Rockbeer wrote:
https://clashfinder.com/s/graspop20forecast
Een eerste serieuze versie van de clashfinder. Gisteren ook door iemand anders aangevuld (geen idee wie, maar in elk geval dank als je hier leest!) en ik heb vandaag nog wat ontbrekende acts erbij gezet. Schiet er maar op ? Samen komen we vast tot een realistisch tijdschema!
Bijzonder realistische gok lijkt me. Paar vragen:
– Waarom Mercyful Fate in Marque? Voor veel mensen een naam die men wil zien, lijkt me MS2 ook af te kunnen sluiten.
– Verwacht Powerwolf en Steel Panther andersom. Vind dit echt te hoog voor die pubers, al is dat meer persoonlijke smaak.
– Alestorm verwacht ik nog boven de twee hierboven genoemde. Die mannen zijn gegroeid als kool.
– Dool verwacht ik niet zo hoog, zou wel op hetzelfde tijdstip in Metal Dome kunnen.
– Enter Shikari verwacht ik op MS, vrij breed bekende naam.
– Ik zie Judas Priest zelf niet als dagafsluiter. Meer een headliner om 9 uur met een deftige afsluiter. Maar Disturbed of Korn zie ik dit ook niet doen, missen we hier misschien nog een naam?
– Foreigner stond de vorige keer ergens rond 4 uur, zal nu niet veel later staan.
– In Extremo zal ook wel MS zijn toch? Lekker feesten in de buitenlucht.
Goeie punten allemaal. Denk wel dat van het rijtje Powerwolf/Alestorm/Steel Panther uiteindelijk Powerwolf het hoogste scoort in populariteit, daarna Alestorm, en Steel Panther een stukje daaronder. Dus ik denk dat we dat ook in de indeling terug gaan zien. Verder valt het me op dat met Babymetal er ook nog bij die hele dag de mainstage wel vol staat met "novelty acts" die een soort thema feestje houden. Ik ben dan toch benieuwd wat voor headliner ze daarbij gaan produceren.
Judas Priest zie ik idd ook niet zelf hun dag afsluiten, dat doet de headliner op Graspop vrijwel nooit (althans traditioneel gezien niet, zie net dat afgelopen jaar een uitzondering was). Ik zie Korn dat eigenlijk wel doen, maar ik ken die band niet heel goed dus ik kan het verkeerd hebben. En als Foreigner idd nog een paar plaatsen zakt kan daar ook zomaar nog ruimte zijn voor een andere grote naam die dag.
Die andere grote naam zou dan toch Nightwish kunnen zijn lijkt mij. Prima afsluiter denk ik. Worden die andere twee headline spots nog ingevuld door SOAD en ..... ?