Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
Over nog een grote naam op donderdag, ben erg benieuwd hoe dat eruit gaat zien. Denk eigenlijk niet dat er nog een main 2 headliner na GnR komt. De heren spelen gerust 2,5 a 3 uur deze tour, dus ik denk dat zij gewoon met een ruime tijdsslot de avond gaan afsluiten.

Rest de vraag wie op main 1 en 2 gaan subben. Denk niet dat de huidige namen daar nog in aanmerking voor komen. Maar wat zet je voor GnR? Hollywood Vampires was mooi geweest maar die staan niet op donderdag. Een harde (trash/death)metal act lijkt mij niet passend. Misschien Ghost of iets dergelijks?

Edit: was Black Stone Cherry een beetje vergeten. Die kunnen wellicht op main 1 subben, dan alleen nog een main 2 sub/headliner nodig voor GnR
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.512
795
Ik weet niet, ze doen vast 1 of 2 podia niet gebruiken. Zullen ze miss maar 1 main gebruiken, of Jupiler of Metal Dome dichtgooien? Want er staan wss maar weinig acts op de donderdag, als ik zie wat ze tot nu toe aangekondigd hebben
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Black stone cherry gaat sowieso niet hoog op het affiche staan lijkt me. Laatste keer stonden ze halverwege de middag.
http://www.99festivals.com/timetable-graspop-2015-nu-al-beschikbaar/
De band speelt na het beperkt gevulde 013 waar toen nog +-2000 man in konden, in kleinere zalen (1000>).
Ik las idd dat iemand had gepost dat Ayreon in de Marquee staat...(bron?)
Misschien Helloween (PU) als afsluiter op donderdag voor de main2?: De band heeft een zeer goed optreden neergezet in een goedgevuld 013 (+-3000 man).
Ze staan begin juli op Barcelona Rockfest als een van de headliners (boven Scorpions & Judas Priest).
http://rockfestbarcelona.com/bandas/



 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.715
Ik las idd dat iemand had gepost dat Ayreon in de Marquee staat…(bron?)
staat in de aankondiging op de facebook van Arjen Lucassen zelf.
Sorry for the long silence here (I’m so boring, nothing to report), but finally I’ve got some big news! Ayreon will be headlining the Marquee tent (capacity 14500) at Graspop, Friday, June 22! This will be an exclusive show for Ayreon, the only one in 2018. Hope to see you there
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Monster Magnet (sowieso weinig kans gezien ze er in 2017 stonden) definitief een streep door: op 29 mei in de Vooruit in Gent.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.512
795
Wanneer verwachten jullie dat er weer namen worden aangekondigd?
een groot deel is nu aangekondigd. Ik verwacht de volgende namen zelf eerste weken van 2018 weer.
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Ik verwacht ze inderdaad begin volgend jaar, denk niet dat we met kerst nog iets kunnen verwachten. Maar wie weet
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.782
12.464
Ik verwacht ze inderdaad begin volgend jaar, denk niet dat we met kerst nog iets kunnen verwachten. Maar wie weet

Lijkt me ook ja. In de eerste helft van januari inclusief podiumindeling is mijn voorspelling.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858


Zo, hier mogen er ook best een paar van door komen. Met name Ghost, Stone Sour, Alestorm en Stoned Jesus :)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
Ja Paradise Lost was laatste keer live ook nice, ben het alleen verder nooit gaan luisteren. Prophets of Rage heb ik vorig jaar op Hellfest gezien, zeer matig. Die mogen van mij weg blijven...

Edit: zie dat ze toen ook al op GMM stonden dus denk dat we veilig kunnen stellen dat ze weg zullen blijven
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.782
12.464
Ja Paradise Lost was laatste keer live ook nice, ben het alleen verder nooit gaan luisteren. Prophets of Rage heb ik vorig jaar op Hellfest gezien, zeer matig. Die mogen van mij weg blijven…

Edit: zie dat ze toen ook al op GMM stonden dus denk dat we veilig kunnen stellen dat ze weg zullen blijven

Stonden vorig jaar op Werchter dus voel je nog maar niet helemaal veilig!
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.771
3.525
Is het in Spanje trouwens normaal om van rechts naar links te lezen? Uiterst merkwaardige poster ?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
Dr. Hannibal wrote:
Ja Paradise Lost was laatste keer live ook nice, ben het alleen verder nooit gaan luisteren. Prophets of Rage heb ik vorig jaar op Hellfest gezien, zeer matig. Die mogen van mij weg blijven…

Edit: zie dat ze toen ook al op GMM stonden dus denk dat we veilig kunnen stellen dat ze weg zullen blijven

Stonden vorig jaar op Werchter dus voel je nog maar niet helemaal veilig!

Ah ja, ik was niet helemaal wakker meer denk ik. In dat geval best reële kans dat ze er wel bij zijn komend jaar lijkt mij.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.771
3.525
Ik heb Prophets of Rage dit jaar 3x gezien. Of ja, 2x eigenlijk want op Pinkpop had ik tijdens hun passage een hooikoortsaanval waardoor ik er niks van meekreeg.

Op zowel Nova Rock als Rock Werchter vond ik ze erg strak spelen. Zodra ze Killing in the Name schrappen uit hun setlist vind ik het de perfecte band om zo rond een uur of 19-20 te zien. Limp Bizkit en Body Cout ft. Ice T staan bijvoorbeeld ook op de affiche dus POR past er wel bij. Al weet ik ook wel dat die zondag al heel erg druk is aan de bovenkant van het affiche. Op de vrijdag en ook donderdag mis ik nog enkele namen. Accept, Billy Talent, Stone Sour, Prophets of Rage verwacht ik er dus sowieso nog wel bij.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
Ze spelen ook wel strak hoor, en Tom Morello is nog prima in vorm. Vind hun eigen nummers alleen wat zwak en de RATM nummers komen ook niet geweldig uit de verf met vocals van die Cypress Hill gasten. Ik vond hun uitstraling ook niet bij de band passen, loopt er een oliesjeik op het podium een beetje sociale kritiek te schreeuwen. Maar goed, laten we er verder niet over twisten, ieder zijn ding.
 

Verwijderd lid 1447

Campingartiest
22 okt 2015
76
0
Is Jonathan Davis ook een zekerheidje? Lijkt me eigenlijk best wel tof. Ik ken zijn solowerk niet zo goed.

Verder over POR, ik vond ze in 013 best wel goed, vooral op de cypress Hill en public enemy spullen. Ik vond de RATM nummers een beetje in kracht missen ofzo.


Verder zat ik gisteren eens te tellen. De zaterdag voor mij is nog best wel teleurstellend. 3 van de 25 die ik graag wil zien. (Tegen 7 van 20 op vrijdag en 9 van 22 op zaterdag) Best wel opvallend, andere zullen het juist op zaterdag helemaal top vinden.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Cypress Hill-gasten? Is er maar één hoor (B-Real). Die andere rapper is Chuck D van Public Enemy.
Overigens staat die andere gast van Cypress Hill (Sen Dog) ook al op het affiche met Powerflo, die net als Body Count en Limp Bizkit op zondag spelen. Dat wordt dus een heus rap metal-dagje, zeker als Prophets of Rage daar nog bij zou komen (wat voor mij zeker mag).
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken