Ik heb net even de facebook reacties op de laatste aankondiging bekeken, was wel interessant. Heel veel geklaag inderdaad, maar niet eens per se over SOAD. Heel veel mensen die de line up in zijn algemeenheid gewoon erg tegen vinden vallen, te soft vinden, of te alternatief. En ik ben ook maar even gaan turven: er staan inderdaad nog maar 5 thrash metal bands en 4 death metal bands geprogrammeerd (als we de genre beschrijving van de site aanhouden). Dat zijn toch twee genres die voor veel metalheads een beetje de basis vormen van de dagelijkse metalconsumptie, en die missen nu grotendeels. Wel veel black metal, redelijk wat progressive en punk, en verder is het inderdaad een beetje een vreemd allegaartje als je meer van thrash en death houdt. Ook erg veel heavy metal, wat natuurlijk toch wat tegen hardrock aan schuurt, en als wat softer kan worden ervaren. Zeker als dan alle grote headliners in die categorieën vallen, en een kleintje in het hoekje "alternative" geplaatst wordt, snap ik wel een beetje waar het geklaag vandaan komt.
Maar goed, neemt niet weg dat heel veel mensen ook gewoon zeiken om het zeiken. Heb erg veel lol gehad met mensen vertellen dat ze niet zo moeten janken. Een dude noemde de line up amateuristisch, omdat er nu al meer dan 50 bands stonden die hem niet konden bekoren. Ja man, wat een amateurs dat ze jou niet om je persoonlijke smaak gevraagd hebben bij het boeken van elke naam...
Maar goed, neemt niet weg dat heel veel mensen ook gewoon zeiken om het zeiken. Heb erg veel lol gehad met mensen vertellen dat ze niet zo moeten janken. Een dude noemde de line up amateuristisch, omdat er nu al meer dan 50 bands stonden die hem niet konden bekoren. Ja man, wat een amateurs dat ze jou niet om je persoonlijke smaak gevraagd hebben bij het boeken van elke naam...