Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.652
5.116
Rockbeer wrote:

Joslittel wrote:
Kom er nu pas achter dat de aankondiging Death to All een soort voortzetting is van Death. Kon er al niks van vinden. Dat is een toffe toevoeging zijn, echte klassieker.


Er staat geen bio van op de site. Geldt dit voor meer bands? Ik kan het zelf natuurlijk ook opzoeken, maar als iemand het toevallig weet is dat makkelijker.

Er zijn nog meer bands waar de bio ontbreekt, of de volledige pagina (Blue Pills)

Edit: ik zag nog geen Dead Dasies op zondag in de clashfinder, Rockbeer. Verder al wel nice bijgewerkt zie ik.
Donderdag klopt wel aardig volgens mij. Het zou inderdaad heel goed kunnen dat Mercyful Fate MS2 afsluit, maar afsluiter Marquee kan ik me ook voorstellen.
Ik vraag me wel echt af of het een volledige dag gaat worden, en of alle podia open zijn (en welke ze sluiten als dat niet het geval is).

Op vrijdag mis ik nog Tempt (dagopener MS waarschijnlijk). Ook verwacht ik eerder Babymetal en Dool in MD, Our Survival Depends On Us in Marquee, en Heathen en M.O.D. op MS.

Op zaterdag verwacht ik In Extremo, Beyond The Black, Alcest en Blue Pills in MD, Obituary, Dying Fetus en Disillusion in Marquee, Of Mice & Men op MS en Dream State op JS.

Op zondag ontbreken ook nog Black Veil Brides en Fire From The Gods (beiden in Metal Dome, denk ik). Wayward Sons verwacht ik verder op MS (dagopener?), en Bury Tomorrow op Jupiler Stage.

In sommige gevallen behoorlijk moeilijk in te schatten. Misschien zitten we er beiden wel volledig naast.. :lol:
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.522
3.021
Heb inmiddels alles aangepast (in elk geval de juiste bands op de juiste dagen). Zo ontdekte ik een discrepantie bij Sacred Reich. Deze band stond in de clashfinder op de zaterdag, terwijl ze nu op de website onder vrijdag staan. Veranderd? Of gewoon een vergissing van de clashfinder-vullers?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Heb inmiddels alles aangepast (in elk geval de juiste bands op de juiste dagen). Zo ontdekte ik een discrepantie bij Sacred Reich. Deze band stond in de clashfinder op de zaterdag, terwijl ze nu op de website onder vrijdag staan. Veranderd? Of gewoon een vergissing van de clashfinder-vullers?
Veranderd, viel mij ook op vanmiddag.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.652
5.116
Heb inmiddels alles aangepast (in elk geval de juiste bands op de juiste dagen). Zo ontdekte ik een discrepantie bij Sacred Reich. Deze band stond in de clashfinder op de zaterdag, terwijl ze nu op de website onder vrijdag staan. Veranderd? Of gewoon een vergissing van de clashfinder-vullers?
Inderdaad van dag veranderd. Goed gezien!
Creëert wel weer een plek in de Marquee op zaterdag, dus ik heb Alcest maar 'gepromoveerd'. :wink:
 

Virp

Playlistbediener
21 nov 2014
46
55
Ik zat een beetje te kijken naar de zondag en ik vroeg me af hoe waarschijnlijk het is dat Deep Purple en Aerosmith beiden op het zelfde podium zullen staan.

Ik begrijp ook wel dat dit de twee grootste bands zijn van de dag en dat het vanuit dat oogpunt logisch is als ze beiden een main stage afsluiten... maar omdat het ook beiden wat meer classic rock is kan ik me voorstellen dat het vooral dezelfde fans trekt en dat ze er daarom voor kunnen kiezen ze bij elkaar op MS1 te zetten. Dan kan tussendoor bijvoorbeeld The Offspring MS2 headlinen.

Wat denken jullie?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.360
5.940
Ik zat een beetje te kijken naar de zondag en ik vroeg me af hoe waarschijnlijk het is dat Deep Purple en Aerosmith beiden op het zelfde podium zullen staan.

Ik begrijp ook wel dat dit de twee grootste bands zijn van de dag en dat het vanuit dat oogpunt logisch is als ze beiden een main stage afsluiten… maar omdat het ook beiden wat meer classic rock is kan ik me voorstellen dat het vooral dezelfde fans trekt en dat ze er daarom voor kunnen kiezen ze bij elkaar op MS1 te zetten. Dan kan tussendoor bijvoorbeeld The Offspring MS2 headlinen.

Wat denken jullie?

Die twee stages staan pal naast elkaar heh. Je kan prima van voor het ene podium naar de show bij het andere podium kijken. Of je loopt in die 5 minuutjes ertussen even om de midden bar heen naar de andere kant van het hek. Kun je ze zonder enige moeite allebei zien. Dus die gaan gewoon direct na elkaar spelen.

Zou ook eem stomme zet zijn om The Offspring daar tussenin te zetten, imo. Juist zo mooi om die twee classic rock acts back to back te zien.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.178
10.524
Wil jullie nog ff bedanken voor de tip van Nortlane! Net in de trein opgehad maar wat een goede muziek, dit kwartje viel direct bij de eerste luisterbeurt. Met stip gestegen in mijn must see lijstje!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.684
7.461
Virp wrote:
Ik zat een beetje te kijken naar de zondag en ik vroeg me af hoe waarschijnlijk het is dat Deep Purple en Aerosmith beiden op het zelfde podium zullen staan.

Ik begrijp ook wel dat dit de twee grootste bands zijn van de dag en dat het vanuit dat oogpunt logisch is als ze beiden een main stage afsluiten… maar omdat het ook beiden wat meer classic rock is kan ik me voorstellen dat het vooral dezelfde fans trekt en dat ze er daarom voor kunnen kiezen ze bij elkaar op MS1 te zetten. Dan kan tussendoor bijvoorbeeld The Offspring MS2 headlinen.

Wat denken jullie?

Die twee stages staan pal naast elkaar heh. Je kan prima van voor het ene podium naar de show bij het andere podium kijken. Of je loopt in die 5 minuutjes ertussen even om de midden bar heen naar de andere kant van het hek. Kun je ze zonder enige moeite allebei zien. Dus die gaan gewoon direct na elkaar spelen.

Zou ook eem stomme zet zijn om The Offspring daar tussenin te zetten, imo. Juist zo mooi om die twee classic rock acts back to back te zien.

Dit jaar hetzelfde met Def Leppard en Kiss, stonden beide op MS1, hoewel Sabaton dan wel groter dan Def Leppard zal zijn.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Def Leppard werd op de affiche voor 2019 (op dezelfde regel) voor Sabaton genoemd, dus Def Leppard is blijkbaar iets groter (en duurder) dan Sabaton.
 

uno

Campingartiest
22 nov 2019
59
0
Blij met deze aankondigingen. Blues Pills komt met nieuw werk, hopelijk spelen ze er dan al wat van.
Ik vind het wel grappig dat British Lion ook komt (eis van Harris bij het boeken van Maiden?)
en dan natuurlijk even eervolle vermeldingen voor Northlane en Dead Daisies.
De rest is ook top, maar ik wilde deze namen even extra benoemen :)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.200
7.450
Ik vind het wel opvallend dat de donderdag nog steeds zo leeg is.
Vooral omdat ze nadrukkelijk hebben gezegd dat het een volwaardige festivaldag is en dat de dagtickets even duur zijn als bij de overige dagen.

Aantal namen dat ze tot nu toe bekend gemaakt hebben per dag: donderdag 15, vrijdag 26, zaterdag 27. zondag 24.
Er zit dus wel een aardig gat tussen de donderdag en de overige dagen.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
523
630
denk dat ze de xl editie (de extra donderdag) alleen maar hebben gedaan om zo iron maiden te krijgen.
ik verwacht de donderdag dus net als 2018 met maar 3/4 bands op de mainstages en dat de marquee gesloten blijft.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
denk dat ze de xl editie (de extra donderdag) alleen maar hebben gedaan om zo iron maiden te krijgen.
ik verwacht de donderdag dus net als 2018 met maar 3/4 bands op de mainstages en dat de marquee gesloten blijft.

Maar dan vind ik dat ze het niet echt kunnen maken om dezelfde prijs te vragen toch?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.652
5.116
denk dat ze de xl editie (de extra donderdag) alleen maar hebben gedaan om zo iron maiden te krijgen.
ik verwacht de donderdag dus net als 2018 met maar 3/4 bands op de mainstages en dat de marquee gesloten blijft.
In 2018 stonden er op donderdag 7 bands op de Main Stages.
En ook voor volgend jaar zijn het er waarschijnlijk al 7.

Als ze komend jaar weer zo'n 'halve' dag zouden doen (wat ik belachelijk zou vinden, zeker voor dezelfde prijs), dan twijfel ik of ze wederom de Marquee of juist de Metal Dome gesloten houden.
In 2018 stonden er 6 bands in de Metal Dome, waaronder de standaard 3 uitverkozen Belgische bandjes in het kader van Red Bull Music Stage, en 5 op de Jupiler Stage.
Momenteel lijken er 4 bands in de Marquee/MD te staan, en 4 op de JS.
Met die 3 nog bekend te maken Belgische bandjes zou je dan op hetzelfde aantal uitkomen als in 2018 (Misþyrming/Vltimas zou bv. nog op JS kunnen staan).
Dat zou dan kunnen betekenen dat de donderdag al helemaal klaar is? :-?
Maar dat weiger ik te geloven.. :wink:
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
378
537
prins wrote:
denk dat ze de xl editie (de extra donderdag) alleen maar hebben gedaan om zo iron maiden te krijgen.
ik verwacht de donderdag dus net als 2018 met maar 3/4 bands op de mainstages en dat de marquee gesloten blijft.

Maar dan vind ik dat ze het niet echt kunnen maken om dezelfde prijs te vragen toch?

Ga ik mee akkoord. In 2018 was de prijs voor de donderdag sowieso goedkoper. Die prijs werd dan zeker ook gecompenseerd door de band GnR natuurlijk. Als donderdag ook maar een 3/4de dag is, zonder Marquee, vind ik 105 euro zeker geen terechte prijs ten opzichte van de andere dagen.
Er moeten nog altijd een 25-tal namen bijkomen, maar mij lijkt het ook niet dat er 15 van die namen plots op donderdag erbij komen.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.652
5.116
Alcatraz geen nieuwe bekendgemaakt om 12:00, zouden de namen even op zijn?

Into The Grave wel met nieuwe namen:



 

daveh

Playlistbediener
25 nov 2019
14
0
Voor het hardere werk moet je dit jaar niet op GMM zijn, Jera daarentegen: Verse namen voor Jera On Air 2020. Aan het festivalprogramma zijn vandaag de bands NOFX, Meshuggah, August Burns Red, Motionless In White, Knocked Loose, Chelsea Grin, Being As An Ocean, Malevolence, Rotting Out, Belvedere, Cigar en Counterparts toegevoegd.

Tenzij graspop ook nog wat bands uit de jera lineup gaat vastleggen. Vorige jaren zat er aardig overlap in de namen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken