Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
jamel wrote:

patrick wrote:
Waarom zet iedereen mercyfull fate trouwens boven alter bridge, ik zou liever alter bridge main stage 2 laten afsluiten.
Ook zou ik deftones (de afsluiter van hellfest) toch wel boven kikillswitch engage zetten.
En misschien dewin townsend de marquee laten afsluiten


Omdat Mercyful Fate het beter doet in het donker dan Alter Bridge, denk ik.

Devin Townsend zal de Marque niet afsluiten verwacht ik, Opeth zal die eer hebben met Devin er net voor.
Daar zou ik mee kunnen leven. :)
Zolang ze Devin maar niet zoals in eerdergenoemde Clashfinder om 16:20 op Main Stage zetten, dat zou ik crimineel vinden... :-x
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.215
13.463
Joslittel wrote:

jamel wrote:

patrick wrote:
Waarom zet iedereen mercyfull fate trouwens boven alter bridge, ik zou liever alter bridge main stage 2 laten afsluiten.
Ook zou ik deftones (de afsluiter van hellfest) toch wel boven kikillswitch engage zetten.
En misschien dewin townsend de marquee laten afsluiten


Omdat Mercyful Fate het beter doet in het donker dan Alter Bridge, denk ik.


Devin Townsend zal de Marque niet afsluiten verwacht ik, Opeth zal die eer hebben met Devin er net voor.

Daar zou ik mee kunnen leven.
1f642.svg

Zolang ze Devin maar niet zoals in eerdergenoemde Clashfinder om 16:20 op Main Stage zetten, dat zou ik crimineel vinden…
1f621.svg
Mee eens. Aan de andere kant denk ik dat het hemzelf amper iets zou uitmaken.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.760
8.703
Ik heb even teruggekeken maar ze hebben de afgelopen 4 jaar wel iedere keer rond eind januari nieuwe namen bekend gemaakt.

Hopelijk komt er nog iets deze week.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Ik heb ergens een voorgevoel dat ze ofwel Devin ofwel Opeth op de Main gaan zetten. Beide bands staan vaker op de Main op andere festivals, op GMM zal dat ook ooit gebeuren.

Ik heb trouwens tickets voor Faith No More in Amsterdam :cool:
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.785
12.469
Ik heb ergens een voorgevoel dat ze ofwel Devin ofwel Opeth op de Main gaan zetten. Beide bands staan vaker op de Main op andere festivals, op GMM zal dat ook ooit gebeuren.

Ik heb trouwens tickets voor Faith No More in Amsterdam
1f60e.svg

Opeth als MS2 afsluiter met een nachtset van 1,5 uur. Man dat zou goed zijn!
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Persoonlijk hoop ik niet dat Mastodon wordt geboekt. Ze zijn vrij populair dus het zou zomaar kunnen, maar mij kan het eigenlijk nooit zo bekoren :lol:

Verder zitten er tussen de nieuwe namen op NOVA Rock en Download niet heel veel acts waar ik erg enthousiast van word. De bevestigde acts die ik wel vet vind zijn eigenlijk bands die eerder al voor Graspop bevestigd zijn...

Maar goed, we gaan zien wat er nog bij komt! De line up tot nu toe is al heel mooi dus een mooi festival wordt het zeker. Wel zou ik het gaaf vinden als er nog een paar heftigere acts bij komen. We zullen zien!
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
573
698
las het bericht net ook van vandenberg, hebben zelfs al een nieuw album klaar. ik zeg laat maar komen. verwacht vandaag/morgen toch wel wat.
moet zeggen als ik de line-up van andere festivals zo bekijk (hellfest/download), hebben we met graspop toch weer een zeer mooie line-up.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.905
5.329
misschien niet wat jullie willen horen maar graspop kan ook proberen de vrijdag te redden door extra randactiviteit ipv bands. Zelfde manier zoals wacken of hellfest meer dan enkel bands geworden is.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.356
2.695
misschien niet wat jullie willen horen maar graspop kan ook proberen de vrijdag te redden door extra randactiviteit ipv bands. Zelfde manier zoals wacken of hellfest meer dan enkel bands geworden is.
Heb je daar voorbeelden van? Want heb totaal geen idee welke randactiviteit ze ginderachter hebben.

Er is op Graspop wel een reuzenrad en botsotto's maar dat zal het niet zijn zeker?

 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.905
5.329
xydroh wrote:
misschien niet wat jullie willen horen maar graspop kan ook proberen de vrijdag te redden door extra randactiviteit ipv bands. Zelfde manier zoals wacken of hellfest meer dan enkel bands geworden is.

Heb je daar voorbeelden van? Want heb totaal geen idee welke randactiviteit ze ginderachter hebben.

Er is op Graspop wel een reuzenrad en botsotto’s maar dat zal het niet zijn zeker?

op wacken hebben ze bijvoorbeeld een jaar een viking dorp geplaatst. Hellfest is wel nog anders, daar zijn het de standen die heel mooi aangekleed zijn maar hellfest heeft hun terrein gekocht en hebben vergunningen om gewoon permanente gebouwen te plaatsen in functie van het festival.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.356
2.695
Je hebt in Dessel ook wel een metal fair en een metal market, een classic rock cafe(of vergis ik me nu met Alcatraz?) en andere dingen die je kan doen maar die zullen toch nooit een dag redden, daar heb je toch echt wel bands voor nodig.

Nu, op zich nog genoeg namen die touren en die die vrijdag kunnen"redden". Zorgen zou ik me nog niet meteen gaan maken.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.905
5.329
Je hebt in Dessel ook wel een metal fair en een metal market, een classic rock cafe(of vergis ik me nu met Alcatraz?) en andere dingen die je kan doen maar die zullen toch nooit een dag redden, daar heb je toch echt wel bands voor nodig.

Nu, op zich nog genoeg namen die touren en die die vrijdag kunnen”redden”. Zorgen zou ik me nog niet meteen gaan maken.

ik maak me ook geen zorgen, financieel zitten ze goed en ik denk dat zo goed als alles gaat uitverkocht zijn, maar de vrijdag zou toch ook moeten kunnen uitverkopen om het imago, volledig uitverkocht voor de laatste "X" jaar te kunnen behouden.

Ik vind dat alcatraz nog meer inzet op randanimatie dan graspop eigenlijk, vaak zie je daar ingehuurde verklede mensen rondlopen op het terrein voor foto's etc. Dat is nu niet de grote kost of moeite maar het zorgt wel voor een bepaalde sfeer natuurlijk.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.785
12.469
misschien niet wat jullie willen horen maar graspop kan ook proberen de vrijdag te redden door extra randactiviteit ipv bands. Zelfde manier zoals wacken of hellfest meer dan enkel bands geworden is.

Nou, zo dramatisch is de vrijdag toch ook weer niet? Absoluut niet een sterke dag maar een jaar of 5 geleden kon dit nog prima. En ik kan echt niet bedenken wat je in de avonduren als compensatie kan bieden aan mensen die Faith No More niks vinden (zo ben ik ook). Ik hoop en reken vooral op een mooi programma in de tenten. En anders is een avondje iets vroeger naar bed ook geen ramp.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.905
5.329
xydroh wrote:
misschien niet wat jullie willen horen maar graspop kan ook proberen de vrijdag te redden door extra randactiviteit ipv bands. Zelfde manier zoals wacken of hellfest meer dan enkel bands geworden is.

Nou, zo dramatisch is de vrijdag toch ook weer niet? Absoluut niet een sterke dag maar een jaar of 5 geleden kon dit nog prima. En ik kan echt niet bedenken wat je in de avonduren als compensatie kan bieden aan mensen die Faith No More niks vinden (zo ben ik ook). Ik hoop en reken vooral op een mooi programma in de tenten. En anders is een avondje iets vroeger naar bed ook geen ramp.

dramatisch niet, maar ik denk wel dat het verschil in volk merkbaar gaat zijn die dag, want uitverkopen zal die niet zoals het er nu voor staat.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.760
8.703
Zou Graspop er ook niet voor kunnen kiezen om meer combi's te verkopen in verhouding tot dagtickets?
Ik heb het idee dat het gemakkelijker is om combitickets te verkopen dit jaar dan andere jaren, ook omdat het 4 dagen is? Al is deze gedachte eigenlijk nergens op gebaseerd.
Vind persoonlijk toch 249 voor 4 dagen wel voordeliger dan de 210 euro van vorig jaar, in verhouding dan. Ik kan me zo voorstellen mensen minder snel een dagticket zouden kopen hierdoor.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Joslittel wrote:

xydroh wrote:
misschien niet wat jullie willen horen maar graspop kan ook proberen de vrijdag te redden door extra randactiviteit ipv bands. Zelfde manier zoals wacken of hellfest meer dan enkel bands geworden is.


Nou, zo dramatisch is de vrijdag toch ook weer niet? Absoluut niet een sterke dag maar een jaar of 5 geleden kon dit nog prima. En ik kan echt niet bedenken wat je in de avonduren als compensatie kan bieden aan mensen die Faith No More niks vinden (zo ben ik ook). Ik hoop en reken vooral op een mooi programma in de tenten. En anders is een avondje iets vroeger naar bed ook geen ramp.

dramatisch niet, maar ik denk wel dat het verschil in volk merkbaar gaat zijn die dag, want uitverkopen zal die niet zoals het er nu voor staat.
De vrijdag 'redden' vind ik ook maar dramatisch klinken. We hebben toch geen enkele reden om aan te nemen dat de organisatie met de handen in het haar zit om de vrijdag (of andere dagen) op-/aan te vullen? Vandaag of morgen krijgen we waarschijnlijk weer een worp namen, waar ongetwijfeld een paar hele mooie namen bij gaan zitten, zowel klein als (semi-)groot. Zullen we dat niet eens eerst afwachten, voor we zelf onnodig paniek gaan zaaien en allerlei gekke kunstgrepen en noodoplossingen gaan verzinnen?

Overigens mag de vrijdag dan wel op papier tot nu toe de zwakste dag zijn, voor mij is het nu al veruit de mooiste en drukste dag, waar ik het meest naar uit kijk, laat staan als ook nog Nightwish erbij zou komen.. :) :wink:
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.905
5.329
om over iets heel anders te beginnen, ik zie dat oathbreaker weer shows begint spelen. Toch maar eens tijd om ze eindelijk eens op graspop te plaatsen denk ik dan.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755

Cradle Of Filth nu ook begin juni op Rockfest in Finland, mooie line-up!
Als ik dan toch nog een band van de vorige editie mag uitkiezen om op herhaling te komen, dan graag CoF (vooral ook omdat ik ze heb moeten missen vanwege de clash met Sabaton).

Verder zou ik van deze affiche vanzelfsprekend graag Nightwish (of als het toch niet zo mag zijn dan maar Marko Hietala) en Amaranthe zien overkomen naar GMM, maar ik zou ook Lordi best eens willen zien. :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken