Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.307
5.756
superginger wrote:
Zal gmm komende editie weer 4 dagen worden of was dat dit jaar alleen vanwege gnr?

Vorig jaar was eenmalig. Al zie ik het wel opnieuw gebeuren als ze Metallica of Rammstein kunnen strikken.

Niet per se. Rammstein heeft er natuurlijk al eens "gewoon" gestaan, Metallica is misschien wat specialer, maar als die gewoon in het weekend kunnen zie ik geen noodzaak voor een extra dag. Was ook gewoon een logistieke kwestie met GnR right? Kortom, zie alleen een extra dag gebeuren als ze echt headliners "over" hebben, niet per se met elke grote headliner weer.

Oh trouwens, waar kan ik tekenen voor een weekendje Slipknot - Rammstein - Metallica? 8-O
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Oh trouwens, waar kan ik tekenen voor een weekendje Slipknot – Rammstein – Metallica? ?

Bij een festival met hele diepe zakken. :)
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Sabaton is aangekondigd voor Bloodstock (midden augustus, Engeland). Voorlopig zijn er enkel data voor augustus.
Gaan ze nog in juni touren, of zijn ze voor Alcatraz/Lokerse Feesten?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.157
4.281
TettenVogel wrote:

superginger wrote:
Zal gmm komende editie weer 4 dagen worden of was dat dit jaar alleen vanwege gnr?


Vorig jaar was eenmalig. Al zie ik het wel opnieuw gebeuren als ze Metallica of Rammstein kunnen strikken.

Niet per se. Rammstein heeft er natuurlijk al eens “gewoon” gestaan, Metallica is misschien wat specialer, maar als die gewoon in het weekend kunnen zie ik geen noodzaak voor een extra dag. Was ook gewoon een logistieke kwestie met GnR right? Kortom, zie alleen een extra dag gebeuren als ze echt headliners “over” hebben, niet per se met elke grote headliner weer.

Oh trouwens, waar kan ik tekenen voor een weekendje Slipknot – Rammstein – Metallica?
1f62f.svg

Niet alleen logistiek, maar ook financieel.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.145
10.437
Sabaton is aangekondigd voor Bloodstock (midden augustus, Engeland). Voorlopig zijn er enkel data voor augustus.
Gaan ze nog in juni touren, of zijn ze voor Alcatraz/Lokerse Feesten?

Ik ben daar zelf ook een beetje 'bang' voor. Zou wel zo praktisch zijn als ze gewoon op GMM komen. Aan de andere kant ook een hele goede smoes om Alcatraz een keer te gaan verkennen. Voor dat festival natuurlijk een hele dikke headliner. Mocht de nieuwe cd goed vallen kunnen ze in 2020 de headlinespot bij GMM best claimen denk ik. Is ook nodig dat moderne metalbands die plek langzaam gaan krijgen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.307
5.756
TettenVogel wrote:
Sabaton is aangekondigd voor Bloodstock (midden augustus, Engeland). Voorlopig zijn er enkel data voor augustus.
Gaan ze nog in juni touren, of zijn ze voor Alcatraz/Lokerse Feesten?

Ik ben daar zelf ook een beetje ‘bang’ voor. Zou wel zo praktisch zijn als ze gewoon op GMM komen. Aan de andere kant ook een hele goede smoes om Alcatraz een keer te gaan verkennen. Voor dat festival natuurlijk een hele dikke headliner. Mocht de nieuwe cd goed vallen kunnen ze in 2020 de headlinespot bij GMM best claimen denk ik. Is ook nodig dat moderne metalbands die plek langzaam gaan krijgen.

Noem me een snob of wat je ook wilt, maar ik vind het toch erg jammer dat de nieuwe generatie headliners door platte acts als Sabaton en Volbeat moet worden aangevoerd. Natuurlijk, ik snap het wel, toegankelijke muziek voor de massa en al dat, maar dat is toch niet het punt van rock en metal? Dat moet een beetje afschrikken, en beetje schuren, maar je vooral goed kunnen raken. En dat mis ik toch echt bij veel grote nieuwe metal bands. Niet dat oude acts allemaal zo hoogdravend zijn, maar het klinkt voor mij allemaal zoveel echter en rauwer. Nouja, dat was even mijn weemoedige geklaag. Ben dan wel weer fan van Slipknot en Rammstein, maar die zijn met hun industrial sound ook zo lomp dat je wel van ze moet houden ofzo. We gaan het zien. Ik hoop gewoon op een nieuwe generatie bands die qua composities en lyrics een beetje op het niveau van de grote classics zitten, in plaats van plat vermaak zoals voorgenoemden.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.145
10.437
Joslittel wrote:

TettenVogel wrote:
Sabaton is aangekondigd voor Bloodstock (midden augustus, Engeland). Voorlopig zijn er enkel data voor augustus.
Gaan ze nog in juni touren, of zijn ze voor Alcatraz/Lokerse Feesten?


Ik ben daar zelf ook een beetje ‘bang’ voor. Zou wel zo praktisch zijn als ze gewoon op GMM komen. Aan de andere kant ook een hele goede smoes om Alcatraz een keer te gaan verkennen. Voor dat festival natuurlijk een hele dikke headliner. Mocht de nieuwe cd goed vallen kunnen ze in 2020 de headlinespot bij GMM best claimen denk ik. Is ook nodig dat moderne metalbands die plek langzaam gaan krijgen.

Noem me een snob of wat je ook wilt, maar ik vind het toch erg jammer dat de nieuwe generatie headliners door platte acts als Sabaton en Volbeat moet worden aangevoerd. Natuurlijk, ik snap het wel, toegankelijke muziek voor de massa en al dat, maar dat is toch niet het punt van rock en metal? Dat moet een beetje afschrikken, en beetje schuren, maar je vooral goed kunnen raken. En dat mis ik toch echt bij veel grote nieuwe metal bands. Niet dat oude acts allemaal zo hoogdravend zijn, maar het klinkt voor mij allemaal zoveel echter en rauwer. Nouja, dat was even mijn weemoedige geklaag. Ben dan wel weer fan van Slipknot en Rammstein, maar die zijn met hun industrial sound ook zo lomp dat je wel van ze moet houden ofzo. We gaan het zien. Ik hoop gewoon op een nieuwe generatie bands die qua composities en lyrics een beetje op het niveau van de grote classics zitten, in plaats van plat vermaak zoals voorgenoemden.

Ik snap wel wat je zegt, maar als je echt kritisch kijkt naar een groot deel van de oude garde dan is dit ook vrije brave metal/rock: Ozzy, Judas Priest, KISS, zelfs AC/DC. In de tijd dat zij opkwamen lag dit uiteraard wel anders. Een band als Sabaton doet voor mij daar absoluut niet voor onder. Al moet niet de hele line-up volstaan met die bands. Afgelopen GMM waren bands als SepticFlesh, Watain en Wolves in The Throne Room broodnodige zwaardere metalshots. Ik heb er alle vertrouwen in dat er komend jaar weer een vette line-up staat!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.603
5.000
Joslittel wrote:

TettenVogel wrote:
Sabaton is aangekondigd voor Bloodstock (midden augustus, Engeland). Voorlopig zijn er enkel data voor augustus.
Gaan ze nog in juni touren, of zijn ze voor Alcatraz/Lokerse Feesten?


Ik ben daar zelf ook een beetje ‘bang’ voor. Zou wel zo praktisch zijn als ze gewoon op GMM komen. Aan de andere kant ook een hele goede smoes om Alcatraz een keer te gaan verkennen. Voor dat festival natuurlijk een hele dikke headliner. Mocht de nieuwe cd goed vallen kunnen ze in 2020 de headlinespot bij GMM best claimen denk ik. Is ook nodig dat moderne metalbands die plek langzaam gaan krijgen.

Noem me een snob of wat je ook wilt, maar ik vind het toch erg jammer dat de nieuwe generatie headliners door platte acts als Sabaton en Volbeat moet worden aangevoerd. Natuurlijk, ik snap het wel, toegankelijke muziek voor de massa en al dat, maar dat is toch niet het punt van rock en metal? Dat moet een beetje afschrikken, en beetje schuren, maar je vooral goed kunnen raken. En dat mis ik toch echt bij veel grote nieuwe metal bands. Niet dat oude acts allemaal zo hoogdravend zijn, maar het klinkt voor mij allemaal zoveel echter en rauwer. Nouja, dat was even mijn weemoedige geklaag. Ben dan wel weer fan van Slipknot en Rammstein, maar die zijn met hun industrial sound ook zo lomp dat je wel van ze moet houden ofzo. We gaan het zien. Ik hoop gewoon op een nieuwe generatie bands die qua composities en lyrics een beetje op het niveau van de grote classics zitten, in plaats van plat vermaak zoals voorgenoemden.
Snob.. :p :wink:

Nee hoor, ik begrijp je wel, maar je kunt ook gewoon niet om dat soort 'platte' bands heen als festival. Ik zie niet zo 1-2-3- een band uit de 'serieuzere'/technischere/hardere genres dezelfde aantallen publiek voor een hoofdpodium trekken als een Volbeat/Sabaton. Kijk maar eens naar Ayreon, die blijkbaar toch voor een halfgevulde Marquee stond te spelen (zelf niet veel van gemerkt vooraan), omdat het gros van de mensen toch liever Iron Maiden (toch ook wel wat kitscherig/plat vermaak, en niet meer bepaald vernieuwend te noemen) en/of Parkway Drive (weliswaar een van de betere uit het metalcore-subgenre, dat echter toch niet zo heel veel om het lijf heeft) willen zien. En bij A Perfect Circle liepen ook hele hordes mainstream-metalfans al van het terrein af (achteraf gezien hadden die wellicht ook beter gepast in de Marquee, zoals Ayreon).
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.603
5.000
TettenVogel wrote:
Sabaton is aangekondigd voor Bloodstock (midden augustus, Engeland). Voorlopig zijn er enkel data voor augustus.
Gaan ze nog in juni touren, of zijn ze voor Alcatraz/Lokerse Feesten?

Ik ben daar zelf ook een beetje ‘bang’ voor. Zou wel zo praktisch zijn als ze gewoon op GMM komen. Aan de andere kant ook een hele goede smoes om Alcatraz een keer te gaan verkennen. Voor dat festival natuurlijk een hele dikke headliner. Mocht de nieuwe cd goed vallen kunnen ze in 2020 de headlinespot bij GMM best claimen denk ik. Is ook nodig dat moderne metalbands die plek langzaam gaan krijgen.
Zou voor mij ook wel heel praktisch zijn inderdaad. Ik ben sowieso wel van plan om Sabaton te zien komend jaar (nog niet eerder gezien namelijk), dus mochten ze niet op GMM staan, dan ben ik ook wel bereid om nog een ticket elders te kopen (dit jaar ook gedaan met Lokerse Feesten voor Steel Panther en Gojira).
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.419
617
Download Australië meld zich met een paar namen die al in Europa zijn tijdens het festival seizoen. Maar ook weer nieuwe namen in het geruchtencircuit
H95Z9PC.jpg
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.457
2.941
Slayer - Slipknot - Within Temptation - Kiss - Tool - Rammstein

Zoiets lijkt realistisch?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.603
5.000
Rock-Fest-Barcelona-2019-1-724x1024.jpg


2 weken na Graspop, dikke kanshebbers dus (op Avatar na waarschijnlijk).
Doe maar Demons & Wizards, Therion, Sonata Arctica, en ach.. de rest ook maar... :)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.603
5.000
Slayer – Slipknot – Within Temptation – Kiss – Tool – Rammstein

Zoiets lijkt realistisch?
Best mogelijk inderdaad.
Hoewel ik bv. Sabaton wat realistischer zou vinden dan Tool.
Rammstein is ook een aardige gok natuurlijk, maar zeker niet onmogelijk.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.145
10.437
Scorpions, Megadeth en Sepultura mee met Iron Maiden naar Rock in Rio. Verwacht dat alleen Sepultura hiervan kansrijk is. Scorpions hoop ik echt dat die wegblijven.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Scorpions, Megadeth en Sepultura mee met Iron Maiden naar Rock in Rio. Verwacht dat alleen Sepultura hiervan kansrijk is. Scorpions hoop ik echt dat die wegblijven.

Hoezo, geen zin in het vierde afscheidsconcert in 8 jaar?

Tool en Rammstein worden hierboven realistisch genoemd. Ook al heeft Rammstein al op GMM gestaan, toch maar oppassen met die uitspraken.

Graspop heeft vorig jaar trouwens enkele elektronische acts geboekt, zoals Pertubator en Bloody Beetroots. Naar het schijnt was dit wel een succes. Heeft er iemand een idee welke elektronische bands er dit jaar op het podium zouden kunnen staan?
 

Verwijderd lid 1447

Campingartiest
22 okt 2015
76
0
Qua elektronisch:
The Prodigy als gelijk als afsluiter? Nieuw album op komst.
Zou misschien wel een hele grote stap zijn, maar misschien wel een beetje in lijn liggen met meer elektronica.
Ik zou het wel tof vinden, vooral als er een headliner zou komen waar ik zelf minder mee heb (zoals Slipknot)

Zelf hoop ik Blue Sthali of Celldweller, maar weet niet hoe realistisch zijn. Infected Mushroom of the Qemist zou ik ook wel graag zien, en vallen zeker onder de wat hardere elektronica, die op GMM zouden passen. Misschien the Glitch Mob, al zijn die te mainstream voor GMM, en ik weet ook niet of ze toeren door de eu komende zomer.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.307
5.756
Qua elektronisch:
The Prodigy als gelijk als afsluiter? Nieuw album op komst.
Zou misschien wel een hele grote stap zijn, maar misschien wel een beetje in lijn liggen met meer elektronica.
Ik zou het wel tof vinden, vooral als er een headliner zou komen waar ik zelf minder mee heb (zoals Slipknot)

Avondje Slipknot - The Prodigy lijkt mij perfect, lekker industrieel allebei. Kom maar door!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.603
5.000
Qua elektronisch:
The Prodigy als gelijk als afsluiter? Nieuw album op komst.
Zou misschien wel een hele grote stap zijn, maar misschien wel een beetje in lijn liggen met meer elektronica.
Ik zou het wel tof vinden, vooral als er een headliner zou komen waar ik zelf minder mee heb (zoals Slipknot)

Zelf hoop ik Blue Sthali of Celldweller, maar weet niet hoe realistisch zijn. Infected Mushroom of the Qemist zou ik ook wel graag zien, en vallen zeker onder de wat hardere elektronica, die op GMM zouden passen. Misschien the Glitch Mob, al zijn die te mainstream voor GMM, en ik weet ook niet of ze toeren door de eu komende zomer.
KMFDM of Skinny Puppy zou ook mooi zijn!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken