Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Jaja System of a Down!!! Dacht dat die weer terug in winterslaap waren joh. Wat was dat ongelofelijk goed op RW. Dan Manowar, Sabaton en Amon Amarath, Within Temptation en het begint langzaam vorm te krijgen.
SOAD is nog niet aangekondigd toch?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Joslittel wrote:
Jaja System of a Down!!! Dacht dat die weer terug in winterslaap waren joh. Wat was dat ongelofelijk goed op RW. Dan Manowar, Sabaton en Amon Amarath, Within Temptation en het begint langzaam vorm te krijgen.

SOAD is nog niet aangekondigd toch?

Nee dat niet maar stonden als optie in dat artikel. Was voor mij al genoeg voor een vreugdedansje deze ochtend
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.089
Welcome @chuckofalltrades! Hope to see you at Graspop 2019! You’re gonna love it if you’re into the harder side of rock!
Since you understand everything we talk about here thanks to Google Translate I’m gonna continue this in Dutch if you don’t mind!

Zoals elk jaar komt 99festivals.com weer met hun lijstjs met kanshebbers, natuurlijk zijn hier weer een aantal van besproken op het forum, maar er duiken weer een paar mooie namen op die hier nog niet gevallen zijn!

Graspop 2019: de 7 mogelijke headliners

<iframe class="wp-embedded-content" sandbox="allow-scripts" security="restricted" src="https://www.99festivals.com/graspop-2019-de-7-mogelijke-headliners/embed/#?secret=l92ZLnrXWY" data-secret="l92ZLnrXWY" width="600" height="583" title="“Graspop 2019: de 7 mogelijke headliners” — 99 Festivals" frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no"></iframe>
Mooi lijstje al! :)
Zit i.i.g. veel moois voor mij in het vat: Sabaton, Within Temptation, Prophets Of Rage, Kiss, Tenacious D, Airbourne, Epica, Dimmu Borgir, Cradle Of Filth, Dragonforce, Amon Amarth, Manowar, Opeth, Korpiklaani, Dropkick Murphys, Def Leppard...
Wel apart dat Disturbed niet wordt genoemd, zelfs niet bij de outsiders. Lijkt me toch een van de grootste kanshebbers.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.089
Reposting this message as it got deleted when I tried to edit it.

Hello eveyone – just popping in to say hi.

A rock and metal fan from India here. My wife and myself are doing a vacation to Netherlands and Belgium next year, and we’ll be doing two festivals – from Pinkpop, Graspop & RW (depending on the lineups). I go through these forums on a daily basis (I have them bookmarked on Chrome!). Already bought tix to Metallica (Amsterdam, Jun 11)
1f600.svg


This will be my first Europe trip and festival experience outside India, and I can’t wait. My wishlist (with absolutely no science, so please don’t treat these as rumours):
Riverside, Deep Purple, Opeth, TesseracT, Leprous, Symphony X, Allman Brothers, Muse, Alice in Chains, Iron Maiden, Blue Oyster Cult, Black Crowes, Ayreon, Fates Warning, The Stone Roses, Flobots, Suede, Queensryche, Oasis (still hoping for that reunion), Ne Obliviscaris, Voyager and gosh, David Gilmour! Pretty sure I’ve missed several of my favourite names out, but if I were to see even 3 from the above list across the two festivals I end up choosing, I will consider my long expedition from Mumbai worth it!

Hope to bump into some of you guys there! Excuse the enthusiasm, long post and the fact that my post is in English. I understand whatever you guys post thanks to the magic of Google auto-translate!

\m/
Deepak aka Chuck
Welcome, Chuck! Wow, I didn't realize this forum is becoming so international.. :)
Nice first post, and very interesting list of bands you like to see (you really like your progressive rock/metal, don't you :wink: ). I hope you get to see a lot of them, and have a wonderful time here!
 

herbmydrug

Playlistbediener
3 feb 2018
11
2
voor degene die deze post heeft gemist: https://festileaks.com/2018/10/poster-spotting-komen-de-grootheden-nog-een-keer-samen-op-graspop-2019/
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
https://www.99festivals.com/graspop-2019-de-7-mogelijke-headliners/
Hahaha waardeloos.
Slayer en Slipknot zie ik wel headlinen, SLayer zal wel voor deze keer als headliner gepromoveerd worden omdat ze kappen? Niet mijn ding, maar ze verdienen een mooie afsluiting. Wel vind ik dat Kreator dan ook wel eens deze positie mag krijgen.
Manowar eigenlijk hetzelfde verhaal als SLayer. Maar deze band heeft vaak belachelijke eisen, voor een band die in de Benelux amper 1500 man aanspreekt
Zie de tenondergang van Forces of Metal...
https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2012/maart/Forces-Of-Metal-tenonder.html
Def Leppard zie ik peroonlijk wel headlinen, maar dit is ook weer een band die het in Europa gewoon minder goed doet. Ze stonden (uit mijn hoofd in 2008?) op gmm, maar toen stonden ze ook onder Judas Priet en Whitesnake op het affiche.
Maar...FFDP als mogelijke headliner??...that would be the day...dat ik niet meer naar GMM ga. Als zo'n theatrale hillbillyband als headliner wordt geboekt, komt ik niet meer opdagen. Met herhaling festivals afzeggen, terwijl je foto's deelt van jezelf in een amsterdamse koffieshop....dronken of stoned op het podium gaan staan (prima), maar zo erg dat je niet meer kunt zingen?.....na een half optreden ermee kappen en zeggen 'ja dat kunnen onze fans verwachten'. Deze band verdient geen aandacht meer.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128

Als dit de echte line-up zou zijn zou ik een kaartje kopen! De zaterdag vind ik persoonlijk een stuk minder dan de andere daten, maarja dat vond ik dit jaar ook en een dagje rust tussendoor om de zondag weer te knallen is ook niet erg. Ben alleen wel sceptisch over de 4 dagen. Ik verwacht niet dat ze weer 4 dagen gaan doen omdat het vorig jaar wel als 'speciaal' werd doorgespeeld
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.089
Graspop 2019: de 7 mogelijke headliners

<iframe class="wp-embedded-content" sandbox="allow-scripts" security="restricted" src="https://www.99festivals.com/graspop-2019-de-7-mogelijke-headliners/embed/#?secret=X4exufqqBj" data-secret="X4exufqqBj" width="600" height="749" title="“Graspop 2019: de 7 mogelijke headliners” — 99 Festivals" frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no"></iframe>
Hahaha waardeloos.
Slayer en Slipknot zie ik wel headlinen, SLayer zal wel voor deze keer als headliner gepromoveerd worden omdat ze kappen? Niet mijn ding, maar ze verdienen een mooie afsluiting. Wel vind ik dat Kreator dan ook wel eens deze positie mag krijgen.
Manowar eigenlijk hetzelfde verhaal als SLayer. Maar deze band heeft vaak belachelijke eisen, voor een band die in de Benelux amper 1500 man aanspreekt
Zie de tenondergang van Forces of Metal…
https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2012/maart/Forces-Of-Metal-tenonder.html
Def Leppard zie ik peroonlijk wel headlinen, maar dit is ook weer een band die het in Europa gewoon minder goed doet. Ze stonden (uit mijn hoofd in 2008?) op gmm, maar toen stonden ze ook onder Judas Priet en Whitesnake op het affiche.
Maar…FFDP als mogelijke headliner??…that would be the day…dat ik niet meer naar GMM ga. Als zo’n theatrale hillbillyband als headliner wordt geboekt, komt ik niet meer opdagen. Met herhaling festivals afzeggen, terwijl je foto’s deelt van jezelf in een amsterdamse koffieshop….dronken of stoned op het podium gaan staan (prima), maar zo erg dat je niet meer kunt zingen?…..na een half optreden ermee kappen en zeggen ‘ja dat kunnen onze fans verwachten’. Deze band verdient geen aandacht meer.
Dus omdat er één band tussen staat waar jij het niet mee eens bent, is het hele lijstje waardeloos..? :roll:
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Je hebt gelijk. De intro slaat voornamelijk op FFDP.
Slipknot en SOAD hebben al eerder geheadlined en trekken ook redelijk wat publiek.
SOAD is zeker een grootheid in het genre, maar ze staan al een tijdje stil.....dit doet je naamsbekendheid niet goed
Als SOAD komt, is het waarschijnlijk wel DE headliner van het festival.
Slipknot word ik niet warm of koud van. Voor een band die weinig grote zalen aandoet (HMH 1x uitverkocht, Terwijl Within Temptation en Nightwish dit bijna 2x doen), vind ik het knap hoe ze het veld vol krijgen.
Slayer en Manowar zijn al een tijdje uit het headlinerrijtje. Maar door een afscheidstouernee zou ik het ze van harte gunnen.
Sabaton is een leuke afsluiter voor de mainstage2. Amon Amarth en Airbourne zijn leuke namen...maar toch geen headliners? Deze bands moet je ergens rond de avond neerzetten om alvast het publiek warm te maken. Twee topbands, maar in mijn ogen geen headliners voor een festivaldag van 100 euro. Misschien wel potentiele afsluiters voor de mainstage 2.
Puur op ticketverkoop zou ik als nieuwe headliners Within Temtation of Nightwish willen introduceren als nieuwe headliners. (niet allebei hetzelfde jaar) In combinatie met bands als Rammstein, Iron Maiden, Metallica, System of A Down, Volbeat, (nog nooit eerder op GMM),
De vijver wordt steeds kleiner, maar de tickets worden steeds duurder...
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Ik zou op die affiche graag Def Leppard vervangen door SOAD, maar dan zou je wel een fantastische affiche hebben zeg. Op vlak van headliners is het wel zo-zo, maar vooral die namen eronder zijn zeer mooi. Het leuke is dat heel veel van die namen ook effectief kans maken volgende zomer. Ik ben echt benieuwd wat GMM er dit jaar van maakt!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.089
Je hebt gelijk. De intro slaat voornamelijk op FFDP.
Slipknot en SOAD hebben al eerder geheadlined en trekken ook redelijk wat publiek.
SOAD is zeker een grootheid in het genre, maar ze staan al een tijdje stil…..dit doet je naamsbekendheid niet goed
Als SOAD komt, is het waarschijnlijk wel DE headliner van het festival.
Slipknot word ik niet warm of koud van. Voor een band die weinig grote zalen aandoet (HMH 1x uitverkocht, Terwijl Within Temptation en Nightwish dit bijna 2x doen), vind ik het knap hoe ze het veld vol krijgen.
Slayer en Manowar zijn al een tijdje uit het headlinerrijtje. Maar door een afscheidstouernee zou ik het ze van harte gunnen.
Sabaton is een leuke afsluiter voor de mainstage2. Amon Amarth en Airbourne zijn leuke namen…maar toch geen headliners? Deze bands moet je ergens rond de avond neerzetten om alvast het publiek warm te maken. Twee topbands, maar in mijn ogen geen headliners voor een festivaldag van 100 euro. Misschien wel potentiele afsluiters voor de mainstage 2.
Puur op ticketverkoop zou ik als nieuwe headliners Within Temtation of Nightwish willen introduceren als nieuwe headliners. (niet allebei hetzelfde jaar) In combinatie met bands als Rammstein, Iron Maiden, Metallica, System of A Down, Volbeat, (nog nooit eerder op GMM),
De vijver wordt steeds kleiner, maar de tickets worden steeds duurder…
Slayer en Manowar zou ik ook niet (meer) de topspot geven, maar eerder als dagafsluiter op MS2 (Slayer zou ik zelfs op de laatste dag het festival laten afsluiten, lijkt me mooi waardig afscheid). Maar ik kan me ook wel voorstellen dat dat wel gebeurt.
Amon Amarth heb ik ook twijfels over als (top)headliner, evenals Tenacious D, Slash, Prophets Of Rage (is toch geen RATM) en (inderdaad) FFDP.
Airbourne wordt volgens mij niet genoemd als mogelijke headliner, maar staat in een rijtje van 'andere stevige kleppers', dus net buiten de categorie headliners (hoewel Within Temptation uit dit rijtje natuurlijk wel headlinerstatus heeft).
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.089
Zeker een mooie line-up, zou ik direct een weekendticket voor kopen!
Zou natuurlijk wel hier en daar wat namen omwisselen, weglaten en/of toevoegen, maar zo heeft iedereen wel zijn persoonlijke voorkeuren.
Voor de afsluiters van de main stages zou ik zoiets wel zien zitten:
Do: Slash (MS2) - FFDP (MS1) - Kiss (MS2) - Slipknot (MS1)
Vr: Airbourne (MS2) - Alestorm (MS1) - Sabaton (MS2) - Manowar (MS1)
Za: Tenacious D (MS2) - Steel Panther (MS1) - Def Leppard (MS2) - Within Temptation (MS1)
Zo: Prophets Of Rage (MS2) - Amon Amarth (MS1) - System Of A Down (MS2) - Slayer (MS1)
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Ik zou op die affiche graag Def Leppard vervangen door SOAD, maar dan zou je wel een fantastische affiche hebben zeg. Op vlak van headliners is het wel zo-zo, maar vooral die namen eronder zijn zeer mooi. Het leuke is dat heel veel van die namen ook effectief kans maken volgende zomer. Ik ben echt benieuwd wat GMM er dit jaar van maakt!

Die aanpassing zou dit lijstje toch wel dicht bij perfectie zetten voor mij. Zou Alter Bridge ook nog wel leuk vinden. Maarja Slash + Myles Kennedy komt dichtbij genoeg ;p
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
herbmydrug wrote:
voor degene die deze post heeft gemist: https://festileaks.com/2018/10/poster-spotting-komen-de-grootheden-nog-een-keer-samen-op-graspop-2019/

Zeker een mooie line-up, zou ik direct een weekendticket voor kopen!
Zou natuurlijk wel hier en daar wat namen omwisselen, weglaten en/of toevoegen, maar zo heeft iedereen wel zijn persoonlijke voorkeuren.
Voor de afsluiters van de main stages zou ik zoiets wel zien zitten:
Do: Slash (MS2) – FFDP (MS1) – Kiss (MS2) – Slipknot (MS1)
Vr: Airbourne (MS2) – Alestorm (MS1) – Sabaton (MS2) – Manowar (MS1)
Za: Tenacious D (MS2) – Steel Panther (MS1) – Def Leppard (MS2) – Within Temptation (MS1)
Zo: Prophets Of Rage (MS2) – Amon Amarth (MS1) – System Of A Down (MS2) – Slayer (MS1)

Mooie namen maar we hoeven geen rekening te houden met die vierde dag toch?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.089
Set Abominae wrote:

herbmydrug wrote:
voor degene die deze post heeft gemist: https://festileaks.com/2018/10/poster-spotting-komen-de-grootheden-nog-een-keer-samen-op-graspop-2019/


Zeker een mooie line-up, zou ik direct een weekendticket voor kopen!
Zou natuurlijk wel hier en daar wat namen omwisselen, weglaten en/of toevoegen, maar zo heeft iedereen wel zijn persoonlijke voorkeuren.
Voor de afsluiters van de main stages zou ik zoiets wel zien zitten:
Do: Slash (MS2) – FFDP (MS1) – Kiss (MS2) – Slipknot (MS1)
Vr: Airbourne (MS2) – Alestorm (MS1) – Sabaton (MS2) – Manowar (MS1)
Za: Tenacious D (MS2) – Steel Panther (MS1) – Def Leppard (MS2) – Within Temptation (MS1)
Zo: Prophets Of Rage (MS2) – Amon Amarth (MS1) – System Of A Down (MS2) – Slayer (MS1)

Mooie namen maar we hoeven geen rekening te houden met die vierde dag toch?
Nee, in principe niet.
Maar de poster gaat ervanuit, dus doe ik het lekker ook.. :wink:
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Omdat er toch nog niks bekend is...misschien even een leuk idee. Wat als Graspop alleen Europese bands zouden boeken..hoe zou dan de line-up eruit zien? Welke headliners zouden er dan staan en zou het voldoende zijn om een top line-up te plaatsen?
Rammstein, Iron Maiden, Ozzy, Judas Priest, Within Temptation, Nightwish, Golden Earring, Scorpions, Accept, Hammerfall. King Diamond..
 

defplay

Campingartiest
28 nov 2017
82
20
There is a rumor confirmation that Rammstein will do festivals - https://en.festileaks.com/2018/10/rammstein-will-be-on-major-festivals-in-2019/ Hope for Graspop as RW looks already full with headliners...
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.089
Omdat er toch nog niks bekend is…misschien even een leuk idee. Wat als Graspop alleen Europese bands zouden boeken..hoe zou dan de line-up eruit zien? Welke headliners zouden er dan staan en zou het voldoende zijn om een top line-up te plaatsen?
Rammstein, Iron Maiden, Ozzy, Judas Priest, Within Temptation, Nightwish, Golden Earring, Scorpions, Accept, Hammerfall. King Diamond..
Je hebt het antwoord eigenlijk al gegeven, ja dus! :wink:
En wat te denken nog van Sabaton, Volbeat, Ghost, Gojira, Amon Amarth, Dimmu Borgir, Cradle Of Filth, Blind Guardian, Helloween, Sonata Arctica, Opeth, Saxon, Meshuggah, Kreator, Deep Purple, Epica, In Flames, Arch Enemy, Venom...
Sterker nog, ik denk dat je alleen al een mooie line-up kunt maken met alleen maar Zweedse of Engelse bands.. :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken