Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.771
3.525
Ik verwacht dat Graspop zelf ook wel gaat komen volgende week met het blokkenschema en een groot deel van de rest van het programma.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.771
3.525
Eens even een balletje opgooien: Sonata Arctica. Zou deze band niet gewoon kunnen worden toegevoegd aan de line-up? Past wel goed bij Seether imo. En het is een ontzettend goede live band! Ze staan sowieso al in Tsjechië en Spanje, op rock- en metalfestivals. Zou er bijzonder content mee zijn althans!
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.512
795
Eens even een balletje opgooien: Sonata Arctica. Zou deze band niet gewoon kunnen worden toegevoegd aan de line-up? Past wel goed bij Seether imo. En het is een ontzettend goede live band! Ze staan sowieso al in Tsjechië en Spanje, op rock- en metalfestivals. Zou er bijzonder content mee zijn althans!
Daar heb je een punt. Die staan 1 juni in Tsjechië en 16 juni en 8 augustus in Spanje. Daar tussenin hebben ze helemaal niks staan. Ik verwacht dat Download hier ook wel mee zal komen. En zie ze ook wel op de volgende bekendmaking van Graspop erbij staan
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.512
795
Dus de grootste kanshebbers van de komende bekendmaking zijn als ik me niet vergis:
- Tremonti (staat op Hellfest, en gaat voor een paar EU shows mee met Maiden)
- Sonata Arctica (2 shows in juni, genoeg plek voor meer)
- Deftones (3 festivals opstaan, waaronder Copenhell en Hellfest)
- Stone Sour (hoewel de kans groot is dat ze op Werchter staan, maar schrijf ze niet af)
- Alice In Chains (hoewel deze alleen de 23e nog open hebben staan, en anders 5 dagen achter elkaar spelen, ze blijven in het lijstje, maar is heel onwaarschijnlijk)
- Ghost (nieuwe "Papa Emeritus" fase, nieuwe tour, geen BE shows)
- Arch Enemy (staan op oa Wacken en Hellfest, geen BE shows)
- Enter Shikari (staan op RaR/RiP (1/2 juni). verder geen shows tot Vainstream 30 juni)
- Jonathan Davis (laatst geplande show is op 22 juni op Hellfest)
- Spoil Engine (eigenlijk persoonlijke hoop. staan op oa Wacken, in 2016 hun nieuwe zangeres (Iris) op de Graspop donderdag geshowt. Hebben nu bijna een jaar hun nieuwe album uit, maar nog vrij weinig shows op eigen grond gedaan, voor een BE/NL band)
 

defplay

Campingartiest
28 nov 2017
82
20
Guys, what do you think about Helloween? There are 2 days available - 21 and 24 (unlikely, GMM is almost full for the date). But on Thursday will be a nice addition.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
Guys, what do you think about Helloween? There are 2 days available – 21 and 24 (unlikely, GMM is almost full for the date). But on Thursday will be a nice addition.

Possible. It's a while back they played Graspop and it looks like they play a lot of festivals this year. Only issue could be that they rarely play 3 dates in a row, never in diffent countries, looking at their tour schedule. But I wouldn't rule them out.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Slayer kondigt zijn finale wereldtour aan.

Volgens dit filmpje gaat het (vooralsnog) alleen om Noord-Amerikaanse tourdata:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=uUCdUCxTjyI[/video]
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Worldtour.

<twitterwidget class="twitter-tweet twitter-tweet-rendered" id="twitter-widget-0" style="position: static; visibility: visible; display: block; transform: rotate(0deg); max-width: 100%; width: 550px; min-width: 220px; margin-top: 10px; margin-bottom: 10px;" data-tweet-id="955453754450493441"></twitterwidget>
<script async="" src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>
Ah ok, dan zullen andere data daarna wel volgen. Zou ook compleet onlogisch zijn als ze alleen Noord-Amerika zouden doen.
Vraag is wel, willen ze in 2018 al stoppen, of gaat de afscheidstour nog door tot in 2019?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
Wait what? Slayer houdt er mee op? Dat klinkt als het einde van een tijdperk...

Maar ik denk niet dat we ze dit jaar op Europese festivals moeten verwachten. Kan mij niet voorstellen dat bijvoorbeeld Hellfest ze heeft laten lopen, en hun hele line up is al bekend. Dus of we zien ze volgend jaar, of ze touren langs zalen, wat mij ook passend lijkt voor een afscheidstour.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Erbij voor Download UK:

Shinedown
Volbeat
You Me At Six
Jonathan Davis
Cradle of Filth
DragonForce
Black Stone Cherry
The Temperance Movement
Thunder
The Struts
Whiskey Myers
Thy Art Is Murder
TesseracT
Higher Power

Niet echt heel schokkende namen op het eerste gezicht (behalve The Struts dan)..
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.512
795
nhr6HgA.jpg


Vind Volbeat een vreemde positie hebben, als je naar de rest van Europa kijkt.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.512
795
Erbij voor Download UK:
(...)
Niet echt heel schokkende namen op het eerste gezicht (behalve The Struts dan)..
Het zijn sws een boel meer namen. In totaal 65 erbij. Dit waren gewoon een paar uitgelichte namen.
Zelf hoop ik dat Marmozets ergens op de andere EU podia re vinden zijn tijdens de festivals
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
limboluus wrote:
Erbij voor Download UK:
(…)
Niet echt heel schokkende namen op het eerste gezicht (behalve The Struts dan)..

Het zijn sws een boel meer namen. In totaal 65 erbij. Dit waren gewoon een paar uitgelichte namen.
Zelf hoop ik dat Marmozets ergens op de andere EU podia re vinden zijn tijdens de festivals
Dat wist ik wel, hoor. Poster stond er echter nog niet op, en was een beetje ongeduldig.. :wink:

Maar de rest van de poster valt eigenlijk ook best tegen. De meeste toppers staan ook al op Graspop, dat daarnaast nog veel meer toppers op het affiche heeft staan (zoals Iron Maiden, Judas Priest, Megadeth, Ayreon, en veel meer). Daar stelt Download toch maar heel weinig tegenover.
Van al de andere bands die in Engeland staan zou ik eigenlijk alleen DragonForce, Babymetal en Myrkur echt graag naar Graspop zien komen (sommige andere zijn ook best welkom, zoals Greta van Fleet, L7, Myke Gray, Black Veil Brides).

Verder valt het me op dat Download toch wel een stuk 'softer' is dan Graspop. Er staan best veel bands die je niet echt metal kan noemen, soms bijna niet eens hardrock. Is daar ook een podium gereserveerd voor indie rock ofzo? Verder niets mis mee hoor, bands als The Hives en The Struts zou ik best gaan aanhoren, ook op Graspop.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.893
6.136
Septicflesh schijnt er ook te staan (volgens iemand op een ander forum), weet alleen nog niet de bron.
 

defplay

Campingartiest
28 nov 2017
82
20
Septicflesh is highly likely on Graspop as they do not have their page on site and were in 2015. Also, based on the poster for download Cradle of Filth and Dragonforce looks possible for me. And hope for Baby Metal :)
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.512
795
Er werd toenstraks ineens op een van mijn comments op de Graspop pagina gereageerd "Arch Enemy and Septicflesh are added to the bill" door iemand, heb hem gevraagd waar hij dit van heeft, maar nog geen antwoord.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken