Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.611
7.330
Sonata Arctica was echt heel gaaf!
Niet de beste setlist (misschien wel een van de slechtste die ze konden maken) maar hij had er echt zin in en had veel communicatie met het publiek. Ook de Meet & Greet zat heel goed in elkaar en de mannen zijn stuk voor stuk zo oprecht en lief. Je merkte echt dat ze van hun vak houden. Tony’s stem was niet op zijn best maar dat is logisch aangezien hij pas om half 8 s ochtends in Nederland aan was gekomen en dus tijdens de vooracts nog even een dutje moest doen, maar ondanks deze omstandigheden deed hij het echt heel goed!

Vind het nieuwe album wel gaaf, dus wat dat betreft had ik niks te klagen.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Indiaantje89 wrote:

kobloodflames wrote:
Sonata Arctica was echt heel gaaf!
Niet de beste setlist (misschien wel een van de slechtste die ze konden maken) maar hij had er echt zin in en had veel communicatie met het publiek. Ook de Meet & Greet zat heel goed in elkaar en de mannen zijn stuk voor stuk zo oprecht en lief. Je merkte echt dat ze van hun vak houden. Tony’s stem was niet op zijn best maar dat is logisch aangezien hij pas om half 8 s ochtends in Nederland aan was gekomen en dus tijdens de vooracts nog even een dutje moest doen, maar ondanks deze omstandigheden deed hij het echt heel goed!


Ik werd helemaal kriegel van steeds die zelfde “clap your hands” bewegingen van hem.

Ik ook, hoor, maar afgezien van dat vond ik het wel een aardig optreden. Edge of Paradise was ook tof, ja, Ook mooi dat er helemaal niemand op het forum naar Skillet lijkt te zijn geweest.

Als ik tussen Skillet of Sonata Arctica moet kiezen kies ik elke keer Sonata Arctica ;)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Indiaantje89 wrote:

kobloodflames wrote:
Sonata Arctica was echt heel gaaf!
Niet de beste setlist (misschien wel een van de slechtste die ze konden maken) maar hij had er echt zin in en had veel communicatie met het publiek. Ook de Meet & Greet zat heel goed in elkaar en de mannen zijn stuk voor stuk zo oprecht en lief. Je merkte echt dat ze van hun vak houden. Tony’s stem was niet op zijn best maar dat is logisch aangezien hij pas om half 8 s ochtends in Nederland aan was gekomen en dus tijdens de vooracts nog even een dutje moest doen, maar ondanks deze omstandigheden deed hij het echt heel goed!


Ik werd helemaal kriegel van steeds die zelfde “clap your hands” bewegingen van hem.

Ik ook, hoor, maar afgezien van dat vond ik het wel een aardig optreden. Edge of Paradise was ook tof, ja, Ook mooi dat er helemaal niemand op het forum naar Skillet lijkt te zijn geweest.

Die staan pas morgen en overmorgen in Trix. Waarschijnlijk lossen ze daar wel iets over Graspop. Ligt er volgend mij vingerdik op dat die gaan komen
 

kevichkovil

Playlistbediener
12 nov 2019
27
0
Ik vind het eigenlijk wel fijn dat ik tot nu toe maar rond de 20 bands zit die ik wil zien van deze line up. Effe een rustig jaartje. Afgelopen editie had ik 54(!) bands die ik wou zien vanuit mezelf. Daarnaast had ik nog een aantal bands waarvan ik werd aangeraden door vrienden die te zien als ik tijd had.
Heb er uiteindelijk een groot gedeelte van moeten missen door clashes. Dus ik ben eigenlijk blij dat ik de line up me iets minder aanspreekt. Heb natuurlijk nog genoeg bands die ik wil zien. Maar hopelijk een minder keuze stress.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.933
8.574
Guns dus gewoon in Nederland in het Graspop weekend. Best pijnlijk dat ze niet op het jubileum staan. Zeker als je ziet dat ze zo moeten krabben om aan headliners te komen in Dessel.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.933
8.574
Guns dus gewoon in Nederland in het Graspop weekend. Best pijnlijk dat ze niet op het jubileum staan. Zeker als je ziet dat ze zo moeten krabben om aan headliners te komen in Dessel.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
Alter bridge was ook fantastisch goed in Brussel. Kan nog niet geloven dat ik ze eindelijk in Loving memory heb zien live brengen.

Shinedown was ook wederom goed, toch een heerlijk theatrale zanger.

Publiek was heel goed, allesinds als Belg zijnde nog niet vaak zo’n luid publiek gehoord en dit tijdens alle bands.

Oeh. Hier ben ik wel echt jaloers op. Na 6 keer Alter Bridge live is dit het laatste nummer dat ik nog moet afstrepen. Werkelijk een schitterend nummer met een van de sterkere teksten die ik ken. Was in Amsterdam bijzonder blij met de full band versie van Watch Over You (vorige keren altijd akoestisch), maar In Loving Memory gaat nog een stapje verder. Nu maar hopen op Graspop inderdaad!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
Guns dus gewoon in Nederland in het Graspop weekend. Best pijnlijk dat ze niet op het jubileum staan. Zeker als je ziet dat ze zo moeten krabben om aan headliners te komen in Dessel.

Nah, niet mee eens. Dan heb je drie van de 2018 headliners wederom op je festival staan. Het is niet mijn favo rijtje headliners dit jaar maar zeker niet zwak. Met name met Aerosmith een exclusieve naam binnen.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
mattman wrote:
Guns dus gewoon in Nederland in het Graspop weekend. Best pijnlijk dat ze niet op het jubileum staan. Zeker als je ziet dat ze zo moeten krabben om aan headliners te komen in Dessel.

Nah, niet mee eens. Dan heb je drie van de 2018 headliners wederom op je festival staan. Het is niet mijn favo rijtje headliners dit jaar maar zeker niet zwak. Met name met Aerosmith een exclusieve naam binnen.
Op zich ben ik het met je eens, maar het vreemde is dat de meesten op dit forum de snelle terugkeer van Iron Maiden naar Graspop wel lijken goed te keuren. Als een herhalingsoefening van Maiden gewenst is, dan zou dat ook voor Guns N' Roses moeten gelden. Aangezien Faith No More of Judas Priest op de vrijdag of zaterdag gerust als headliner van het tweede podium had kunnen worden neergezet, is het daarom toch jammer dat Axl Rose en consorten daar niet staan.

Misschien dat zij zelfs voor die tijd nog met wat nieuwe nummers komen (al zou ik daar niet op rekenen). Natuurlijk is Guns N' Roses een erg dure band (ongetwijfeld nog duurder dan Iron Maiden, omdat Guns N' Roses door mainstream-festivals als Pinkpop ook gewild is). Dus zou er bij hun komst op de rest van het programma waarschijnlijk flink bezuinigd moeten worden. Maar met zowel Aerosmith als Guns N' Roses had Graspop waarschijnlijk toch een stuk minder kritiek gekregen op het ontbreken van acts als System Of A Down en Volbeat die juist wel bij concurrent Hellfest aantreden.

Edit: Overigens was Judas Priest in 2018 geen headliner, dus je uitspraak klopt niet helemaal.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
375
532
Ik wil absoluut niet klagen over de huidige headliners, maar van mij mochten Guns 'n Roses dan zeker op zaterdag staan met Judas Priest als subheadliner terwijl we system of a down dan op vrijdag hadden met Faith no more als sub. ;)

Het was hypothetisch mogelijk geweest, maar voor mij is dit ook super.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.325
5.817
Guns dus gewoon in Nederland in het Graspop weekend. Best pijnlijk dat ze niet op het jubileum staan. Zeker als je ziet dat ze zo moeten krabben om aan headliners te komen in Dessel.

Heb het in het Werchter topic ook al gezegd, maar zo voel ik het dus ook niet. De huidige set headliners zit al op het randje van een grote herhalingsoefening, GnR erbij had het voor mij over het randje geduwd. Ik heb genoten in 2018 en heb hier prima vrede mee. Jij ziet toch ook je favoriete band Radiohead het liefst niet te vaak, als ik het goed heb onthouden? Gaat het speciale eraf. Dat heb ik met GnR ook. Voelde in 2018 erg speciaal, zou in 2020 opnieuw niet weer speciaal voelen.

Op zich ben ik het met je eens, maar het vreemde is dat de meesten op dit forum de snelle terugkeer van Iron Maiden naar Graspop wel lijken goed te keuren. Als een herhalingsoefening van Maiden gewenst is, dan zou dat ook voor Guns N’ Roses moeten gelden. Aangezien Faith No More of Judas Priest op de vrijdag of zaterdag gerust als headliner van het tweede podium had kunnen worden neergezet, is het daarom toch jammer dat Axl Rose en consorten daar niet staan.

Twee dingen:
- Maiden voelt sws al niet heel speciaal, is meer een huisband. Dus daar heb ik een ander gevoel bij dan GnR.
- Het is ook een optelsom. Zonder Maiden en Priest maar met bijvoorbeeld SOAD en Tool, was er in mijn ogen al veel meer ruimte geweest voor GnR. Nog steeds geldt voor mij dat het speciale gevoel er dan af gaat, maar dan was er op zn minst ook nog wat nieuws aan de line up. Met de headliners die er nu al staan niet.
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
451
251
Faith no more is ook net bevestigd voor werchter

New for Rock Werchter 2020: Faith No More. The Californian quintet will appear in the Festivalpark on Saturday 4 July. Faith No More will appear twice in Belgium next summer, having already announced their appearance at Graspop Metal Meeting.

 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Faith No More op Werchter. Hier schiet livenation toch onder hun eigen veren? Die Graspop vrijdag gaat nooit dicht bij uitverkopen geraken
 

uno

Campingartiest
22 nov 2019
59
0
Faith No More op Werchter. Hier schiet livenation toch onder hun eigen veren? Die Graspop vrijdag gaat nooit dicht bij uitverkopen geraken

Hele vreemde keuze inderdaad, dan zou er vrijdags nog wel wat heel spectaculairs bij moeten komen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Ik blijf hopen op Iggy pop de vrijdag, denk dat hij de enige is die deze vrijdag nog een klein beetje kan redden
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
451
251
Misschien dan toch nog guns n roses of een andere grote naam? Want zie inderdaad dagtickets niet echt verkopen met huidige line up voor die dag.

Edit: guns n roses speelt die vrijdag al in Praag zie ik net, dus niet echt mogelijk. En ze spelen nergens 2 dagen achter elkaar. Dus vrijdag Praag en zondag pinkpop, dus hoogstwaarschijnlijk geen graspop de dagen ertussen.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.424
629
Dus ze zetten SOAD op RW, terwijl 't en mooie headliner zou zijn voor Graspop en dan Faith No More als headliner op GMM, waardoor mensen willen ruilen tussen die 2...
Nu staat FNM ook op Werchter?...
Krijgen wij tussen de volgende namen dan ook gewoon SOAD. Want dat 1 festival in België per band van het formaat geld nu dus blijkbaar niet meer?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken