Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.669
827
LOL@Joslittel
Je weet Anneke in Eindhoven woont he?
Niet echt een argument om Vuur te laten spelen, al verwacht ik ze wel
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.462
6.702
Ik dacht net aan het volgende. Ik neem aan dat Ayreon alle vocalisten van de shows in 013 meeneemt naar Graspop. Dat zijn dus in ieder geval frontman + vrouw van Nightwish en Anneke van Giersbergen. Dan moet de kans toch groot zijn dat zowel Nightwish als VUUR er ook staan, misschien op zaterdag? De zaterdag kan nog een goede afsluiter van mainstage 2 gebruiken, dus ik zie het wel gebeuren
1f642.svg
20 gastartiesten.
Van 1 weet ik zeker dat het Damian Wilson is.

Volgens de site is meegewerkt met Vocalisten:
Floor Jansen - Nightwish
Damian Wilson - Threshold
Hansi Kürsch - Blind Guardian
Tommy Karevik - Kamelot
Anneke van Giersbergen - The Gentle Storm
Marco Hietala - Nightwish
Jonas Renkse - Katatonia
Mike Mills - Toehider
Marcela Bovio - Stream of Passion
Irene Jansen - Ayreon
Robert Soeterboek - Star One
John Jaycee Cuijpers - Praying Mantis
Edward Reekers - Kayak
Jay van Feggelen - Ayreon
Maggy Luyten - Nightmare
Lisette van den Berg - Scarlet Stories

Dit zijn er maar 16 volgens de site over de 3 shows in 013.
Misschien idd meer gasten van bands die die zelfde dag op Graspop staan idd...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.779
12.457
LOL@Joslittel
Je weet Anneke in Eindhoven woont he?
Niet echt een argument om Vuur te laten spelen, al verwacht ik ze wel

haha, ja dat is waar. Dit argument geldt dan misschien meer voor Nightwish :)
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Joslittel wrote:
Ik dacht net aan het volgende. Ik neem aan dat Ayreon alle vocalisten van de shows in 013 meeneemt naar Graspop. Dat zijn dus in ieder geval frontman + vrouw van Nightwish en Anneke van Giersbergen. Dan moet de kans toch groot zijn dat zowel Nightwish als VUUR er ook staan, misschien op zaterdag? De zaterdag kan nog een goede afsluiter van mainstage 2 gebruiken, dus ik zie het wel gebeuren
1f642.svg


20 gastartiesten.
Van 1 weet ik zeker dat het Damian Wilson is.

Volgens de site is meegewerkt met Vocalisten:
Floor Jansen – Nightwish
Damian Wilson – Threshold
Hansi Kürsch – Blind Guardian
Tommy Karevik – Kamelot
Anneke van Giersbergen – The Gentle Storm
Marco Hietala – Nightwish
Jonas Renkse – Katatonia
Mike Mills – Toehider
Marcela Bovio – Stream of Passion
Irene Jansen – Ayreon
Robert Soeterboek – Star One
John Jaycee Cuijpers – Praying Mantis
Edward Reekers – Kayak
Jay van Feggelen – Ayreon
Maggy Luyten – Nightmare
Lisette van den Berg – Scarlet Stories

Dit zijn er maar 16 volgens de site over de 3 shows in 013.
Misschien idd meer gasten van bands die die zelfde dag op Graspop staan idd…

Ik hoop dat Tommy Karevik meedoet en dan ook met Kamelot speelt op graspop.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Stone Sour in NL dus exclusief in Tivoli, kan nog niks vinden over een eventuele Belgische datum... In de UK doen ze ook al géén Download...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.462
6.702
Stone Sour in NL dus exclusief in Tivoli, kan nog niks vinden over een eventuele Belgische datum… In de UK doen ze ook al géén Download…
Gezien het tourschema en de festivals waar ze staan, lijkt een aankondiging voor Graspop in de volgende worp imo...
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Loveless wrote:
Stone Sour in NL dus exclusief in Tivoli, kan nog niks vinden over een eventuele Belgische datum… In de UK doen ze ook al géén Download…

Gezien het tourschema en de festivals waar ze staan, lijkt een aankondiging voor Graspop in de volgende worp imo…
Ja,dat dacht ik twee worpen geleden ook :p
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.503
782
Dit kan een beetje hoop zijn.
Maar een vriendin van me is de nieuwe zangeres bij Spoil Engine (al een tijdje tho)
En dit zag ik in de comments.
Denk dat die wat meer weet.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Opeth zie ik altijd graag komen, maar die stonden er vorig jaar al.
Dead Cross zou ook een vette boeking zijn. Mike Patton + Dave Lombardo = <3
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
Interessant dat daar Marilyn Manson headlined boven Volbeat. Maar goed, hoop sowieso dat Ghost door komt naar GMM. En inderdaad Opeth, maar dat zal wel niet. Greta van Fleet zou ook leuk zijn, jonge gasten met een Led Zeppelin sound!

Edit: zie ik nou goed dat daar Wolf Alice staat? Sinds wanneer boeken metalfestivals Indie? :p
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.633
2.239
Interessant dat daar Marilyn Manson headlined boven Volbeat. Maar goed, hoop sowieso dat Ghost door komt naar GMM. En inderdaad Opeth, maar dat zal wel niet. Greta van Fleet zou ook leuk zijn, jonge gasten met een Led Zeppelin sound!

Edit: zie ik nou goed dat daar Wolf Alice staat? Sinds wanneer boeken metalfestivals Indie? ?
Wolf Alice tourt samen met FF door sommige zaalshows dus waarschijnlijk ook op sommige festivals.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
Dr. Hannibal wrote:
Interessant dat daar Marilyn Manson headlined boven Volbeat. Maar goed, hoop sowieso dat Ghost door komt naar GMM. En inderdaad Opeth, maar dat zal wel niet. Greta van Fleet zou ook leuk zijn, jonge gasten met een Led Zeppelin sound!

Edit: zie ik nou goed dat daar Wolf Alice staat? Sinds wanneer boeken metalfestivals Indie?
1f61b.svg


Wolf Alice tourt samen met FF door sommige zaalshows dus waarschijnlijk ook op sommige festivals.

Ja dat zal de verklaring inderdaad wel zijn. Maar vraag mij af of het publiek er ook op zit te wachten. Download lijkt wel iets breder dan Graspop, maar toch
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.352
2.689
Interessant dat daar Marilyn Manson headlined boven Volbeat. Maar goed, hoop sowieso dat Ghost door komt naar GMM. En inderdaad Opeth, maar dat zal wel niet. Greta van Fleet zou ook leuk zijn, jonge gasten met een Led Zeppelin sound!

Edit: zie ik nou goed dat daar Wolf Alice staat? Sinds wanneer boeken metalfestivals Indie?
1f61b.svg
Volbeat speelt daar wel de dag van Guns.

Maar ik zou toch ook Volbeat boven Manson zetten.
 

Martin2.0

Playlistbediener
21 jan 2016
43
0
The Offspring, The Hives, NOFX, Ghost,... zouden ook makkelijk kunnen doorkomen naar Graspop of teveel gevraagd? Zouden ook op RW kunnen staan natuurlijk.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.503
782
The Offspring, The Hives, NOFX, Ghost,… zouden ook makkelijk kunnen doorkomen naar Graspop of teveel gevraagd? Zouden ook op RW kunnen staan natuurlijk.
The Offspring heeft Vgm onlangs nog op Werchter gestaan, weet ff niet meer wanneer. Maar zie ze wel naar Graspop komen. Zelfde geld voor NOFX en Ghost. The Hives zie ik wel naar RW gaan
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.767
3.519
Laat The Hives maar ver wegblijven van Graspop. Waar komt trouwens dat idee vandaan om ze maar op metalfestivals te droppen?
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Laat The Hives maar ver wegblijven van Graspop. Waar komt trouwens dat idee vandaan om ze maar op metalfestivals te droppen?
Te veel relevantie verloren om nog op mainstream festivals te spelen, en gezien festivals als Graspop veel spots te vullen hebben en niet telkens dezelfde bands willen programmeren, moeten ze wel uit andere vaten gaan tappen. En dan kom je bij bands als The Hives, Nofx, Billy Talent of The Offspring. Hebben niets (of toch zeer weinig) met metal te maken, maar andere festivals hoeven ze voorlopig niet en zo kunnen ze toch op een affiche van een metal festival komen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.890
6.130
Ik vind het niet slecht een beetje variatie in de line-up. Een Bloody Beetrots ben ik echt benieuwd naar hoe dat gaat uitpakken, vind ik best wel een gok. Maar al die punk namen er bij vind ik wel fijn. Ik zie me zelf niet echt als een metalhead, maar ik kan er wel een hoop van waarderen. En dat vind ik met dit affiche dus fijn. En die Punk acts en glamrock/hardrock bandjes vind ik nog een klein beetje raakvlak hebben met de harde gitaar muziek stijlen.

En dat doen ze wat mij betreft goed.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken