altijd van harte welkom, maar die zie ik dan weer eerder op Rock Werchter staan, gezien hun performance vorig jaar op GMM.

En anders toch maar gewoon Slipknot erbij op de vrijdag. Mij zul je ook niet horen klagen dan
1f609.svg
Morgen naar de Ziggo Dome ervoor!
Biertijd? Da's wel iets te vroeg voor ze, lijkt me. Staan zeker kleinere bands die die plek zouden kunnen nemen.

Ga je staan of zitten bij Slipknot? Ik heb er zin in! Die mogen natuurlijk ook altijd terugkomen.

Edit: En Gojira is min of meer al bevestigd voor Rock Werchter door een 'leak' op de site van Aardschok. Of in ieder geval, daar gaat iedereen van uit.
 

patrick1617899567

Playlistbediener
1 feb 2017
6
1
Waarom zet iedereen mercyfull fate trouwens boven alter bridge, ik zou liever alter bridge main stage 2 laten afsluiten.
Ook zou ik deftones (de afsluiter van hellfest) toch wel boven kikillswitch engage zetten.
En misschien dewin townsend de marquee laten afsluiten
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.438
6.829
Waarom zet iedereen mercyfull fate trouwens boven alter bridge, ik zou liever alter bridge main stage 2 laten afsluiten.
Ook zou ik deftones (de afsluiter van hellfest) toch wel boven kikillswitch engage zetten.
En misschien dewin townsend de marquee laten afsluiten

Omdat Mercyful Fate het beter doet in het donker dan Alter Bridge, denk ik.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.230
10.665
patrick wrote:
Waarom zet iedereen mercyfull fate trouwens boven alter bridge, ik zou liever alter bridge main stage 2 laten afsluiten.
Ook zou ik deftones (de afsluiter van hellfest) toch wel boven kikillswitch engage zetten.
En misschien dewin townsend de marquee laten afsluiten

Omdat Mercyful Fate het beter doet in het donker dan Alter Bridge, denk ik.

Klopt, schijnen aardig te gaan uitpakken met een grote show. Daarmee ook een prima afsluiter van MS2, al mag het van mij ook in de Marque.

Devin Townsend zal de Marque niet afsluiten verwacht ik, Opeth zal die eer hebben met Devin er net voor.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken