Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

deouwe

Playlistbediener
25 jan 2018
20
0
De namen vliegen al weer "over en weer" maar helaas zie ik vaak dezelfde "hoofdacts" langskomen. 2019 wordt mijn 9e editie (bij leven en welzijn gezien de leeftijd) maar (of "dus") acts als Rammstein, Volbeat, Iron Maiden, Ozzy (nu echt nooit meer laten komen), Slayer, Judas Priest, Sabaton en Scorpions mogen best "overgeslagen" worden. Op Wikipedia staat een overzicht van alle bands vanaf dag èèn en sommigen zijn best "oververtegenwoordigd" terwijl er nog zat moois "rondloopt", zowel "oud" als "nieuw", zowel "rock" als "dead metal".
Op Kiss reken ik wel een beetje maar bands als Aerosmith, Whitesnake c.s. hebben we al een tijd niet gezien. ACDC gaat 'm niet worden maar Metallica moet kunnen en wat dacht je van The Who?
Ook een uurtje Frampton is altijd een feestje. Kijk ik naar "nieuw" dan is het weer tijd voor Dragonforce.
Dit jaar al verwend met Black Stone Cherry en Shinedown maar voor Airborne is altijd plek. Greta mag echt niet ontbreken.
Kortom, er is nog zat moois zonder teveel in herhaling te vallen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Ik denk niet dat Rammstein naar GMM zal gaan, ik denk in België aan RW of los concert. In Nederland twijfel ik, verwacht eigenlijk Gelredome maar Pinkpop kan.

Greta van Fleet verwacht ik dat ze support act van Iron Maiden gaan zijn tijdens Legend of the Beast World tour 2019. Weet niet of dat consequenties voor een passage langs GMM.

Ben benieuwd waar Bon Jovi in België terecht kan komen. Ik meen maandag daarvan nieuws, waarvan losse concerten is de hoofdmoot denk ik. Toevallig wel dat het Duitse With Full Force ook morgen met nieuws komt, toevallig?? Of toch festivals daarbij in de tour?

Within Temptation verwacht ik nog wel op meer festivals...
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.087
Off-topic, maar voor wie het optreden van Ayreon op Graspop naar meer smaakt (zoals ik):

https://i.imgur.com/TEhQ5R6.jpg

Ik zit in eider geval klaar de 25e! :)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Off-topic, maar voor wie het optreden van Ayreon op Graspop naar meer smaakt (zoals ik):

<iframe allowfullscreen="true" mozallowfullscreen="true" webkitallowfullscreen="true" class="imgur-embed-iframe-pub imgur-embed-iframe-pub-TEhQ5R6-true-540" scrolling="no" src="https://imgur.com/TEhQ5R6/embed?ref=https%3A%2F%2Fforum.festileaks.com%2Fforums%2Ftopic%2Fgraspop-metal-meeting-2019%2Fpage%2F5%2F%23post-167805&w=540" id="imgur-embed-iframe-pub-TEhQ5R6" style="height: 500px; width: 540px; margin: 10px 0px; padding: 0px;"></iframe>
<script async="" src="//s.imgur.com/min/embed.js" charset="utf-8"></script>

Ik zit in eider geval klaar de 25e!
1f642.svg

Ik ook hoor! Dit wil ik voor geen goud missen.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.513
3.003
Sonata Arctica werd genoemd op de vorige pagina, laten komen! Heb ze vorig jaar ofzo gezien in de kleine zaal van 013... Ben heel groot fan van deze groep!
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.429
642
Gisteren maar alweer naar Halestorm geweest, nu na 5x blijft het nog steeds een lekkere band. Staan al op Download AUS, mogen van mij overkomen naar het Europese festivalseizoen!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.087
Gisteren maar alweer naar Halestorm geweest, nu na 5x blijft het nog steeds een lekkere band. Staan al op Download AUS, mogen van mij overkomen naar het Europese festivalseizoen!
Ja hoor, maar liever nog die zonder de H.. :wink:
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.168
4.312
Ter inspiratie:
https://twitter.com/loudwire/status/1047161763148570624?s=21
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.168
4.312
De namen vliegen al weer “over en weer” maar helaas zie ik vaak dezelfde “hoofdacts” langskomen. 2019 wordt mijn 9e editie (bij leven en welzijn gezien de leeftijd) maar (of “dus”) acts als Rammstein, Volbeat, Iron Maiden, Ozzy (nu echt nooit meer laten komen), Slayer, Judas Priest, Sabaton en Scorpions mogen best “overgeslagen” worden. Op Wikipedia staat een overzicht van alle bands vanaf dag èèn en sommigen zijn best “oververtegenwoordigd” terwijl er nog zat moois “rondloopt”, zowel “oud” als “nieuw”, zowel “rock” als “dead metal”.
Op Kiss reken ik wel een beetje maar bands als Aerosmith, Whitesnake c.s. hebben we al een tijd niet gezien. ACDC gaat ‘m niet worden maar Metallica moet kunnen en wat dacht je van The Who?
Ook een uurtje Frampton is altijd een feestje. Kijk ik naar “nieuw” dan is het weer tijd voor Dragonforce.
Dit jaar al verwend met Black Stone Cherry en Shinedown maar voor Airborne is altijd plek. Greta mag echt niet ontbreken.
Kortom, er is nog zat moois zonder teveel in herhaling te vallen.

Rammstein stond 1x op Graspop.
Slayer is de laatste kans.
Metallica gaat hem niet worden in 2019. (En imo eerder op Werchter)
 

JelleCa

Campingartiest
24 okt 2016
78
42
Pim wrote:
Gisteren maar alweer naar Halestorm geweest, nu na 5x blijft het nog steeds een lekkere band. Staan al op Download AUS, mogen van mij overkomen naar het Europese festivalseizoen!


Nice, ik ga ze vanavond nog eens zien, voor de 8ste keer :wink:
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Je hoeft ook niet perse je te verheugen op de hoofdacts. Er is gewoonweg een kleine vijver waar uit gevist wordt.
The Who zal niet snel als hoofdact geboekt worden, wel vernieuwend maar het zegt veel jeugd niets meer.
Deep Purple vond ik al gewaagd, maar dat is een band die iig nog Rock speelt,
The Who gaat al meer de 'punk'kant op en wordt minder breed gedragen. Opmerkelijk vind ik dat je klaag over de kwaliteit van Ozzy (wel terrecht overigens) maar "The Who' wel ziet zitten. Headliners zijn gewoonweg acts die meer volk trekken. Je hebt 'zwakkere tot gemiddelde' headliners die inmiddels een 013 of HMH aandoen: Marilyn Manson, Sabaton, Judas Priest, Alice Cooper, Slipknot, Within Temptation (die overigens nooit geheadlined hebben), In Flames, Nightwish, Limp Bizkit, e.d.
De bovengemiddelde headliners die een ziggodome uitverkopen 'Black Sabbath, Kiss, Volbeat, (en het wellicht wat overschatte) Avenged Sevenfold
En gewoonweg de giganten binnen het genre die in het Gelredome staan 'Iron Maiden, Rammstein, Guns n Roses, Metallica en System of a Down'
Ik heb liever een jaar met Iron Maiden, Rammstein en Metallica als headliners..dan weet je zeker dat je waar voor je geld krijgt. Dan kun je altijd nog Airbourne alle andere namen ervoor laten spelen.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.087
Bekendmakingen vorig jaar:
6 november
11 november
13 november
15 november
6 december
7 december
25 januari
14 maart

Zouden ze voor komend jaar weer ongeveer hetzelfde schema aanhouden?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Bekendmakingen vorig jaar:
6 november
11 november
13 november
15 november
6 december
7 december
25 januari
14 maart

Zouden ze voor komend jaar weer ongeveer hetzelfde schema aanhouden?

Lijkt me wel, mogelijk dat ze zelfs nog wat later starten. Ik zie op dit moment geen hele grote headliner (zoals Guns 'n Roses en Ozzy vorig jaar) die hun eigen tours bekend maken. Ik verwacht komend jaar eerder een mooie grote hoeveelheid headliners/subs van een wat kleiner kaliber. Dan heeft Graspop waarschijnlijk wat meer zeggenschap over wanneer iets naar buiten komt. In de loop van november nieuws en eind november start voorverkoop is mijn gok. Oktober is de maand voor Werchter met eerste headliners en start voorverkoop, dan krijgt GMM de maand november. Al zou ik het toejuichen wanneer ze veel eerder starten!
 

herbmydrug

Playlistbediener
3 feb 2018
11
2
Opvallend: niets in België aangekondigd.

http://www.disturbed1.com/news/european-cities-announced-evolution-tour-55796

 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Echter wel twee locaties in de Benelux (Amsterdam en Luxemburg) op een relatief korte Europese tournee (als je de Noord-Amerikaanse steden op de poster wegstreept). Dus het zou best kunnen dat Vlaanderen wordt overgeslagen. Dit is een headline-tournee in het kader van een nieuwe cd, dus het lijkt me niet vanzelfsprekend dat Disturbed daarnaast zomerfestivaloptredens gaat doen komend jaar.
 

chuckofalltrades

Playlistbediener
16 sep 2018
39
0
Reposting this message as it got deleted when I tried to edit it.

Hello eveyone - just popping in to say hi.

A rock and metal fan from India here. My wife and myself are doing a vacation to Netherlands and Belgium next year, and we'll be doing two festivals - from Pinkpop, Graspop & RW (depending on the lineups). I go through these forums on a daily basis (I have them bookmarked on Chrome!). Already bought tix to Metallica (Amsterdam, Jun 11) :D

This will be my first Europe trip and festival experience outside India, and I can't wait. My wishlist (with absolutely no science, so please don't treat these as rumours):
Riverside, Deep Purple, Opeth, TesseracT, Leprous, Symphony X, Allman Brothers, Muse, Alice in Chains, Iron Maiden, Blue Oyster Cult, Black Crowes, Ayreon, Fates Warning, The Stone Roses, Flobots, Suede, Queensryche, Oasis (still hoping for that reunion), Ne Obliviscaris, Voyager and gosh, David Gilmour! Pretty sure I've missed several of my favourite names out, but if I were to see even 3 from the above list across the two festivals I end up choosing, I will consider my long expedition from Mumbai worth it!

Hope to bump into some of you guys there! Excuse the enthusiasm, long post and the fact that my post is in English. I understand whatever you guys post thanks to the magic of Google auto-translate!

\m/
Deepak aka Chuck
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.429
642
Welcome @chuckofalltrades! Hope to see you at Graspop 2019! You're gonna love it if you're into the harder side of rock!
Since you understand everything we talk about here thanks to Google Translate I'm gonna continue this in Dutch if you don't mind!

Zoals elk jaar komt 99festivals.com weer met hun lijstjs met kanshebbers, natuurlijk zijn hier weer een aantal van besproken op het forum, maar er duiken weer een paar mooie namen op die hier nog niet gevallen zijn!
https://www.99festivals.com/graspop-2019-de-7-mogelijke-headliners/
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Jaja System of a Down!!! Dacht dat die weer terug in winterslaap waren joh. Wat was dat ongelofelijk goed op RW. Dan Manowar, Sabaton en Amon Amarath, Within Temptation en het begint langzaam vorm te krijgen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken