Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.524
6.387
Rockbeer wrote:
https://clashfinder.com/s/graspop20forecast

Een eerste serieuze versie van de clashfinder. Gisteren ook door iemand anders aangevuld (geen idee wie, maar in elk geval dank als je hier leest!) en ik heb vandaag nog wat ontbrekende acts erbij gezet. Schiet er maar op ? Samen komen we vast tot een realistisch tijdschema!

Bijzonder realistische gok lijkt me. Paar vragen:
– Waarom Mercyful Fate in Marque? Voor veel mensen een naam die men wil zien, lijkt me MS2 ook af te kunnen sluiten.
– Verwacht Powerwolf en Steel Panther andersom. Vind dit echt te hoog voor die pubers, al is dat meer persoonlijke smaak.
– Alestorm verwacht ik nog boven de twee hierboven genoemde. Die mannen zijn gegroeid als kool.
– Dool verwacht ik niet zo hoog, zou wel op hetzelfde tijdstip in Metal Dome kunnen.
– Enter Shikari verwacht ik op MS, vrij breed bekende naam.
– Ik zie Judas Priest zelf niet als dagafsluiter. Meer een headliner om 9 uur met een deftige afsluiter. Maar Disturbed of Korn zie ik dit ook niet doen, missen we hier misschien nog een naam?
– Foreigner stond de vorige keer ergens rond 4 uur, zal nu niet veel later staan.
– In Extremo zal ook wel MS zijn toch? Lekker feesten in de buitenlucht.

Goeie punten allemaal. Denk wel dat van het rijtje Powerwolf/Alestorm/Steel Panther uiteindelijk Powerwolf het hoogste scoort in populariteit, daarna Alestorm, en Steel Panther een stukje daaronder. Dus ik denk dat we dat ook in de indeling terug gaan zien. Verder valt het me op dat met Babymetal er ook nog bij die hele dag de mainstage wel vol staat met "novelty acts" die een soort thema feestje houden. Ik ben dan toch benieuwd wat voor headliner ze daarbij gaan produceren.

Judas Priest zie ik idd ook niet zelf hun dag afsluiten, dat doet de headliner op Graspop vrijwel nooit (althans traditioneel gezien niet, zie net dat afgelopen jaar een uitzondering was). Ik zie Korn dat eigenlijk wel doen, maar ik ken die band niet heel goed dus ik kan het verkeerd hebben. En als Foreigner idd nog een paar plaatsen zakt kan daar ook zomaar nog ruimte zijn voor een andere grote naam die dag.

Die andere grote naam zou dan toch Nightwish kunnen zijn lijkt mij. Prima afsluiter denk ik. Worden die andere twee headline spots nog ingevuld door SOAD en ..... ?
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.469
714
Door een lekker brede muzieksmaak te hebben, gaat ook dit jaar GMM een probleem worden wat betreft clashes.
Ik zal vooral bij de mainstages te zien zijn. Maar als ik nu na de eerste lading namen al zie wat ik wil zien, help...
OnIR6LP.png
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
– Waarom Mercyful Fate in Marque? Voor veel mensen een naam die men wil zien, lijkt me MS2 ook af te kunnen sluiten.
– Ik zie Judas Priest zelf niet als dagafsluiter. Meer een headliner om 9 uur met een deftige afsluiter. Maar Disturbed of Korn zie ik dit ook niet doen, missen we hier misschien nog een naam?
– Foreigner stond de vorige keer ergens rond 4 uur, zal nu niet veel later staan.

* Ik had dezelfde bedenking bij Mercyful Fate. Ik zie deze op de main staan, zoals King Diamond solo enkele jaren geleden. Er wordt veel tam tam gemaakt rond deze reünie. En terecht.. ik kijk er zelf ook zwaar naar uit.
* Ik zie Judas Priest nu wel als afsluiter. Beetje zoals Slayer dit jaar.. 50 jarig jubileum vs afscheidstournee. Ze gaan een speciale set spelen las ik reeds. Denk dat ze daarom ook na Maiden als 2e headliner worden neergezet.
* Foreigner speelde idd rond dat tijdstip en ik verwacht ze weer rond dat uur. De vorige keer miste ik hun optreden door dat regenweer en de opvordering van de bussen door Dessel. Grmbl. Binnenmondse vloek.
 

sgeerdens

Nieuw lid
20 aug 2019
3
0
Ik was te snel met het trekken van een foute conclusie omdat ze als support op de tour van Korn spelen.

Daarom maak ik er maar een vraag van. Realistisch of te vroeg na vorig jaar?
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Ik was te snel met het trekken van een foute conclusie omdat ze als support op de tour van Korn spelen.

Daarom maak ik er maar een vraag van. Realistisch of te vroeg na vorig jaar?

Ik hoop dat ze er gaan staan, maar acht de kans heel klein. Het zou immers betekenen dat ze voor de 4e keer op 5 jaar tijd naar Dessel zouden komen (2016, 2017, 2019, eventueel 2020). En oh ja, in 2014 stonden ze er ook, weliswaar in de Marquee maar toch.

edit: ze komen echter wel met n nieuwe CD en ze touren in juni door Europa met ... Korn
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Ik was te snel met het trekken van een foute conclusie omdat ze als support op de tour van Korn spelen.

Daarom maak ik er maar een vraag van. Realistisch of te vroeg na vorig jaar?
Hehe, geen probleem.
Beetje voorzichtiger met wat je roept, je brengt een hoop mensen hier het hoofd op hol met een naam als Gojira.. :p :wink:

Ben het wel eens met durmey, hoe graag de meesten (me included) het ook graag zouden zien, de kans lijkt niet heel groot dat ze komend jaar weer present zijn op GMM. Maar zoals altijd: wie weet...
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.058
8.170
nikita wrote:

xydroh wrote:
vergeet zeker alcest niet op zaterdag


Won’t do!
1f642.svg
die behoort mee tot de prog-rij voor zaterdag. Hier eerder al eens genoemd met Opeth, Anathema, Soen, Disillusion en Alcest – waarvan ik mee hoop en wel kan voorstellen dat ze die zo plaatsen dat je hen allemaal kan zien.

Hopelijk wel, maar ik zou er niet blind op rekenen.
Vorig jaar overlapten power-metalbands Beast In Black en HammerFall vrijwel helemaal, en ook melodic-death-metalbands In Flames en Insomnium gedeeltelijk. Wie verzint zoiets?
1f644.svg


Ik denk ook niet dat de 5 prog-namen die jij noemt allen in de Marquee staan.
Opeth en Anathema zeker wel, en ik denk ook Disillusion, maar daar moeten waarschijnlijk ook nog namen als Sacred Reich, Obituary, Dying Fetus en Tribulation bij.
Ik zie Alcest en Soen dan ook eerder in de Metal Dome staan, hopelijk op niet-overlappende tijden..

Volgens mij hebben Marquee en Dome net als Mainstages geen overlap met elkaar. Dacht dat vorig jaar te hebben opgemerkt
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.058
8.170
Joslittel wrote:

Rockbeer wrote:
https://clashfinder.com/s/graspop20forecast

Een eerste serieuze versie van de clashfinder. Gisteren ook door iemand anders aangevuld (geen idee wie, maar in elk geval dank als je hier leest!) en ik heb vandaag nog wat ontbrekende acts erbij gezet. Schiet er maar op
1f609.svg
Samen komen we vast tot een realistisch tijdschema!


Bijzonder realistische gok lijkt me. Paar vragen:
– Waarom Mercyful Fate in Marque? Voor veel mensen een naam die men wil zien, lijkt me MS2 ook af te kunnen sluiten.
– Verwacht Powerwolf en Steel Panther andersom. Vind dit echt te hoog voor die pubers, al is dat meer persoonlijke smaak.
– Alestorm verwacht ik nog boven de twee hierboven genoemde. Die mannen zijn gegroeid als kool.
– Dool verwacht ik niet zo hoog, zou wel op hetzelfde tijdstip in Metal Dome kunnen.
– Enter Shikari verwacht ik op MS, vrij breed bekende naam.
– Ik zie Judas Priest zelf niet als dagafsluiter. Meer een headliner om 9 uur met een deftige afsluiter. Maar Disturbed of Korn zie ik dit ook niet doen, missen we hier misschien nog een naam?
– Foreigner stond de vorige keer ergens rond 4 uur, zal nu niet veel later staan.
– In Extremo zal ook wel MS zijn toch? Lekker feesten in de buitenlucht.

Goeie punten allemaal. Denk wel dat van het rijtje Powerwolf/Alestorm/Steel Panther uiteindelijk Powerwolf het hoogste scoort in populariteit, daarna Alestorm, en Steel Panther een stukje daaronder. Dus ik denk dat we dat ook in de indeling terug gaan zien. Verder valt het me op dat met Babymetal er ook nog bij die hele dag de mainstage wel vol staat met “novelty acts” die een soort thema feestje houden. Ik ben dan toch benieuwd wat voor headliner ze daarbij gaan produceren.

Judas Priest zie ik idd ook niet zelf hun dag afsluiten, dat doet de headliner op Graspop vrijwel nooit (althans traditioneel gezien niet, zie net dat afgelopen jaar een uitzondering was). Ik zie Korn dat eigenlijk wel doen, maar ik ken die band niet heel goed dus ik kan het verkeerd hebben. En als Foreigner idd nog een paar plaatsen zakt kan daar ook zomaar nog ruimte zijn voor een andere grote naam die dag.

Die andere grote naam zou dan toch Nightwish kunnen zijn lijkt mij. Prima afsluiter denk ik. Worden die andere twee headline spots nog ingevuld door SOAD en ….. ?

Airbourne stond de vorige keer rond 18:00 pas, verwacht dus niet dat ze nu ineens om 16:00 gaan spelen.
Foreigner staat wel goed denk ik, stonden in 2016 een tijdslot eerder
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Set Abominae wrote:

nikita wrote:

xydroh wrote:
vergeet zeker alcest niet op zaterdag


Won’t do!
1f642.svg
die behoort mee tot de prog-rij voor zaterdag. Hier eerder al eens genoemd met Opeth, Anathema, Soen, Disillusion en Alcest – waarvan ik mee hoop en wel kan voorstellen dat ze die zo plaatsen dat je hen allemaal kan zien.


Hopelijk wel, maar ik zou er niet blind op rekenen.
Vorig jaar overlapten power-metalbands Beast In Black en HammerFall vrijwel helemaal, en ook melodic-death-metalbands In Flames en Insomnium gedeeltelijk. Wie verzint zoiets?
1f644.svg


Ik denk ook niet dat de 5 prog-namen die jij noemt allen in de Marquee staan.
Opeth en Anathema zeker wel, en ik denk ook Disillusion, maar daar moeten waarschijnlijk ook nog namen als Sacred Reich, Obituary, Dying Fetus en Tribulation bij.
Ik zie Alcest en Soen dan ook eerder in de Metal Dome staan, hopelijk op niet-overlappende tijden..

Volgens mij hebben Marquee en Dome net als Mainstages geen overlap met elkaar. Dacht dat vorig jaar te hebben opgemerkt
Dat klopt niet (helemaal).
Metal Dome en Jupiler Stage spelen om en om, net als Main Stages, en hebben dus geen overlap.
Marquee staat daar 'los' van, maar heeft volgens mij wel vaker niet dan wel overlap met Metal Dome.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.630
4.926
koekdoos wrote:

Set Abominae wrote:

nikita wrote:

xydroh wrote:
vergeet zeker alcest niet op zaterdag


Won’t do!
1f642.svg
die behoort mee tot de prog-rij voor zaterdag. Hier eerder al eens genoemd met Opeth, Anathema, Soen, Disillusion en Alcest – waarvan ik mee hoop en wel kan voorstellen dat ze die zo plaatsen dat je hen allemaal kan zien.


Hopelijk wel, maar ik zou er niet blind op rekenen.
Vorig jaar overlapten power-metalbands Beast In Black en HammerFall vrijwel helemaal, en ook melodic-death-metalbands In Flames en Insomnium gedeeltelijk. Wie verzint zoiets?
1f644.svg


Ik denk ook niet dat de 5 prog-namen die jij noemt allen in de Marquee staan.
Opeth en Anathema zeker wel, en ik denk ook Disillusion, maar daar moeten waarschijnlijk ook nog namen als Sacred Reich, Obituary, Dying Fetus en Tribulation bij.
Ik zie Alcest en Soen dan ook eerder in de Metal Dome staan, hopelijk op niet-overlappende tijden..


Volgens mij hebben Marquee en Dome net als Mainstages geen overlap met elkaar. Dacht dat vorig jaar te hebben opgemerkt

Dat klopt niet (helemaal).
Metal Dome en Jupiler Stage spelen om en om, net als Main Stages, en hebben dus geen overlap.
Marquee staat daar ‘los’ van, maar heeft volgens mij wel vaker niet dan wel overlap met Metal Dome.

metaldome en jupiler stage spelen elk om beurt, hierbij is het verschil dat de jupiler stage steevast kortere setlijsten heeft en daardoor de overlap met mainstage steeds groter wordt
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Dr. Hannibal wrote:

Joslittel wrote:

Rockbeer wrote:
https://clashfinder.com/s/graspop20forecast

Een eerste serieuze versie van de clashfinder. Gisteren ook door iemand anders aangevuld (geen idee wie, maar in elk geval dank als je hier leest!) en ik heb vandaag nog wat ontbrekende acts erbij gezet. Schiet er maar op
1f609.svg
Samen komen we vast tot een realistisch tijdschema!


Bijzonder realistische gok lijkt me. Paar vragen:
– Waarom Mercyful Fate in Marque? Voor veel mensen een naam die men wil zien, lijkt me MS2 ook af te kunnen sluiten.
– Verwacht Powerwolf en Steel Panther andersom. Vind dit echt te hoog voor die pubers, al is dat meer persoonlijke smaak.
– Alestorm verwacht ik nog boven de twee hierboven genoemde. Die mannen zijn gegroeid als kool.
– Dool verwacht ik niet zo hoog, zou wel op hetzelfde tijdstip in Metal Dome kunnen.
– Enter Shikari verwacht ik op MS, vrij breed bekende naam.
– Ik zie Judas Priest zelf niet als dagafsluiter. Meer een headliner om 9 uur met een deftige afsluiter. Maar Disturbed of Korn zie ik dit ook niet doen, missen we hier misschien nog een naam?
– Foreigner stond de vorige keer ergens rond 4 uur, zal nu niet veel later staan.
– In Extremo zal ook wel MS zijn toch? Lekker feesten in de buitenlucht.


Goeie punten allemaal. Denk wel dat van het rijtje Powerwolf/Alestorm/Steel Panther uiteindelijk Powerwolf het hoogste scoort in populariteit, daarna Alestorm, en Steel Panther een stukje daaronder. Dus ik denk dat we dat ook in de indeling terug gaan zien. Verder valt het me op dat met Babymetal er ook nog bij die hele dag de mainstage wel vol staat met “novelty acts” die een soort thema feestje houden. Ik ben dan toch benieuwd wat voor headliner ze daarbij gaan produceren.

Judas Priest zie ik idd ook niet zelf hun dag afsluiten, dat doet de headliner op Graspop vrijwel nooit (althans traditioneel gezien niet, zie net dat afgelopen jaar een uitzondering was). Ik zie Korn dat eigenlijk wel doen, maar ik ken die band niet heel goed dus ik kan het verkeerd hebben. En als Foreigner idd nog een paar plaatsen zakt kan daar ook zomaar nog ruimte zijn voor een andere grote naam die dag.

Die andere grote naam zou dan toch Nightwish kunnen zijn lijkt mij. Prima afsluiter denk ik. Worden die andere twee headline spots nog ingevuld door SOAD en ….. ?

Airbourne stond de vorige keer rond 18:00 pas, verwacht dus niet dat ze nu ineens om 16:00 gaan spelen.
Foreigner staat wel goed denk ik, stonden in 2016 een tijdslot eerder
Dat is geen garantie natuurlijk, kijk maar naar Gojira en In Flames die vorig jaar ineens in de namiddag stonden. :wink:
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
861
1.709
The official GMM page on Facebook just shared a teaser video for Graspop2020. The background music is Slipknot's All Out Life. Are they hinting at them returning in 2020?

Also, the social media activity does not make an announcement at 4pm more likely...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.442
11.371
The official GMM page on Facebook just shared a teaser video for Graspop2020. The background music is Slipknot’s All Out Life. Are they hinting at them returning in 2020?

Also, the social media activity does not make an announcement at 4pm more likely…

Een longshot maar toch: Slipknot als afsluiter op de zaterdag nadat Judas Priest van 9 tot 10.30 gespeeld heeft? Disturbed en Korn ervoor zitten al redelijk in dezelfde muzikale hoek voor een mooie themadag.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.552
5.397
Slipknot zou wel passen in het 25 jaar jubileum idee... ook een vaste huisband zoals Judas Priest en Iron Maiden...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.821
12.147
Slipknot is altijd welkom. Past er inderdaad zo in, Indiaan, maar daarentegen is hun show iedere keer weer een beleving, waar dat bij Judas Priest en Iron Maiden in mindere mate zo is.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.709
3.493
Ik zou dit idee toejuichen!
Al krijg ik dan vermoedelijk een pijnlijk Opeth - Slipknot clash-probleem.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.552
5.397
Slipknot is altijd welkom. Past er inderdaad zo in, Indiaan, maar daarentegen is hun show iedere keer weer een beleving, waar dat bij Judas Priest en Iron Maiden in mindere mate zo is.
Judas Priest mee eens.. Maiden vond ik 2 jaar terug verrassend sterk moet ik bekennen. Had toen eigenlijk andere plannen tijdens Maiden, maar toch blijven plakken omdat het een toffe show was.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken