Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.685
5.190
De topresultaten van de poll (http://www.easypolls.net/poll.html?p=5b329b47e4b094aa41300dee) die ik een tijd geleden plaatste geven (op basis van 177 voters) ook wel een aardig beeld van wie de ideale headliners zouden moeten zijn:

Metallica (110)
Rammstein (93)
System Of A Down (89)
AC/DC (83)
Slayer (82)
Slipknot (76)
Iron Maiden (71)
KISS (58)
Rage Against The Machine (57)
Volbeat (55)
Tool (53)
Aerosmith (51)
Foo Fighters (50)
Disturbed (49)
Five Finger Death Punch (49)
Sabaton (49)
Manowar (48)
Pearl Jam (45)
Van Halen (45)
Green Day (44)
Ghost (43)
Led Zeppelin (42)
Korn (41)
Avenged Sevenfold (40)
Gojira (39)
Guns N' Roses (38)
Judas Priest (38)
Alice Cooper (35)
Amon Amarth (35)
Linkin Park (35)
Deep Purple (34)
Nightwish (34)
Parkway Drive (34)
Alestorm (33)
Dream Theater (33)
Queens Of The Stone Age (32)
Scorpions (31)
The Prodigy (30)
Within Temptation (30)

De obvious afvallers (zoals Metallica) en minder voor-de-hand-liggenden (zoals SOAD en Tool) wegstrepend, blijft er toch een fantastisch rijtje over:

Rammstein (93)
Slayer (82)
Slipknot (76)
KISS (58)
Disturbed (49)
Five Finger Death Punch (49)
Sabaton (49)
Manowar (48)
Korn (41)
Gojira (39)
Amon Amarth (35)
Nightwish (34)
Alestorm (33)
Scorpions (31)
Within Temptation (30)

Tel daar nog bij op de kanshebbers die ontbreken in de poll:
Def Leppard
Bon Jovi
Slash ft. Myles Kennedy & The Conspirators

Wat denken jullie van:
Rammstein - Sabaton - KISS (MS1)
Slipknot - Manowar - Slayer (MS2)

Too much?? :lol:
 

mindlessworker

Playlistbediener
15 okt 2018
39
0
Nova, Download and Resurrection are all announcing A headliner ob 23.10 at 15.00. i m calling Slipknot (their 9am). Hopefully for Graspop too.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.073
6.116
Nova, Download and Resurrection are all announcing A headliner ob 23.10 at 15.00. i m calling Slipknot (their 9am). Hopefully for Graspop too.
Perfect voor Graspop!

btw NovaRock ook nog 24.10 meer namen...
Zit vast wat interessante tussen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.238
10.687
Goed nieuws Dennis! Dan gaat het komende week dus echt los in hardrock en metal festival land. Ben erg bebieuwd of er nog nieuwe namen tussen zitten die we nu nog niet in het vizier hebben.
Daarnaast ook benieuwd of gmm deze week ook al komt met namen. Verwacht pas de week erna, komende week is voor Werchter.
 

mindlessworker

Playlistbediener
15 okt 2018
39
0
https://www.novarock.at/news/headliner-line-up-announcement/

One headliner on tuesday, and actually another on wed with a lot of other bands. Nicely done! Tbe descriptions help, they reference a 3rd headliner, which was not mentioned on Fb/Insta.

Honestly think Graspop will be Kiss, Rammstein and Slipknot.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.073
6.116
https://www.novarock.at/news/headliner-line-up-announcement/

One headliner on tuesday, and actually another on wed with a lot of other bands. Nicely done! Tbe descriptions help, they reference a 3rd headliner, which was not mentioned on Fb/Insta.

Honestly think Graspop will be Kiss, Rammstein and Slipknot.

;)
there is a NovaRock topic
https://forum.festileaks.com/forums/topic/novarock-2019-nieuws-en-geruchten/#post-169650
Rammstein, i doubt they'll do festivals ?
Slipknot is a safe bet.
Kiss probably aswell.
I would say, Slayer, Def Leppard, Bring Me The Horizon, Tool, Slash, Within Temptation or Papa Roach are among names popping up coming weeks...

allow me now to continue in Dutch ;)
 

mindlessworker

Playlistbediener
15 okt 2018
39
0
https://en.festileaks.com/2018/10/rammstein-will-be-on-major-festivals-in-2019/

Bon Jovi is teased by Live Nation BE, UK, GSA, FI, DK. Stadiums only.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.238
10.687
Off topic. Door de verandering van het duimpje omhoog in een hartje heb ik soms het idee dat ik op een ander forum zit. Praten over metal met rood lichtgevend hartje met een poezenhoofdje ernaast. Weird.
 

mindlessworker

Playlistbediener
15 okt 2018
39
0
Day 'festivals' like Boutique, rock in roma, firenze rocks, maybe. But no Werchter/NOS/etc. I ll bet on that.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
YESYESYES Ayreon doet weer shows!!!
Weer exclusief in 013 Tilburg 13-14-15 september.
Zou een geweldige zet zijn van Graspop als ze deze keer Ayreon als headliner plaatsen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.073
6.116
YESYESYES Ayreon doet weer shows!!!
Weer exclusief in 013 Tilburg 13-14-15 september.
Zou een geweldige zet zijn van Graspop als ze deze keer Ayreon als headliner plaatsen.
Lijkt me toch vrijwel zeker uitgesloten dat dat gebeuren gaat.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.441
666
graspop20 wrote:
YESYESYES Ayreon doet weer shows!!!
Weer exclusief in 013 Tilburg 13-14-15 september.
Zou een geweldige zet zijn van Graspop als ze deze keer Ayreon als headliner plaatsen.

Lijkt me toch vrijwel zeker uitgesloten dat dat gebeuren gaat.
Om eerlijk te zijn. Ayreon is goed. Is goed bekend. Maar is in mijn ogen niet bekend genoeg onder alle metalheads om als headliner te dienen. Ik kende het ook pas doordat GMM ze vorig jaar had staan. Dus ja.
 

mindlessworker

Playlistbediener
15 okt 2018
39
0
A trusty source just let me know that the lineup includes Slipknot, KISS, Tool, Def Leppard, Journey and Sabaton. **** yeah! Definitely a go. Let Hellfesters enjoy Manowar
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.441
666
A trusty source just let me know that the lineup includes Slipknot, KISS, Tool, Def Leppard, Journey and Sabaton. **** yeah! Definitely a go. Let Hellfesters enjoy Manowar
just out of curiosity. Where did this source get the insider from?
 

mindlessworker

Playlistbediener
15 okt 2018
39
0
working in a concert booking agency. also told me Tool will be in Prague on June 6, also Vienna & Amsterdam
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.238
10.687
working in a concert booking agency. also told me Tool will be in Prague on June 6, also Vienna & Amsterdam

Sounds credible.

Verder in Nederlands: als het klopt een prima start. Tool en Sabaton voor mij topnamen. Kiss en Slipknot nog nooit gezien dus ook tof, alleen Def Lepparf ken ik niet zo goed.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.149
Kiss zou wel echt jammer zijn... Ik zag ze op Rock Im Revier, maar na zo'n vijf nummers trok ik het al niet meer. Veel te veel show... Sabaton, tja... ik heb altijd het gevoel dat de instrumenten zo nep als wat zijn. Is dit ook zo? Slipknot nog nooit gezien, maar wel af en toe een live-registratie gezien en ik moet zeggen dat het wel echt lekker klinkt, maar die zanger schreeuwt iedere minuut mother fuckers en dat is ook niet helemaal mijn ding. Journey en Tool heb ik allebei ook nog nooit gezien maar spreken me wel heel erg aan! Vooral Tool natuurlijk gezien de ervaring die ik dit jaar met A Perfect Circle had en hopelijk in december nogmaals ga beleven. Def Leppard ken ik eigenlijk niet eens. Zal binnenkort eens wat checken van deze groep.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.073
6.116
A trusty source just let me know that the lineup includes Slipknot, KISS, Tool, Def Leppard, Journey and Sabaton. **** yeah! Definitely a go. Let Hellfesters enjoy Manowar
Ik like it!!

Vraag me wel af waar Download UK/FR/Mad mee komen? Of NovaRock deze week?
Zal vast Slipknot ook wel tussen zitten en Kiss her en der ook...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken