Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.439
Set Abominae wrote:
Zoals gezegd kunnen we sowieso nog 2 MS1 headliners verwachten voor de vrijdag en de zondag.
Ook verwacht ik nog 2 MS2 headliners voor de donderdag en de vrijdag.

Een gokje:
Do: Iron Maiden – Nightwish
Vr: System Of A Down – Volbeat
Za: Judas PriestKorn
Zo: Metallica – Deep Purple

Ik verwacht vrijdag nog een flinke headliner, en zondag gewoon Deep Purple als afsluiter.
Nee, Deep Purple is zeker weten niet de MS1 headliner (mogelijk wel de afsluiter op MS2).
De manier van aankondigen bevestigt dat.
Eerste 2 headliners worden apart aangekondigd, met hun respectieve dag erbij, en een duidelijke vermelding van headliner in de beschrijving.
Vandaag volgde een grote worp, zonder headliners (zoals ook voorspeld door de orakels).
De laatste 2 headliners zullen op een zelfde manier worden aangekondigd als IM en JP, daar ben ik van overtuigd.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.554
5.399
Indiaantje89 wrote:

Set Abominae wrote:
Zoals gezegd kunnen we sowieso nog 2 MS1 headliners verwachten voor de vrijdag en de zondag.
Ook verwacht ik nog 2 MS2 headliners voor de donderdag en de vrijdag.

Een gokje:
Do: Iron Maiden – Nightwish
Vr: System Of A Down – Volbeat
Za: Judas PriestKorn
Zo: Metallica – Deep Purple


Ik verwacht vrijdag nog een flinke headliner, en zondag gewoon Deep Purple als afsluiter.

Nee, Deep Purple is zeker weten niet de MS1 headliner (mogelijk wel de afsluiter op MS2).
De manier van aankondigen bevestigt dat.
Eerste 2 headliners worden apart aangekondigd, met hun respectieve dag erbij, en een duidelijke vermelding van headliner in de beschrijving.
Vandaag volgde een grote worp, zonder headliners (zoals ook voorspeld door de orakels).
De laatste 2 headliners zullen op een zelfde manier worden aangekondigd als IM en JP, daar ben ik van overtuigd.
Ik hoop met je mee ;). Ik vind Deep Purple, Deftones, Disturbed en The Offspring allemaal vrij grote namen.
 

rpspeed

Campingartiest
28 nov 2018
86
0
according to Ken

"Sunday they have 4 potential ms2 headliners: deftones, disturbed, the offspring and deep purple.
I expect a smaller, cheaper, headliner this day. Nightwish is a realistic option. On Friday they have room for a very big name."
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Zoals gezegd kunnen we sowieso nog 2 MS1 headliners verwachten voor de vrijdag en de zondag.
Ook verwacht ik nog 2 MS2 headliners voor de donderdag en de vrijdag.

Een gokje:
Do: Iron Maiden – Nightwish
Vr: System Of A Down – Volbeat
Za: Judas PriestKorn
Zo: Metallica – Deep Purple

Kijk nu wat je gedaan hebt!!! Mijn hele toetsenbord ligt vol kwijl!! Dit zou de beste line up ooit zijn qua headliners.
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Ik verwacht vrijdag nog een flinke headliner, en zondag gewoon Deep Purple als afsluiter.

Nee, ze hebben nog geen hoofdheadliner bevestigd voor de zondag. Er komt nog een klapper na Deep Purple
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
according to Ken

“Sunday they have 4 potential ms2 headliners: deftones, disturbed, the offspring and deep purple.
I expect a smaller, cheaper, headliner this day. Nightwish is a realistic option. On Friday they have room for a very big name.”

Dus kent zegt het tegenovergestelde van die andere kerel? Als we dit volgen staat er geen Metallica op zondag en.. a very big name.. geen Volbeat op vrijdag, tenzij deze omgedraaid zouden worden.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Zoals gezegd kunnen we sowieso nog 2 MS1 headliners verwachten voor de vrijdag en de zondag.
Ook verwacht ik nog 2 MS2 headliners voor de donderdag en de vrijdag.

Een gokje:
Do: Iron Maiden – Nightwish
Vr: System Of A Down – Volbeat
Za: Judas PriestKorn
Zo: Metallica – Deep Purple
SOAD kan niet op vrijdag (Zürich) en aangezien op zaterdag de headliner al aangekondigd is en zondag waarschijnlijk een kleinere headliner zal zijn, begin ik meer en meer aan SOAD richting Werchter te denken.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.662
3.385
Ligt het nou aan mij of is er geen dagindeling? Als je kijkt naar het kopje associated acts, zie ik daar wel data tussen staan. Ik denk dat de site nog steeds niet gefixt is. Valt ook wel af te leiden uit de slecht functionerende homepage. Iets zegt me dat Level27 gauw de deur uit wordt gezet.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.439
according to Ken

“Sunday they have 4 potential ms2 headliners: deftones, disturbed, the offspring and deep purple.
I expect a smaller, cheaper, headliner this day. Nightwish is a realistic option. On Friday they have room for a very big name.”
De zondag is inderdaad nogal topzwaar, had zelf ook al m'n twijfels.

Een nieuwe poging dan maar:
Do: Iron Maiden – Nightwish
Vr: Metallica – Avenged Sevenfold (???)
Za: Judas PriestKorn
Zo: Volbeat – Deep Purple
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.439
Set Abominae wrote:
Zoals gezegd kunnen we sowieso nog 2 MS1 headliners verwachten voor de vrijdag en de zondag.
Ook verwacht ik nog 2 MS2 headliners voor de donderdag en de vrijdag.

Een gokje:
Do: Iron Maiden – Nightwish
Vr: System Of A Down – Volbeat
Za: Judas PriestKorn
Zo: Metallica – Deep Purple

SOAD kan niet op vrijdag (Zürich) en aangezien op zaterdag de headliner al aangekondigd is en zondag waarschijnlijk een kleinere headliner zal zijn, begin ik meer en meer aan SOAD richting Werchter te denken.
Goed punt!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.439
rpspeed wrote:
according to Ken

“Sunday they have 4 potential ms2 headliners: deftones, disturbed, the offspring and deep purple.
I expect a smaller, cheaper, headliner this day. Nightwish is a realistic option. On Friday they have room for a very big name.”

Dus kent zegt het tegenovergestelde van die andere kerel? Als we dit volgen staat er geen Metallica op zondag en.. a very big name.. geen Volbeat op vrijdag, tenzij deze omgedraaid zouden worden.
De voorspelling van @andic zou nog gewoon kloppen, behalve Volbeat en Metallica omgedraaid inderdaad (als die nummering überhaupt al was bedoeld als daadwerkelijke volgorde, misschien waren IM en JP gewoon toeval op de juiste plek).
Als die laatste 2 namen blijken te kloppen, vermoed ik dat andic de komende jaren het opperorakel gaat worden, nog boven Ken19.. :wink:
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.662
3.385
Voor wie houdt van scream gecombineerd met zeer melodieuze muziek eromheen: Naglfar! Klinkt heel erg vet :)
Anathema ben ik persoonlijk ook groot fan van. Qua grote vissen valt deze eerste worp (incl. Judas Priest en Iron Maiden) me tegen, maar de undercard vind ik helemaal top.

Ik ben in 2020 gewoon weer in Dessel te vinden. Ik ben tenslotte ook niet verplicht om naar Iron Maiden en Judas Priest te gaan. Mercyful Fate en Anathema (ik verwacht deze twee als afsluiters Marquee) ga ik zeer waarschijnlijk toffer vinden.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.595
7.593
Wauw, wat een line-up! Ik had gisteren al een vermoeden dat om vier uur de namen bekend zouden worden. Dus even voor vier snel op mijn werk even naar buiten gelopen om FB te checken en ja hoor! Zal voor mijn collega's wel een apart gezicht zijn geweest om mij opeens als een blij kind op en neer te zien springen.

Vooral van de vijf progbands op de zaterdag (Opeth, Anathema, Soen, Disillusion en Alcest) word ik ongelooflijk blij. En tegelijkertijd baart het me zorgen dat ze alle vijf op de zaterdag staan. Want dat maakt de kans dat ik ze allemaal kan zien wel een stuk kleiner. Hoe realistisch is het dat ze alle vijf na elkaar in bijvoorbeeld de Marquee staan? Ik vrees dat ze verdeeld gaan worden over de Marquee en Metaldome, vanaf begin van de avond. Dat zou me stellen voor duivelse keuzes.

Verder heel mooi dat ze de mogelijkheid bieden om woensdag al aan te schuiven op de camping. Ik neem geen risico en haal vrijdag gelijk m'n ticket. Iemand enig idee hoeveel combi plus tickets ze gaan verkopen?

Hoe dan ook is het voor mij nu al een legendarische line-up. Elke dag staan er bands die me geweldig lijken of waarvan ik weet dat ze de moeite waard zijn. Het is nu een kwestie van maanden hopen dat ik niet teveel overlappingen heb.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.454
11.419
Ik heb alvast een plekje gereserveerd vooraan in de pit bij Motionless in White. Heerlijk bandje.

Dank voor de tip hier van Disillusion, was mij nog niet erg bekend. Afgaande op de verhalen zal ik dit goed gaan waarderen.

Kans lijkt me vrij realistisch dat de Marque op zaterdag ongeveer Soen, Disillusion, Alcest, Anathema, Opeth is, passen mooi achter elkaar qua grootte. Dan kan ik de mainstage wel vergeten voor die dag denk ik :)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.078
8.198
rpspeed wrote:
according to Ken

“Sunday they have 4 potential ms2 headliners: deftones, disturbed, the offspring and deep purple.
I expect a smaller, cheaper, headliner this day. Nightwish is a realistic option. On Friday they have room for a very big name.”

Dus kent zegt het tegenovergestelde van die andere kerel? Als we dit volgen staat er geen Metallica op zondag en.. a very big name.. geen Volbeat op vrijdag, tenzij deze omgedraaid zouden worden.

Het klinkt niet zo zeer als een voorkennis-uitspraak. Meer gewoon een eigen invulling van de announcement.
Lijkt me dat ze Deep Purple als MS2 neerzetten, tenzij er een classic rock headliner bijkomt. Dan willen ze genre bij genre hebben denk ik net als Kiss en Def Leppard dit jaar. Deep Purple was in 2017 headliner, dus lijkt me dat zij zo laat mogelijk gaan.

Het kan ook nog een vangnet zijn voor eenecht grote naam, als ze nog wel in onderhandeling zijn en de naam wel voor hun neus nog weggekaapt wordt of een Metallica met ineens extra eisen. Dat ze dan in ieder geval wat grotere namen hebben met een headliner van eerdere editie
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.632
4.927
ik verwacht toch nog een poster voor de kaartverkoop.

Begin wel te vrezen voor de 2 overige headliners, denk dat dit pas na de kaartverkoop bekendgemaakt zal zijn
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.078
8.198
ik verwacht toch nog een poster voor de kaartverkoop.

Begin wel te vrezen voor de 2 overige headliners, denk dat dit pas na de kaartverkoop bekendgemaakt zal zijn

Wat voor mij wel meteen hoge verwachtingen schept.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
xydroh wrote:
ik verwacht toch nog een poster voor de kaartverkoop.

Begin wel te vrezen voor de 2 overige headliners, denk dat dit pas na de kaartverkoop bekendgemaakt zal zijn

Wat voor mij wel meteen hoge verwachtingen schept.
mijn voorgevoel zegt dat dat kan kloppen?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.632
4.927
xydroh wrote:
ik verwacht toch nog een poster voor de kaartverkoop.

Begin wel te vrezen voor de 2 overige headliners, denk dat dit pas na de kaartverkoop bekendgemaakt zal zijn

Wat voor mij wel meteen hoge verwachtingen schept.

headliners die laat aangekondigd worden betekened meestal dat een headlienr weggavallen is en een nieuwe headliner gezocht wordt of moeilijke onderhandelingen.
Beide opties zorgen net voor het omgekeerde gevoel bij mij.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken