Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

renee1617899907

Nieuw lid
13 nov 2019
1
0
Ik zag hier net een reactie voorbij komen dat iemand denkt/hoopt dat Avantasia komt. Helaas zal Avantasia niet komen. Heb in een intervieuw gelezen van de zanger dat hij graag op Graspop zou staan. Hij zou dit al meerdere malen hebben gevraagd aan Grapsop. Blijkbaar heeft Graspop aangegeven dat Avantasia niet op Graspop past.
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Ik zag hier net een reactie voorbij komen dat iemand denkt/hoopt dat Avantasia komt. Helaas zal Avantasia niet komen. Heb in een intervieuw gelezen van de zanger dat hij graag op Graspop zou staan. Hij zou dit al meerdere malen hebben gevraagd aan Grapsop. Blijkbaar heeft Graspop aangegeven dat Avantasia niet op Graspop past.

Misschien dat ze dat dan moeten heroverwegen, binnen de koers van de laatste jaren zou het prima passen lijkt mij
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Heb op pagina 82 de toenmalige dagindeling even neergeschreven, dus die kan je in dit forum terugvinden ?
I know, maar door dat Disturbed-gegoochel van Pinkpop vs. Graspop was ik even bang voor een trollenactie. Mede doordat ik zelf geen data zie dus.
 

kevichkovil

Playlistbediener
12 nov 2019
27
0
jvandeweyer wrote:
Heb op pagina 82 de toenmalige dagindeling even neergeschreven, dus die kan je in dit forum terugvinden
1f642.svg


I know, maar door dat Disturbed-gegoochel van Pinkpop vs. Graspop was ik even bang voor een trollenactie. Mede doordat ik zelf geen data zie dus.

De site is nu volledig bijgewerkt zie ik zojuist. En disturbed staat op zaterdag.
 

Headbangertje

Campingartiest
4 nov 2019
83
117
renee wrote:
Ik zag hier net een reactie voorbij komen dat iemand denkt/hoopt dat Avantasia komt. Helaas zal Avantasia niet komen. Heb in een intervieuw gelezen van de zanger dat hij graag op Graspop zou staan. Hij zou dit al meerdere malen hebben gevraagd aan Grapsop. Blijkbaar heeft Graspop aangegeven dat Avantasia niet op Graspop past.

Misschien dat ze dat dan moeten heroverwegen, binnen de koers van de laatste jaren zou het prima passen lijkt mij

Ik ben niet bekend met de band, maar ik heb zojuist naar een opname van Wacken 2017 gekeken, op basis daarvan mogen ze zeker komen.
Als Ayreon past (wat overigens supervet was!) dan zou dit zeker moeten kunnen.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
437
686
Inderdaad! Probleem opgelost dus; Disturbed speelt op zaterdag 20 juni in plaats van zondag 21 juni.

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik heb ieder jaar weer het gevoel alsof Graspop de line-up van het jaar voordien (op persoonlijk niveau dan) niet kan overtreffen, maar jaarlijks slagen ze hier toch weer in. Van de 25 edities heb ik er slechts 5 bijgewoond (2014-2019; 2017 niet wegens te drukke examens) maar ik ben jaarlijks weer verrast dat ze dit toch maar doen. Dacht namelijk echt dat ze dit jaar niet konden tippen aan vorig jaar, omdat er vorig jaar echt heel wat bands speelden die ik zelf enorm hoog in het vaandel draag, maar als ik dan de namen van dit jaar weer zie... Ik ben zeer tevreden tot dusver!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Inderdaad! Probleem opgelost dus; Disturbed speelt op zaterdag 20 juni in plaats van zondag 21 juni.

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik heb ieder jaar weer het gevoel alsof Graspop de line-up van het jaar voordien (op persoonlijk niveau dan) niet kan overtreffen, maar jaarlijks slagen ze hier toch weer in. Van de 25 edities heb ik er slechts 5 bijgewoond (2014-2019; 2017 niet wegens te drukke examens) maar ik ben jaarlijks weer verrast dat ze dit toch maar doen. Dacht namelijk echt dat ze dit jaar niet konden tippen aan vorig jaar, omdat er vorig jaar echt heel wat bands speelden die ik zelf enorm hoog in het vaandel draag, maar als ik dan de namen van dit jaar weer zie… Ik ben zeer tevreden tot dusver!

Dat gevoel herken ik ja. Heb het gevoel dat de organisatie dit keer iets verder de underground in is gedoken om interessante namen op te duiken zoals The Great Old Ones, het oogt als een mooi gebalanceerd affiche met meer dan voldoende scherpe randjes in de programmering.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Inderdaad! Probleem opgelost dus; Disturbed speelt op zaterdag 20 juni in plaats van zondag 21 juni.

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik heb ieder jaar weer het gevoel alsof Graspop de line-up van het jaar voordien (op persoonlijk niveau dan) niet kan overtreffen, maar jaarlijks slagen ze hier toch weer in. Van de 25 edities heb ik er slechts 5 bijgewoond (2014-2019; 2017 niet wegens te drukke examens) maar ik ben jaarlijks weer verrast dat ze dit toch maar doen. Dacht namelijk echt dat ze dit jaar niet konden tippen aan vorig jaar, omdat er vorig jaar echt heel wat bands speelden die ik zelf enorm hoog in het vaandel draag, maar als ik dan de namen van dit jaar weer zie… Ik ben zeer tevreden tot dusver!
De laatste jaren zijn gewoon top jaren naar mijn idee voor het festival. Sinds ze andere genres en andere dieptes induiken kan je veel bredere affiches maken. Dat doen ze goed, misschien iets minder herhaling op bepaalde vlakken (had je echt geen andere punk band dan een Anti-Flag kunnen vinden) maar dat zijn kleinigheidjes.

Dan snap ik dus niet waarom dit in NL niet zou kunnen
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Aah, de cache legen en nu werkt alles zoals het hoort. Eindelijk, paniekaanval voorbij.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Ik zag hier net een reactie voorbij komen dat iemand denkt/hoopt dat Avantasia komt. Helaas zal Avantasia niet komen. Heb in een intervieuw gelezen van de zanger dat hij graag op Graspop zou staan. Hij zou dit al meerdere malen hebben gevraagd aan Grapsop. Blijkbaar heeft Graspop aangegeven dat Avantasia niet op Graspop past.

Dit was vorig jaar het geval. Maar misschien ligt het inmiddels anders.
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Ik zag hier net een reactie voorbij komen dat iemand denkt/hoopt dat Avantasia komt. Helaas zal Avantasia niet komen. Heb in een intervieuw gelezen van de zanger dat hij graag op Graspop zou staan. Hij zou dit al meerdere malen hebben gevraagd aan Grapsop. Blijkbaar heeft Graspop aangegeven dat Avantasia niet op Graspop past.

Ze passen inderdaad beter op het Eurovisie Songfestival

Maar nu serieus, het is mijn muziek niet, maar ik zag op Alcatraz ook dat mensen dit graag horen. Ik zie eerlijk gezegd niet in waarom ze niet op GMM zouden passen. Moet toch kunnen? En maar klagen dat er steeds minder headliners zijn nu de oudjes ermee stoppen..
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Ondertussen is er op Pinkpop nog maar 1 mogelijke dag voor een headliner. De zondag. Stel je voor, dat is inderdaad Volbeat, dan kunnen die hier nog alleen maar op de vrijdag staan. Wat weer dichterbij mijn Metallica theorie komt aan de hand van de mogelijke inside info van eerder.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Question/

Ik zou voor het eerst moeten kijken voor het boeken van zo’n huisje op Metal Park (voor wat vrienden en mezelf).

Iemand een idee hoe dit in z’n werk gaat? Is dit een mogelijk tot “bijboeken” bij het bestellen van de festivaltickets?
Of moet je beide apart boeken? Zoja, het huisje op de website van Sunparks en de tickets bij Graspop of…?

Thanks for your help!

Alle verblijven zijn op eenzelfde manier te boeken als de tickets. Je hebt een aantal hoofdcategorieën waaronder tickets, tokens, camping skullotel, metal Town, devil's Lake, etc. Je kan dus gewoon eerst je tickets selecteren, dan je verblijf bijboeken en alles samen afrekenen. Wijst zichzelf uit, dus geen stress.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Disturbed op zaterdag maakt het meteen heel gemakkelijk om hen te ontlopen. Net zoals enkele anderen wordt het voor mij zaterdag een prog-rondje. Wel stevig met al die bands op 1 dag, gelukkig is prog op zichzelf een en al variatie!

Tevreden met een aantal namen uit die gigantische lichting (we zitten daarmee wel meteen over de helft qua aankondigingen...) . Weer wat leuke dingen te ontdekken - hier op het forum al wat inspiratie opgedaan om de komende dagen als eerste naar te luisteren - waarvoor dank! o.a. Misþyrming, Disillusion
Verder ontzettend blij met Paradise lost, Anathema, Amorphis, Dimmu, Deftones, Opeth en nog een aantal die ik nu vergeet. Ook heel benieuwd naar Me and that man en de sfeer live. Ideale metal dome naam.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Disturbed op zaterdag maakt het meteen heel gemakkelijk om hen te ontlopen. Net zoals enkele anderen wordt het voor mij zaterdag een prog-rondje. Wel stevig met al die bands op 1 dag, gelukkig is prog op zichzelf een en al variatie!

Tevreden met een aantal namen uit die gigantische lichting (we zitten daarmee wel meteen over de helft qua aankondigingen…) . Weer wat leuke dingen te ontdekken – hier op het forum al wat inspiratie opgedaan om de komende dagen als eerste naar te luisteren – waarvoor dank! o.a. Misþyrming, Disillusion
Verder ontzettend blij met Paradise lost, Anathema, Amorphis, Dimmu, Deftones, Opeth en nog een aantal die ik nu vergeet. Ook heel benieuwd naar Me and that man en de sfeer live. Ideale metal dome naam.
vergeet zeker alcest niet op zaterdag
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Disturbed op zaterdag maakt het meteen heel gemakkelijk om hen te ontlopen. Net zoals enkele anderen wordt het voor mij zaterdag een prog-rondje. Wel stevig met al die bands op 1 dag, gelukkig is prog op zichzelf een en al variatie!

Tevreden met een aantal namen uit die gigantische lichting (we zitten daarmee wel meteen over de helft qua aankondigingen…) . Weer wat leuke dingen te ontdekken – hier op het forum al wat inspiratie opgedaan om de komende dagen als eerste naar te luisteren – waarvoor dank! o.a. Misþyrming, Disillusion
Verder ontzettend blij met Paradise lost, Anathema, Amorphis, Dimmu, Deftones, Opeth en nog een aantal die ik nu vergeet. Ook heel benieuwd naar Me and that man en de sfeer live. Ideale metal dome naam.

Is over het algemeen wel vaak natuurlijk dat de helft bij die eerste lichting zit. Vorig jaar ook meteen 51 namen (incl de headliners) van de 100-110 namen. Met kort daarop meteen nog een groepje met Slayer.

Hopelijk de volgende groep namen (rond de 20) met Sinterklaas net zoals vorig jaar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken