Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Devin Townsend is nice, ik zag die eigenlijk naar Alcatraz gaan.
Een tweede keer The Hu had niet gehoeven.

Buiten winstbejag snap ik niet waarom er een vierde dag is bijgekomen.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
MICHAEL SCHENKER’S TEMPLE OF ROCK
[video]https://www.youtube.com/watch?v=bTE8xOYCEpE[/video]
BRITISH LION
[video]https://www.youtube.com/watch?v=FdYrDkXVjXU[/video]
en PHIL CAMPBELL AND THE BASTARD SONS als veredelde coverband...
De rest kan me niet echt bekoren. Devin Townsend heeft los van het nummer 'Vampira' nooit echt geboeid.

Buiten winstbejag snap ik niet waarom er een vierde dag is bijgekomen.

Winst, maar natuurlijk ook het uitsmeren van bands. Een extra dag zorgt voor meer keuze aan bands en maakt het als sneller goed dat de headliners wat zwakker zijn.
Stel je betaalt voor grote namen als Iron Maiden, Metallica Rammstein en System of a Down te zien...dan is het beter om een extra dag aan te bieden met 2 matige headliners, (bijv. Faith no More en Priest) dan 1 dag met 2 matige namen.
Ik verwacht Saxon (40 years) en Angelwitch ook nog wel op de dag van Priest. Wellicht Avantasia en Nightwish nog? Ze moeten nog wel met wat grote namen komen...
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.883
Set Abominae wrote:
Devin Townsend nu ook naar RaR/RiP, doet nu al festivals van 3 juni t/m 9 augustus.
Benieuwd waar hij in België opduikt, GMM, Lokerse Feesten of Alcatraz zouden in principe allen prima passen.
– weekend GMM (18-21 aug.): alleen 21e niet beschikbaar (Hellfest)
– metaldag Lokerse Feesten (2 aug.): beschikbaar (een van de dagen ervoor Wacken)
– weekend Alcatraz (7-9 aug.): alleen 8e beschikbaar (7e Bloodstock in Engeland, 9e Into The Grave)

Ik denk dat dit onze kansen toch wel vergroot hoor. Alcatraz leek mij de grootste concurrent, maar dat weekend lijkt dus al vrij druk bezet. Lokerse Feesten ken ik niet heel goed, maar lijkt mij toch geen enorm gepaste plek voor zijn muziek. En in het Graspop weekend heeft hij nog alle ruimte! Hoop er alleszins op dat hij komt.

Mijn wishful thinking gisteren is uitgekomen! Erg blij met Devin Townsend. Ben inderdaad wel benieuwd of die prog zaterdag niet te veel clashes op gaat leveren.

The Hu ben ik ook erg benieuwd naar na alle lof die ze op dit forum krijgen, muziek van Motorhead is ook altijd leuk. Verder ken ik het niet. Iemand nog tips en aanraders qua kleinere namen in deze worp?
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
The HU zou ik zéker gaan checken ja! Dit jaar zag ik ze op Rock am Ring en op Graspop en beide shows waren fenomenaal. In elk geval zijn de mannen voor de volle 100% in staat om ook een Main Stage in te pakken! Toch verwacht en hoop ik dat ze in de Marquee gaan staan en nog weer liever: als dagopener van deze stage. Niet omdat ik ze geen hogere spot gun, maar wel omdat ik de muziek perfect vind als dagopener.
 

metalrockx

Playlistbediener
18 nov 2019
28
8
Op de homepage van Graspop worden slechts 3 headliners vermeld
https://www.graspop.be/en/:
- donderdag: Iron Maiden
- vrijdag: Faith No More
- zondag: Aerosmith

Geen melding van zaterdag: Judas Priest...
Ze staan wel nog op de banner met headliners.
Dit lijkt me te opvallend om een fout te zijn.
Komt er nog een grotere band zaterdag?
 

metalrockx

Playlistbediener
18 nov 2019
28
8
Michael Schenker!!! Hier zit een tevreden mens ?

Ik ook! Het is wel opvallend terug Temple of Rock en niet langer Michael Schenker Fest.
Hopelijk komen Francis Bucholz en Herman Rarebell terug in de band.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Op de homepage van Graspop worden slechts 3 headliners vermeld
https://www.graspop.be/en/:
– donderdag: Iron Maiden
– vrijdag: Faith No More
– zondag: Aerosmith

Geen melding van zaterdag: Judas Priest…
Ze staan wel nog op de banner met headliners.
Dit lijkt me te opvallend om een fout te zijn.
Komt er nog een grotere band zaterdag?
Volgens mij lees je er teveel in en is dat geen opsomming van de headliners op de frontpage van Graspop, maar gaat het gewoon om links naar een viertal populaire nieuwsberichten. Als je op het tabblad "news" klikt, dan zie je een overzicht van alle nieuwsberichten, waar nog gewoon die tussen staat waarin Judas Priest als headliner van de zaterdag werd aangekondigd.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.608
8.940
Devin Townsend net het nummer van de Graspop-site geluisterd (Spirits Will Collide). We kennen er verder helemaal niks van.
Welke nummers 'moeten' we nu ter plekke als eerste opzoeken? Tips?
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Op de homepage van Graspop worden slechts 3 headliners vermeld
https://www.graspop.be/en/:
– donderdag: Iron Maiden
– vrijdag: Faith No More
– zondag: Aerosmith

Geen melding van zaterdag: Judas Priest…
Ze staan wel nog op de banner met headliners.
Dit lijkt me te opvallend om een fout te zijn.
Komt er nog een grotere band zaterdag?

Dit is geen fout. Priest is al bekend gemaakt als headliner. Ook in het persbericht van vandaag werd dit benadrukt.
Er zal vast nog wat grote namen komen, maar verwacht er niet te veel van.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.604
metalrockx wrote:
Op de homepage van Graspop worden slechts 3 headliners vermeld
https://www.graspop.be/en/:
– donderdag: Iron Maiden
– vrijdag: Faith No More
– zondag: Aerosmith

Geen melding van zaterdag: Judas Priest…
Ze staan wel nog op de banner met headliners.
Dit lijkt me te opvallend om een fout te zijn.
Komt er nog een grotere band zaterdag?

Dit is geen fout. Priest is al bekend gemaakt als headliner. Ook in het persbericht van vandaag werd dit benadrukt.
Er zal vast nog wat grote namen komen, maar verwacht er niet te veel van.
Dan is het wel een fout, hè.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Devin Townsend net het nummer van de Graspop-site geluisterd (Spirits Will Collide). We kennen er verder helemaal niks van.
Welke nummers ‘moeten’ we nu ter plekke als eerste opzoeken? Tips?

Van wat hij nu live speelt: Kingdom (mijn favo), Deadhead, War en Genesis.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Kom er nu pas achter dat de aankondiging Death to All een soort voortzetting is van Death. Kon er al niks van vinden. Dat is een toffe toevoeging zijn, echte klassieker.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Kom er nu pas achter dat de aankondiging Death to All een soort voortzetting is van Death. Kon er al niks van vinden. Dat is een toffe toevoeging zijn, echte klassieker.
Er staat geen bio van op de site. Geldt dit voor meer bands? Ik kan het zelf natuurlijk ook opzoeken, maar als iemand het toevallig weet is dat makkelijker.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.608
8.940
Joslittel wrote:
Kom er nu pas achter dat de aankondiging Death to All een soort voortzetting is van Death. Kon er al niks van vinden. Dat is een toffe toevoeging zijn, echte klassieker.

Er staat geen bio van op de site. Geldt dit voor meer bands? Ik kan het zelf natuurlijk ook opzoeken, maar als iemand het toevallig weet is dat makkelijker.

Er zijn nog meer bands waar de bio ontbreekt, of de volledige pagina (Blue Pills)

Edit: ik zag nog geen Dead Dasies op zondag in de clashfinder, Rockbeer. Verder al wel nice bijgewerkt zie ik.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.604
Joslittel wrote:
Kom er nu pas achter dat de aankondiging Death to All een soort voortzetting is van Death. Kon er al niks van vinden. Dat is een toffe toevoeging zijn, echte klassieker.

Er staat geen bio van op de site. Geldt dit voor meer bands? Ik kan het zelf natuurlijk ook opzoeken, maar als iemand het toevallig weet is dat makkelijker.
Zijn er inderdaad meer. Bij The HU staat bijvoorbeeld ook nog niks, alleen #GMM20. Zal een dezer dagen nog wel komen. Wellicht was de creativiteit op bij de schrijvers van die stukjes...
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Devin Townsend net het nummer van de Graspop-site geluisterd (Spirits Will Collide). We kennen er verder helemaal niks van.
Welke nummers ‘moeten’ we nu ter plekke als eerste opzoeken? Tips?
Het hele nieuwe album 'Empath' is een dikke aanrader, mijn favoriete album van 2019, en bovenaan vele prog-lijstjes terug te vinden (zoals hier: https://www.popmatters.com/best-progressive-rock-2019-2641461304.html?rebelltitem=11#rebelltitem11).
Uitschieters zijn voor mij Genesis, Evermore, Why?, Borderlands en natuurlijk Spirits will collide. Die laatste speelden ze echter laatst in Antwerpen helaas alleen met de (achtergrond)zangeressen en acoustische gitaar (enige domper van die avond), ik hoop dat we op GMM gewoon weer de gebruikelijke 'wall of sound' krijgen te horen. :)

Buiten Empath zijn er natuurlijk nog een heleboel goede nummers, zoals het al door Jos genoemde Kingdom, Deadhead en War, alsook o.a. Seventh Wave, March of the Poozers, Ih-Ah! (met Anneke van Giersbergen, wellicht een gastoptreden??). Verder hoop ik ook dat hij The death of music speelt, het nummer waarmee ik hem eigenlijk ontdekte.

Hier nog wat links voor nog wat meer luistertips:
https://www.moshcam.com/articles/lists/30295/10-essential-devin-townsend-songs
https://www.loudersound.com/features/the-12-best-devin-townsend-songs-by-devin-townsend
https://www.setlist.fm/setlist/devin-townsend/2019/trix-zaal-borgerhout-belgium-339a909d.html
 

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0
Death To All ga ik wel checken als er wat tijd voor is. Het Death materiaal is natuurlijk fantastisch.

Aan de andere kant...Death was natuurlijk Chuck Schuldiner. Veel meer dan een veredelde coverband kun je dan ook niet verwachten.
 

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0
Empath...ik geraakte er zelf niet doorheen. Dit soort verregaande eclecticisme is gewoon niet echt mijn ding.

Ocean Machine: Biomech vind ik daarentegen essentieel. Prachtplaat. Terria is ook een van mijn favoriete Devin Townsend platen.
Voorts kan ik zijn Strapping Young Lad klassiekers City en Alien ook erg aanraden.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Death To All ga ik wel checken als er wat tijd voor is. Het Death materiaal is natuurlijk fantastisch.

Aan de andere kant…Death was natuurlijk Chuck Schuldiner. Veel meer dan een veredelde coverband kun je dan ook niet verwachten.
Zo zeggen ze het ook zelf:
This is the official page of DEATH DTA Tours, live tributes to Chuck Schuldiner by the former musicians of DEATH. Presented by Eric Greif.

DEATH ceased to exist as a band in 2001 when Chuck died from cancer. 'DEATH DTA TOURS' was randomly named to make it clear that it is not an attempt to re-launch DEATH but is a tribute to Chuck & DEATH by the people who knew Chuck - his musicians, friends & manager. DEATH, DEATH DTA TOURS and DTA are all United States registered trademarks. DEATH DTA TOURS is a non-profit enterprise, employing musicians and crew, and operating as a break-even touring company (any profits are put back into the production). All DEATH songs are published by MUTILATION MUSIC (BMI) and every touring venue participates in the standard international performing rights regime for payment to the publisher and writers.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.512
4.846
Als ik Google op “Death to all” vind ik wel een link naar de Graspop site met deze tekst “Tot 2012, toen een stel ex-Death leden samen kwamen om onder het vaandel ' Death To All' een eerbetoon te brengen ...”

Als ik klik op de link, krijg ik alleen een foutmelding.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken