Joslittel wrote:
TettenVogel wrote:
Sabaton is aangekondigd voor Bloodstock (midden augustus, Engeland). Voorlopig zijn er enkel data voor augustus.
Gaan ze nog in juni touren, of zijn ze voor Alcatraz/Lokerse Feesten?
Ik ben daar zelf ook een beetje ‘bang’ voor. Zou wel zo praktisch zijn als ze gewoon op GMM komen. Aan de andere kant ook een hele goede smoes om Alcatraz een keer te gaan verkennen. Voor dat festival natuurlijk een hele dikke headliner. Mocht de nieuwe cd goed vallen kunnen ze in 2020 de headlinespot bij GMM best claimen denk ik. Is ook nodig dat moderne metalbands die plek langzaam gaan krijgen.
Noem me een snob of wat je ook wilt, maar ik vind het toch erg jammer dat de nieuwe generatie headliners door platte acts als Sabaton en Volbeat moet worden aangevoerd. Natuurlijk, ik snap het wel, toegankelijke muziek voor de massa en al dat, maar dat is toch niet het punt van rock en metal? Dat moet een beetje afschrikken, en beetje schuren, maar je vooral goed kunnen raken. En dat mis ik toch echt bij veel grote nieuwe metal bands. Niet dat oude acts allemaal zo hoogdravend zijn, maar het klinkt voor mij allemaal zoveel echter en rauwer. Nouja, dat was even mijn weemoedige geklaag. Ben dan wel weer fan van Slipknot en Rammstein, maar die zijn met hun industrial sound ook zo lomp dat je wel van ze moet houden ofzo. We gaan het zien. Ik hoop gewoon op een nieuwe generatie bands die qua composities en lyrics een beetje op het niveau van de grote classics zitten, in plaats van plat vermaak zoals voorgenoemden.