Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.650
11.446
Weer een paar mooie namen. The HU is altijd top, net zoals Devin Townsend. The Dead Daisies vind ik ook een mooie toevoeging. Gezien in het voorprogramma van KISS vier jaar terug en dat viel niet bepaald tegen.
En we krijgen een set van Motörhead dus. Prachtig!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
mijn album of the year alien van northlane, ben er nog niet uit als ik dit liever hoog op de jupilerstage of metal dome wil zien, als ze veel nieuwe nummers spelen kan dit wel iets magisch worden in een donkere metaldome
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.391
5.086
Met zondag kaartje op zak, niet echt bekend met Black Veil Brides, Fire From The Gods en The Dead Daisies. Vanavond eens wat luisteren... Black Veil ziet er wel emo uit op het eerste gezicht.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.675
5.170
Devin Townsend! :cool:
En hoewel ik niet zo graag bands op herhaling zie, maak ik graag een uitzondering voor The Hu (ditmaal in Marquee?)! :)
 

Oranssi Pazuzu

Campingartiest
9 dec 2016
73
0
n. The HU is altijd top, net zoals Devin Townsend. The Dead Daisies vind ik ook een mooie toevoeging. Gezien in het voorprogramma van KISS vier jaar terug en dat viel niet bepaald tegen.
En we krijgen een set van Motörhead dus. Prachtig!

Nog een stuk of 30 te gaan dan. Die zullen wel volgend jaar bekend worden gemaakt.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
Met zondag kaartje op zak, niet echt bekend met Black Veil Bridges, Fire From The Gods en The Dead Daisies. Vanavond eens wat luisteren… Black Veil ziet er wel emo uit op het eerste gezicht.

als ze zelfs komen, laatste 2 keer hebben ze gecanceled. dit is inderdaad het summum van emo bands.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.224
10.649
Devin Townsend, erg blij mee! Rasartiest. The Hu mooie toevoeging, ben benieuwd of ze weer kunnen leveren na een topshow op RaR. Ik verwacht hen nu in de vroege middag op de mainstage.

Rest van de namen doen me niet direct veel, maar vind het juist leuk dat er weer wat te ontdekken is. Northlane blijkt de moeite waard, dus ik zet die in ieder geval in de playlist.

Dank Graspop voor de nieuwe namen!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.391
5.086
Indiaantje89 wrote:
Met zondag kaartje op zak, niet echt bekend met Black Veil Bridges, Fire From The Gods en The Dead Daisies. Vanavond eens wat luisteren… Black Veil ziet er wel emo uit op het eerste gezicht.

als ze zelfs komen, laatste 2 keer hebben ze gecanceled. dit is inderdaad het summum van emo bands.
Ach ja.. misschien wel geinig om even een kort kijkje te nemen.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.653
3.324
The Hu mooie toevoeging, ben benieuwd of ze weer kunnen leveren na een topshow op RaR. Ik verwacht hen nu in de vroege middag op de mainstage.

Dat zou ik echt zonde vinden. Volgens mij valt er veel van die geweldige sfeer weg op een mainstage in vol daglicht.
Ik opteer ook voor marquee!!!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
net cemetery sun en tempt eens opgelegd, ik weet niet als dit 2 verplichte nummertjes waren van livenation maar volgens mij hebben beide niet veel op graspop te zoeken.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.224
10.649
Joslittel wrote:
The Hu mooie toevoeging, ben benieuwd of ze weer kunnen leveren na een topshow op RaR. Ik verwacht hen nu in de vroege middag op de mainstage.

Dat zou ik echt zonde vinden. Volgens mij valt er veel van die geweldige sfeer weg op een mainstage in vol daglicht.
Ik opteer ook voor marquee!!!

Zag ze op RaR om 13.00 uur op het tweede podium (groot buitenpodium) en de sfeer was uitmuttend, echt een topshow. De tent maakt het zeker unieker en sfeervoller, maar de mainstage kunnen ze echt zeker aan.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.650
11.446
net cemetery sun en tempt eens opgelegd, ik weet niet als dit 2 verplichte nummertjes waren van livenation maar volgens mij hebben beide niet veel op graspop te zoeken.
Op het eerste oor (leuk...) is Cemetery Sun vergelijkbaar met Bring Me The Horizon. Zal vast wel publiek voor zijn, maar het blijft een combinatie van pop met gitaren. Wat Bring Me The Horizon voorlopig alleen op het laatste album deed, is hun gehele oeuvre.
Wat betreft TEMPT, dat is gewoon rock met een pakkend deuntje, dat wel. Weet je zeker dat je naar de juiste TEMPT hebt geluisterd? Ik vind namelijk dat het best op Graspop kan staan. https://open.spotify.com/artist/54QtmkdXUQlaV9CsvT8TNk?si=V87iVHsKTqOu9A8107g3AQ
 

rickniel

Playlistbediener
22 nov 2019
17
0
Ik kwam bij tempt ook eerst op een kpop band uit, vond het ook al apart. :lol:

Verder prima lading, Devin Townsend, Crystal lake, Northlane, Death en bandleden van Motorhead en Scorpions. Ik ben tevreden!
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.653
3.324
Zag ze op RaR om 13.00 uur op het tweede podium (groot buitenpodium) en de sfeer was uitmuttend, echt een topshow. De tent maakt het zeker unieker en sfeervoller, maar de mainstage kunnen ze echt zeker aan.

Dat ze dat aankunnen, daar twijfel ik niet aan. Al is het goed te horen dat je hen zo al hebt meegemaakt en de sfeer dus ook top was. Ik vond het 'recht uit de grotten van Mongolië'-gevoel wel fijn dat ik in de metal dome kreeg. Dat kan volgens mij wel opnieuw gebeuren in de marquee, maar kom, we zullen het zien. Met zo'n naam op herhaling maak je me wel gelukkig.

Voor de rest valt het me toch weer op; niet alleen in de headliners dit jaar, maar in heel de affiche begint toch elk jaar meer en meer rock te zitten. Dat toegankelijke zal velen wel overtuigen om als niet-metalliefhebber een dagje af te zakken naar Dessel, maar op de duur wordt het gewoon moeilijk om een echt metal-parcours samen te stellen.
 

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0
Tijdens Devin Townsend wil ik weleens een kijkje wagen - al besef ik dat ik niet teveel op Ocean Machine of Terria materiaal hoef te hopen.

De andere namen maken mezelf niet zo heel enthousiast.
 

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0
Intussen gaat het gezeik op Facebook wel lustig door. Jongens toch, de Valium fabrikant mag een tandje gaan bijsteken :lol:
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.433
6.799
Ok, hoe positief ik ook ben over de line-up, deze worp geeft me toch mixed feelings. Ik ben een ontzettende fan van Devin Townsend en kon een vreugdekreet niet onderdrukken toen ik zijn naam tussen de bevestigde namen zag. Maar wáárom komt hij er ook bij op de zaterdag? Daar staan al vijf progbands. Hoe gaan ze dat doen? Ik kan me niet voorstellen dat die zes achtereenvolgend in de Marquee gaan optreden (als dat wel zo is, dan neem ik alles terug en ga ik janken van geluk) en dus zijn overlappingen onvermijdelijk. Hoe kan je als proghead nou kiezen tussen bvb Anathema en Devin Townsend? Of Opeth en Soen?

En dan de donderdag... Ik begin stilaan te vrezen dat dit maar een vermagerde dag gaat zijn, net als in 2018. Staan voor mijn gevoel wel erg weinig bands in vergelijking met de andere dagen. Hopelijk trekt dit nog aan en krijgen we gewoon een volwaardige festivaldag.

Achjaaa, zin in!!
 

rickniel

Playlistbediener
22 nov 2019
17
0
En dan de donderdag… Ik begin stilaan te vrezen dat dit maar een vermagerde dag gaat zijn, net als in 2018. Staan voor mijn gevoel wel erg weinig bands in vergelijking met de andere dagen. Hopelijk trekt dit nog aan en krijgen we gewoon een volwaardige festivaldag.

Achjaaa, zin in!!

Was een dagticket in 2018 ook even duur voor donderdag als voor de andere dagen?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
jamel wrote:
En dan de donderdag… Ik begin stilaan te vrezen dat dit maar een vermagerde dag gaat zijn, net als in 2018. Staan voor mijn gevoel wel erg weinig bands in vergelijking met de andere dagen. Hopelijk trekt dit nog aan en krijgen we gewoon een volwaardige festivaldag.

Achjaaa, zin in!!

Was een dagticket in 2018 ook even duur voor donderdag als voor de andere dagen?
Nee, was 10 euro goedkoper
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken