Als een band die twee jaar eerder met exact dezelfde songs en precies dezelfde show op hetzelfde festival stond, de XL-editie van Graspop in 2020 moet dragen, dan is dat toch gewoon triest?
* Het is ook niet de meest strakke line-up tot nu toe in vergelijking met voorgaande jaren. Ik vind dat GMM het aardig heeft geregeld dit jaar qua headliners, niet de sterkste line-up, maar wel acceptabel. Nightwish i.p.v. FNM of Aerosmith had weinig uitgemaakt volgens mij, Omringende festivals doen het niet veel beter. Iedereen vist naar dezelfde naam. 'System of a Down;. GMM onderscheidt zich momenteel met Aerosmith en Maiden van bijv. concurrent Hellfest. Fortarock heeft de handdoek dit jaar al in de ring gelegd, want die kunnen niet opboksen tegen al die andere festivals in de Benelux.
* Ik lees hier RATM en SOAD nog altijd voorbij komen. Die gaan echt niet meer komen, de 4 headliners zijn al bekend. Main2? zijn vaak kleinere namen. RATM en SOAD zouden dan op Main1 hebben gestaan. Channel Zero, of een andere Vlaamse band als headliner?
* MAin2 headliners?: Incubus? Bring me the Horizon? (I hope not)..maar ook veel namen die er reeds al staan zouden deze rol kunnen vervullen. Ik zie de volgende namen de Main2 ook wel afsluiten: Mercyful Fate, Korn, Deep Purple en The Offspring...ik zou het Airbourne ook gunnen, maar kennelijk krijgt deze band nog niet voldoende erkenning.
* Andere namen: Steve Harris's 'British Lion', Michael Schenker, Accept, Doro, Killswitch Engage,