Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.512
795
Er is een Graspop kalender bij Rock Tribune… zou daar nog iets “nieuws” op te vinden zijn?
Denk 't niet. Vgm is het een normale kalender, zover ik op Insta zie
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.783
12.464
Ik vind het vandaag een mooie dag voor Graspop om een paar extra namen te droppen en de podiumindeling. Met name dat laatste ben ik erg benieuwd naar om alvast potentiële clashes te ontdekken, en die zullen er zeker gaan komen (Ayreon vs. Avenged Sevenfold ben ik het meest bang voor).
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.783
12.464
Misschien toch geen BabyMetal?

https://zwaremetalen.com/nieuws/babymetal-gitarist-komt-om-het-leven
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
Geen idee hoe die groep in elkaar zit, of ze een hechte band hebben en nu alles cancellen of gewoon een nieuwe gitarist inhuren en doorgaan. Reken er sowieso maar half op dus het is mij om het even.

Ayreon vs. A7x kan je alvast op rekenen, ik kies denk ik voor Ayreon. A7x op hun laatste headlineshow al gezien, nieuwe album maar weinig geluisterd dus heeft niet zoveel toe te voegen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.783
12.464
Voor mij wordt het zonder twijfel Ayreon mocht die keuze er komen. De act waar ik veruit het meest naar uitkijk komende GMM is ook Ayreon, ik sta daar op tijd vooraan! Het zou jammer zijn van A7x omdat ik die ook graag wil zien, maar ja.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.715
Voor mij wordt het zonder twijfel Ayreon mocht die keuze er komen. De act waar ik veruit het meest naar uitkijk komende GMM is ook Ayreon, ik sta daar op tijd vooraan! Het zou jammer zijn van A7x omdat ik die ook graag wil zien, maar ja.
Ayreon is wel een speciaal iets hoor... je moet er van houden, maar ik denk dat het één van 'de momenten' van GMM gaat worden.
Vraag me wel af hoe ze qua tijd aansluiten op Iron Maiden, doen onder de Ayreon (gast-)artiesten ook Maiden-fans mee die waarschijnlijk ook zelf Iron Maiden willen zien ;)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.783
12.464
Joslittel wrote:
Voor mij wordt het zonder twijfel Ayreon mocht die keuze er komen. De act waar ik veruit het meest naar uitkijk komende GMM is ook Ayreon, ik sta daar op tijd vooraan! Het zou jammer zijn van A7x omdat ik die ook graag wil zien, maar ja.

Ayreon is wel een speciaal iets hoor… je moet er van houden, maar ik denk dat het één van ‘de momenten’ van GMM gaat worden.
Vraag me wel af hoe ze qua tijd aansluiten op Iron Maiden, doen onder de Ayreon (gast-)artiesten ook Maiden-fans mee die waarschijnlijk ook zelf Iron Maiden willen zien
1f609.svg

Inderdaad ook erg benieuwd naar! Wilde gok:
21.00 - 23.00 Iron Maiden mainstage 1
23.00 - 0.30 Avenged Sevenfold mainstage 2
23.00 - 1.00 Ayreon in de grote tent (even de goede naam kwijt)

Hier zit ook wel een beetje hoop bij dat Ayreon een flinke speeltijd krijgt. In 013 ging het richting 3 uur, dat zal onrealistisch zijn. Minder dan 2 uur zou ik jammer vinden van het mooie materiaal dan niet gespeeld kan worden.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
DennisvdBr wrote:

Joslittel wrote:
Voor mij wordt het zonder twijfel Ayreon mocht die keuze er komen. De act waar ik veruit het meest naar uitkijk komende GMM is ook Ayreon, ik sta daar op tijd vooraan! Het zou jammer zijn van A7x omdat ik die ook graag wil zien, maar ja.


Ayreon is wel een speciaal iets hoor… je moet er van houden, maar ik denk dat het één van ‘de momenten’ van GMM gaat worden.
Vraag me wel af hoe ze qua tijd aansluiten op Iron Maiden, doen onder de Ayreon (gast-)artiesten ook Maiden-fans mee die waarschijnlijk ook zelf Iron Maiden willen zien
1f609.svg


Inderdaad ook erg benieuwd naar! Wilde gok:
21.00 – 23.00 Iron Maiden mainstage 1
23.00 – 0.30 Avenged Sevenfold mainstage 2
23.00 – 1.00 Ayreon in de grote tent (even de goede naam kwijt)

Hier zit ook wel een beetje hoop bij dat Ayreon een flinke speeltijd krijgt. In 013 ging het richting 3 uur, dat zal onrealistisch zijn. Minder dan 2 uur zou ik jammer vinden van het mooie materiaal dan niet gespeeld kan worden.

Ik hoop dat je geen gelijk gaat hebben, dat Ayreon lang in de tent gaat spelen hoop ik wel, maar ik heb liever dat Avenged Sevenfold voor Iron Maiden speelt op mainstage 1 (18.00 tot 19.30 misschien) en dat Parkway Drive mainstage 2 afsluit.

Arjen heeft trouwens gezegd dat het optreden zal lijken op dat in 013. Een hele korte speeltijd zal er dus niet inzitten waarschijnlijk :)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.893
6.136
Ik ga in ieder geval toch voor Ayreon, aangezien die echt niet om de X zoveel jaar te zien zijn. Maar Avenged Sevenfold had ik toch ook graag in het donker zien spelen. Hopelijk overlapt het een stukje van Maiden. Dat ik van alles een beetje mee kan pakken.

Benieuwd wel naar wanneer er nieuwe namen komen. Ik blijf stiekem hopen dat ze NOFX even lenen van Jera On Air. Verder zou ik Ghost, Deftones en Dead Cross nog graag zien.

 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.512
795
Ik hoop dat je geen gelijk gaat hebben, dat Ayreon lang in de tent gaat spelen hoop ik wel, maar ik heb liever dat Avenged Sevenfold voor Iron Maiden speelt op mainstage 1 (18.00 tot 19.30 misschien) en dat Parkway Drive mainstage 2 afsluit.

Arjen heeft trouwens gezegd dat het optreden zal lijken op dat in 013. Een hele korte speeltijd zal er dus niet inzitten waarschijnlijk
1f642.svg
Avenged Sevenfold zal zeker weten niet akkoord gaan met zoiets, vooral aangezien Parkway Drive toch een stuk kleiner is dan Avenged Sevenfold.
Ik hoop zelf dat ze A7X zeker 1,5 uur geven, als t niet langer is, en dan in het donker, aangezien ze een compleet nieuwe show hebben sinds vorig jaar, en als ze deze in de schemering moeten doen, heeft het best wel weinig effect, en dat is gewoon zonde!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
Ik ga in ieder geval toch voor Ayreon, aangezien die echt niet om de X zoveel jaar te zien zijn. Maar Avenged Sevenfold had ik toch ook graag in het donker zien spelen. Hopelijk overlapt het een stukje van Maiden. Dat ik van alles een beetje mee kan pakken.

Benieuwd wel naar wanneer er nieuwe namen komen. Ik blijf stiekem hopen dat ze NOFX even lenen van Jera On Air. Verder zou ik Ghost, Deftones en Dead Cross nog graag zien.

Weet niet wat je precies hoopt dat overlapt met Maiden? Ayreon speelt sowieso na Maiden, hebben ze zelf op facebook bevestigd. A7x (of welke afsluiter dan ook) kan niet met Maiden (of welke headliner dan ook) overlappen omdat die podia vlak naast elkaar zitten en ze dus door elkaar heen zouden spelen :wink:
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Het zou fijner zijn als ze A7x op Mainstage 1 zetten, gevolgd door Ayreon als afsluiter van de Mainstage 2,
gevolgd door Iron Maiden als afsluiter op Mainstage 1.
A7x vind ik de minste naam van deze 3 bands..niet echt een afsluiter, maar een gehypte band.
Ayreon op GMM is once-in-a-lifetime.

Wat de zaterdag betreft, Volbeat sluit de Mainstage 1 af.
Voor de mainstage 2 zal Marilyn Manson de afsluiter waarschijnlijk zijn? Toch zie ik Kreator, Megadeth of Rise Against dit ook wel doen.
Persoonlijk vind ik Kreator beter dan Megadeth, maar dit zullen vele het niet met me eens zijn.

Op zondag zijn Ozzy Osbourne en Judas Priest. Maar zullen ze Bullet for my Valentine, Limp Bizkit, A Perfect Circle, Body Count en Hollywood Vampires ook op de mainstages zetten?
??Mainstage 1: Ozzy - Limp Bizkit - Bullet For My Valentine
??Mainstage 2: Judas Priest - A Perfect Circle - Hollywood Vampires - Body Count
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
Die vrijdag planning die je voorstelt lijkt inderdaad fijn, maar gaat sowieso niet gebeuren. Is ook niet hoe GMM normaal gesproken programmeert.

Verder vermoed ik inderdaad dat MM afsluit, maar Kreator was afgelopen jaar op Hellfest ook een hele vette main 2 afsluiter. We gaan het zien.

Zondag programma zal inderdaad niet veel verschillen van wat je daar post.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.715
Het zou fijner zijn als ze A7x op Mainstage 1 zetten, gevolgd door Ayreon als afsluiter van de Mainstage 2,
gevolgd door Iron Maiden als afsluiter op Mainstage 1.
Ayreon staat niet Mainstage, in Marquee tent
"Ayreon will be headlining the Marquee tent (capacity 14500) at Graspop, Friday, June 22! This will be an exclusive show for Ayreon, the only one in 2018."
Ik verwacht A7x als Mainstage 2 afluiter gelijktijdig met Ayreon in Marquee, daarna Maiden als headliner Mainstage 1.

 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.771
3.525
Toch wel mooi dat ik meer benieuwd ben naar het blokkenschema dan naar de rest van het affiche al weet ik dat we nog enkele grote namen mogen verwachten. Zegt genoeg over hoe goed ik dit affiche nu al vind.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Ik zie net op Facebook dat Ayreon een evenement heeft 'Ayreon @ Graspop' waar ze om 12 uur s nachts staan. Ik weet niet of dit is omdat ze zomaar wat in moesten vullen of dat dit de echte tijd is, maar stel dit is zo kan het zijn dat Iron Maiden 21.00 tot 23.00 staat op M1, Avenged Sevenfold / Parkway Drive 23.00 tot 00.30 op M2 en Ayreon dan 00.00 tot 01.30 ongeveer in de tent. Dan zou het alsnog mogelijk zijn alle drie te zien maar dan niet de hele show van allemaal. Opzich lijkt dit me best plausibel aangezien veel van de zangers van Ayreon ook fan zijn van Iron Maiden en dan dus nog tijd hebben om zich klaar te maken voor de show en alsnog Iron Maiden te kunnen zien.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
Technisch gezien is vrijdag 22 juni 0.00 (zoals bij het event staat) middernacht van donderdag op vrijdag, dus een dag te vroeg. Voor het schema dat jij voorstelt zou er 23 juni 0.00 moeten staan. Dus ofwel dit werd als te verwarrend gezien omdat ze officieel de 22e op het affiche staan, ofwel (en dit lijkt mij het meest waarschijnlijk) het is gewoon een random tijd die is ingevuld omdat een fb-event nu eenmaal een tijd moet bevatten.

Ik denk dat we binnen afzienbare tijd de laatste namen plus het blokkenschema mogen verwachten, dus dan zijn we uit onze twijfel verlost.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.715
Heb het vermoeden dat Mark Tremonti binnenkort op het affiche er bij komt...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken