Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Vrijdag en zondag zijn veruit de beste dagen voor mij. Twee echt heel sterke dagen. Zaterdag vind ik matig. Enkele leuke namen, maar geen hoogvliegers wat mij betreft.

Dit jaar hebben ze wel echt speciale boekingen ook. Ayreon, APC, ... zijn echt wel lekkere boekingen.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.641
7.339
Ok. Vrijdag it is! Wou een paar mooie namen naast Iron Maiden om me te overtuigen maar veel van mijn favorieten staan er. Anti-Flag, Avenged Sevenfold, Less Then Jake en natuurlijk Iron Maiden. Ayreon erbij lijkt me heel bijzonder. Galactic Empire lijkt me lachen. De rest moet ik nog een beetje ontdekken.

Yes ik ben er volgend jaar 1 dag bij.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.765
3.514
Lekker worpje! Rise Against, Ayreon (wauw!!), Seether, Black Stone Cherry.

En dan waarschijnlijk ook nog Billy Talent erbij in een volgende worp. Ben blij dat ik al vrij snel een XL-ticket heb gekocht.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.668
6.837
Geen A7X als afsluiter dus, die eer zal zo te zien naar Judas Priest gaan. A7X dan achter Iron Maiden, dat wordt een mooi avondje! Op zaterdag dan Megadeth als afsluiter? Kreator was deze zomer aflsuiter na Aerosmith op Hellfest, dat was ook fantastisch, maar ik denk niet dat Graspop dat doet. Of wellicht staan die beiden voor Volbeat als thrash 1-2tje en komt Ghost nog uit de hoge hoed om die dag af te sluiten? Lijkt mij prachtig, een Ghost show in het donker, en ze zijn aardig gegroeid sinds laatste keer.

Verder had ik tot vandaag nog nooit van Ayreon gehoord maar zit het nu te luisteren, klinkt precies als mijn ding. Veel Dream Theater vibes, wat alleszins welkom is!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.668
6.837
Ok vergeef mij deze off-topic post maar ik heb hier echt even een momentje wat betreft Ayreon.

a) vraag ik mij af waarom ik hier nooit eerder van heb gehoord
b) vraag ik mij af hoe Nederland dit heeft voortgebracht
c) snap ik volledig waarom men hier zo enthousiast is

Ayreon is sowieso vanaf vandaag mijn favoriete Nederlandse act, op ruime afstand. Dit belooft episch te worden. Kortom, hulde aan de Graspop organisatie dat zij deze fantastische act boeken. Mijn avond kan niet meer stuk!
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.669
827
Damn, dit belooft een onmogelijke clash op te leveren tussen Ayreon en Iron Maiden.
Aangezien Ayreon afsluiter is van de Marquee en dus vermoedelijk gelijk staat met Maiden.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
hahaha wtf, the bloody beetroots :')

Zeer blij met Meshuggah, Ayreon, Bloodbath en Kadavar

Jammer wel dat het de Zweedse Shining is, de Noorse is echt een leuk geval apart.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.668
6.837
Ben ik nu stom bezig of werken quotes opeens niet meer?

Edit: dit komt blijkbaar wel online. Wat ik wilde vragen: bron voor Ayreon als Marquee afsluiter? Zie er niks over op hun bandpagina. Zou echt zuur zijn...
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.668
6.837
Ben ik nu stom bezig of werken quotes opeens niet meer?

Edit: dit komt blijkbaar wel online. Wat ik wilde vragen: bron voor Ayreon als Marquee afsluiter? Zie er niks over op hun bandpagina. Zou echt zuur zijn…

Test test

Edit: ok laat maar, vreemd
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.669
827
Dr. Hannibal wrote:
Ben ik nu stom bezig of werken quotes opeens niet meer?

Edit: dit komt blijkbaar wel online. Wat ik wilde vragen: bron voor Ayreon als Marquee afsluiter? Zie er niks over op hun bandpagina. Zou echt zuur zijn…

Test test

Edit: ok laat maar, vreemd

Ayreon`s eigen Facebook pagina
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.458
698
Volgens de website van Graspop is een dagkaart voor de donderdag een tientje goedkoper dan voor de andere dagen, terwijl op de donderdag met Guns N’ Roses wel de (hoogstwaarschijnlijk) duurste hoofdact staat. Ik zou daarom maar niet te veel verwachten van wat er op die datum nog aan “grote” acts bij komt. Tenslotte stonden er voor Guns N’ Roses op TW Classic dit jaar ook geen grote, dure acts als voorprogramma, maar o.a. The Pretenders. Voor een ticket voor de losse show van GNR in het Goffertpark betaal je zelfs een paar euro meer dan voor een dagkaart voor de Graspop-donderdag, dus mag je er wel vanuit gaan dat het grootste deel van de opbrengst van die festivaldag (bij wijze van spreken) rechtstreeks in de zakken van Axl, Duff en Slash verdwijnt. Alleen als de voorverkoop voor de donderdag erg zou tegenvallen, zie ik de organisatie nog een tweede ‘topact’ aan het dagprogramma toevoegen. (Zoals afgelopen jaar, toen de voorverkoop voor de dag dat Evanescence zou headlinen waarschijnlijk wat tegenviel en Scorpions er uiteindelijk nog naast/boven werd gezet.)

Niet vergeten dat ze redelijk wat kosten uitsparen doordat het festivalpark en podium al volledig in orde staan. In Goffert moeten ze alles speciaal opbouwen voor GnR, wat ze meenemen in de ticketprijs.

Los daarvan verwacht ik inderdaad geen grote namen voor GnR. Zullen met zo'n ego wel gevraagd hebben om alle spotlights op hen te laten staan die dag. De rest dient maar gewoon om opvulling te hebben ipv stilte.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
The Bloody Beetroots zijn Metal Dome afsluiters, het staat in hun bio.

Wel vreemd om Dance bij het genre te zien bij de bio op de site....dit moet de eerste keer zijn bij een GMM band.

Enkele jaren geleden heeft een kameraad met connecties in het festivalbestuur gezegd dat GMM ging veranderen. Er zouden meer rock/punkbands komen. Het festival zou over het algemeen meer op een mainstream publiek richten. Dit begin je nu meer en meer te merken. Zeer mooie line-up, maar ik vraag me af hoe het festival er over 5 jaar er uitziet, wanneer de oudjes gestopt zijn. Velen klagen dat de oude bands vaak op herhaling komen, maar het zijn wel die bands die het volk aantrekken. Spannende tijden voor Graspop.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.668
6.837
Ayreon`s eigen Facebook pagina

Ah ok thanks. En inderdaad absoluut geen grappige clash. Zag net dat Bruce Dickinson op een van hun albums meezingt, hoopte toen ik dat las eigenlijk dat hij even mee zou doen met hun show. Maar dat zit er dan ook niet in...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.773
12.440
Ok vergeef mij deze off-topic post maar ik heb hier echt even een momentje wat betreft Ayreon.

a) vraag ik mij af waarom ik hier nooit eerder van heb gehoord
b) vraag ik mij af hoe Nederland dit heeft voortgebracht
c) snap ik volledig waarom men hier zo enthousiast is

Ayreon is sowieso vanaf vandaag mijn favoriete Nederlandse act, op ruime afstand. Dit belooft episch te worden. Kortom, hulde aan de Graspop organisatie dat zij deze fantastische act boeken. Mijn avond kan niet meer stuk!

Mooie post! Omdat Ayreon tot voor kort nooit heeft getourd is het een beetje onder de radar gebleven voor de meeste mensen. Is een van de beste Nederlandse bands (of eigenlijk artiest) die we ooit hebben voortgebracht. Ik kijk echt heel uit naar hun show. Een clash met Iron Maiden kan ik nog wel overleven, met A7x zou ik erger vinden.

Net even mijn playlist voor GMM zitten bijwerken maar man man man, wat een line-up. Daar staat echt gigantisch veel wat ik wil zien, dat wordt gigantische clashes.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.765
3.514
Een poging voor de zondag:

18.00 - 19.00 Main Stage 1: Bullet For My Valentine
19.10 - 20.10 Main Stage 2: Limp Bizkit
20.20 - 21.20 Main Stage 1: Hollywood Vampires
21.30 - 22.30 Main Stage 2: A Perfect Circle
22.40 - 00.20 Main Stage 1: Ozzy Osbourne
00.30 - 02.00 Main Stage 2: Judas Priest

Al kunnen Limp Bizkit, Hollywood Vampires, A Perfect Circle en Judas Priest alle het festival afsluiten... Limp Bizkit zou uiteraard ook een tent kunnen afsluiten. Maar dit geldt ook voor A Perfect Circle. Ik vind dit heel moeilijk.

 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.765
3.514
Hoe vroeg moet je eigenlijk die Marquee in om verzekerd te zijn van een plek voor Ayreon? Iron Maiden ga ik wel in Arnhem bezoeken ofzo... Of anders niet.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.641
7.339
Dr. Hannibal wrote:
Ok vergeef mij deze off-topic post maar ik heb hier echt even een momentje wat betreft Ayreon.

a) vraag ik mij af waarom ik hier nooit eerder van heb gehoord
b) vraag ik mij af hoe Nederland dit heeft voortgebracht
c) snap ik volledig waarom men hier zo enthousiast is

Ayreon is sowieso vanaf vandaag mijn favoriete Nederlandse act, op ruime afstand. Dit belooft episch te worden. Kortom, hulde aan de Graspop organisatie dat zij deze fantastische act boeken. Mijn avond kan niet meer stuk!

Mooie post! Omdat Ayreon tot voor kort nooit heeft getourd is het een beetje onder de radar gebleven voor de meeste mensen. Is een van de beste Nederlandse bands (of eigenlijk artiest) die we ooit hebben voortgebracht. Ik kijk echt heel uit naar hun show. Een clash met Iron Maiden kan ik nog wel overleven, met A7x zou ik erger vinden.

Net even mijn playlist voor GMM zitten bijwerken maar man man man, wat een line-up. Daar staat echt gigantisch veel wat ik wil zien, dat wordt gigantische clashes.

Op hun Facebook zeggen ze idd dat ze de Marquee headlinen maar ook dat ze sowieso na Iron Maiden spelen. Dus als A7x de dag op Main Stage 2 afsluit is een clash tussen hun en Ayreon waarschijnlijker.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.668
6.837
Hmm dat ze dat zo stellig zeggen doet mij toch weer denken aan een surprise act met Bruce Dickinson tussendoor, ben benieuwd...
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.641
7.339
Hmm dat ze dat zo stellig zeggen doet mij toch weer denken aan een surprise act met Bruce Dickinson tussendoor, ben benieuwd…

Ze zeiden ook dat bruce sowieso niet mee zong omdat die meteen na de show weg moest. Eigenlijk zeggen ze best wel veel en met zekerheid op hun Facebook in reactie op andere mensen. Interessant wel.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.668
6.837
Dr. Hannibal wrote:
Hmm dat ze dat zo stellig zeggen doet mij toch weer denken aan een surprise act met Bruce Dickinson tussendoor, ben benieuwd…

Ze zeiden ook dat bruce sowieso niet mee zong omdat die meteen na de show weg moest. Eigenlijk zeggen ze best wel veel en met zekerheid op hun Facebook in reactie op andere mensen. Interessant wel.
Moet ik daar toch maar eens gaan lezen. Thanks!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken