Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.462
6.702
DAMN!!

ik kom er zojuist achter dat Ayreon Europese exclusieve festival show is!
(sluiten blijkbaar tent de 22e?)
Maar beter dan dat, Damian Wilson doet mee...
Zomaar één van de beste prog-metal voices ter wereld!!
Ik hoop zo op meer van Damian Wilson in 2018.

Bij deze tip voor de GMM gangers, probeer dit te zien. Al is het maar om Damian Wilson te horen!!!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.462
6.702
Waarom heb ik een ticket voor GelreDome gekocht?????
Had moeten wachten op dagkaarten Graspop!
Op de dag van Iron Maiden, ook Avenged Sevenfold en Ayreon.
https://www.graspop.be/nl/bands/ayreon/
Graspop 2018 wordt de eerste keer en wellicht de enige keer om Ayreon live te zien op een festival. Voor deze exclusieve show brengen ze hun volledige show mee, inclusief visuals, pyro’s en tenminste 20 muzikanten op de Graspop bühne.(#GMM18)
20 gastmuziekanten waaronder dus Damian Wilson!
jonge jonge jonge....
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.660
7.372
Waarom heb ik een ticket voor GelreDome gekocht?????
Had moeten wachten op dagkaarten Graspop!
Op de dag van Iron Maiden, ook Avenged Sevenfold en Ayreon.
https://www.graspop.be/nl/bands/ayreon/

Graspop 2018 wordt de eerste keer en wellicht de enige keer om Ayreon live te zien op een festival. Voor deze exclusieve show brengen ze hun volledige show mee, inclusief visuals, pyro’s en tenminste 20 muzikanten op de Graspop bühne.(#GMM18)

20 gastmuziekanten waaronder dus Damian Wilson!
jonge jonge jonge….

Daarom ga ik niet naar de gelredome. Dit is maar 23 euro meer!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.462
6.702
Daarom ga ik niet naar de gelredome. Dit is maar 23 euro meer!
Tja...
Ik denk dat ik ook eens de timetable afwacht.
Zal je net zien dat alles wat je wil zien overlapt of tegelijk speelt.
Ayreon sluit Marquee af, Avenged mainstage 2 (denk ik) en Maiden mainstage 1...

Ik denk dat er meer mensen gewacht hebben, want vvk GelreDome is behoorlijk gestroopt lijkt het.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.660
7.372
Brian wrote:
Daarom ga ik niet naar de gelredome. Dit is maar 23 euro meer!

Tja…
Ik denk dat ik ook eens de timetable afwacht.
Zal je net zien dat alles wat je wil zien overlapt of tegelijk speelt.
Ayreon sluit Marquee af, Avenged mainstage 2 (denk ik) en Maiden mainstage 1…

Ik denk dat er meer mensen gewacht hebben, want vvk GelreDome is behoorlijk gestroopt lijkt het.

Maar dan staat er alsnog overdag genoeg moois. Daarnaast wou ik sowieso wel eens naar graspop. Ben alleen wel een beetje bang voor de a7x/ayreon clash die ik nu wel verwacht.
 

Merik Westerveld

Nieuw lid
11 nov 2016
4
0
Geweldige lijst met namen tot nu toe! Veel van het al heb ik al gezien maar zit ook een hoop nieuws tussen wat me erg nieuwsgierig maakt. De Combi XL tickets in ieder geval al binnen :). Nu hoop ik nog heel erg op de komst van Arch Enemy, dan zou het perfect zijn.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.890
6.130
Ook vanochtend mijn 4 daagse XL kaart gekocht. Zeer degelijke headliners, zeer goede subs. En onderkant van het affiche staat nog heel wat om te ontdekken en genoeg vernieuwing wat mij betreft. The Bloody Beetroots vind ik een rare move, maar van de andere kant wel goed dat ze aan het vernieuwen zijn. Ik hoop dat ze NOFX nog boeken als punk naam en Stone Sour mag echt niet missen wat mij betreft. Alice in Chains of Helloween misschien nog, maar goed ik denk dat we dan gaan overdrijven.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Brian wrote:
Daarom ga ik niet naar de gelredome. Dit is maar 23 euro meer!

Tja…
Ik denk dat ik ook eens de timetable afwacht.
Zal je net zien dat alles wat je wil zien overlapt of tegelijk speelt.
Ayreon sluit Marquee af, Avenged mainstage 2 (denk ik) en Maiden mainstage 1…

Ik denk dat er meer mensen gewacht hebben, want vvk GelreDome is behoorlijk gestroopt lijkt het.

Sowieso verkocht Maiden de vorige twee keer dat ze er waren ook de GD niet uit hé, dus dat zal nu niet heel veel anders zijn, aangezien ze dus inderdaad op GMM staan voor paar grijpstuivers meer, en de afgelopen jaren genoeg te zien zijn geweest her en der.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
BoySetsFire, Alice In Chains, NOFX, Deftones, Stone Sour.

Nog een tweetal van dit lijstje erbij op zaterdag of vrijdag en ik zou nog wel een dagje durven gaan.
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
313
212
Ik heb ook een XL ticket gekocht. Word mijn eerste keer Graspop, dus ben benieuwd!
Ik hoop nog wel op aankondigingen van Nightwish, Stone Sour, Billy Talent en KoRn (is dat nog mogelijk?)
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Ik heb ook een XL ticket gekocht. Word mijn eerste keer Graspop, dus ben benieuwd!
Ik hoop nog wel op aankondigingen van Nightwish, Stone Sour, Billy Talent en KoRn (is dat nog mogelijk?)

Stone Sour en Billy Talent zijn zeker mogelijk, Nightwish en KoRn zou ik niet vanuiy gaan.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Hoe vroeg moet je eigenlijk die Marquee in om verzekerd te zijn van een plek voor Ayreon? Iron Maiden ga ik wel in Arnhem bezoeken ofzo… Of anders niet.

Dat valt op GMM goed mee. Een half uur op voorhand naar de Marquee gaan en je staat gegarandeerd in de voorste rijen.

Combi VIP's zijn bijna uitverkocht, Metaltown is al uitverkocht,.... het gaat snel dit jaar!
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.503
782
HELL YEAH! Day tickets for Graspop Metal Meeting 2018 are on sale NOW! Head over to our website to score your tickets! http://bit.ly/2ijJkR5 #GMM18 #GMMXL
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.503
782
Rockbeer wrote:
Hoe vroeg moet je eigenlijk die Marquee in om verzekerd te zijn van een plek voor Ayreon? Iron Maiden ga ik wel in Arnhem bezoeken ofzo… Of anders niet.

Dat valt op GMM goed mee. Een half uur op voorhand naar de Marquee gaan en je staat gegarandeerd in de voorste rijen.

Combi VIP’s zijn bijna uitverkocht, Metaltown is al uitverkocht,…. het gaat snel dit jaar!
Met een act als deze zou ik toch wel wat vroeger gaan. Just to be sure.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.669
827
Ik zou in elk geval snel dagtickets voor de vrijdag scoren.
Onderschat niet wat de aankondiging van Ayreon doet voor die verkoop
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.462
6.702
Ik zou in elk geval snel dagtickets voor de vrijdag scoren.
Onderschat niet wat de aankondiging van Ayreon doet voor die verkoop
Dat dit project niet op meer festivals komt is eigenlijk schandalig...
Vraag me af of Graspop het exclusief wil, Lucassen niet meer wil doen of andere boekers ongelofelijke dikke oogkleppen (oorkleppen) op hebben!!
Ik had toch echt meer verwacht, maar dan toch ook ten zeerste in Nederland!!!
Is toch perfect voor FortaRock, al zou Pinkpop ook een zeer passende plek er voor hebben. Of waar niet nog meer...
Ik ben wel erg verrast met het stukje "exclusieve" hier in...
Dit project verdient meer live aandacht.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.461
4.784
Rick wrote:
Ik zou in elk geval snel dagtickets voor de vrijdag scoren.
Onderschat niet wat de aankondiging van Ayreon doet voor die verkoop

Dat dit project niet op meer festivals komt is eigenlijk schandalig…
Vraag me af of Graspop het exclusief wil, Lucassen niet meer wil doen of andere boekers ongelofelijke dikke oogkleppen (oorkleppen) op hebben!!
Ik had toch echt meer verwacht, maar dan toch ook ten zeerste in Nederland!!!
Is toch perfect voor FortaRock, al zou Pinkpop ook een zeer passende plek er voor hebben. Of waar niet nog meer…
Ik ben wel erg verrast met het stukje “exclusieve” hier in…
Dit project verdient meer live aandacht.

“Graspop 2018 will be the first and possibly the only time to see Ayreon live on stage at a festival show.”

Klinkt toch vooral dat Lucassen eenmalig is overgehaald en niet de ambitie heeft om hiermee te gaan touren.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Volgens mij is het andersom:
COMBI VIP tickets zijn uitverkocht, Metal Town is bijna uitverkocht (staanplaatsen en Festicabins op 75%, Festihuts wel nog genoeg blijkbaar).

COMBI VIP XL tickets zijn er ook nog, heb er net twee gekocht, plus staanplaats op Metal Town en een kruiwagen vol munten.. :p
Graspop 2018, here we come!! :cool:

Edit: Niet Metal Town, maar Metal Park (bungalowpark op 15 km afstand) blijkt uitverkocht.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.779
12.457
Ik dacht net aan het volgende. Ik neem aan dat Ayreon alle vocalisten van de shows in 013 meeneemt naar Graspop. Dat zijn dus in ieder geval frontman + vrouw van Nightwish en Anneke van Giersbergen. Dan moet de kans toch groot zijn dat zowel Nightwish als VUUR er ook staan, misschien op zaterdag? De zaterdag kan nog een goede afsluiter van mainstage 2 gebruiken, dus ik zie het wel gebeuren :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken