Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Ik begin wel aardig wat thema-dagjes voor mezelf te ontdekken komend jaar.
Donderdag: 'air guitar'-dag (Iron Maiden, Airbourne, Alter Bridge)
Vrijdag: 'rariteiten'-dag, 'gimmick'-bands, power metal en 'niet-metal' (Alestorm, Powerwolf, Battle Beast, Steel Panther, Babymetal, Faith No More, Killing Joke, Fields Of The Nephilim)
Zaterdag: prog-dag (Opeth, Alcest, Soen, Disillusion, Anathema)
Zondag: meeblèr-dag (Aerosmith, The Offspring, Dog Eat Dog, Deep Purple)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
wenteldave wrote:

xydroh wrote:
ik blijf er bij dat alter bridge een steengoede liveband is en je die dus moet gezien hebben. verder kan ik shvpes aanraden op zaterdag maar die is al vrij vol.


Vanavond gaan we los!

Hoe was alter bridge en shinedown?

Erg sterk! Beide bands met steengoede sets. Stonden mooi vooraan. Shinedown veel interactie en goede live stem. AB iets minder interactie maar wat een artiesten. Topshow. Blackbird is gegarandeerde kippenvel, wederom top gespeels. Watch over You eindelijk eens in de rock versie, Broken Wings ook gespeeld. Aanrader voor komende zomer!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
xydroh wrote:

wenteldave wrote:

xydroh wrote:
ik blijf er bij dat alter bridge een steengoede liveband is en je die dus moet gezien hebben. verder kan ik shvpes aanraden op zaterdag maar die is al vrij vol.


Vanavond gaan we los!


Hoe was alter bridge en shinedown?

Erg sterk! Beide bands met steengoede sets. Stonden mooi vooraan. Shinedown veel interactie en goede live stem. AB iets minder interactie maar wat een artiesten. Topshow. Blackbird is gegarandeerde kippenvel, wederom top gespeels. Watch over You eindelijk eens in de rock versie, Broken Wings ook gespeeld. Aanrader voor komende zomer!


Ergens hoop ik echt op "in loving memory" maar ik begrijp wel waarom ze dit nagenoeg nooit spelen. Broken wings is wel leuk, heb ik ze ook nog niet live horen brengen, zal wel zien morgen.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
wenteldave wrote:

xydroh wrote:
ik blijf er bij dat alter bridge een steengoede liveband is en je die dus moet gezien hebben. verder kan ik shvpes aanraden op zaterdag maar die is al vrij vol.


Vanavond gaan we los!

Hoe was alter bridge en shinedown?

Ik vond eerlijk gezegd Alter Bridge een beetje tegenvallen tegenover 2 jaar geleden. Heel weinig interactie en Miles' stem leek hem soms in de steek te laten. Shinedown daarentegen was echt episch. Heb zelfs bij het splitsen van het publiek Brent een hand gegeven (hij was wel lekker bezweet ;)). Ik had liever Shinedown nog wat langer zien spelen met wat meer oudere (minder bekende) tracks dan Alter Bridge. Maar ik vind dit een mooie gelegenheid voor Alter Bridge om me op Graspop weer terug te overtuigen dat het echt maar een slechte avond was voor Myles :)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.609
8.943
xydroh wrote:

wenteldave wrote:

xydroh wrote:
ik blijf er bij dat alter bridge een steengoede liveband is en je die dus moet gezien hebben. verder kan ik shvpes aanraden op zaterdag maar die is al vrij vol.


Vanavond gaan we los!


Hoe was alter bridge en shinedown?

Ik vond eerlijk gezegd Alter Bridge een beetje tegenvallen tegenover 2 jaar geleden. Heel weinig interactie en Miles’ stem leek hem soms in de steek te laten. Shinedown daarentegen was echt episch. Heb zelfs bij het splitsen van het publiek Brent een hand gegeven (hij was wel lekker bezweet ;)). Ik had liever Shinedown nog wat langer zien spelen met wat meer oudere (minder bekende) tracks dan Alter Bridge. Maar ik vind dit een mooie gelegenheid voor Alter Bridge om me op Graspop weer terug te overtuigen dat het echt maar een slechte avond was voor Myles
1f642.svg

Hoe bedoel je het splitsen van het publiek?
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
kobloodflames wrote:

xydroh wrote:

wenteldave wrote:

xydroh wrote:
ik blijf er bij dat alter bridge een steengoede liveband is en je die dus moet gezien hebben. verder kan ik shvpes aanraden op zaterdag maar die is al vrij vol.


Vanavond gaan we los!


Hoe was alter bridge en shinedown?


Ik vond eerlijk gezegd Alter Bridge een beetje tegenvallen tegenover 2 jaar geleden. Heel weinig interactie en Miles’ stem leek hem soms in de steek te laten. Shinedown daarentegen was echt episch. Heb zelfs bij het splitsen van het publiek Brent een hand gegeven (hij was wel lekker bezweet ;)). Ik had liever Shinedown nog wat langer zien spelen met wat meer oudere (minder bekende) tracks dan Alter Bridge. Maar ik vind dit een mooie gelegenheid voor Alter Bridge om me op Graspop weer terug te overtuigen dat het echt maar een slechte avond was voor Myles
1f642.svg


Hoe bedoel je het splitsen van het publiek?

Dat is Brent's 'signature' op het podium. Na een aantal liedjes vraagt hij het publiek om elkaar aan te kijken, handen te schudden en high fives te geven, waarna hij de linkerhelft van het publiek naar links laat lopen en de rechter helft naar rechts zodat er een opening komt waar hij dan doorheen gaat lopen om te vragen of we allemaal willen gaan springen als hij tot 3 telt. Na 2x Shinedown gezien te hebben wist ik dus waar ik moest gaan staan dus ik stond perfect in de splitsing, dus hij kwam terug gelopen, ik steek mijn hand uit en hij pakt hem stevig vast met een soort van goedkeurend gebaar. Was echt een gaaf moment!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.604
wenteldave wrote:

xydroh wrote:
ik blijf er bij dat alter bridge een steengoede liveband is en je die dus moet gezien hebben. verder kan ik shvpes aanraden op zaterdag maar die is al vrij vol.


Vanavond gaan we los!

Hoe was alter bridge en shinedown?
Zal ik ook maar een verslagje schrijven?
Laten we bij het begin beginnen. Ik vond The Raven Age ontzettend sterk. Zanger heeft een goede stem en instrumentaal was het ook in orde. Hoewel het tegenvalt op cd, of Spotify, heb ik me live uitstekend met ze vermaakt. Echt een aanrader voor iedereen!
Door naar Shinedown. Om gelijk met de deur in huis te vallen, ik vond het niet het sterkste optreden dat ik van ze heb gezien. Is dat vloeken in de kerk, vergeleken met de andere verslagen? Ach, wat zal 't ook. Ik vond het wel een goede set, hoor, maar ik had er eigenlijk ook gehoopt dat ze meer oudere nummers zouden spelen. Het 'splitten' van het publiek was wederom tof en wellicht ook een verrassing voor menig toeschouwer. Openen met Devil is dan wel weer een goede set, maar ze hadden gewoon moeten eindigen met Sound of Madness in plaats van een meer zoetsappig nummer. De cover van Simple Man was wel leuk, maar op de plek waar ik zat, kende haast niemand die klassieker. Heel apart.
Als laatste zijn we eindelijk aangekomen bij Alter Bridge. Wat een genot om naar te luisteren. Alles aan de setlist klopte gewoon. Het was een mooie afsplitsing van nieuw en oud werk, waar ze dus ook wel de beste nummers van Walk The Sky hebben gekozen. Broken Wings en Watch Over You waren prachtig, al is dat eigenlijk nog een understatement. Cry of Achilles was leuk om eindelijk eens live te horen. Dat is namelijk het nummer waarmee ik Alter Bridge ontdekt hebt. Openen met Wouldn't You Rather was ook een meesterzet, evenals het afsluiten met Addicted To Pain. Ik kan niet wachten op juli, wanneer ze samen met Iron Maiden en Airbourne gaan optreden!
Na afloop nog naar de aftershow van Two and a Half Girl geweest en dat was ook wel vermakelijk. Deze jonge band zou ik ook aan iedereen aanraden.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.609
8.943
Dat is Brent’s ‘signature’ op het podium. Na een aantal liedjes vraagt hij het publiek om elkaar aan te kijken, handen te schudden en high fives te geven, waarna hij de linkerhelft van het publiek naar links laat lopen en de rechter helft naar rechts zodat er een opening komt waar hij dan doorheen gaat lopen om te vragen of we allemaal willen gaan springen als hij tot 3 telt. Na 2x Shinedown gezien te hebben wist ik dus waar ik moest gaan staan dus ik stond perfect in de splitsing, dus hij kwam terug gelopen, ik steek mijn hand uit en hij pakt hem stevig vast met een soort van goedkeurend gebaar. Was echt een gaaf moment!

Voor zover ik het kon inschatten, is Shinedown nou niet echt een wall of death band toch? Mag hopen dat het niet eindigt in een grote moshpit/wall dan

Edit: ergens bij t aanpassen heb ik iets te veel verwijdert, niet de quote van nikita... moest erboven die quote ook hebben, maar zal vast duidelijk genoeg zijn

Edit2:
koekdoos wrote:
Hoe bedoel je het splitsen van het publiek?

Wall of Death?!
zo dus hopelijk goed
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
nikita wrote:
Dat is Brent’s ‘signature’ op het podium. Na een aantal liedjes vraagt hij het publiek om elkaar aan te kijken, handen te schudden en high fives te geven, waarna hij de linkerhelft van het publiek naar links laat lopen en de rechter helft naar rechts zodat er een opening komt waar hij dan doorheen gaat lopen om te vragen of we allemaal willen gaan springen als hij tot 3 telt. Na 2x Shinedown gezien te hebben wist ik dus waar ik moest gaan staan dus ik stond perfect in de splitsing, dus hij kwam terug gelopen, ik steek mijn hand uit en hij pakt hem stevig vast met een soort van goedkeurend gebaar. Was echt een gaaf moment!

Voor zover ik het kon inschatten, is Shinedown nou niet echt een wall of death band toch? Mag hopen dat het niet eindigt in een grote moshpit/wall dan

Edit: ergens bij t aanpassen heb ik iets te veel verwijdert, niet de quote van nikita… moest erboven die quote ook hebben, maar zal vast duidelijk genoeg zijn

Vandaar ook de '?!'
Al zouden ze iets in die vorm er op zich wel kunnen inbrengen - met knuffels in plaats van de harde versie ;) maar we hebben dus het correcte antwoord gekregen.
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
366
356
Volgend jaar speelt Acid op Blast from the past te Kuurne. Van mij mogen ze naar Graspop komen. Voor de jongeren hier, Acid was een Brugse Metal band die in de begin jaren 80 furore maakte in onze regio.

Op Youtube kan je wel clips vinden
 

metalrockx

Playlistbediener
18 nov 2019
28
8
Volgend jaar speelt Acid op Blast from the past te Kuurne. Van mij mogen ze naar Graspop komen. Voor de jongeren hier, Acid was een Brugse Metal band die in de begin jaren 80 furore maakte in onze regio.

Op Youtube kan je wel clips vinden

Ik heb gehoord dat zowel Acid, als Killer op Alcatraz komen, dus die exclusieve show van Blast from the past klopt m.i. niet...
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
imac wrote:
Volgend jaar speelt Acid op Blast from the past te Kuurne. Van mij mogen ze naar Graspop komen. Voor de jongeren hier, Acid was een Brugse Metal band die in de begin jaren 80 furore maakte in onze regio.

Op Youtube kan je wel clips vinden

Ik heb gehoord dat zowel Acid, als Killer op Alcatraz komen, dus die exclusieve show van Blast from the past klopt m.i. niet…

alcatraz represents belgium metal, fantastisch nieuws .al is killer toch wel al heel ver over hun hoogtepunt
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Na de bekendmaking van de vier headliners en een eerste lading van ruim 70 bands voegt Graspop Metal Meeting opnieuw een reeks mooie namen toe aan de affiche van de 25ste XL-editie. Het vierdaagse metalfestival vindt plaats van donderdag 18 tot en met zondag 21 juni 2020 op het festivalterrein De Stenehei in Dessel.

Bij de 78 eerder bekendgemaakte bands, waaronder headliners Iron Maiden (donderdag), Faith No More (vrijdag), Judas Priest (zaterdag) en Aerosmith (zondag) komen nog eens 14 mooie namen.

Ook PHIL CAMPBELL AND THE BASTARD SONS zijn opnieuw van de partij. Phil speelde van 1984 tot 2015 gitaar aan de zijde van icoon Lemmy bij het legendarische Motörhead en toert sinds het einde van de band de wereld rond met zijn drie zonen. In 2020 plannen ze een speciale show onder de noemer Phil Campbell And The Bastard Sons plays Motörhead.

De Mongoolse krijgers van THE HU waren vorig jaar zonder meer dé sensatie op Graspop en de tent bleek veel te klein, vandaar dat meer dan welkom zijn om het publiek opnieuw in te pakken met hun eigenzinnige hunnu rock doorspekt met keelzang en Mongoolse traditionele muziek.

En ook de muzikale duizendpoot DEVIN TOWNSEND slaat zijn tenten op GMM op. Of het nu met Strapping Young Lad, Devin Townsend Project of solo is, de meester-muzikant weet telkens weer te overtuigen met zijn veelzijdige muzikale uitspattingen. Van jazz over prog tot ziedende industrial metal, hevy Devy, ook bekend als ‘the mad professor’ brengt het allemaal.

Ook van de partij op GMM XL 2020: BLACK VEIL BRIDES, BLUES PILLS, BRITISH LION (met Iron Maiden-opperhoofd Steve Harris), CEMETERY SUN, CRYSTAL LAKE, DEATH TO ALL, FIRE FROM THE GODS, MICHAEL SCHENKER’S TEMPLE OF ROCK, NORTHLANE, TEMPT en THE DEAD DAISIES.
 

kevichkovil

Playlistbediener
12 nov 2019
27
0
Aah the hu, dat was dit jaar een zeer cool optreden. Daar ga ik dus aankomend jaar dus ook weer mooi heen. En phil Campbell met een motörhead setlist is als ik geen clashes heb ook wel de moeite om naar toe te gaan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken