Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.457
4.619
lordi is zo'n band die wel wat volk zal trekken, zelfs al is het enkel volk die voor 1 liedje komt
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128

Cradle Of Filth nu ook begin juni op Rockfest in Finland, mooie line-up!
Als ik dan toch nog een band van de vorige editie mag uitkiezen om op herhaling te komen, dan graag CoF (vooral ook omdat ik ze heb moeten missen vanwege de clash met Sabaton).

Verder zou ik van deze affiche vanzelfsprekend graag Nightwish (of als het toch niet zo mag zijn dan maar Marko Hietala) en Amaranthe zien overkomen naar GMM, maar ik zou ook Lordi best eens willen zien. ?

ik zou van deze lijst heel graag Sonata Arctica op herhaling zien komen. Ze hebben recent Replica en My Land weer terug in hun setlist gezet, en vorig jaar waren ze er alleen voor combiticket houders, dus ik heb een hele kleine misschien tevergeefse hoop :)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.200
7.452
Aankondiging Jeraonair:
Life Of Agony, While She Sleeps, Suicide Silence, The Devil Wears Prada, Rise Of the Northstar, Hundredth, Loathe, Crossfaith, Fit For An Autopsy, Obey the Brave, Clowns, Jesus Piece, Blowfuse, Dream State, La Armada, Main Line 10 en Mayleaf.
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
463
254
lordi is zo’n band die wel wat volk zal trekken, zelfs al is het enkel volk die voor 1 liedje komt

Die spelen natuurlijk wel een thuismatch in Finland, zullen daar sowieso wel iets groter zijn ook
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.457
4.619
Aankondiging Jeraonair:
Life Of Agony, While She Sleeps, Suicide Silence, The Devil Wears Prada, Rise Of the Northstar, Hundredth, Loathe, Crossfaith, Fit For An Autopsy, Obey the Brave, Clowns, Jesus Piece, Blowfuse, Dream State, La Armada, Main Line 10 en Mayleaf.

crossfaith, rise of the northstar, jesus piece mogen wel over komen voor mij. Ik denk dat while she sleeps werchter gaat doen, 2 jaar na elkaar lijkt mss een beetje teveel van het goeie
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.652
5.116

Carach Angren een maand voor GMM op festival in Duitsland (enige optreden tot nu toe deze zomer?).
Lijkt me ook een aardige kanshebber (2014, 2016, 2018, ...), laat maar komen zou ik zeggen!
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
296
80

Carach Angren een maand voor GMM op festival in Duitsland (enige optreden tot nu toe deze zomer?).
Lijkt me ook een aardige kanshebber (2014, 2016, 2018, …), laat maar komen zou ik zeggen!


Kan de helft van die namen niet lezen...
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.652
5.116
Kan de helft van die namen niet lezen…
Tja, black metal enzo, hè..? :wink:

Gelukkig staat op Facebook ook een normaal lijstje namen:
OBSCURITY - Viking / Death (DE)
Galar - Melodic Black / Folk (NO)
Agrypnie - Post Black (DE)
Helsott - Pagan Death (USA/CA)
DARK SEAL - Pagan Black (CZ)
Nocte Obducta - Avantgarde Black (DE)
Grimner - Folk (SWE)
Empyrium - Dark Symphonic Folk (DE)
CROM - Epic/Melodic (DE)
Cân Bardd - Atmospheric Folk Black (CH)
Totenwache - Black (DE)
Black Messiah - Special Black Metal Show (DE)
Ruadh - Atmospheric Folk/Black (UK)
Ellende - Ambient Black (AT)
Wolfchant - Pagan (DE)
KHORS - Heathen Black (UA)
Baumbart - Acoustic Folk (DE)
Helheim - Viking Black (NO)
ÄERA - Atmospheric Black (DE)
Thrudvangar - Viking (DE)
OUR SURVIVAL DEPENDS ON US - Sludge/Doom/Post (AT)
Uprising - Black (DE)
Carach Angren - Horror Black (NL)

Vrij obscuur dus allemaal.
Our Survival Depends On Us staat wel al op GMM.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.652
5.116
Ik las ergens dat lokerse feesten morgen aankondigt, zou gmm niet moeten wachten dan?
Bad Religion
Sum41
Flogging Molly

Enkel een paar namen voor de punkrockdag (5 augustus) dus, dat hoeft een aankondiging voor GMM niet in de weg te staan.
Leuke namen wel!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.652
5.116
Hoog tijd voor de januari-worp!
2019: wo. 30-1 (o.a. Gojira, Architects, Behemoth)
2018: do. 25-1 (o.a. Ghost, Arch Enemy, Jonathan Davis, Accept)
2017: do. 26-1 (o.a. Sabaton, Mastodon, Gojira, Architects)

Laatste donderdag van de maand meestal dus..
Valt zeker nog wel wat moois te verwachten!
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Nog 1 uur en 6 minuten hoop ik, ik ben heel benieuwd waar ze mee zullen komen (als ze vandaag met namen komen, volgens mij lopen ze gemiddeld een beetje achter dit jaar)
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
296
80
Lopen inderdaad steeds wat achter dit jaar. Tijd om in te lopen hoop ik. Kan alle kanten op.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Zie graag op die zondag nog iets overkomen van het rijtje Mastodon, L7, Pup, Soilwork, Brutus, The Hives, Rise Against, Comeback Kid of In Flames maar die laatste zou een herhaling zijn zeker?
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Zie graag op die zondag nog iets overkomen van het rijtje Mastodon, L7, Pup, Soilwork, Brutus, The Hives, Rise Against, Comeback Kid of In Flames maar die laatste zou een herhaling zijn zeker?

Als die laatste drie aangekondigd zouden worden hoor je mij niet klagen!
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Ik zie net op een poster van Graspop 2010 dat Soulfly headliner was van Graspop 2010, daar stond ik toch wel even van te kijken.

Prima band hoor, maar die hebben meestal toch eind van de middag spots of festivals en kun je in de gewone concertzalen terugvinden... is wel een erg karige GMM headliner (zeker naast Aerosmith en KISS). Weet iemand waarom dat was?

Kan me voorstellen dat ze de headlinerspot hebben overgenomen van de echte headliner die heeft moeten cancellen? Of was het zo'n gevalletje als wat ze met Twisted Sister ook deden? Dat hun optreden zo'n groot succes was dat ze het jaar erop mochten headlinen?

Of misschien was na het boeken van Aerosmith en KISS gewoon het geld op?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken