Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.172
6.635
Djezus wat een line up man.. Amenra ook maar opschrijven voor GMM lijkt me!
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
En een halve AC/DC op het programma, met Chris Slade en Rose Tattoo (waar Mark Evans tegenwoordig bassist is)
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
De facebook comment section van Hellfest is niet bepaald positief trouwens…
Snap het op zich wel, qua grote namen valt het mij ook best wel tegen. Van de 3 headliners staan er 2 op gmm als niet headliner..
Maarja, je weet dat het kan tegenvallen als je blind een kaartje koopt, das het risico dus eigenlijk mogen ze niet klagen. Verder staan er wel een hoop mooie minder grote namen.
Ik denk dat door de groeiende concurrentie met download paris ze gewoon minder keuze hebben. Er zit bijna geen overlap tussen die twee affiches namelijk
 

pieterschipper

Campingartiest
1 dec 2017
69
7
Nou laat StoneSour en Shinedown maar komen. Daarbij hoop ik eigenlijk op W.A.S.P en een beetje punk met misschien de Dead Kennedys?
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
De facebook comment section van Hellfest is niet bepaald positief trouwens…

imho terecht hoor. Tuurlijk, het is nog steeds een best affiche, maar pak 2016 er bv. eens bij. Vorig jaar was al niet heel fantastisch, en die lijn zetten ze imho door. Is prima uit te leggen door de concurrentie van Download Paris en de slagkracht dat dat festival heeft als Livenation-telg en het feit dat LiveNation bands even 3 Download-festivals in één klap kan aanbieden.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.510
793
De nieuwe namen van Rock Am Ring beloven toch weer wat voor Graspop lijkt me.
Babymetal staat op nog een festival, die komen denk ik toch wel (?)
Jonathan Davis, Shinedown, Alexisonfire
En met namen die al bekend waren als Enter Shikari, Hollywood Undead en Stone Sour.

Hoop echt dat deze namen gewoon allemaal het affiche van Graspop halen, en nog een aantal mooie namen van Hellfest overpakken.

Iemand trouwens enig idee hoeveel namen er nog ongeveer zullen komen?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.892
6.135
Alexisonfire zou ook mooi zijn. Shinedown zie ik ook graag komen. Van Jonathan Davis weet ik nog niet echt wat die doet, maar goed voordeel van de twijfel. Caliban lijkt me ook wel een kanshebber, en Babymetal moet ik toch maar eens onder ogen zien. Ik heb er niks mee als ik het zo hoor, maar iedereen is daar zo lyrisch over dat ik toch benieuwd ben wat ik er van ga vinden.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
Iemand trouwens enig idee hoeveel namen er nog ongeveer zullen komen?

Er staan nu 75 bands op het affiche, voorgaande jaren zat het totaal tegen de 110 aan. Dat was dan inclusief een handjevol acts op donderdag, waarbij de mainstages nog niet open gingen. Dat gaat natuurlijk nu wel gebeuren, dus ik verwacht dat het totaal richting de 120-125 zal gaan. Nog een kleine 50 acts te gaan dus lijkt me.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
In Flames aangekondigd voor Alcatraz. Was sowieso weinig kans gezien ze in 2017 op Graspop stonden, maar kan nu zeker een streep door.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.510
793
Babymetal is een mengsel van een zeer puike metalband + K3.
Dat zijn ze zeker. Maar ze trekken wel publiek. Ik zou het geen probleem vinden als ze op GMM zouden staan. Lijkt me een goede band voor in de Marquee
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.510
793
Grootste reden dat ik ze zelf wil zien, is eigenlijk die bassist. Want damn. Wat een baas!
[video]https://youtu.be/r-mL_s3x7jE[/video]
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Hopelijk plaatsen ze Ayreon op de mainstage...Ik zie ze persoonlijk liever de Main2 headlinen dan Avenged Sevenfold
Verder kunnen we nog wel een grote naam (Nightwish?) verwachten op donderdag, tenzij Warlock de Mainstage2 headlined?
Verder zie ik nog genoeg kansen...Accept, Turbonegro, The 69 eyes, Santa Cruz, Stone Sour, Europe, Johnathan Davis, Arch Enemy
Rose Tatoo, Primal Fear, Vuur, Vandebergs Moonkings, Present Danger, Skillet, Billy Idol, Beast in Black
Verder zie ik Dimmu Borgir en Children of Bodom wel de Marque afsluiten

Deftones, Babymetal en Alice in Chains mogen van mij wegblijven, kosten een hoop geld en zijn niet bijster interessant
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Vandeberg's Moonkings staan op andere festivals wel erg laag op het affiche.
Vandeberg was één van de grote namen vroeger, zowel solo als bij Whitesnake.
Michael Schenker Group, Saxon en het Project "For All We Know' van Within Temptation gitarist Ruud Jolie, zouden ook wel stoer zijn op GMM.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.669
827
Hopelijk plaatsen ze Ayreon op de mainstage…

Geloof niet dat je hebt opgelet
Ayreon heeft zelf al aangegeven de Marquee af te sluiten
Lijkt me op logischer, want op het hoofdpodium gaat dit niet tot z`n recht komen
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.781
12.460
graspop20 wrote:
Hopelijk plaatsen ze Ayreon op de mainstage…

Geloof niet dat je hebt opgelet
Ayreon heeft zelf al aangegeven de Marquee af te sluiten
Lijkt me op logischer, want op het hoofdpodium gaat dit niet tot z`n recht komen

Mee eens. Marque is de beste plek. Zal wel proppen worden. Wij kiezen voor een stukje minder Iron Maiden maar wel voor een mooie plek bij Ayreon. Kijk echt ontzettend uit naar die show, wat een schitterende muziek.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken